جاباما
۱۷۹۷۳۱
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

عکس: گزارش CNN از «مرگ دریاچه ارومیه»

شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی به وضعیت خشک شدن دریاچه ارومیه در ایران پرداخته و آن را «مرگ دریاچه ارومیه» عنوان کرده است.

فرادید: شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی به وضعیت خشک شدن دریاچه ارومیه در ایران پرداخته و آن را «مرگ دریاچه ارومیه» عنوان کرده است.

بحران خشک شدن دریاچه ارومیه موضوعی است که میثم میر زنده دل، عکاس شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی مصور به آن پرداخته است.

زنده دل که پیش از سفر به ارومیه درباره خشک شدن این دریاچه چیزهایی شنیده بود گفته تنها زمانی که با چشمان خودش دریاچه را دید متوجه عمق فاجعه نابودی اکوسیستم آن منطقه شده است.

زنده دل می گوید که دیدن دریاچه او را بر آن داشت که مستندی از دریاچه درحال مرگ و تاثیر آن بر جامعه تهیه کند. یک پروژه عکاسی که می گوید هرگز به پایان نخواهد رسید.

کشتی های رها شده تنها نشانه ای هستند که می گویند زمانی در آنجا آب وجود داشته است. مجمتع های مسکونی و زمین بازی بچه ها اکنون پر از نمک و گرد و غبار هستند و تنها خاطره ای از زمان رونق این منطقه بجا مانده است. برخی از مردم هنوز در اینجا زندگی می کنند اما اکثر ساکنان به دهکده های اطراف رفته و مزرعه هایشان را رها کرده‌اند.

زنده دل می گوید: وقتی که در سکوت روی نمکزار راه می روم تنها صدای شکسته شدن کریستال های نمک به گوش می رسد. زمانی را به یاد می آورم که صدای آب نشان از زندگی مردم بود و بسیار مایوس کننده است که سکوت این دریاچه را فراگرفته است.

دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران زمانی بزرگ ترین دریاچه خاورمیانه محسوب می شد و محل استراحت و شنای مردم بود ام در طی بیست سال کم کم رو به خشکی رفت. به گفته برنامه توسعه سازمان ملل، آب دریاچه از سال ۱۹۹۷ به یک سوم تقلیل پیدا کرده و علت آن بحران آب و سیاست های کشاورزی ایران است. گزارش زنده دل از دریاچه ارومیه را در زیر می بینید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      مرگ بر مسببان مرگ دریاچه ارومیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب ميشي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج