۱۷۷۵۹۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۳۰ لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (۲)

کریستیانو رونالدو هدیه ای به دنیای فوتبال به شمار می رود. حال که او سی ساله شده، قصد داریم تا در یادداشتی به سی لحظه خاص در دوران بازیگری او اشاره کنیم.

طرفداری: باید مشخّص کنیم که «لحظه» کلیدواژه این قسمت هاست و ما دستآوردهایی که طیّ هفته ها و شاید ماه ها به دست آمده اند را حذف کرده و به جای آن ها خاطرات خاص تر، خوشحالی های پس از گلی که در خاطر مانده اند و سایر اتّفاقات را انتخاب کرده ایم. اگرچه این لیست رده بندی شده، امّا فقط خود رونالدو می تواند این کار را به درستی انجام دهد. حال می پردازیم به سی لحظه خاص و بزرگ در دوران بازیگری کریستیانو رونالدو.

۲۰- دریافت جایزه «افسر ارشد ارتش شاهزاده هنری»

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

به عنوان یک بازیکن فوتبال، دریافت جوایز فردی دستآورد بزرگی است امّا اینکه یک کشور تلاش شما را ببیند، مسئله کاملاً متفاوت می شود. پرتغال تا کنون جوایز متعدّدی را به رونالدو اهدا کرده و در این بین، جایزه «افسر ارشد ارتش شاهزاده هنری» در ژانویه ۲۰۱۴ به او داده شد. دیده شدن به عنوان سمبل و الگوی ملّتِ خود، انعکاس دهنده میزان تأثیر رونالدو است و فقط تعداد انگشت شماری می توانند به دریافت چنین نشانه هایی امیدوار باشند.

۱۹- جایزه پوشکاش سال ۲۰۰۹

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

به نقل از وب‌سایت ترانسفر مارکت، رونالدو طیّ دوران بازیگری اش بیش از ۴۵۰ گل به ثمر رسانده است؛ از ضربات درون محوّطه شش قدم تا ضربات ایستگاهی خیره کننده. امّا هر کس که حتّی ذرّه ای از استعداد رونالدو آگاه باشد، به خوبی از توانایی او در انجام کارهای غیر قابل باور باخبر خواهد بود. نمونه ای از این کار را در قالب جایزه پوشکاش سال ۲۰۰۹ مشاهده کردیم. بر اساس منطق فیفا در انتخاب بهترین گل سال در آن موقع، می توان به درستی آن ضربه در آوریل سال ۲۰۰۹ را بهترین گل رونالدو دانست، گلی که شیاطین را به برد در برابر پورتو رساند.

۱۸- هت تریک در برد ۱-۴ برابر اتلتیکو مادرید

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

هت تریک کردن در هر مسابقه ای، باید جشن گرفته شود. امّا انجام آن در مقابل بزرگ ترین دشمنِ باشگاه، لایق ستایش بیش تری است. در دیدار آوریل سال ۲۰۱۲ در برابر اتلتیکو مادرید، رونالدو ۳ گل به ثمر رساند. وی اوایل آن فصل نیز ۲ گل به روخی‌بلانکوس زده بود. این هت تریک همچنین تعداد گل های رونالدو در فصل ۱۲-۲۰۱۱ را از ۴۰ بیش تر کرد تا تبدیل به تنها بازیکنی شود که توانسته در یک لیگ معتبر اروپایی، ۴۰ گل در دو فصل پیاپی بزند.

۱۷- اوّلین بازی در لالیگا

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

اوّلین بازی رونالدو برای رئال مادرید در برابر شمراک راورز در پیش فصل ۱۰-۲۰۰۹ بود امّا باید تا آگوست ۲۰۰۹ صبر می کردیم تا اوّلین بازی اش را در لالیگا ببینیم. دپورتیوو لاکرونیا نه تنها اوّلین تیمی بود که در برابر جدیدترین سلاح رئال در لالیگا قرار می گرفت، بلکه مجبور بود تا شاهد گل زنی رونالدو از روی نقطه پنالتی و برد ۲-۳ لوس بلانکوس باشد.

۱۶- قهرمان‌بازی در کوپا دل ری در برابر بارسلونا

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

بارسلونا در آوریل سال ۲۰۱۱ هنوز هم تیمی پرقدرت بود. آن ها تحت هدایت پپ گواردیولا به فینال جام حذفی رسیدند امّا این دقیقاً نقطه ای بود که رئال مادرید نیز مجدّداً در حال اوج گیری بود و رونالدو از این فرصت استفاده کرد تا خودی نشان دهد. ال کلاسیکو در وقت های معمول با حساب ۰-۰ به پایان رسید تا اینکه رونالدو در دقیقه ۱۳ از وقت های اضافه، موفّق به گل زنی شده و رئال را به بردی ۰-۱ در برابر رقیب سنّتی اش رساند. این اوّلین عنوان قهرمانی معتبر باشگاه از سال ۲۰۰۸ به بعد بود.

۱۵- پیوستن به باشگاه ۱۰۰ تایی های لالیگا

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

در آغاز، خو گرفتن رونالدو به لالیگا زمان برد ـــــ یا حدّاقل در مقایسه با آمار فوق العاده گل زنی امروزه او، اینگونه بود ـــــ امّا وقتی که وی با شرایط انس پیدا کرد، دیگر شاهد افت او نبوده ایم. در ۲۴ام ماه مارس سال ۲۰۱۲، رونالدو در برد ۱-۵ در برابر رئال سوسیداد صدمین و صد و یکمین گل خود را در لالیگا به ثمر رساند تا تبدیل به دومین بازیکنی شود که در کم ترین زمان به این مهم دست یافته است. نفر اوّل، ایسیدرو لانگارا، اسطوره باشگاه رئال اوییدو است. حتّی با این وجود، رونالدو در کم تر از سه فصل کامل به این دستآورد رسید.

۱۴- اوّلین هت تریک برای پرتغال

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

ایرلند شمالی تلاش های خود را برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل انجام داده و در سال ۲۰۱۲ در زمین پرتغال به تساوی ۱-۱ با این تیم رسید. امّا آنچه تعجّب آور بود، پیش افتادن این تیم با نتیجه ۱-۲ در بلفاست در سوم سپتامبر ۲۰۱۳ بود. شرایط تیم پائولو بنتو رو به وخامت گذاشته بود تا اینکه ناجی از راه رسید. کریستیانو رونالدو بهترین لحظه را برای به ثمر رساندن اوّلین هت تریک بین المللی اش انتخاب کرد و نتیجه را به ۲-۴ تغییر داد تا علاوه بر عبور از اوزبیو و تبدیل شدن به دومین گل زن برتر تاریخ تیم ملّی پرتغال، تیم اش را نیز به برزیل راهی کند.

۱۳- آمدن به منچستر یونایتد

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

حال که به گذشته نگاه می کنیم، باور اینکه این رونالدوی عضلانی زمانی فقط یک نوجوان لاغراندام بوده و برای عبور از خطوط دفاعی به مشکلاتی بر می خورده، سخت می شود. امّا هرچه باشد، هر کس قصّه ای دارد. در مورد رونالدو، ظهور او با انتقال در آگوست سال ۲۰۰۳ از اسپورتینگ لیسبون به منچستر یونایتد آغاز شد. در آن زمان، سر الکس فرگوسن به هنگام آمدن این بازیکن گفت:

«ما مدّت زیادی بود که در حال مذاکره برای جذب کریستیانو بودیم امّا تنها چند هفته پیش بود که سایر باشگاه ها نیز به او علاقه مند شدند و به همین خاطر مجبور شدیم سریعاً برای جذب او عمل کنیم. تنها چیزی که باعث جذب او شد، ارتباط ما با اسپورتینگ بود که آن ها به همین خاطر به توافق چند ماه پیش مان احترام گذاشتند. او فوتبالیست بسیار بااستعدادی است؛ یک مهاجم دو پا که می تواند در تمامی پست های تهاجمی بازی کند: راست، چپ یا مرکز.»

علی رغم اینکه بزرگ ترین دستآوردهای او عموماً در مادرید به دست آمده اند، رونالدو همواره با علاقه خاصّی از دوران حضورش در انگلستان صحبت کرده است؛ بنیانی مستحکم که او میراث خود را بر آن بنا نهاد. احتمالاً وی هرگز آمدن اش را به اولد ترافورد فراموش نخواهد کرد. در آن لحظه، افراد بسیاری از استعدادی که یونایتد در ازای تنها ۱۲/۲۴ میلیون پوند قاپیده بود، باخبر نبودند امّا روزگار آن ها را باخبر کرد.

۱۲- اوّلین عنوان قهرمانی در لیگ برتر در سال ۲۰۰۷

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

هر استعداد ۱۸ ساله ای ممکن است فکر کند دنیا قلمروی اوست و می تواند هر طور که اراده اش باشد، در آن دخل و تصرّف کند امّا حتّی بهترین ها نیز باید برای آنکه تأثیرشان به شکلی حقیقی احساس شود، صبر کنند. رونالدو این مسئله را همان اوایل کار آموخت. او برای کسب اوّلین عنوان قهرمانی اش در لیگ برتر انگلستان، نزدیک به چهار سال صبر کرد. فصل ۰۷-۲۰۰۶ اوّلین فصلی بود که او توانست تعداد گل های اش را در لیگ برتر به دو رقم برساند (۱۷) و علاوه بر اینکه در نقش بهترین عنصر تهاجمی تیم ظاهر شد، به کسب قهرمانی با اختلاف ۶ امتیازی با چلسی، به یونایتد کمک کرد. به لطف تأثیر رونالدو، یونایتد نهمین قهرمانی اش را در ۱۵ سال اخیر در حالی که دو بازی باقی مانده بود، تثبیت کرد و این اعجوبه پرتغالی به معنای واقعی ظهور کرد و سرانجام به جایزه ای که مدّت ها به دنبال اش بود، دست یافت.

۱۱- شکستن رکورد نقل و انتقالات با پیوستن به رئال مادرید

30 لحظه بزرگ در دوران بازیگری رونالدو (2)

ضرب المثل قدیمی «پول باعث چرخش دنیا می شود» در مورد تمام ورزش ها کاملاً صادق است. هر کس پول نقل و انتقالات و حقوق بیش تری بدهد، اغلب حکم‌ران خواهد بود. در تابستان سال ۲۰۰۹ بالأخره لحظه ای که همه انتظارش را می کشیدند از راه رسید و منچستر یونایتد با مبلغ وحشتناک ۸۰ میلیون پوند، کریستیانو رونالدو را به رئال مادرید فروخت. در آن زمان، این بالاترین رقمی بود که برای یک بازیکن پرداخت شده بود. استقبال از او در برنابئو خود گویای همه چیز بود و نشان می داد که لوس مرنگوئس چقدر از خرید این ستاره هیجان زده بود، امّا اینکه گران ترین بازیکن تاریخ لقب بگیرید، لذّت خاصّ خودش را دارد. زین الدین زیدان، یوهان کرایوف و دیگو مارادونا تنها چند تن از کسانی هستند که طیّ سال ها، این رکورد را جابه‌جا کرده اند و سال ۲۰۰۹، باعث شد تا رونالدو بیش از پیش به جایگاه جاودان آن ها نزدیک بشود ـــــ البتّه با این فرض که همین حالا هم در آن رده محسوب اش نکنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج