۱۷۹۵۰۱
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

۱۲ اشتباهی که شما را پیر خواهند کرد (۲)

درست است که نمی توانیم همیشه جوان باقی بمانیم. ولی خوب راه هایی هست که به ما کمک می کنند روند پیر شدن را کند کنیم و یا حداقل از پیر شدن زودتر از موعد جلوگیری کنیم.

12 اشتباهی که شما را پیر خواهند کرد (2)

برترین ها: درست است که نمی توانیم همیشه جوان باقی بمانیم. ولی خوب راه هایی هست که به ما کمک می کنند روند پیر شدن را کند کنیم و یا حداقل از پیر شدن زودتر از موعد جلوگیری کنیم. با دوری از این ۱۲ اشتباه از پیری زودرس جلوگیری کنید:

مطلب مرتبط:

۱۲ اشتباهی که شما را پیر خواهند کرد (۱)


7. استرس

اگر به طور مداوم نگران و یا بیخواب باشید بدن شما دائما هورمون استرس تولید می کند که می تواند باعث پیری پیش از موعد شود. کورتیسول، هورمون اصلی استرس، باعث شکسته شدن کولاژن می شود که منجر به افتادگی پوست و چین و چروک می شود. همچنین زمانی که بدن در حالت هشدار ناشی از استرس به سر می برد بیشتر مواد غذایی و اکسیژن به اعضای اصلی بدن می روند و به پوست نمی رسند. و استرس و نگرانی مداوم می تواند منجر به ایجاد خط اخم و چین و چروک در پیشانی شود.

12 اشتباهی که شما را پیر خواهند کرد (2)

راه حل: هر کسی به طریقی ریلکس می شود - خرید، یک فنجان قهوه با دوستی صمیمی و یا کلاس یوگا. شما هم راهی که منجر به آرامش اعصابتان می شود را بیابید و آن را به طور مرتب انجام دهید. ورزش کردن نیز یکی از راه های خوب رفع استرس است که برای پوستتان مفید نیز هست، جریان خون را افزایش می دهد، اکسیژن و مواد غذایی را به پوست می رساند و پوستتان را شاداب و درخشان می کند. تنفس عمیق نیز در حل این مشکل بسیار تاثیرگذار است.

۸. استفاده از مواد آرایشی حاوی ضد آفتاب

بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی ادعا می کنند که عوامل لازم برای محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر آفتاب را دارند، ولی به احتمال زیاد این میزان برای حفظ پوست شما از آثار مخرب آفتاب و پیری زودرس کافی نیست. بیشتر محصولات آرایشی پوست شما را تنها در مقابل پرتوهای UVB محافظت می کنند و در برابر UVA که باعث ایجاد خطوط، لکه های قهوه ای، گشاد شدن منافذ و چروکیدگی می شود از پوست شما نگهداری نمی کنند. علاوه بر این شما مجبور هستید برای استفاده از خاصیت ضد آفتاب این محصولات مقدار بسیار زیادی ازآنها را مصرف کنید که هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت.

12 اشتباهی که شما را پیر خواهند کرد (2)

راه حل: ابتدا از یک کرم ضد آفتاب که پوست شما را در برابر پرتوهای UVA و UVB محافظت کند استفاده نمایید، و بعد از آن آرایش کنید. تحقیقات نشان داده اند که با استفاده از کرم ضدآفتاب از پوستمان در برابر لکه نگهداری می کنیم. همچنین، زمانی که اول از ضد آفتاب و بعد از آن از مواد آرایشی استفاده می کنید پوشش کاملتری به پوستتان می دهید.

۹. تمرکز بر روی چین و چروک ها

تنها چین و چروک ها نیستند که نشانه پیری محسوب می شوند.نقاط تیره و تغییر رنگ پیگمنت ها نیز به شما ظاهری پیر و خسته می دهد. از بین رفتن رنگدانه های پوست و ناهماهنگی در رنگ پوست می تواند شما را تا ده سال پیرتر نشان دهد.

12 اشتباهی که شما را پیر خواهند کرد (2)

راه حل: پوستتان را لایه برداری کنید، این کار لایه مرده بالایی پوست را بر می دارد. همچنین از محصولات روشن کننده رنگ پوست استفاده کنید. برخی از محصولاتی که بدون نسخه می توانید تهیه کنید حاوی ویتامین ث، ویتامین کا، سویا، هیدروکینون هستند. محصولات قویتر را با نسخه باید تهیه کنید. کرم ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید. اشعه UV نه تنها باعث ایجاد لکه های بیشتر می شوند بلکه لکه های قبلی را نیز پررنگ تر می کند.

۱۰. نادیده گرفتن دست ها و گردن

گردن و دست های بیچاره ما به ندرت توجهی دریافت می کنند، و به همین دلیل هم هست که خیلی زود شکسته می شوند و سن ما را بیشتر از آن چیزی که هست نشان می دهند. طبق نتیجه مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ انجام شد، زنانی که در دست هایشان لکه و چروک داشتند پیرتر از هم سن و سالان خود که دست های بدون لکه داشتند به نظر می رسیدند.

راه حل: به گردن و پشت دست هایتان نیز کرم های آنتی ایجینگ بزنید. همچنین فراموش نکنید که این نواحی را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

۱۱. استفاده نکردن از عینک آفتابی

حرکات تکراری مانند خندیدن، اخم کردن و جمع کردن چشم ها در دراز مدت باعث ایجاد چین و چروک در چهره شما می شوند. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض نور خورشید کلاژن موجود در پوست نازک دور چشم را شکسته و باعث تیرگی پوست دور چشم می شود.

12 اشتباهی که شما را پیر خواهند کرد (2)

راه حل: حتی در زمستان نیز از عینک های آفتابی که چشم شما و پوست اطراف آن را در مقابل UVA و UVB محافظت کند. دقت کنید که عینکی که می خرید حتما دارای برچسب «UV Coated»باشد.

۱۲. استفاده از صابون

درست است که مادربزرگ های ما به قدرت پاک کنندگی صابون ایمان دارند، اما صابون دارای مواد پاک کننده قوی است که روغن طبیعی پوست را از بین می برند. با وجود اینکه داشتن پوست خشک باعث ایجاد چین و چروک نمی شود، اما چروک های موجود را نمایان تر می سازد و پوست خشک نمی تواند از خود در مقابل مواد آلرژی زا و انواع ویروس و باکتری محافظت کند.

پوستی که آبرسانی شده است مرطوب و پر به نظر می رسد و در نتیجه خطوط موجود در آن واضحتر می شوند.

12 اشتباهی که شما را پیر خواهند کرد (2)

راه حل: برای شستشوی صورتتان از ژل های شست وشوی صورت و امثال آن که مواد صابونی ندارند استفاده کنید و سپس روی پوست نمناک خود کرم مرطوب کننده بزنید. همچنین در روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا بدنتان از درون نیز آبرسانی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج