۱۸۰۵۰
۲۶ نظر
۵۷۲۰
۲۶ نظر
۵۷۲۰
پ

همسر شما ببر است یا گرگ؟

با یک نگاه صاحبان این چشم‌ها را روان‌شناسی کنید

قدیمی‌ها حرف خوبی مي‌زدند؛ این که چشم آدم‌ها آینه دل‌شان است. این روزها خیلی‌ها به این باور رسیده‌اند که جداي همه راه و روش‌هاي روانکاوی و خودشناسی و...

با یک نگاه صاحبان این چشم‌ها را روان‌شناسی کنید

با یک نگاه صاحبان این چشم‌ها را روان‌شناسی کنید

برترین ها: قدیمی‌ها حرف خوبی مي‌زدند؛ این که چشم آدم‌ها آینه دل‌شان است. این روزها خیلی‌ها به این باور رسیده‌اند که جداي همه راه و روش‌هاي روانکاوی و خودشناسی و... مي‌شود حال و هوای هر آدمی را از روی چشم‌هایش فهمید. اصلا این روزها در دنیا در کنار علم روان‌شناسی دانشی باب شده به نام «چشم‌شناسی»؛ یک علم تازه سوغات سرزمین چشم‌بادامی‌هاي چینی. چینی‌ها معتقدند با نگاه کردن به چشم‌هاي هر کسی مي‌شود میزان سازش‌پذیری یا اعتمادی را که در وجودش هست فهمید. آنها مي‌گویند با چشم‌ها مي‌شود نوع احساس هر آدمی را هم درک کرد. این روزها «چشم‌شناس‌ها» هم مثل چینی‌ها به این باور رسیده‌اند. تحقیقات آنها نشان مي‌دهد که مردمک چشم آدم‌ها غیر از این که به میزان نور محیط واکنش نشان مي‌دهد و بزرگ و کوچک مي‌شود، به میزان احساسات‌شان هم حساس است.


چشم‌هاي موفق

چشم‌شناس‌ها ـ با چشم پزشک‌ها فرق دارند ـ مي‌گویند سایز و اندازه مردمک چشم، رنگ عنبیه و شکل خطوطی که در آن هست مي‌تواند مثل یک آینه، بود و نبود درون آن آدم را نشان بدهد. در واقع آن‌ها از این فاکتورها برای تخمین میزان سلامت روحی آدم‌ها استفاده مي‌کنند. حتی میزان سلامت جسمی افراد را هم مي‌شود از نوع خطوط عنبیه و درخشندگی رنگ آن تشخیص داد.وقتی که شما به صورت کسی برای اولین بار خیره مي‌شوید ناخودآگاه چشم هایش را بیشتر از باقی اعضای صورتش مي‌بینید و به سمت آن کشیده مي‌شوید. برای همین است که روانکاوان به تماس چشمی در ارتباط موثر با بقیه خیلی تاکید دارند و آن را رمز موفقیت هر کسی مي‌دانند. در واقع وقتی با کسی ارتباط چشمی برقرار مي‌کنید به طور ناخودآگاه مي‌توانید احساسات و عواطف او را از طریق چشم‌ها بخوانید و کم‌کم به او نزدیک‌تر شوید. اگر به مرور این کار را انجام بدهید دیگر مي‌فهمید که هر آدمی چه طور خصوصیاتی دارد و چه قدر نسبت به صحبتها و عملکرد شما حساسیت نشان مي‌دهد. همه این‌ها را فقط چشم‌ها به شما مي‌گویند. هر آدمی شکل و رنگ چشم متفاوتی دارد. اما مي‌شود با کمی دقت شکل چشم همه آدم‌هاي دنیا را در گروه‌هاي خاصی طبقه بندی کرد. چینی‌ها از روی همین طبقه بندی شکل و ظاهر چشم‌ها کلی اطلاعات در باره هر کسی به دست مي‌آورند.


چشم‌هايي نزدیک به هم

این نوع چشم‌ها نشان مي‌دهند که صاحبشان نگاهی حساب شده و دقیق به زندگی دارند و هر کارشان از روی برنامه و هدف است.اگر چه گاهی اوقات زود از کوره در مي‌روند اما روی هم رفته آدم‌هاي مهربانی هستند. این نوع آدم‌ها معمولا همیشه یک ارزیابی کلی از آدم‌هاي دور و برشان مي‌کنند و بعد با آنها وارد رابطه مي‌شوند. همین است که بیشترشان هم آدم‌هاي موفقی هستند.


با یک نگاه صاحبان این چشم‌ها را روان‌شناسی کنید

چشم‌هايي با فاصله‌ از هم

معمولا صاحبان این نوع چشم‌ها آدم‌هاي صبور و آرامی هستند که آینده نگری‌شان هم در مقایسه با دیگران خوب است. البته این آدم‌ها کمی بیش از اندازه احساساتی هستند و نمي‌توانند برآورد درستی از موقعیت و کنترل شرایط داشته باشند. درست است که آدم‌هايي منطقی هستند ولی اگر به ورطه احساسات بیفتند گاهی دچار سردرگمی بدی مي‌شوند.


شکل چشم‌ها

چشم‌هاي گرد بي‌خیالی و راحتی صاحبش را نشان مي‌دهد. آدم‌هايي که دارای چشم‌هاي باریکی هستند معمولا جاه‌طلب و بلندپروازند. آنهایی که چشم هایشان کمی زاویه دار است و حالت چشم هایشان گرد نیست بر خلاف ظاهر خشنی که این نوع چشم‌ها به صاحبشان مي‌دهد آدم‌هاي حساس و با عاطفه‌اي مي‌شوند. آنهایی که چشم‌هاي ریزی دارند معمولا مدیران خوبی هستند، کسانی که مي‌دانند هر شرایطی را چه طور کنترل کنند و از هر موقعیتی به نفع خودشان بهره بگیرند. آدم‌هايي که چشم‌هايي گرد با دایره‌اي کامل دارند در مقایسه با آدم‌هايي که چشم‌هاي کشیده‌اي دارند احساساتی‌تر هستند. چشم‌هاي باریک معمولا صاحبانی منطقی دارند که به هر چیزی از منظر منطقی و عقلانی اش نگاه مي‌کند. اگر حالت چشم‌ها و ابروها با هم طوری باشد که در گوشه‌هاي صورت زاویه دار باشند به این معناست که آن فرد آدمی مثبت اندیش است و به قول معروف هیچ وقت بد به دلش راه نمي‌دهد. آدم‌هاي بدبین معمولا حالت ابروها و چشم هایشان به سمت پایین است، برعکس خوش بین‌ها که نوک چشم‌ها و ابروهایشان همیشه زاویه‌اي رو به بالا دارد. در علم چهره خوانی چینی‌ها آنهایی که چشم‌هاي درشتی دارند معمولا آدم‌هايي هستند که دوست دارند زندگی شادی داشته باشند. آنها آدم‌هاي شادی هستند و هر قدر هم که به حالت افسردگی برسند باز هم ذاتا شاد و خوشحالند. البته آنها در مقایسه با کسانی که چشم‌هاي ریزی دارند کمتر اعتماد به نفس دارند و کلا کمتر از شرایط زندگی‌شان احساس رضایت مي‌کنند. چشم ریزها معمولا آدم‌هاي خودخواهی هستند. این وسط فاصله میان دو چشم هم در تشخیص شخصیت آدم‌ها بي‌تاثیر نیست. در هر آدمی فاصله بین دو چشم اش باید به اندازه یک چشم خودآن آدم باشد. در غیر این صورت اگر چشم‌ها زیاد به هم نزدیک یا دور باشند مي‌شود از روی علم چهره شناسی چینی‌ها به راز و رمز درون هر کدام‌شان پی برد. ابروها هم همین طور. بهترین ابرو برای هر قیافه‌اي باید از انتهای داخلی چشم شروع شود و در قسمت پایانی دیگر چشم تمام شود. البته حالت مطبوعش این است که ابروها کمی کشیده‌تر از چشم‌ها باشند. ابروهای زاویه دار یا هشتی مال آدم‌هاي خودخواه و مغرور است.


چشم‌هاي گود

آدم‌هايي جست و جوگر که دوست دارند سر از کار همه دربیاورند.اگرچه این آدم‌ها معمولا خیلی رمانتیک هستند اما هیچ وقت به خودشان اجازه نمي‌دهند در عشق و علاقه به کسی از حد و حدود عقل و منطق منحرف شوند. در واقع با همه احساساتی که دارند آدم‌هايي واقع بین هستند. پشتکار خوبی دارند و از این که بتوانند کاری را به سرانجام برسانند لذت مي‌برند. برای همین است که اغلب موفق هستند.


با یک نگاه صاحبان این چشم‌ها را روان‌شناسی کنید

چشم‌هاي برآمده

آرزوهای دور و درازی دارند و کمی جاه طلب هستند. مغرور و خودخواهند و اول از همه به منافع خودشان فکر مي‌کنند. زیاد اهل کنجکاوی و سرک کشیدن در زندگی و ماجراهای دیگران نیستند. تا جای ممکن سعی مي‌کنند خودشان را از هر قضیه‌اي دور نگه دارند. آرامند و اهل هیاهو نیستند.


علم شناخت عنبیه

عنبیه‌شناسی. حتم داریم که تا امروز حتی اسمش را هم نشنیده‌اید؛ دانش قدیمی چینی‌ها که از روی رنگ و شکل بافت‌هاي درون عنبیه چشم هر کسی میزان سلامت روحی و جسمی اش را مي‌شود تخمین زد. البته اشتباه نکنید. هیچ وقت نمي‌شود با زل زدن به چشم‌هاي کسی به بیماری خاص او پی برد یا این که هیچ مشخصه ویژه‌اي برای تغییر رنگ و شکل عنبیه‌ها نیست که بشود از روی آنها باز هم میزان سلامت کسی را تخمین زد. چینی‌ها فقط مي‌توانستند از روی بافت‌هاي چشمی هر کسی میزان فشار سلول‌هاي عصبی چشم‌هایش را ببینند و بعد به تاثیر آن روی باقی قسمت‌هاي بدن فکر کنند. در واقع چشم‌ها فقط مي‌گویند که در بدن خبرهایی هست. بعد از آن دیگر به عهده پزشکان است که آن خبر خوب یا بد را پیدا کنند!

عنبیه پولکی:
افرادی انعطاف‌پذیر، اجتماعی و در عین حال حساس که بیشتر بر پایه احساسات‌شان تصمیم می‌گیرند.

عنبیه شبکه‌ای:
اشخاصی احساساتی، دیرجوش و تحلیلگر که خوب می‌دانند در هر شرایطی چه تصمیمی بگیرند.

عنبیه کتانی:
رایج‌ترین شکل عنبیه در میان انسان‌ها، کسانی که بیش از دیگران به شرایط خود آگاهند.

عنبیه ابریشمی:
انسان‌هایی قوی، قانونمدار، از نظر جسمی سالم، سختکوش و باپشتکار.

عنبیه ابریشمی-کتانی:
انسان‌هایی بسیار پرانرژی که خیلی سخت خسته شده و از پا می‌افتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sanaz

      خیلی جالب بود .

    • رضا

      عالی بود.مرسی گلی

    • رها

      من که با توجه به خصوصیاتم فهمیدم مدل چشم هام چطوریه

    • Mami

      بهترین روانشناس ها مامانامون بودند که با یه نگاه به چشممامون می فهمیدن جه کاره ایم.

    • سحر

      چرت بود

    • parand

      jaleb bud,,, ba tavajoh be inke khodam midunam che khosusiati daram mishe goft 90% dorost bud, un 10 ta ro ham ya man eshtebah karadm ya una ;-p

    • ليلا

      كاش در مورد انواع عنبيه ها بيشتر توضيح ميداد.من نمي دونم كتاني يا شبكه اي چه شكلي هستن!!!!

    • Abas

      [جالب بود

    • parastoo

      merc jaleb bod.

    • یلدا

      مسخره بود خداییش

    • امیر

      افرادی که میگویند چرت بود یا مسخره بود انها درک این علم ها را ندارند مرسی جالب بود

    • سی سی

      عالی بود عزیزم...

    • رضا ص

      Mer30 استفاده کردیم

    • دوست

      مرسی خوب بودولی خوبترمیشداگه شکل چشمهاروهم میزدی

    • نازی

      جالب بود

    • نازنين

      مرسي خوب بود كاش عكس داشت تا خوب تشخيص ميداديم

    • ارغوان

      من باخیلیها این مطالب رو مقایسه کردم حدود90درصد کاملإ اشتباه بود

    • آگاه

      الله اعلم
      ولی اینها قطعیت نداره

    • بدون نام

      مسخره ها

    • هانیه

      قشنگ بودمرسی ک راهنمایی کردین

    • تهمینه

      جالب بود تا حدودی اماکاش در مورد عنبیه چشم توضیح میدادید

    • رها

      چرت بود

    • مینا

      ای کاش با تصویر نشون می‌دادید تصورش برام سخت بود

    • بدون نام

      مرسی اه

    • بدون نام

      ای کاش رنگ چشم ها رو میگفتین

    • بدون نام

      خوب بود ولی ای کاش تصاکیر چشمها رو هم میداشتین مدسب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج