جاباما
۱۷۶۷۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دعوای بابک حمیدیان با پلیس در میرداماد!

همه لحظات فیلمبرداری برای من خاطره خوب بود. با پلیس دعوا کردیم. می خواستند همه زندگی ما را بخوابانند چون فکر می کردند ما داریم کار بی ارزشی می کنیم. ما جنگیدیم تا به پلیس ثابت کنیم داریم برای سینمای ایران زحمت می کشیم. این از خاطره های خوب بود.

خبرآنلاین: بابک حمیدیان امیدوار است که فیلم «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی از حصر آزاد شود.

بابک حمیدیان با ۶ فیلم، پرکارترین بازیگر جشنواره امسال است. حمیدیان البته می گوید، در سه فیلم از این ۶ فیلم تنها در یک سکانس جلوی دروبین رفته است. پس، نام او پای فیلم ها هم برای کارگردان ها و سرمایه گذاران، اهمیت زیادی دارد. جدا از این مسایل، حمیدیان را می توان یک بازیگر مردمی و محبوب دانست. او جمعه شب گذشته وقتی برای تماشای فیلم شکاف در کنار مردم، به سینما فلسطین آمد، توازن را به هم زد.

رفتار گرم حمیدیان با تمام حاضرین در سالن، متفاوت تر از رفتارهایی بود که اغلب بازیگران داشتند. او هیچگاه نگفت خسته است و حوصله ندارد، بلکه بسیار گرم با تمام طرفدارانش خوش و بش می کرد و حتی می ایستاد و با آنها حرف می زد. حمیدیان در لابلای همین دقایق، به سوالات خبرآنلاین هم پاسخ داد...

می دانیم این سوال کلیشه ای است ولی می خواهیم نظرتان را درباره جشنواره فجر امسال بپرسیم، از این نظر که به هر حال جوانتر شده است.

این سوال کلی شما عجیب است!(خنده) به نظر من جشنواره امسال جشنواره درخشانی است. همین که به جوان ها اعتماد شده یعنی ما جشنواره درخشانی داریم. شعار آن هم که با امید همراه است. امید یعنی ما جوان ها. همه جوان هایی که امشب در سینما می بینیم. به نظرم جشنواره دارد مسیر درستی را طی می کند و امیدوارم در آینده بهتر شود.

امسال چه فیلم هایی را در جشنواره دیده اید؟

امسال به خاطر اینکه لب به لب جشنواره درگیر فیلم آقای کریمی بود، کم فیلم دیدم.

در این فیلم ظاهرا نقش متفاوتی را بازی کردید.

بله، من نقش یک فرد مبتلا به سرطان را داشتم. از نظر روحی آسیب دیدم، ولی نه بد. در واقع آسیب روحی خوب دیدم. اما در کل خیلی خسته به جشنواره رسیدم. کمی از شلوغی ها دور بودم، در واقع دوست داشتم در شلوغی نباشیم. به خاطر همین فیلم ها ندیدم ولی اخبار بعضی فیلم ها مثل فیلم آقای کیایی یا داوودی و دوستان دیگر را شنیدم و به آنها تبریک می گویم. همین که مردم استقبال خوبی کرده اند یعنی در سال ۹۴ سینمای پررونقی خواهیم داشت.

امسال در جشنواره رکورد دار تعداد فیلم هستید.

بله، من در ۶ فیلم حضور دارم که در واقع سه فیلم، تک سکانسی بود...

حضور در ۶ فیلم تمرکز زیادی می خواهد. شما چطور این تمرکز را حفظ می کردید.

تمام نقش ها با هم فرق داشت. خودم فکر می کنم تمرکز لازم را داشتم ولی پیرو حرف هایم. سه کار از ۶ کار من در واقع تک سکانسی است. من دوستانه در این فیلم ها حضور داشتم. اما در مابقی نه. مثلا در فیلم استراحت مطلق آقای کاهانی نزدیک به نقش اول بودم که متاسفانه به جشنواره نرسید. اصلا نمی دانم فیلم کجاست و امیدوارم از حصر آزاد شود. در فیلم شکاف هم که حضور پر رنگ داشتم یا فیلم مرگ ماهی آقای روح الله حجازی.

می دانیم می خواهید بگوئید تمام این فیلم را دوست دارید ولی واقعا کدام بازی تان را بیشتر دوست دارید؟

همانطور که گفتم، خدا را شکر تمام نقش های من در این فیلم ها متفاوت است. کاری را که روی این نقش ها کرده ام، دوست دارم، یعنی همه شان. فیلمی را ارجح نمی دانم. در فیلم آقای حجازی من لحظات بیشتری جلوی دوربین هستم و یا فیلم آقای کاهانی که به جشنواره نیامد، ولی نقشم در فیلم آقای بهرام توکلی(من دیگو مارادونا هستم) را خیلی دوست دارم.

در فیلم شکاف یک نقش خاص را بازی کردید. حس خاصی به آن نقش داشتید؟

نمی دانم منظورتان از نقش خاص، چیست؟ تمام آدم های این فیلم واقعی و معاصر هستند از نظر خودم خاص نبود.

منظورمان احساس مسئولیت و بچه دار شدن...

بله، ابتدا باید بگویم به خاطر فیلم هیس، برایم بحران هایی به وجود آمد البته نه بحران های بد. بچه ها یک مقدار با من سمپاتی نداشتند، وقتی فیلم را دیده بودند. در روزهای بعد، من با آنها دوست شدم و اخیرا هم به مدرسه شان رفتم چون دلشان به شدت برایم تنگ شده بود و می گفتند عمو بابک باید بیاید. من هم رفتم.

از اتفاقات جالب فیلم هایی بگوئید که امسال در جشنواره دارید، مثل یک خاطره سر صحنه.

در فیلم کیارش اسدی زاده یعنی شکاف، چون محیط کار ما یک استخر بود، من در چشمم لنز گذاشتم. این لنزها فاسد شد و باعث شد تا قرنیه هر دو چشمم، خراش برداشت. دیگر بدتر از این را نگویم. تا همین جا بدانید که قرنیه هایم خط افتاد، کافی است. (خنده)

یک خاطره خوب هم تعریف می کنید؟

همه لحظات فیلمبرداری برای من خاطره خوب بود. با پلیس دعوا کردیم. می خواستند همه زندگی ما را بخوابانند چون فکر می کردند ما داریم کار بی ارزشی می کنیم. ما جنگیدیم تا به پلیس ثابت کنیم داریم برای سینمای ایران زحمت می کشیم. این از خاطره های خوب بود.

چرا با پلیس دعوا کردید؟

چون آنها احساس کرده بودند ما سر میرداماد را بسته ایم و باعث ترافیک شده ایم در حالی که ترافیک به خاطر پاساژ پایتخت بود نه ما.

امسال عوامل فیلم پیش از اکران، روی سن می روند و جلوی مردم حرف می زنند. شما فکر می کنید این کار خوبی است؟

نمی دانم، شاید مخاطب من را هو کند و شاید چیپس پرتاپ کند...

کسی که این کار را نمی کند.

امیدوارم که مردم من را دوست داشته باشند. شاید برای مردم جذاب باشد، آدم هایی را که دوست دارند، از نزدیک می بینند.

به طور کلی استقبال از جشنواره امسال خوب بوده یا بد؟

این اولین شبی است که به جمع مردم می آیم و فیلم می بینم. قاعدتا خوب بوده که از فیلم کیایی یا رخ دیوانه داوودی استقبال خوبی شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج