۱۷۷۶۲۶
۵۲۸۹
۵۲۸۹
پ

اسپا با ماساژ فرق داره!

شايد مهم‌ترين عاملي كه اسپا را از ماساژ متفاوت مي‌كند، استفاده از خواص طبي و درماني با قرار دادن ماسك‌هاي گياهي روي پوست، بودن در فضايي معطر با موسيقي گوش‌نواز و درگير شدن حواس پنجگانه تا رسيدن به آرامش و رفع خستگي است.

اسپا با ماساژ فرق داره!
مجله سیب سبز - شقايق جعفري: شايد مهم‌ترين عاملي كه اسپا را از ماساژ متفاوت مي‌كند، استفاده از خواص طبي و درماني با قرار دادن ماسك‌هاي گياهي روي پوست، بودن در فضايي معطر با موسيقي گوش‌نواز و درگير شدن حواس پنجگانه تا رسيدن به آرامش و رفع خستگي است.

اسپا در سالن‌هاي زيبايي زيرمجموعه مراقبت‌هاي زيبايي - درماني است كه بااستفاده از منابع طبيعي مانند عصاره بهترين ميوه‌ها و گياهان و املاح چشمه‌هاي آب گرم اين روزها به محبوبيت بسيار بالايي دست يافته است، اما اسپا انواعي دارد كه هر كس مي‌تواند يكي از انواع آن را براي لذت بيشتر از زندگي روزانه و رسيدن به آرامش در برنامه‌هاي خود بگنجاند. در اين شماره يلدا ‌ميهمان‌نواز و شهلا مجيد‌زاده با بيش از ۱۰ سال سابقه آموزش اسپا و ماساژ راهنمايي‌هاي لازم را براي شناخت و انتخاب بهتر شما ارائه مي‌دهند.

اسپا با ماساژ فرق داره!

در آرامش غوطه‌ور خواهيد شد

خواص طبي و درماني آبتني در چشمه‌هاي آب گرم براي تسكين دردهاي عضلاني، تقويت اعصاب و حتي سيستم گوارش، قلب و ريه سال‌هاست كه تعداد زيادي را روانه چشمه‌هاي آب گرم سرعين، رامسر و سيستان و بلوچستان مي‌كند، اما اين مسيرها چند سالي است كه با افتتاح سالن‌هاي مجهز اسپا كوتاه شده‌اند. كافي است اراده كنيد و سري به اين اتاقك‌هاي آرامش‌بخش و معطر بزنيد تا با يك بار امتحان، مشتري هميشه پاتوق‌هاي ريلكس شدن شويد. اسپا از ريشه لاتين خود با مفهوم گرفتن سلامتي از آب و مواد معدني‌اش مي‌آيد كه از دوران قديم با روش‌هاي ابتدايي و ساده‌تر درماني با كمك گياهان كوهي در حوضچه‌ها و چشمه‌هاي آب گرم جوشان دل كوه‌ها مرسوم بوده است.

اما امروز اسپا با تكنيك‌هاي به‌روز و استفاده از عصاره بهترين گياهان و مواد معدني براي درمان بسياري از بيماري‌هاي روحي و جسمي زبانزد است. درمان‌هايي كه فقط جنبه تفريح و خوش‌گذراني ندارند بلكه روش‌هايي مانند آروماتراپي، مراقبت‌هاي پوستي با كمك رايحه‌ها، ماساژ و مديتيشن، سالم‌سازي برنامه غذايي و كمك ويژه به كاهش وزن، دفع سموم از بدن و گردش خون از فوايد يك يا چند بار تجربه كردن اسپاست. مي‌پرسيد چگونه؟ در سالن‌هاي تخصصي اسپا محيط به گونه‏اي براي شما طراحي شده تا با تحريك حس بينايي از طريق چيدمان و رنگ دكوراسيون آرامش‌بخش، اغوای حس بويايي با رايحه‌هاي بي‌نظير و طبيعي و تاثير موزيك‌هاي روح‌نواز و ملايم بر حس شنوايي، تعادل باورنكردني بين ذهن و بدن با درگير كردن حواس پنجگانه برقرار شود. به علاوه در اسپا حس لامسه شما هم با قرار گرفتن اسكراپ و ماسك‌هاي طبيعي و ماساژ آرام و منظم عضلات همراه ديگر حواس برانگيخته می‌شود و شرایط را براي لبخند زدن شما به زندگي فراهم مي‌كند.

اسپا در اشكال مختلف

اما اسپا هم مانند ماساژ انواع مختلفي دارد با اين تفاوت كه در ماساژ شما با كمك دست با استفاده از فشارهاي عضلاني و حركات دوراني مستقيما با ماهيچه‌ها در تماس بوده و آرامش را از باز شدن عضلات و اعمال فشار فيزيكي روي آنها دريافت مي‌كنيد، درحالي‌كه در اسپا اين آرامش را به‌طور طبيعي از يك حمام در وان آب يا شير مخلوط شده با گياهان اعجاب‌انگيز يا قرار دادن اسكراپ‌هاي آرامش‌بخش روي پوست خود به درون خود منتقل مي‌كنيد. پس براي اينكه بتوانيم به انتخاب شما در ارائه خدمات اسپا در سالن‌هاي SPA جهت دهيم آنها را به چند نوع متنوع و پرطرفدار تقسيم مي‌كنيم.

اسپا از نوع دكتر ماهي

از چند سال قبل فيش‌اسپا به عنوان اولين روش‌هاي برطرف كردن تنش و حتي پاكسازي پوست و انگشتان پا در بيشتر آرايشگاه‌هاي كوچك و بزرگ شهر راه‌اندازي شد. در اين روش فرد پاي خود را درون يونيت‌هاي مخصوص فيش اسپا گذاشته و ماهي‌ها به سرعت دور پاي شما جمع مي‌شوند و با شناسايي بخش‌هاي خشك و مرده پوست‌تان با حالت مكش سلول‌هاي ضعيف و زبر شده را جدا كرده و از آنها تغذيه مي‌كنند. در اين روش علاوه بر اينكه در مدتی كوتاهي لطافت به پوست پاي شما برمي‌گردد، اضطراب و تنش‌ها خارج و با ايجاد حسي جالب و تكرار نشدني با ماهي‌ها به آرامشی خاطره‌انگيز خواهيد رسيد.

مدت: ۱۵ تا ۳۰ دقيقه

هزينه: ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان

اسپا در چشمه‌هاي آبگرم

اگر لذت آب‌تني در چشمه‌هاي آبگرم را تجربه كرده باشيد اين اسپا انتخاب هميشگي شما خواهد شد. در سالن‌هاي اسپا حوضچه‌ها و وان‌هايي براي مشتريان تعبيه شده كه شما با وارد شدن به آنها هيچ تفاوتي با چشمه‌هاي آبگرم طبيعي و سنتي احساس نخواهيد كرد. فضا كاملا سنتي و طبيعي به گونه‌اي طراحي شده كه حتي عطر و بوي گوگرد و املاح معدني هم به مشام شما خواهد رسيد، اين حوضچه‌هاي گياهي يا وان‌هاي مخصوص با استفاده از آب دريا و چشمه‌هاي معدني پر و آماده شده تا به صورت هيدروتراپي جسم شما را درمان و روح‌تان را صيقل دهد.

مدت: ۳۰ دقيقه تا يك ساعت

هزينه: ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان

اسپا با ماساژ فرق داره!

سيرن اسپا

در اين نوع اسپا كه مخصوص پوست تمام بدن است، ابتدا پوست را با كرم‌هاي تشكيل شده از شن و نمك شست‌وشو داده و بعد از آن از ماسك‌هاي طبيعي و گياهي مغذي به مدت ۳۰ دقيقه استفاده‌می‌کنند، سپس از روغن‌هاي گياهي و طبي تايلندي و لوسيون‌هاي خوش عطر آلوورا يا رايحه‌هاي مخصوص و مورد علاقه شما استفاده مي‌شود تا پوست‌هاي خشك و خشن را ترميم و آرامش را به سلول‌هاي مرده سطح پوست شما منتقل كنند. سيرن اسپا با تاثير بي‌نظيري كه بر پوست بدن شخص دارد، فرآيند بازگشت شادابي و جواني را به پوست تسريع مي‌بخشد و به سادگي تمام قسمت‌هاي زبر و خشن پوست را ترميم مي‌كند.

مدت: ۴۵ تا ۹۰ دقيقه

هزينه: ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان

اسپای مخصوص آقايان

به‌طور معمول مردها كمتر سراغ ماساژ، اسپا و روش‌هاي اينچنيني براي دريافت انرژي و آرامش مي‌روند اما اين فرصت را از دست ندهيد چراكه ساعت‌هاي طولاني پشت ميز نشستن يا سرپا ايستادن شما در محل كار يا افزايش خستگي عضلات با بالارفتن سن و سال مسئله‌اي نيست كه با خواب ساده و دوش گرفتن حل شود. اسپاي پشت مخصوص شما آقايان طراحي شده است كه در اين روش با استفاده از ماسك‌هاي تقويت‌كننده قسمت‌هاي كتف، شانه‌ها و گردن شما به‌طور كامل اسكراپ مي‌شود. اين كار نه‌تنها به گردش خون و عملكرد بهتر رگ‌ها، قلب و عروق كمك مي‌كند بلكه باعث مي‌شود تا منافذ باز چربي شما هم بسته و پوستي هميشه لطيف و روحيه‌اي هميشه جوان داشته باشيد.

مدت: ۴۵ تا ۶۰ دقيقه

هزينه: ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان

اسپای دست و پا

اين اسپا هم به صورت مجزا و هم در يك پكيج به شما ارائه خواهد شد، بنابراين در هر دو حالت اسپاي دست و پا در دو مرحله انجام مي‌شود. در مرحله اول پوست پا و دست به‌ويژه در قسمت‌هاي زبر و خشن كاملا پاكسازي و ترميم مي‌شود و در مرحله بعد دست‌ها و پاها با ماسك‌هاي مفيد و معطر گياهي و روغن‌هاي مخصوص تايلندي ماساژ داده‌‌می‌شود و در آخر لوسيون مخصوص روي هر دو ناحيه‌ مورد نظر پخش شده و بعد از ۱۵ دقيقه برداشته مي‌شود. اين نوع اسپا علاوه بر رفع خستگي‌هاي مزمن و آرتروزهاي مفاصل دست‌ها و پاها، حس خوشايندي از آرامش و سبكي را به شما القا مي‌كند.

مدت: ۶۰ تا ۹۰ دقيقه

هزينه: ۱۰۰ تا ۱۴۰ هزار تومان

اسپا با ماساژ فرق داره!

اسپا در وان منزل، يك روش خانگي براي آوردن سالن اسپا به خانه شما

يكي از بهانه‌هاي منطقي و هميشگي ما براي صرف‌نظر كردن از رفتن و تجربه سالن‌هاي اسپا، قيمت بالاي ارائه خدمات آنهاست كه به نظر عيب بزرگي محسوب مي‌شود. با اين حال پيشنهاد ما اين است كه نااميد نشويد. اگر شما هم اهل ريلكس كردن با دوش گرفتن يا خوابيدن در وان با موزيك دلنشين و استفاده از روغن‌هاي ماساژ براي فرار از خستگي‌هاي روزمره زندگي هستيد، مي‌توانيد با كمك آب زلال و معطر كردن آن با عصاره‌هاي گياهي و طبيعي اسپا را در چند قدمي خود تجربه كنيد.

براي اين كار كافي است چند تكه خيار، چند برگ نعناع تازه و چند برش ليمو به آب زلال درون وان اضافه كنيد تا ببينيد كه تركيب اين خوراكي‌هاي طبيعي با بخار آب حمام چه طراوت فوق‌العاده‌اي به پوست و از همه مهم‌تر سلامت روان شما مي‌بخشند. ما به شما قول مي‌دهيم هيچ‌گاه از اينكه وقت خود را به تجربه يك اسپاي طبيعي اما خانگي اختصاص داده‌ايد و آرامشي تكرار نشدني را به خود هديه داده و استرس را از خود دور كرده‌ايد، پشيمان نخواهيد شد. اين روزها اين كمترين كاري است كه با هزينه كم اما با نتيجه عالي مي‌توانيد براي فرار از تنش‌ها انجام دهيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج