۱۷۸۷۲۸
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

این ۱۳ نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

حالا که زمان زیادی به مراسم اسکار باقی نمانده است بهترین زمان است برای اینکه افرادی که بیشترین تعداد نامزدی برای دریافت این جایزه را دارند معرفی کنیم.

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

برترین ها: حالا که زمان زیادی به مراسم اسکار باقی نمانده است بهترین زمان است برای اینکه افرادی که بیشترین تعداد نامزدی برای دریافت این جایزه را دارند معرفی کنیم. شمارش معکوس را شروع می کنیم:

۱. ریک بیکر- ۱۱ بار نامزد و ۷ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

این هنرمند متخصص جلوه های ویژه برای ساخت آدم فضایی های بسیاری در «جنگ ستارگان» و آثار اسکاری اش شامل «گرگینه»، «مردان سیاه پوش» و «گرگینه آمریکایی در لندن»، شناخته شده است.

۲. مارتین اسکورسیزی - ۱۲ بار نامزد و ۱ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

او یکی از سرشناس ترین کارگردانان تاریخ سینما است و ۱۲ بار برای کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم های برجسته ای مثل «گاو خشمگین» و «رفقای خوب» نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. او بالاخره در سال ۲۰۰۷ برای کارگردانی فیلم «رفتگان» (The Departed) برنده این جایزه شد، هر چند که او بسیار بسیار پیش از این لایق دریافت این جایزه شده بود. هنرپیشگانی که در فیلم های او بازی کرده اند نیز ۲۲ بار نامزد و ۵ بار برنده این جایزه شده اند.

۳. ویلیام وایلر - ۱۲ بار نامزد و ۳ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

«ویلیام وایلر» رکورد دار بیشترین تعداد نامزدی برای دریافت اسکار بهترین کارگردانی است و برای فیلم های «بن هور»، «بهترین سالهای زندگی ما» و «خانم مینیور» برنده این جایزه شده است. او همچنین در زمینه کارگردانی هنرپیشگانی که نامزد و یا موفق به دریافت جایزه اسکار شده اند با ۳۵ بار نامزدی و ۱۳ بار دریافت اسکار پیشتاز است.

۴. جک نیکلسون - ۱۲ بار نامزد و ۳ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

جک با نامزدی برای دریافت اسکار بهترین هنرپیشه مرد برای دوازدهمین بار به خاطر بازی در فیلم «درباره اشمیت»، رکورد بیشترین تعداد نامزدی در این رده را شکست. او برای فیلم های «دیوانه ای از قفس پرید» و «بهتر از این نمیشه» جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول مرد و برای فیلم «شرایط مهرورزی» جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را دریافت کرد. برخی از فیلم های دیگری که برای آنها نامزد شده است عبارتند از: «محله چینی ها»، «چند مرد خوب»، «ایزی رایدر» و «شرافت پریتزی».

۵. مریل استریپ - ۱۹ بار نامزد و ۳ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

«مریل استریپ» با نامزدی بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن برای فیلم «به سوی جنگل» در اسکار امسال، پیشتاز بیشترین تعداد نامزدی در میان هنرپیشگان زن است. پیش از او «کاترین هپبورن» با ۱۲ بار نامزدی در این عرصه پیشرو بود، البته شایان ذکر است که کاترین هنوز هم با ۴ جایزه اسکار بیشترین تعداد برندگی اسکار برای زنان را دارد.

۶. کوین او کانل - ۲۰ بار نامزد و ۰ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

این صداگذار حرفه ای رکورد عجیبی با عدم جایزه اسکار با بیشترین نامزدی، برای خودش ثبت کرده است. در میان کارهایی که صداگذاری کرده است فیلم های مطرحی مثل «شرایط مهرورزی»، «تاپ گان»، «چند مرد خوب»، «آرماگدون» و «تبدیل شوندگان»وجود دارند.

۷. بیلی وایلدر - ۲۱ بار نامزد و ۶ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

«بیلی وایلدر» کارگردان فیلم های کلاسیکی مثل «بعضی ها داغشو دوست دارن»، «سانست بلوار»، «آپارتمان» و «غرامت مضاعف» است. او ۸ بار نامزد جایزه بهترین کارگردان، ۱۲ بار برای نویسندگی و یک بار برای تهیه کنندگی نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. تعداد دفعات نامزدی او برای جایزه بهترین کارگردانی با مارتین اسکورسیزی برابری می کند و برای نویسندگی تنها یک بار کمتر از «وودی آلن» که پرچمدار این عرصه است برای دریافت اسکار نامزد شده است.

۸. وودی آلن - ۲۴ بار نامزد و ۴ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

این هنرپیشه، نویسنده و کارگردان تنها یک بار در مراسم اسکار حضور پیدا کرده است، اما این باعث خودداری آکادمی از نامزد کردن او برای دریافت جایزه اسکار نشده است. او اغلب در زمینه نویسندگی نامزد جایزه اسکار شده است ولی برای کارگردانی و هنرپیشگی نیز نامزد شده است. او برای فیلم «آنی هال» دو جایزه اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم نامه را دریافت کرده است.

۹. سمی کن - ۲۶ بار نامزد و ۴ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

بسیاری از سروده های این ترانه سرای معروف مانند « My Kind of Town »، « Come Fly With Me» و « Let It Snow, Let It Snow, Let It Snow » توسط «فرانک سیناترا» جاودانه شده اند. برخی از ترانه های اوکه موفق به دریافت جایزه اسمار شده اند عبارتند از: «All the Way»، «High opes» و «Three Coins in the Fountain».

۱۰. ادیت هد - ۳۵ بار نامزد و ۸ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

این طراح لباس سرشناس از زمان ایجاد جایزه بهترین طراحی لباس در سال ۱۹۴۸ در این گروه سردمدار بود. برخی از فیلم هایی که او به خاطرشان موفق به کسب جایزه اسکار شده است شامل «هم چیز درباره ایو»، «موقعیت مطلوب برای ترقی» و «نیش» می شوند. او اغلب با «آلفرد هیچکاک» همکاری می کرد و برای ستاره هایی مثل «گریس کلی» لباس طراحی می کرد.

۱۱. آلفرد نیومن - ۴۵ بار نامزد و ۹ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

این آهنگ ساز آنقدر در زمینه فعالیت خود پر کار بود که اغلب در زمان مسابقات با خودش رقابت می کرد. او در سال ۱۹۳۹ به طور همزمان برای ۴ فیلم که «بلندی های بادگیر» و «گوژپشت نوتردام» نیز جزء آنها بودند، نامزد دریافت اسکار بهترین آهنگ ساز شد. بین سالهای ۱۹۳۸ تا ۱۹۵۷ او هر سال حداقل برای یک فیلم نامزد دریافت این جایزه شده است.

۱۲. جان ویلیامز - ۴۸ بار نامزد و ۵ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

«جان ویلیامز»، سازنده موسیقی متن فیلم هایی مثل «جنگ ستارگان»، «آرواره ها» و «مهاجمان صندوق گمشده»، با شکستن رکورد آلفرد نیومن در سال ۲۰۱۱، بیشترین تعداد نامزدی برای دریافت جایزه اسکار برای آهنگ سازی را داراست. سه تا از پنج اسکاری که او گرفته است متعلق به فیلم های «استیون اسپیلبرگ» هستند - «فهرست شیندلر»، «ای. تی. موجود فرازمینی» و «آرواره ها».

۱۳. والت دیزنی - ۵۹ بار نامزد و ۲۲ بار برنده

این 13 نفر از همه بیشتر نامزد اسکار شده اند!

این کارتون ساز افسانه ای و غول هالیوودی بیشترین تعداد نامزدی و دریافت جایزه اسکار را دارد. هیچ کسی و در هیچ زمینه ای نتوانسته است اینقدر جایزه کسب کند. او تنها در یک سال ۴ جایزه اسکار گرفته است (سال ۱۹۵۴). او همچنین ۴ جایزه اسکار افتخاری گرفته است که یکی از آنها برای ساختن شخصیت «میکی موس» بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      خیلی جالب بود ممنون فکرش رو نمی کردم کسی 20 بار نامزد شده باشه و یه بار هم برنده نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج