۱۷۶۰۲۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

معرفی ۱۰ دانشگاه پرهزینه جهان

صحبت از هزینه‌های بالای تحصیل که به میان می‌آید، اولین چراغی که در ذهن بسیاری از اهالی درس و دانشگاه روشن می‌شود، نام دانشگاه‌هایی مانند «هاروارد»، «ییل»، «آکسفورد»، «کمبریج» یا «ام‌آی‌تی» است.

روزنامه فرهیختگان: صحبت از هزینه‌های بالای تحصیل که به میان می‌آید، اولین چراغی که در ذهن بسیاری از اهالی درس و دانشگاه روشن می‌شود، نام دانشگاه‌هایی مانند «هاروارد»، «ییل»، «آکسفورد»، «کمبریج» یا «ام‌آی‌تی» است.

اما واقعیت این است که در آخرین اعلام سایت خبری «یو‌اس‌نیوز» اسم این دانشگاه‌های معروف به چشم نخورده و برخی کالج‌های دیگر موفق شده‌اند با هزینه‌های بسیار زیادشان سردمدار باشند. شاید دانشگاه‌های معتبر دنیا ترجیح داده‌اند محبوبیت خود را در زمینه تحصیلات و آموزش عالی نگه داشته و برای مقام بالاتر در لیست سیستم‌های رتبه‌بندی با یکدیگر رقابت کنند.

شاید از نظر آنها همین‌که نام‌شان بین معتبرهای آموزشی باشد کافی بوده و بهتر است رقابت‌های پولی را به دیگر مراکز دانشگاهی بسپارند. در لیست اعلام شده تمام مراکز آموزشی مربوط به ایالات متحده آمریکاست. این در حالی است که دانشگاه‌های گران دیگری مانند «دانشگاه آمریکایی پاریس» در «فرانسه»، «کالج فرانکلین» در «سوئیس»، «کالج امپریال» در «لندن»، «دانشگاه ملی ملبورن» در «استرالیا» و «دانشگاه ملی سنگاپور» هم در دنیا وجود دارند که کیسه‌های بزرگی برای دریافت شهریه دوخته‌اند؛ با این همه اما آمار رسیده حاکی از آن است که با وجود بالا بودن هزینه‌‌شان، باز هم به پای مراکز آموزشی آمریکایی نرسیده و کیسه‌های آنها ظاهرا بزرگ‌تر است.

رتبه اول: کالج سارا لارنس

این کالج در سال ۲۰۱۰ هم رتبه دومین دانشگاه گران قیمت دنیا را داشت. اما در سال ۲۰۱۴ با هزینه سالانه ۵۷۵۵۶ دلاری، موفق شد گران قیمت‌ترین دانشگاه جهان محسوب شود. ۱۸۷۰ دلار از این رقم کل به مخارج بیمه مربوط است و هزینه‌های متفرقه و سفر را شامل نمی‌شود. این کالج خصوصی هنر در «نیویورک» واقع شده است. «سارا لارنس» در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی جایگاهی ندارد.

رتبه دوم: دانشگاه جورج واشنگتن

هر دانشجو در این دانشگاه باید سالانه حدود ۵۳ هزار دلار هزینه کند. این رقم شامل شهریه، هزینه کتاب‌، غذا، مسکن و دیگر مخارج ضروری می‌شود. البته «جورج واشنگتن» یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا از نظر میزان ارائه کمک‌‌های تحصیلی بوده و دانشجویان هر ساله ۲۲۵۰۰ دلار کمک‌هزینه دریافت می‌کنند. این دانشگاه در ایالت «واشنگتن دی سی» واقع شده‌ و در سیستم رتبه بندی کیو. اس، رتبه ۳۲۷ را دارد.

رتبه سوم: دانشگاه کلمبیا

این دانشگاه در «نیویورک واقع شده و شهریه آن با دیگر دانشگاه‌های گران رقابت می‌کند. دانشجویان دانشگاه «کلمبیا» باید در سال ۵۱۸۸۶ دلار پرداخته و البته کمک‌هزینه‌های این دانشگاه هم حدود ۳۰ هزار دلار است. دانشگاه «کلمبیا» به واسطه اینکه یک مرکز آموزشی مطرح در دنیاست، محبوبیت بسیار زیادی داشته و در رتبه‌بندی «تی. اچ. ای» در سال ۲۰۱۳ رتبه ۱۴ جهان را کسب کرده است.

رتبه چهارم: کالج اس. تی جانز

هزینه سالانه کالج اس. تی جانز ۴۹۵۱۳ دلار است که شهریه، هزینه کتاب، مسکن و هزینه‌های شخصی را هم پوشش می‌دهد. حدود ۶۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در سال ۲۶ هزار دلار بسته کمک‌هزینه دریافت می‌کنند و این مبلغ مسلما کمک بزرگی برای آنها به حساب می‌آید. با این همه اما کالج «اس. تی جانز» در سیستم‌های رتبه بندی جهانی مطرح نیست.

رتبه پنجم: کالج واسر

این کالج با هزینه سالانه ۴۹۲۵۰ دلار به کالج پول‌دارها معروف است. البته مسئولان آن مدعی‌اند که تمام دانشجویان‌شان پول‌دار نیستند چراکه بورس‌های تحصیلی فراوانی در این دانشگاه در دسترس است. این مرکز آموزشی هم جزء کالج‌های مستقل هنر محسوب شده و در ایالت «نیویورک» واقع است. «واسر» هم بین سیستم‌های رتبه‌بندی دنیا جایی ندارد.

رتبه ششم: کالج بوکنل

هزینه تحصیل در این دانشگاه سالانه۴۸۳۸۰ دلار است که این رقم علاوه‌بر شهریه، هزینه‌ها‌ی مسکن و خوراک را هم پوشش داده می‌شود. ۶۲ درصد دانشجوها تا ۲۵هزار دلار در سال کمک‌هزینه دریافت می‌کنند. وام‌ها در این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر، ‌درصد سود پایین‌تری دارند. «بوکنل» هم مربوط به رشته‌های هنری بوده و در «پنسیلوانیا» واقع شده است.

رتبه هفتم: کالج کنیون

کالج «کنیون» با هزینه سالانه ۴۶۸۳۰ دلار در رتبه‌های ابتدایی لیست قرار می‌گیرد. اما ۷۰ درصد دانشجویان در این دانشگاه کمک‌هزینه دریافت می‌کنند و ۲۴ درصد دانشجویان هم از خدمات بورس تحصیلی بهره‌مند هستند. این مرکز آموزشی، کالج مستقل هنر و در ایالت «اوهایو» واقع است. «کنیون» در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی جایگاهی ندارد.

رتبه هشتم: دانشگاه کارنگی ملون

دانشگاه «کارنگی ملون» یکی از مرکزهای آموزشی مطرح در زمینه پژوهش است. شهریه سالانه‌ آن ۴۰ هزار دلار است و به دانشجویان اجازه می‌دهد برای پرداخت شهریه از برنامه‌های وام ده ماهه بدون سود استفاده کنند. این دانشگاه در ایالت «پنسیلوانیا» واقع است و در سیستم رتبه بندی «تی. اچ. ای» رتبه ۲۲ را در جهان دارد.

رتبه نهم: دانشگاه کلگیت

شهریه سالانه دانشگاه کلگیت ۳۹۵۴۵ دلار است. دانشجویان سال اول در این دانشگاه می‌توانند در خوابگاه ساکن شوند و در این صورت باید ۹۶۲۵ دلار پول غذا و مکان هم بپردازند. دانشگاه «کلگیت» در «نیویورک» واقع است و کالج مستقل هنر محسوب می‌شود.

رتبه دهم: دانشگاه وسلیان

هر دانشجو در دانشگاه «وسلیان» باید سالانه‌ ۳۸۹۰۰ دلار شهریه بپردازد. هزینه‌ اقامت حدود ۱۱ هزار دلار بوده و به دانشجویان وام‌های ده ماهه بدون سود داده می‌شود. این دانشگاه در ایالت «کنتیکت» واقع شده و در سیستم‌های رتبه‌بندی‌ معتبر جایگاهی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج