جاباما
۱۷۹۷۲۷
۹ نظر
۵۰۴۳
۹ نظر
۵۰۴۳
پ

گپی با مهدی طارمی؛ پسر خوش تکنیک پرسپولیس

روزی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و اعلام شد یک جوان بوشهری قرار است سرخ پوش شود، خیلی ها از دایی انتقاد کردند که این چه بازیکنی است که دایی گرفته و حتی بحث های حاشیه ای هم برای جذب مهدی طارمی مطرح شد.

گپی با مهدی طارمی؛ پسر خوش تکنیک پرسپولیس

هفته نامه همشهری تماشاگر: روزی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و اعلام شد یک جوان بوشهری قرار است سرخ پوش شود، خیلی ها از دایی انتقاد کردند که این چه بازیکنی است که دایی گرفته و حتی بحث های حاشیه ای هم برای جذب مهدی طارمی مطرح شد اما خیلی طول نکشید تا او در نوک حمله پرسپولیس، حریفان را ذله کند.

طارمی که با بازی قشنگ اش برابر استقلال پایه گذار شکست شاگردان قلعه نویی شد اکنون یکی از نفرات پرسپولیس برای فرار از بحران است. طارمی از جمله شهرستانی هایی است که خیلی زود به حاشیه نرفته و حتی تهران را هم هنوز خیلی بلد نیست.

او خودش را شهرستانی می داند و دوست ندارد دایی باشد و می خواهد در آینده به او لقب اسطوره پرسپولیس دهند.

مهدی طارمی برخلاف سایر جوان های پرسپولیس که خیلی زود به حاشیه رفتند، روش متفاوتی را در زندگی در پیش گرفته و هنوز امیدوار است کی روش سرمربی تیم ملی بماند تا در جام جهانی روسیه لباس تیم ملی را بر تن کند. مصاحبه متفاوت طارمی با تماشاگر را می خوانیم.

گپی با مهدی طارمی؛ پسر خوش تکنیک پرسپولیس

فوتبال را چطور شروع کردی و فکر می کردی روزی در پرسپولیس بازی کنی؟

- من هم مانند همه بوشهری ها از زمین های خاکی، فوتبالم را شروع کردم و چون بوشهر تیم های زیادی ندارد واقعا باید خیلی تلاش کنی تا به این تیم ها راه پیدا کنی.

با این شرایط رسیدن به پرسپولیس دور از تصور بود؟

- واقعا همینطور است که می گویید. فکر کردم برای رسیدن به تیم های بزرگ باید شرایط خاصی داشته باشید و کسی به ما نگاه هم نمی کند. من در خانواده ساده ای بزرگ شده ام و فقط به فوتبال فکر می کردم و واقعا فکر نمی کردم در این سن بتوانم پیراهن پرسپولیس را بپوشم.

آن هم پرسپولیسی که سرمربی اش علی دایی است؟

- بله همینطور است که می گویید. من روزی آرزوی دیدن دایی را از نزدیک داشتم اما حالا خوشحالم که شاگرد او هستم. علی آقا در یکی از بازی های لیگ مرا دیده بود و گفت دوست داری به پرسپولیس بیایی و من هم با سر آمدم.

وقتی وارد تهران شدی چه حسی نسبت به این شهر داشتی؟

- با آن همه سروصدا و هیاهو فقط یک چیز در ذهن من بود و آن رسیدن به آرزوهای بزرگ واقعا هیچ جای تهران را نمی شناختم و روزی که رسیدم تهران چون جایی را بلد نبودم یکی از دوستانم به من کمک کرد تا به ورزشگاه درفشی فر و باشگاه بروم.

برخورد بازیکنان با تو چطور بود؟

- واقعا فکرش را نمی کردم من با اینگونه با محبت برخورد کنند. فکر می کردم آنها مغرور و بداخلاق باشند و مرا تحویل نگیرند اما برخورد خوبی با من داشتند و حتی بعد از تمرین همه شان گفتند تو می توانی در پرسپولیس موفق شوی. خب انتظار چنین برخوردی را نداشتم.

خیلی هم زود جا افتادی در تیم؟

- فکرش را نمی کردم اما کمک علی آقا و بازیکنان خیلی به دردم خورد و زودتر از آنچه تصور می کردم به ترکیب اصلی اضافه شدم. من خیلی جوان هستم و اگر این حمایت ها نبود شاید از تیم کنار می رفتم.

نقطه عطف مهدی طارمی در این فصل از نظر خودش؟

- فکر می کنم خود و هواداران نقطه عطف حضور من در پرسپولیس را دربی بدانیم. با اینکه دقایق کمی را بازی کردم اما توانستیم ۲- یک برنده شویم و در آن دقایق کم آنقدر انگیزه داشتم که توانستم یک توپ را به تیر دروازه بزنم و یک پاس گل بدهم؛ آن دیدار یکی از خاطرات خوب من در این مدت است.

گپی با مهدی طارمی؛ پسر خوش تکنیک پرسپولیس

پس از الان برای دربی برگشت نقشه کشیده ای؟

- من همیشه سعی کرده ام بازی به بازی فکر کنم اما دروغ است اگر بگویم به دربی برگشت فکر نمی کنم. امیدوارم شرایطمان در جدول مناسب شود و بتوانیم برای قهرمانی، دربی برگشت را مقابل استقلال بازی کنیم.

بعد از اینکه به تهران آمدی با کدام بازیکن بیشتر رفت و آمد داشتی؟

- اوایل که به تهران آمدم تمام وقتم را با حسن ماهینی می گذراندم. حسین خیلی به من کمک کرد تا بتوانم در پرسپولیس انگیزه و اعتماد به نفس بگیرم. حسین قبل از آن ماجرای سربازی خیلی به من کمک می کرد و نمی گذاشت حال و هوای غربت مرا بگیرد.

و بعد از رفتن حسین ماهینی با چه کسی بیشتر دمخور هستی؟

- با تلویزیون دمخورم؛ چون اکثرا خانه هستم و به تازگی کلاس زبان می روم.

کلاس زبان را به خاطر اینکه پیشنهاد از کویت و هلند داشتی می روی؟

- نه بابا؛ به خاطر ترانسفر شدن به کلاس زبان نمی روم. درآخرین اردویی که پرسپولیس در رأس الخیمه امارات داشت بعد از تمرین اجازه خرید به بازیکنان می دادند و وقتی بازیکنان همه با هم می رفتیم خرید، دوستانم همه زبان بلد بودند تا راحت خرید کنند اما من باید از بچه ها کمک می گرفتم و همین موضوع باعث شد تصمیم بگیرم به محض بازگشت از امارات به کلاس زبان بروم. یک بازیکن حرفه ای باید به زبان انگلیسی مسلط باشد. البته بحث ترانسفر هم مطرح است ولی دلیل اصلی کلاس رفتنم سفرها و اتفاقاتی است که در امارات افتاد.

اینکه می گویند کارت با القادسیه تمام شده بود اما درخشان نگذاشت بروی صحت دارد؟

- من از القادسیه و هلند پیشنهاد داشتم اما پیشنهاد هلندی خیلی جدی نبود. با خودم فکر کردم باید در شرایطی ترانسفر شوم کحه باعث پیشرفت ام شود. تیم های عربی زمانی خوب است که شما سن فوتبال ات بالا رفته باشد و بخواهی کسب درآمد کنی اما در سن و سال من بازی در القادسیه کویت یا امارات خیلی به پیشرفت ام کمک نمی کند. من دوست دارم فوتبالم را در اروپا دنبال کنم و خیلی عجله برای ترانسفر شدن ندارم.

گپی با مهدی طارمی؛ پسر خوش تکنیک پرسپولیس

پس تا پیشنهاد اروپایی نباشد از پرسپولیس نمی روی؟

- واقعا باید زمانی ترانسفر شوی که بدانی آینده خوبی خواهی داشت و من الان به این موضوع فکر می کنم. اگر در لیگ دو اروپا همبازی کنم بهتر است از تیم های درجه یک حوزه خلیج فارس. من دنبال موفقیت با پرسپولیس هستم و دوست دارم زمانی از پرسپولیس بروم که حداقل یک قهرمانی به دست آورده باشم. از نظر من بازی کردن در پرسپولیس کمتر از بازی در اروپا نیست.

این روزها بدون حسین ماهینی سخت می گذرد یا نه؟

- باور کنید هنوز که هنوزه تهران را خوب نمی شناسم و همیشه از دوستانم کمک می گیرم.

یعنی برای تفریح بیرون نمی روی؟

- گفتم که خانه، تمرین و جدیدا هم کلاس زبان؛ اگر خرید هم داشته باشم با دوستان یا بازیکنان بیرون می روم. چند وقت پیش کلید خانه ام را در درفشی فر جا گذاشته بودم و نمی توانستم برگردم ورزشگاه چون آدرس را بلد نبودم و تماس گرفتم تا بچه های کمپ کلیدم را بفرستند. من خیلی دنبال گردش و تفریح نیستم.

خیلی ها فکر می کردند در جام ملت ها حضور داشته باشی.

- من شخصا کی روش را خیلی دوست دارم. برای او و کارش ارزش زیادی قائل هستم و فکر می کنم یکی از مربیان موفق چند سال اخیر فوتبال ایران است. من خیلی نگران نیستم چون سنم آنقدر بالا نیست که نگران آینده ام در تیم ملی باشم. هر وقت سرمربی صلاح بداند من هم ملی پوش می شوم. اصولا آدم خوش شانسی هستم و درست در بدترین شرایط اتفاقات خوبی برای من رخ می دهد. حالا هم نگران تیم ملی نیستم و افسوس نمی خورم که چرا در جام ملت ها بازی نکردم. من دنبال این هستم تا در جام جهانی بعدی لباس تیم ملی را بر تن کنم و امیدوارم بتوانم با پیراهن پرسپولیس ملی پوش شوم.

فکر می کنی با این همه هجمه ای که وجود دارد، ماندن کی روش به صلاح فوتبال ما است؟

- کی روش مربی بزرگی است و کلاس فوتبال ایران را بالا برده و فکر می کنم او تغییرات پایه ای خوبی در فوتبال ما ایجاد کرده و در جام جهانی بعدی حاصل عملکردش را خواهیم دید. به نظر من خوب است که به او باز هم اعتماد کنیم.

طارمی را شبیه دایی می دانند؛ خودش چه نظری دارد؟

- از دوران کودکی که در زمین های خاکی بازی می کردیم، همه دوست داشتند یک اسم بزرگ روی خودشان بگذارند اما من به این کار علاقه نداشتم و حالا هم سعی می کنم خودم باشم. می خواهم خود طارمی بزرگ باشد و در پرسپولیس اسطوره شود نه اینکه مقایسه شوم. من دایی را خیلی دوست دارم. او بزرگترین افتخار فوتبال ایران است. من کجا و دایی کجا ولی من دوست دارم ۱۰ سال دیگر به بازیکنان جوان بگویند دوست دارید با طارمی مقایسه شوید...

فکر می کنی به این جایگاه برسی؟

- همانطور که فکر نمی کردم روزی در ر بازی کنم و این اتفاق افتاد، الان هم برای هر موفقیتی دیگر اما و اگر ندارم و می گویم می توانم به این جایگاه برسم. من روزی که پیراهن پرسپولیس را پوشیدم با خودم گفتم از الان دیگر هیچ چیز نشد ندارد.

به خانواده هم سر می زنی؟

- آنها تمام دارایی من در زندگی ام هستند اما به خاطر فشردگی تمرینات و بازی ها چند وقتی است به بوشهر نرفتم.

گپی با مهدی طارمی؛ پسر خوش تکنیک پرسپولیس

الان که به بوشهر می روی برخورد مردم چطور است؟

- خیلی برخورد خوبی دارند و احترام می گذجارند و من هم طوری رفتار می کنم که فکر نکنند گذشته ام را فراموش کرده ام. هنوز هم به دوستان و فامیلم سر می زنم.

خیلی ها فکر می کردند تو هم مثل عباس زاده و صادقیان به حاشیه بروی؟

- من در مورد خودم صحبت می کنم و کاری به دیگران ندارم. هر کس یک روال و برنامه ای برای زندگی اش دارد. من تهران را بلد نیستم چه برسد به اینکه وارد حاشیه شوم. من هنوز همان بچه شهرستانی ام که بودم.

یعنی چون تهران را بلد نیستی وارد حاشیه نشدی؟

- فکر می کنم اینطوری باشد. من فقط مسیر خانه و تمرین را بلد هستم و تنها یک بار با یکی از دوستانم به بازار تهران رفتم، چون تعریف اش را شنیده بودم. الان هم علی آقا (امامی فر) مرا سر تمرین می برد و می آورد، وقتی تهران را بلد نباشید حاشیه هم ندارید.

پس پول هایت را چه می کنی؟ ماشین نخریدی؟

- نه؛ ماشین ندارم. من زیاد پولی نگرفته ام و بیشتر در خانه هستم و تلویزیون می بینم. ساده بگم شهرستانی بودنم را فراموش نکردم و به آن افتخار می کنم. واقعا خیلی به مسائلی که برخی بازیکنان اهمیت می دهند توجه ندارم و بیشتر به دنبال پیشرفت هستم.

برای لباس چقدر هزینه می کنی؟

- باور می کنید چند ماهی است لباس نخریده ام. البته دروغ نگویم در امارات که بودم لباس خریدم اما به طور کلی خیلی اهل تیپ و لباس نیستم.

فکر می کنی این شخصیت تا کی درون تو تغییر نکند؟

- تا زمانی که زنده ام. من خیلی اهل مصاحبه نیستم و دوست ندارم هر روز روی جلد روزنامه ها باشم. بیشتر دنبال بازی کردن و پیشرفت هستم.

اما با اینکه می گویی دنبال حاشیه نیستی ولی با خواننده معروف زیرزمینی عکس انداختی؟

- در این باره نمی خواهم صحبت کنم و چیز خاصی نبوده. یک اتفاق بود که تمام شد و شما هم درباره اش چیزی ننویسید.

پرسپولیس با دایی و درخشان را چطور مقایسه می کنی؟

- هر مربی تفکرات و شیوه خودش را دارد. در حیطه من نیست که درباره مربیان صحبت کنم و علی آقا یک جور با بازیکن کار می کرد و حمید خان هم طوری دیگر. به نظر من ما مشکل مدیریتی داریم و واقعا باشگاه دچار مشکلات مدیریتی است و کاری هم از دست دوستان برنمی آید. امیدوارم دولت و وزارت ورزش به این مشکلات سر و سامانی دهند.

این پرسپولیس شانس قهرمانی دارد؟

- وقتی در یک بازی ۹ نفره برنده می شویم یا در حالی که فکر نمی کنید دربی را ببریم اما برنده می شویم یعنی این شانس را هنوز داریم که بتوانیم قهرمان شویم یا سهمیه آسیا را کسب کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دنیا

      مهدی جان باعث افتخار همهی بوشهریها هستی
      همیشه موفق باشی و بی حاشیه

    • اعظم

      مهدی طارمی عزیز بدون خیلی دوستت دارم وارزوی موفقیت برات دارم.

    • ی تنها

      توخیلی عزیزی

    • النا

      مهدی جان فدایی داری

    • محمد عمینی

      سلام مهدی عزیز همیشه موفق باشی عشقمی نفسمی زندگیمی همه چیمی

    • یاسمینا

      مهدی جان عاشقتیم

    • ساناز

      مهدی جان عاشقتم باور داشته باش تا وقتی زنده ای پرسپولیس هم زنده هست ... مرسی که هستی

    • محمد مهدوی

      سلام اقا مهدی امیدوارم موفق شی پنالتی از دست ندی.......

    • mahtab

      عشقم طارمی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج