۱۷۷۶۶
۹۴ نظر
۱۳۷۸۰
۹۴ نظر
۱۳۷۸۰
پ

بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان

شما هم با وجود انواع شربت‌ها و قطره‌های تقویتی کودکان موجود در بازار، گیج شده‌اید؟ به کمک تغذیه مناسب و کافی و البته با استفاده از برخی از مکمل‌ها می‌توانید مطمئن باشید کودک سالمی دارید.

برترین‌ها: شما هم با وجود انواع شربت‌ها و قطره‌های تقویتی كودكان موجود در بازار، گیج شده‌اید؟ به كمك تغذیه مناسب و كافی و البته با استفاده از برخی از مكمل‌ها میتوانید مطمئن باشید كودك سالمی دارید. برخی از مواد غذایی كه میتوان به عنوان مكمل‌های غذایی از آن‌ها استفاده كرد به شرح زیر است:
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
ویتامین A جگر انواع ماهیها از جمله قزل‌آلا، قباد، روغن كبد ماهی، كره، زرده‌تخم‌مرغ، هویج و سبزیهایی مانند اسفناج، كلم، كاهو، كدو زردرنگ، طالبی زردرنگ، زردآلو، انبه، منبع ویتامین A هستند.

ویتامین C یك آنتیاكسیدان حیاتی محلول در آب است و در سنتزكلاژن كه برای رشد و ترمیم بافت‌های سلولی، رگ‌های خونی، لثه‌ها و استخوان‌ها لازم است نقش اساسی ایفا میكند، زیان‌های انواع آلودگیهای محیطی را خنثی و از بروز عفونت جلوگیری میكند. سیستم ایمنی را تقویت و از لخته شدن غیرعادی و كبودی پیشگیری و رگ‌های خونی را تقویت میكند.

منابع ویتامین C عبارتند از مركبات مانند پرتقال، گریپ‌فروت، سبزیهای دارای برگ سبز،‌ فلفل سبز، بروكلی، گوجه‌فرنگی، لیموترش،‌ طالبی و توت‌فرنگی.

ویتامین E یكی از قویترین آنتیاكسیدان‌هاست پژوهشگران انستیتو ملی ایالات متحده اخیرا دریافته‌اند كه ویتامین E و C احتمال پیری زودرس و مرگ را تا حد زیادی كاهش میدهد. گردو، بادام زمینی، زیتون، جگر، سبزیها، روغن سویا و آفتابگردان،‌ جوانه گندم و سایر روغن‌های گیاهی از منابع غنی ویتامین E هستند.
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
روغن زیتون كلسترول بد را كاهش داده و حاوی ویتامین E و سلنیوم بوده و به روغن طول عمر معروف است.

عصاره هسته انگور نیز منبع سرشاری از ویتامین E است. خاصیت آنتیاكسیدان عصاره هسته انگور‌ ۵۰برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C بوده و با عبور از سد خونی مغز موجب محافظت سلول‌های مغز و سیستم عصبی میشود.

بسیاری از مادران برای تقویت كودك خود و در واقع تكمیل ویتامین‌ها و موارد مورد نیاز بدن او به‌صورت خودسرانه شربت یا قرص‌های ویتامین به كودك میخورانند. مصرف خودسرانه قرص یا شربت‌های تقویتی به كودك نابجاست. برای تقویت كودكان و دادن مكمل‌های غذایی به آنان، صرفا توصیه اطرافیان و تبلیغات برخی داروها كافی نیست بلكه توجه به نیاز هر كودك، سن، وضعیت و مشورت كردن با پزشك در این زمینه امری ضروری است. تقریبا میتوان گفت تمامی كودكان تا ۲ سالگی و از آن به بعد كودكانی كه كمبود تغذیه یا تغذیه نابجا دارند نیاز به مكمل‌های غذایی و داروهای ویتامینی دارند. بهترین مكمل غذایی، مكملی است كه ویتامین‌ها و مواد لازم برای رشد كودك از جمله روی و آهن را داشته و تشخیص مكمل غذایی مناسب برای هر كودك با توصیه و مشورت پزشك امكان‌پذیر باشد. دكتر اكبر كوشانفر برخی مكمل‌های مورد نیاز كودكان را برای والدین معرفی كردند كه با هم میخوانیم.
سلامت پوست و مو با روی

روی یكی از عناصری است كه بعد از آهن فراوان‌ترین عناصر جزئی در بدن به شمار میرود. این عنصر در فعالیت بیش از 100 آنزیم مختلف به‌خصوص آنزیم‌هایی كه در سوخت و ساز پروتئین‌ها و كربوهیدرات‌ها درگیر هستند، دخالت دارد. میزان مناسب روی در عملكرد سیستم ایمنی، ترمیم زخم‌ها، تقویت قوه بویایی، بینایی، چشایی، تقسیم طبیعی سلول‌ها، رشد و تكامل در طول بارداری، كودكی و بلوغ نقش دارد. روی به‌عنوان یكی از مهم‌ترین مواد معدنی در سلامت پوست، فرم‌گرفتن و استحكام ناخن‌ها و تقویت ساختار مو نقش بسیار مهمی ایفا میكند. روی همچنین در پیشگیری از بیماریهای سرماخوردگی و اسهال و استفراغ مورد استفاده قرار میگیرد و علاوه‌بر ‌این‌ها در موارد بیماری آسم نیز تجویز میشود. این عنصر به‌صورت زینك سولفات یا گلوكونات معمولا روزی 5 میلیلیتر بعد از غذا تجویز میشود كه جذب بهتری دارد.
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
ویتامین‌های گروه B به رفع خستگی كمك میكنند

ویتامین‌های گروه B شامل 6 ویتامین مهم در سلامت كودكان هستند كه در متابولیسم و افزایش انرژی بدن و رفع خستگی بسیار موثر هستند. از نقش‌های دیگر این ویتامین‌ها تشكیل گلبول‌های قرمز و تقویت سیستم عصبی و حافظه است به‌طوری كه كمبود آن‌ها در كودكان موجب ضعف اعصاب و اختلال پوست، كاهش تعداد گلبول‌های قرمز و كم خونی میشود. تركیبات ب كمپلكس به‌خصوص اسید فولیك در كم‌خونیها موثر است.
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
ویتامین A تقویت‌كننده بینایی

ویتامین A، ویتامین موثر در تقویت بینایی و تكامل گلبول‌های سفید و قرمز خون و افزایش كارایی سیستم ایمنی در برابر بیماریها و همچنین تسهیل انتقال آهن از منابع ذخیره‌ای به گلبول‌های قرمز در كودكان است. به‌طوری كه كمبود آن از عوامل اصلی ضعف بینایی و كوری در میان كودكان به شمار میرود. این ویتامین به‌ویژه برای شبكیه چشم و افزایش قدرت دید بسیار موثر است. همچنین اثر تقویتی در مخاط دارد و برای رشد و نمو كودكان موثر است. مقدار ویتامین A در كودكان باید از بدو تولد معمولا همزمان با قطره ویتامین A و D روزی 25 قطره تجویز شود. از 6 ماهگی به بعد این ویتامین به‌صورت قطره مولتی ویتامین و 25 قطره تا 2 سالگی مصرف میشود.
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
آهن، فلز حیات‌بخش

آهن نیز جزو فلزاتی است كه برای كودكان بسیار نیاز است. گلبول‌های سفید خون و هموگلوبین از آهن تهیه شده است و باید وارد بدن شود. معمولا در كودكان از 6 ماهگی به بعد به‌صورت قطره فروسولفات 15‌ قطره تجویز میشود. در تجویز قطره آهن باید این مسئله رعایت شود كه با شیر یا چای مصرف نشود. از یك سالگی به بعد هم میتوان با آبمیوه‌های مختلف به‌ویژه آب‌پرتقال و آب لیمو‌شیرین كه اسیدی هستند این قطره را مصرف كرد تا جذب بهتری داشته باشد.
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
ویتامین C یعنی مقاومت و مصونیت

ویتامین C هم از جمله ویتامین‌های ضروری برای بدن است چون مقاومت و مصونیت بدن را بالا میبرد. در شربت‌های مولتیویتامین بین 50 تا 200 میلیگرم از این ویتامین وجود دارد. اگر ویتامین C در مقدار زیاد تجویز شود از طریق ادرار دفع میشود. بدن كودكان قادر به ذخیره این ویتامین نبوده و لازم است تا مقادیر مورد نیاز آن از منابع خارجی تامین شود. ویتامین C در رشد و تقویت بافت‌های بدن مانند لثه‌ها و عضلات، بهبود سریع زخم‌های بدن، افزایش مقاومت بدن‌كودكان در برابر عفونت‌ها و بیماریها و افزایش جذب آهن اهمیت فراوانی دارد.
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
مكمل‌های پرتوان، برسید به داد این كودك ناتوان!

تغذیه نوزادان حدود 4ماه بعد از تولد تنوع پیدا میكند. این تنوع به این معناست كه علاوه بر شیر مواد‌غذایی دیگر نیز وارد تغذیه كودك میشود. متخصصان عقیده دارند، كودكان باید ویتامین‌های مورد نیازشان را به وسیله تغذیه‌ای كه دارند به دست آورند اما از آنجا كه ممكن است در تغذیه روزانه همه مواد مورد نیاز كودك تامین نشود پزشكان، مولتی ویتامین یا مكمل‌هایی را به كودكان تجویز میكنند. از آنجا كه احتمال دارد والدین به‌طور دقیق از آنچه مورد نیاز كودكان است مطلع نباشند، دكتر اكبر كوشانفر ضمن توضیح‌هایی كه درباره مكمل‌های مورد نیاز كودكان ارائه میكنند ما را با برخی قطره‌ها و مكمل‌های غذایی موجود و ویژگیهای هركدام از آن‌ها آشنا میكند.

سوزین زینك سولفات
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان

محتویات: این قطره حاوی 5 میلیگرم فلز روی در هر 5 میلیلیتر یا یك پیمانه است.

توصیف: این شربت با بو و طعم بسیار خوب و دلپذیر عرضه میشود. كنترل بو و طعم فلز روی در این فرآورده و همچنین كنترل PH محصول به شكلی طراحی شده كه در كودك هیچ‌گونه احساس ناخوشایند ایجاد نمیكند.
مقدار مصرف: به‌عنوان مكمل غذایی روزانه یك پیمانه (5 میلیگرم) مصرف میشود.

موارد هشدار: در صورتی كه كودك دچار كمبود مس باشد، مصرف روی ممكن است كمبود مس را تشدید یا سطح سرمی آن را كاهش دهد.
WELLKID
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
محتویات: این مولتیویتامین‌های جویدنی محتوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا۳ هستند.

توصیف: این قرص به تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه كودكان ۴ تا ۱۲ ساله كمك میكند و باعث تقویت سیستم ایمنی و رشد ذهنی و جسمی آن‌ها میشود. ضمن آن‌كه برای كودكان بیش فعال نیز بسیار مفید است.

مقدار مصرف: كودكان ۴ تا ۱۲ ساله روزانه یك عدد قرص جویدنی همراه با غذا بجوند یا طبق دستور پزشك آن را مصرف كنند.

موارد هشدار: مصرف بیش از حد فرآورده‌های حاوی آهن ممكن است سبب بروز مسمومیت شدید در كودكان زیر ۶سال شود و در صورت مصرف بیش از حد به پزشك مراجعه كنید. روزانه بیش‌از یك‌عدد قرص مصرف نشود. مصرف این قرص برای كودكان زیر ۴سال توصیه نمیشود.
Asmavit
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
محتویات: این مولتیویتامین‌ها حاوی ویتامین‌های E ،12B ،C، فولیك اسید، ال- لایزین، روی، آهن، منیزیوم و سلنیوم است.

توصیف: این مكمل غذایی به تقویت قدرت تنفسی و كاهش شدت علائم ناشی از بیماریها و عفونت‌های سیستم تنفسی كمك میكند.

مقدار مصرف: كودكان یك تا 4 سال میتوانند یك قاشق چایخوری پر 2 بار در روز استفاده كنند. كودكان بالای 4سال هم میتوانند یك قاشق چایخوری پر 3 بار در روز مصرف كنند.

موارد هشدار: قبل از مصرف بطری را تكان دهید. به تاریخ انقضا محصول دقت كنید و بیش از حد مصرف نكنید.
Vita globin
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
محتویات: این مولتیویتامین حاوی آهن، زینك، كلسیم، ال- لایزین، اسید فولیك، دی- پانتنول، نیاسینامید، ویتامین C، ویتامین ب كمپلكس، منگنز و مس است.

توصیف: مولتیویتامین ویتاگلوبین فرمولاسیون ویژه به‌منظور جذب بالای آهن دارد و حاوی عصاره ۱۰۰ درصد طبیعی پرتقال با طعم و بوی دلپذیر است.

مقدار مصرف: اطفال و كودكان روزانه ۵/۲میلیلیتر میتوانند از این مولتیویتامین مصرف كنند.

موارد هشدار: هنگام مصرف به تاریخ انقضا آن توجه كرده، از مصرف بیش از حد مجاز خودداری كنید. پس از مصرف در بطری را كاملا بسته، داخل جعبه و در جای خشك و خنك و دور از دسترس اطفال نگهداری كنید.
BabyJuice- Drops
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
محتویات: این قطره حاوی ویتامین‌های C ،E ،۳B ،۲B ،۱B ،۶B ،A، اسید فولیك و ۳D است.

توصیف: این قطره با دارا بودن ویتامین‌های مختلف در افزایش قدرت سیستم ایمنی، بالا بردن كیفیت عملكرد سیستم عصبی، تقویت سیستم عصبی و گردش خون و همچنین تقویت بینایی و تكامل سلول‌های خونی در كودكان موثر است.

مقدار مصرف: كودكان زیر یك سال روزانه یك میلیلیتر بعد از غذا و كودكان بالای یك‌سال روزانه ۲ میلیلیتر بعد از غذا باید مصرف كنند.

موارد هشدار: به تاریخ انقضا محصول توجه كنید.
AquaMarine
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
محتویات: این مولتیویتامین حاوی روغن ماهی، اسیدهای چرب ضروری امگا3، همراه با ویتامین‌های D ،E است.

توصیف: این مكمل به سلامت دستگاه قلبی- عروقی، مفاصل و استخوان‌ها، قدرت حافظه و عملكرد مغز و تقویت سیستم ایمنی كمك میكند.

مقدار مصرف: كودكان 5 تا 12سال میتوانند روزانه 5 میلیلیتر (یك قاشق چایخوری) از این شربت را مصرف كنند.

موارد هشدار: افرادی كه به محصولات دریایی حساسیت دارند قبل از مصرف باید با پزشك مشورت كنند. مصرف بیش از حد روغن ماهی با داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی میتواند سبب افزایش خطر خونریزی شود.
SEVEN SEAS
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
محتویات: شربت پرتقالی، روغن كبد ماهی حاوی امگا۳ و ویتامین‌های ۶B ،C ،E ،D و A است.

توصیف: این شربت برای سلامت مغز، تمركز و حافظه بسیار مفید است، همچنین به استحكام استخوان‌ها و دندان‌ها كمك میكند.

مقدار مصرف: كودكان ۵ تا ۱۵ سال میتوانند ۲ قاشق مربا‌خوری در روز استفاده كنند.

موارد هشدار: قبل از مصرف در جهت عمودی خوب تكان دهید. از افزایش دوز توصیه شده خودداری كنید. دور از دسترس اطفال در جای خشك و خنك و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری كنید.
Multi- Sanostol
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
محتویات: این شربت قدیمی حاوی 9 ویتامین و كلسیم است.

توصیف: این شربت بدون تجویز پزشك میتواند 3 ماه مورد استفاده قرار گیرد.

مقدار مصرف: كودكان یك تا 5 سال 5 میلیلیتر 2 بار در روز و كودكان 6 سال به بالا 10 میلیلیتر 2 بار در روز میتوانند از این شربت استفاده كنند.

موارد هشدار: برای كودكان دیابتی توصیه نمیشود.
Zinc plus juice
بهترین تقویت‌کننده‌ها برای کودک دلبندتان
محتویات: این شربت حاوی ویتامین‌های ۲B ،۶B ،C ،۱B ،۲۱B، فولیك اسید، بیوتن، نیاسین و پانتوتنیك اسید است.

توصیف: این شربت به حفظ سلامت پوست، مو، ناخن و تقویت رشد ذهنی و جسمی در سنین رشد و افزایش سیستم ایمنی بدن كمك میكند.

مقدار مصرف: كودكان یك تا ۷ سال میتوانند روزانه یك قاشق مربا‌خوری (۵میلیلیتر) استفاده كنند. كودكان ۷ تا ۱۳ سال هم میتوانند یك قاشق مربا‌خوری ۲ بار در روز مصرف كنند. افراد بالای ۱۳ سال نیز یك قاشق مرباخوری ۳ بار در روز میتوانند استفاده كنند.

موارد هشدار: دور از دسترس اطفال، دور از نور و در جای خنك نگهداری كنید. پس از باز كردن در بطری حتما داخل یخچال نگهداری شود. قبل از مصرف، بطری را به‌خوبی تكان دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهناز پور عبدولي

      سلام از همه ي شما تشكر ميكنيم .

    • Sara

      حول بود ولي من جواب سوالم رو پيدا نكردم

    • darya

      kodake man khely zaeeif va laghar ast chi behesh bedeam 5/1 sale komakam konid manoonm

    • شهناز

      فوق العاده عالي بود متشكرم براتون آرزوي موفقيت دارم

      پاسخ ها

      • مريم

        شربت ول كيد فوق العاده خوب است و من از همه شما تشكر ميكنم مرسي ميبوسمتون ماماناي عزيز

    • بهراد

      سلام من فززند دختر پنج ماهه دارم اما رشد مو ندارد چه توصيه و داروييبراي اين كار موجود ميباشد با تشكر

    • sahel

      دختر من یک ونیو سالشه اثلا اشتهاش خوب نیست چیکار کنم؟

      پاسخ ها

      • بهار

        شربت سندروس بهش بدین

    • نگار

      سلام من براي رشد و اشتهاي كودكتان شربت زينك پلاس را پيشنهاد ميدم با تشكر

    • بهار

      دختر من یک سالشه یه هفته خوب غذا میخوره یه هفته هم غیر از شیر فقط میوه میخوره و به غذا اشتها نداره چیکار کنم

    • مصطفی

      دختر من یک سالشه یه هفته خوب غذا میخوره یه هفته هم غیر از شیر فقط میوه میخوره و به غذا اشتها نداره چیکار کنم

    • فریبا

      درباره شربت ول کید هم توضیحاتی داده شود لطفا

    • النا

      سلام دخترم 3 سال و 9 ماه از نظر رشد جسمانی هم قد هم وزن کم است تمام آزمایشات مربوط به رشد انجام شده و مشکلی نداره سن استخوان او هم درست بوده خوراکش هم خوبه از نظر شما باید چه مکملهایی داده شود و راه حل چیست ؟
      با یشکر

    • بدون نام

      سلام دخترم یازده ماشه خوردنه غذایش خوبه ولی گاهش وزن بیدا کرده است چی کار باید انجام بدم

    • ناشناس

      سلام دختر من دو سال ونیمش ولی اصلا شیر با لبنیات نمیخوره میخواستم ببینم برای جبران چه چیزی رو میتوانم جایگزین کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شربت کلسیم روزی دو قطره مثل زینک پلاسه

    • مرضيه شاكري

      سلام. سيماي من هم يك سال و هشت ماهه اس. اصلا شير و لبنيات نميخوره ولي من براش شير برنج و آش ماست و آش رشته با كشك زيا درست ميكنم تا جبران بشه و يا اينكه تخم مرغ آبپز كه نميخوره تخم مرغ رو رنده ميكنم و تو پوره سيب زميني بهش ميدم!!!!! ترفند خوبيه نه!!!!

    • مريم

      من دختر 2 دساله دارم دكتر براي دخترم شربت ويل كيد تجويز كرد كه خيلي خوب بود

    • پونا

      با سلام پسر من شش ماهشه شش کیلو وزنشه خیلی کمه لطفن کمکم کنید

      پاسخ ها

      • مهسا

        پسر 4ونیم ساله ام تازگی ها پرخاشگر شده از شرب تقویتی سندروس نیست که؟باتشکر

    • aram

      جای تشکر داره از این همه راهنمای ادمین عزیز دوستان لطفا وقتی اشتهای فرزندتان نرمال است بیخودی مکمل ندهید وکودکانتان را باهم مقایسه نکنید ژن را مد نظر بگیرید جسته وزن وقد کودک هم به پدر ومادر مربوط میشود مپل رنگ پوست وچشم وفرم بینی وحتی نوع راه رفتن دادان مکمل به صورت نابجا اثرات بد وجبران ناپزیری در بزرگ سالی بهم راه خواهد داشت

    • تارا

      کودک من بیش از اندازه گریه میکنه اینقدر که سیاه میشه چکار کنم

    • آمنه

      من بچه ام سه ساله که دچار کم خونى مينور ميباشد و خيلى کم اشتهاست خواستم بدونم که کم خونيش درمان داره!? براى کم اشتهايش هم ممکنه کمکم کنيد خسته شدم

    • شادی

      دختر من شش ساله است خیلی کم اشتها است وزیاد عصبانی می شودوشبها هم دندانهایش را به هم میمالد لطفا راهنمایی کنید چه شربتی بدهم

    • نازی

      سلام پسرم 33 ماهشه. وزنش هنوز 11کیلو 800 و قدش 89
      نسبت به بقیه رشدش کمه.
      مینوره
      شربت سندروس بهش میدم و هر روز نصف قرص اسیدفولیک.
      هر شب 1لیوان شیر میخوره. اشتهاش بد نیست اما بعضی وقتا چیزی نمیخوره. صبحانه کامل میخوره.
      خیلی نگران کوتاهی قد و کمبود وزنش هستم. یکی کمکم کنه لطفا. دیگه افسردگی گرفتم انقدر به این موضوع فکر کردم.

    • بدون نام

      شربتت سیتادین برای اهن و اشتها معجزه اس

    • بدون نام

      سلام نواي من خيلي كم غذا مي خوره چاق شربتي بخش بدم ٤ شالشه خيلي لاغره

    • احسان

      در مورد شربت سندروس هم توضیح بدین لطفا ممنون

    • بدون نام

      پسرم 31 ماهه شده.قدش 87 cm,کمبودرچى داره چه وىتامىنى بدم

    • النا

      ممنون ازراهنمایتون .

    • بدون نام

      با سلام سارای کن 4 ساله وزن 12 کم داشته‌است بهترین شربت اشتها آور چیست؟

    • فرشته

      زنی هستم37باقد162ووزن39هرکاری میکنم وزنم بالا نمیرود.درضمن طی 2سال که 58کیلو بودم به مرور وزن کم کردم.همه ازمایشاتم سالم هست وباوجود خوردن مولتی ویتامین زینگ که اشتهایم رازیاد میکند وزنم بالا نمیرود.وگاهی به علت یک بیماری جزیی سردرد یا سرماخوردی یاغیره به شدت وزن کم میکنم.وبعد خوب شدن تا میام یک کیلو اضافه کنم بر اثر یک بیماری دیگر همان میشوم.دکترتغذیه هم مراجعه کردم ولی...موقع پریود بدتر میشوم.شمابفرمایید چه مکملی برای بنده خوب است؟

    • بدون نام

      سلام من وقتی قرص زینگ سندروس میخورم بریودیم خیلی خیلی کم میشه سنم سی وسه ام با تشکر

    • راحیل

      سلام من به دخترم که 14 ماهشه ویتان میدم قبلا که ازمایشش کردم یه کم کم خونی داشت ولی از وقتی که ویتان بهش میدم بهتر شده روزانه 5 سی سی بهش میدم

      پاسخ ها

      • محدثه

        /مشکل بچه تون چی بود؟آیا ویتان پزشک نسخه کردیاخودتان همجوری خریدید/

    • فاطمه

      سلام خسته نباشین دختر من 5سالشه موهاش خیلی کم پشتن ورشدخیلی خیلی کمی داره به حدی که الان دوساله موهاشو بلند میکنم ولی موهاش تاگردنشه لطفا راهنماییم کنین هردکتریم بردم میگن طبیعیه خواهشاراهنماییم کنین به خداازبس فکرکردم افسردگی گرفتم

    • شبنم

      سلام دختر من چهار سالشه و خيلي سرما ميخوره و ضعيف هستش چه شربتي بهتره

    • بدون نام

      سلام در مورد شربت زینگ سولفات توضیح دهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شربت سندروس عالی برابچه هایی ک زیاد سرما میخورن

      • مصیب

        خودش توضیح داده بخون

    • بدون نام

      عالی بود

    • آرتمیس

      دختر من 8ماهه ست 7کیلو 500گرم وزنشم قدشم 65سانت هست اصلاً فرنی و سلام نمیخوره سوپ رو نمیخوره از دانش بیرون میریزه چندین مدل سوپارو هم امتحان کردم نمیخوره خواهشا راهنماییم کنید خیلی نگرانشم ممنون

    • منصور

      با سلام
      دوستان عزیز و گرامی در خصوص استفاده از دارو علی الخصوص در مورد کودکان به هیچ عنوان سرخود عمل نکنید.حتما با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.گاهی اوقات استفاده از مکمل ها بدون مشورت با دکتر دارای عوارض جبران ناپذیری هست.دوستانی که اینجا نظر میدهند مگر پزشک هستند؟چرا این عادت بد در ما ایرانیها از بین نمیرود.با سپاس

    • بهار

      سلام دوستان
      پسرم اشتها نداره چی بهش بدم بهتر بشه؟

    • کشاورز

      با سلام و عرض ادب. من یه پسر ۱۴ ماهه دارم حدود یه ماهه شربت ویتاگلوبین بهش میدم. میهواستم بدونم عوارضی داره؟

    • سارا

      سلام. من 22 سالمه
      چه مولتی ویتامینی مصرف کنم
      چشمام چند روزه زرد شدن
      از کبدمه؟؟؟؟؟؟؟؟
      ممنون

    • زهراناظر

      سلام پسری دارم 4ساله دارم که کم خونی شدیدی داره میخواستم بدونم میشه قرص آهن بهش داد یانه

      پاسخ ها

      • عباسی

        سلام دوست عزیز اخه از کجا میدونید کم خونی شدید داره؟چرا به پزشک مراجعه نمیکنید؟!بابا ادمین بنده خدا برای اگاهی بیشتر این مقاله رو نوشتن !!!!!اخه تورو خدا یه نگاه به کامنتا بندازید!!!!همه میخوان بچه هاشون یا هرکول باشن یا سیندرلا بابا اینقدر زندگی رو به خودتون تلخ نکنید !!!!شما ناخوداگاه بچه رو یا با هم سناش یا با بچه های زمان خودتون مقایسه میکنید!!!!همه ی اینها به روش زندگی بستگی داره یعنی درجه اول ژنتیکه درجه دوم نوع تغذیه که ماشالا ما تغذیه نداریم درجه سوم محیط زندگی که پر از استرس و الودگی و امواجه و درجه چهارم خونه اپارتمانی و تلوزیون و دستگاهای بازیه ،بهتره روش زندگیتونو عوض کنید به پیر به پیغمبر تمام مکمل های دنیارم به بچه هاتون تزریق کنید هرکول یا سیندرلا نمیشن درسته اثر جزعی دارن ولی ایا از عوارضشون خبر دارید؟!!!!

    • بدون نام

      من دختر 8 ساله دارم اصلا به درس اهمیت ندهد ،خیلی کم حافظه هست همش معلم ازش شکایت میکند موندم چیکار کنم

    • بدون نام

      من دختر اشتهای خوبی نداشت شربت زینک عالی بود

    • سارا

      باسلام وخسته نباشید این داروها رو چطورمیشه بااین قیمت ها که گفتین تهیه کردآخه داروخانه ها خیلی قیمتشونوبالامیدن آیاجایی هست که مستقیم ازاونجا داروهاروتهیه کنیم؟؟؟؟؟؟؟

    • نازنین

      سلام خسته نباشی میخواسمت. بپرسم من بچه از تولد تا حالا رو قد ووزنش رو خط قرمز رشد یعنی خطره دوای ویتامین زیاد به کودکم دادم ولی بازم رو همین خط قد وزنش هست ممکنه من را راهنمایی کنی

    • محمدی

      عااااالی بودین

    • محمدی

      عااااالی بودین

    • بدون نام

      سلام دختر من میوه نمخوره چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اب میوه بده

    • بدون نام

      سلام دختر من 6 سالشه ولی قدش 104 هست چکار کنم چی بهش بدم قدش بلند بشه

    • سحر

      سلام ببخشید من دو تا پسر دارم یکی 7 ساله و یکی 18 ماهه است.میخواستم بدون چه شربتی بهشون بدم که از همه نظر عالی باشن.چون بزرگه خیلی لاغر و کم اشتهاست .کوچیکه هم احساس مسکنم قد کوتاهه.لطفا کمکم کنین ممنون.

    • بهار

      سلام دختر چهار ساله ای دارم از نوزادی کم خواب بود الان هم فقط شبانه روز نه و نیم ساعت میخوابه خیلی هم تحرک برایداره هر بار هم بردمش دکتر برای کم خوابی و بی اشتهاییی سیپروهپتادین بهش میده لطفا راهنمایی کنید

    • ایلین

      دخترم تو ده ماهه خودش نمیشینه دندون در نیاورده چ کارش کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخترمن این مشکل وداشت ،بردم دکترآمپول د۳داددندونش زودی دراومد

    • رادمهر و رستا

      سلام دوستان من پسرم 2سالشه که موقع تولد سه وهفتصد بود تا یکی دوماه پیش م پانزده کیلو بود اما چند وقتع کم غذا و بی اشتها شده و یک کیلوی م وزن کم کرد وقت ندارم بهش برسم چون یه نینی چهار ماه م داخل دستمه

    • مهديه

      آيا شربت سندروس براي كودك 1.5 خوبه؟

    • مهین نظری

      سلام شربت زینک پلاس واسه پسر یازده ماه خریدم ۳۴ هزار تومن

    • منیر

      چرا قیمتای که شما زدین اینقدربابازار فرق داره؟خیلی قیمتایی که زدین پایینه من مشهدم جایی هست بااین قیمت گیر بیارم؟

    • نسيم

      آخه اون قيمتامال ٩٥ امسال ٩٦ قيمتاسال به سال تغييرميكنه امسال گرونه

    • نسيم

      آخه اون قيمتامال ٩٥ امسال ٩٦ قيمتاسال به سال تغييرميكنه امسال گرونه

    • رضا

      با سلام . قرص ۱۰ میلی زینک برای نوجوان ۱۴ سال میشه استفاده کنیم . ؟ ممنونم

    • هستی

      برای رشد قدی دختر ۸ساله چه شربت تقویتی خوبه

    • بدون نام

      سلام،پسرم دوسالشه ناخن پاش خیلی فرو رفته چه ربت آهنی توصیه میکنید،لطفا راهنمایی کنید

    • فاطره هستم

      شربت زینگوپلاس خریدم برای دخترم عالیه

    • زهرا

      پسرم یه سال ونیم داره و کم خونیش خیلی شدید یه شربت میخواستم راهنمایی کنید برا کم خونی

    • مینا

      برای اشتها چی از همه بهتره خیلیاش الان وارد نمیشن مخصوصا ول کید

    • مریم

      سلام بچه ی من ۲سال ۳ماهشه .رشد موهاش خیلی خیلی کمه و خیلی ضعیفه .چی براش خوبه؟

    • اوین

      سلام دختری 4 ساله دارم که پیش فعالی داره و خوب غذا نمی خوره خیلی لاغر است میشه راهنمایی کنید چه شربت ویتامینه ای بهش بدم که هم اشتها ش رو زیاد کنه وهم از فعالیتش کم کنه

    • زینب

      عالییییی بود

    • پرهام

      پسرم 7 ساله 19 کیلوه دکتر گفته خیلی کم وزنه چه شربتی بهش بدم چاق بشه

    • سکینه

      لطفأکمکم کنیدپسرم قدش کوتاه خودش هم خیلی ناراحت هستش لطفأجواب پیامم روبدهید

    • کامیار

      پسر من 13 سالشه خیلی ضعیف وقد کوتاهه

    • صدرا

      خانماچیکارکنم پسرمن ازپاییزیه سره سرماخوردس تابهاردیگه دارم دیوونه میشم 5سالشه

    • سمان

      ببخشید پسرم هفت سالشه وخیلی فراموش کاره وکم اشتها به نظرتون چکارش کنم

    • محمد نبی

      کودک من 10 ماهه میباشد، از نظر وزنی تا حدودی خوب است و بطور کلی 8 کیلو میباشد، اما از نظر قدی رشدی نداشته، لطفا کمکم کنید ممنون

    • کژان

      کودک من ۷ماهشه وزنش۷کیلوقدش۷۰ میگن خیلی وزنش کمه لطفا کمکم کنید ممنون

    • محمد طاها

      س من یک پسر ۶ساله دارم اصلا اصحاب نداره همش با برادرش دعوا میکند واز مدرسه دوست ندارد برود باید چکار کرد

    • محمد طاها

      س من یک پسر ۶ساله دارم اصلا اصحاب نداره همش با برادرش دعوا میکند واز مدرسه دوست ندارد برود باید چکار کرد

    • ابالفضل

      سلام وقت بخیر,بچه من سه سال و هشت ماهشه ,خیلی کم خوراک و بازیگوش, چه ویتامینی توصیه میشود....

    • بدون نام

      سلامپسرمسهسالشقدشخیلیکمهچیکارکنم

    • Sadaf

      سلام خاهرم ۱۰ سالشه و موهاش خیلی بلنده میترسیم ک بعدا کم پشت شه یا بریزه برا بهتر شدن و جلوگیری از ریزشش چی بهش بدیم؟

    • پریساخاوری

      پسرم دوسال ونیمه اس وزنش 9کیلوچیکارکنم هرچی میخوره وزن نمیگیره سالمه دکترش میگه شایدبعدازدوسالگی رشدکنه چیکارکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظرم شربت کلسیم اوستوکرواسه وزن واشتهاخوبه

    • شهرزاد توحیدی فر

      من دخترم ۹ سالشه خیلی پرخاشگر شلوغ هستش اثلا خواب نداره داد میزنه درس نمی خونه زیر چشمش کبودی داره احتمال داره کم خونی داشته باشه یه راهنمای کنین ممنون

    • سارا

      کودک من ده ماهه است ولی هنوز دندان در نیاورده است باید چکار کنم

    • علی

      سلام دخترم 5 سال شه میشه شربت زینگ رو تمام کرده دوباره براش بگیرم

    • فاطمه

      شربت ارژیتال چند دوره به دختر چهار ساله میشه داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج