۱۷۹۵۲۴
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

با این رنگ‌ها اتاق خواب رویایی‌‌تان را بسازید

هر رنگی به محیط شخصیت و حتی گاهی كاربری متفاوتی می‌بخشد، همچنین رنگ روی احساسات افراد تاثیرات متفاوتی دارد و یكی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در دكوراسیون اتاق خواب است.

با این رنگ‌ها اتاق خواب رویایی‌‌تان را بسازید
مجله زندگی ایده آل - شیرین کرمی: هر رنگی به محیط شخصیت و حتی گاهی كاربری متفاوتی می‌بخشد، همچنین رنگ روی احساسات افراد تاثیرات متفاوتی دارد و یكی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در دكوراسیون اتاق خواب است. برای انتخاب رنگ، اول سلیقه شخصی را در نظر بگیرید و بعد به فكر یك هارمونی اصولی باشید.

بیدار شدن در اتاق خوابی كه با سلیقه شما همخوانی دارد، تاثیر غیر قابل انكاری در وجود شما، احساس‌تان و عملكرد روز‌تان خواهد داشت. یك اتاق متناسب برای شروع فعالیت روزمره، انرژی و احساس بهتری به شما می‌دهد. البته! در كنار در نظر گرفتن سلیقه‌های شخصی، نباید نوع كاربری فضا را فراموش كنید. یك اتاق خواب همواره باید فضای آرامش‌بخش و راحتی داشته باشد تا محیط مناسبی برای خواب و استراحت فراهم کند.

اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌كنید

هیچ وقت حس گرمایی را كه یك رنگ به فضا می‌بخشد، دست كم نگیرید. استفاده از هارمونی رنگ‌های شاد، برای اتاق‌خواب‌هایی مناسب است كه در منطقه‌‌ای با آب‌وهوای خنك قرار دارند، منطقه‌‌ای كه روزهای ابری آن از روزهای آفتابی‌اش بسیار بیشتر است. كاربرد رنگ‌هایی مثل قرمز و نارنجی ناخودآگاه به فضای اتاق گرما می‌بخشند.

با این رنگ‌ها اتاق خواب رویایی‌‌تان را بسازید

رنگ‌های پاییزی، تركیب جذابی برای طراحی اتاق خواب هستند. وقتی صبح در چنین اتاقی از خواب بیدار می‌شوید، تلالو رنگ‌ها در زیر نور آفتاب، فضای پرنشاطی ایجاد می‌كند. برای انتخاب رنگ‌های گرم، طیف رنگی ملایم‌تری را انتخاب كنید.

اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌كنید

تركیب رنگی آبی برای روزهای گرم تابستان و مناطق گرمسیر مناسب است. آبی رنگ سرد است. استفاده از این رنگ و همین‌طور رنگ‌هایی مثل سبز و فیروزه‌‌ای در اتاق‌های مناطق گرمسیر، حسی توام با خنكی را در فضا القا می‌كنند.

با این رنگ‌ها اتاق خواب رویایی‌‌تان را بسازید

رنگ آبی روشن بسیار آرامش‌بخش است و آبی پررنگ خواب را عمیق می‌كند. تحقیقاتی كه در این زمینه صورت‌گرفته نشان می‌دهد افرادی كه در اتاق‌هایی می‌خوابند كه رنگ‌های آرامش‌بخشی چون آبی یا سبز دارد، بهترین خواب شبانگاهی را تجربه می‌كنند.

سقف اتاقم را چه رنگی كنم؟

از آنجا كه اتاق‌خواب خصوصی‌ترین فضا در هر خانه‌‌ای است، در طراحی دكوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت. با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دكوراسیون و تاثیرات ناخودآگاهی كه روی هر یك از افراد خانواده‌ بر جا می‌گذارد، غافل شد بنابراین در رنگ‌آمیزی سقف اتاق دقت كنید.

با این رنگ‌ها اتاق خواب رویایی‌‌تان را بسازید

سقف یك اتاق‌خواب پررنگ، باید با رنگی به ملایمی یكی از رنگ‌های موجود در این فضا باشد، اما نكته بسیار مهم اینجاست كه در چنین فضایی هرگز نباید سقف را با رنگ سفید رنگ‌آمیزی كنید. این كار فضا را بسیار سرد و بی‌روح می‌كند، بنابراین استفاده از رنگ سفید خالص را برای سقف اتاق‌خواب‌تان به كلی فراموش كنید.

این زرد شگفت‌انگیز!

رنگ‌های قرمز و نارنجی بیشتر آدم را به یاد پاییز می‌اندازند و رنگ سبز برای بهار مناسب است، ولی رنگ زرد برای تمام فصل‌های سال مناسب است. در فصل بهار و تابستان این رنگ به شما حس طراوت و پاكی می‌دهد، در پاییز با رنگ‌های برگ‌ریزان تركیب می‌شود و در زمستان گرمای خورشید را به خانه می‌آورد. استفاده از سایه ‌ملایمی از رنگ زرد برای هر فصلی مناسب است. تقریبا هیچ رنگی وجود ندارد كه مانند طیف‌های مختلف رنگ زرد بتواند با رنگ‌های دیگر تركیب خوبی ایجاد كند.

با این رنگ‌ها اتاق خواب رویایی‌‌تان را بسازید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید كه به دكوراسیون رنگارنگ علاقه‌مندید و دوست دارید انواع رنگ‌ها را در خانه داشته باشید، می‌توانید از رنگ زرد به‌صورت «لكه‌های رنگی» استفاده كرده و رنگ‌های دیگر را با آن هماهنگ كنید.

آیا شما هم فضای كوچكی دارید كه نور كمی‌ دارد؟ دیوارها، كف، سقف و حتی كابینت‌ها و بخشی از دكوراسیون را به رنگ زرد درآورید. رنگ زرد نور را منعكس می‌كند. زرد اتاق‌های تاریك را روشن‌تر می‌كند، بنابراین كیفیت نور اتاق را با رنگ‌كردن دیوارها با سایه‌های مختلف این رنگ بالا ببرید.

نكات درگوشی

رعایت تناسب و تعادل در اتاق خواب امر مهمی است. در نظر گرفتن بعضی نكات كه در ابتدا به نظر بسیار ابتدایی می‌رسند، شما را در داشتن اتاقی زیبا كمك می‌كنند، از جمله:

با این رنگ‌ها اتاق خواب رویایی‌‌تان را بسازید

- هرگز در اتاق كوچك، تخت خوابی بزرگ قرار ندهید.

- اگر از اتاق خوابی كه آبی رنگ است به‌عنوان اتاق كار هم استفاده می‌شود، بهتر است در كنار رنگ آبی از رنگ‌های گرم هم استفاده كرد.

- استفاده از رنگ سفید برای ملحفه و روتختی حس پاكیزگی به فضا می‌بخشد، ولی اگر رنگ غالب اتاق سفید باشد احساس سردی و بی‌حالی در فضا ایجاد می‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج