جاباما
۱۸۱۰
۱۷۷ نظر
۵۳۴۰
۱۷۷ نظر
۵۳۴۰
پ

بررسی خواص معجزه آسای رازیانه

رازیانه گیاهی گلدار از راسته آپیالس، از تیره چتریان و از سرده رازیانه‌ها است. این گیاه سرشار از ترکیباتی مشابه هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژن‌ها) است و طبیعتی گرم دارد. با اینکه برخی از افراد طعم رازیانه را دوست ندارند اما این ماده می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی افراد داشته باشد.

وبسایت مجله سلامت - زهرا کامران: رازیانه گیاهی گلدار از راسته آپیالس، از تیره چتریان و از سرده رازیانه‌ها است. این گیاه سرشار از ترکیباتی مشابه هورمون زنانه استروژن (فیتواستروژن‌ها) است و طبیعتی گرم دارد. با اینکه برخی از افراد طعم رازیانه را دوست ندارند اما این ماده می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی افراد داشته باشد.
رازیانه توسط رنگ سفید و ساقه بلند سبز رنگش شناخته می‌شود. رازیانه بومی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا بویژه بخش مدیترانه‌ای است اما امروزه در بیشتر کشورهای جهان همچون ایالت متحده آمریکا، فرانسه، هند و روسیه نیز کشت می‌شود.
این گیاه بیشتر در پاییز برداشت می‌گردد. به همین خاطر در فصل پاییز و زمستان بیشتر از سایر فصول رازیانه را خواهید دید. رازیانه در فرهنگ‌های مختلف برای خاصیت درمانی‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. در طب چینی سنتی، از آن برای کمک به انواع مختلفی از شرایط همچون افزایش شیر مادر استفاده می‌شد. این گیاه به درد شکم، بهبود جای نیش حشرات یا درمان گلو درد کمک می‌کند.
ارزش تغذیه ای رازیانه

یک عدد رازیانه متوسط حدود ۷۳ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد. این ماده چربی اندکی دارد اما کلسترول ندارد. رازیانه مقادیر بسیار زیادی فیبر دارد. خوردن بخش سفید رنگ آن حدود ۷ گرم فیبر غذایی را تامین می‌کند. این مقدار معادل ۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر است. بیشتر افراد نمی‌توانند فیبر کافی مصرف کنند. به همین خاطر مصرف یک عدد رازیانه متوسط در روز می‌تواند ۷ گرم فیبر وارد بدن کند. قسمت سفید رنگ رازیانه حاوی ۹۶۹ میلی گرم پتاسیم است و می‌تواند ۲۷ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی را برطرف کند. پتاسیم برای کمک به کاهش فشار خون و نیز حفظ و نگهداری تعادل مایعات بسیار ضروری است. رازیانه ویتامین C فراوانی دارد و مصرف قسمت سفید رنگ آن می‌تواند ۲۸ میلی گرم از ویتامین C را وارد بدن کند ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می‌تواند فرایند پیری را کندتر کند و باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن گردد. رازیانه ویتامین‌های مهم دیگری همچون ویتامین A، B۶ ، K و فولات را نیز تامین می‌کند. این گیاه منبع بسیار خوبی از سایر مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم است.
بررسی خواص معجزه آسای رازیانه

خواص منحصر به فرد رازیانه

سلامت استخوان‌ها:

سلامت استخوان bone-jointبه خاطر کلسیمی که در رازیانه وجود دارد مصرف آن به حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها کمک زیادی خواهد کرد.رازیانه حاوی ۱۱۵ میلی گرم کلسیم است و می‌تواند ۱۰ درصد از نیاز بدن به کلسیم را برطرف کند. با مصرف آن می‌توانید کلسیم موجود در رژیم غذایی را افزایش دهید. این موضوع برای افرادی که نمی‌توانند از سایر منابع کلسیم دریافت کنند بسیار عالی است. اما کلسیم تنها ماده مغذی تقویت کننده استخوان نیست که در رازیانه یافت می‌شود. این گیاه حاوی منیزیم، فسفر و ویتامین K است که نقش مهمی در حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها بازی می‌کنند.

بهبود سلامت پوست:

رازیانه منبع خوبی برای ویتامین C محسوب می‌شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که اسیب رادیکال‌های ازاد را کمتر می‌کند. همین امر باعث می‌شود پوست صورت دچار پیری زودرس نشود. ویتامین C برای تشکیل کلاژن بسیار ضروری است و ابزار قدرتمندی برای محافظت از ظاهر پوست محسوب می‌شود. کمبود ویتامین C در بدن را اسکوروی می‌نامند. این کمبود باعث می‌شود بدن به درستی کلاژن را تولید نکند. همین امر منجر به خونریزی لثه‌ها و خونریزی زیر پوست می‌شود. به خاطر عملکردی که ویتامین C در بدن دارد، مقدار کافی و مناسب از این ویتامین برای کاهش چین و چروک و حفظ شادابی و سلامت پوست ضروری است.

کاهش فشار خون:

رازیانه می تواند فشار خون و التهاب را به خاطر محتوای پتاسیمی بالا و محتوای سدیمی اندک کاهش دهد. پتاسیم در برابر سدیم می‌ایستد و همین امر موجب می‌شود فشار خون پایین آورده شود. رژیم غذایی سرشار از پتاسیم می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. فقط به خاطر داشته باشید که این اثرات یک شبه ایجاد نمی‌شوند. برای اینکه بتوانید از این مزایا بهره مند شوید باید ۴ هفته رژیم غذایی با پتاسیم بالا مصرف کنید.

کمک به هضم:

رازیانه می‌تواند هضم و گوارش را بهبود ببخشد. از آنجایی که این گیاه حدود ۷ گرم فیبر غذایی دارد می‌تواند به سلامت سیستم گوارش کمک فراوانی بکند. عضلاتی که در سیستم گوارشی شما قرار دارند به فیبر غذایی نیاز خواهند داشت. از آنجایی که مشکلات گوارشی همچون یبوست و IBS در بزرگسالان شایع است، مصرف رازیانه می‌تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.علاوه بر این فیبر همانند یک مسواک کوچک عمل می‌کند و می‌تواند سموم موجود در روده را پاکسازی کند. این سموم اگر در بدن باقی بمانند باعث ایجاد سرطان روده بزرگ خواهند شد. خود رازیانه همانند یک ملین عمل می‌کند و به دفع سموم از بدن کمک فراوانی خواهد کرد. به همین خاطر برخی از فرهنگ‌ها بعد از خوردن وعده غذایی دانه رازیانه را می‌جوند تا به هضم کمک کند و بوی بد دهان را از بین ببرد. برخی از روغن‌هایی که در رازیانه یافت می‌شود به تولید مایع گوارشی کمک خواهد کرد. رازیانه همچنین برای افرادی که رفلاکس اسید دارند نیز مفید است. اضافه کردن رازیانه به رژیم غذایی می‌تواند PH معده را متعادل سازد.

افزایش سیری:

فیبر هیچ کالری ندارد و می‌تواند شما را سیر نگه دارد. انسان‌ها آنزیمی که برای شکستن فیبر لازم است را ندارند. به همین خاطر فیبر به عنوان کالری در بدن جذب نمی‌شود. رازیانه حدود ۷ گرم فیبر عاری از کالری دارد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۱ نشان می‌دهد مصرف ۱۴ گرم فیبر در روز می‌تواند به کاهش وزن خوبی منجر شود. با اضافه کردن رازیانه به رژیم غذایی می‌توان حس سیری را فراهم کرد. این موضوع به کاهش وزن کمک فراوانی خواهد کرد.

بهبود کولیک در نوزادان:

کولیک یا قولنج در نوزادان یکی از شرایط پزشکی نسبتا بی خطر است. کولیک به گریه‌های بی‌وقفه بیش از سه ساعت در روز که بیش از سه روز در هفته رخ دهد و حداقل سه هفته تداوم یابد، گفته می‌شود. در این شرایط والدین هر کاری می کنند تا نوزاد ارام شود. دارویی که اخیرا با نام دی سیکلومین هیدروکلراید برای درمان کولیک استفاده می‌شود می‌تواند عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد. اما محققان دریافته اند که روغن دانه رازیانه می‌تواند درد را در نوزادان کاهش دهد و یک درمان طبیعی و خانگی برای کولیک محسوب می‌شود. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۳، محققان روغن دانه رازیانه را با دارونماها مورد مقایسه قرار دادند. گروهی که با روغن دانه رازیانه درمان شده بودند ۶۵ درصد کولیک کمتری را تجربه کرده بودند. اگرچه این مطالعه امیدوار کننده است اما هنوز دوز مناسب برای نوزادان تعیین نشده است. شاید بتوان گفت امن ترین روش برای درمان کولیک نوزادان نوشیدن چای رازیانه توسط مادر است.
مقاله مرتبط: کولیک نوزادی چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

کمک به پیشگیری از سرطان:

رازیانه قرن‌هاست که در طب چینی برای کمک به درمان شرایط التهابی همچون بهبود جای نیش حشرات یا گلو درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. توانایی رازیانه برای کاهش التهاب محققان را به بررسی اثرات آن بر روی سرطان واداشته است. روغنی به نام anethole که در رازیانه یافت می‌شود در برخی از مطالعات بالینی به عنوان درمان طبیعی سرطان شناخته شده است و می‌تواند تولید سلول‌های سرطان سینه را کاهش دهد. دانشمندان بر این باوند که این روغن می‌تواند التهابی که منجر به توسعه سرطان می‌شود را کاهش دهد. با اینحال هنوز مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز هست. سایر مواد ضد التهابی در رازیانه همچون سلنیوم می‌تواند به کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان کمک کند. مطالعه بزرگی که شامل ۸۰۰۰ شرکت کننده بود نشان داد که سلنیوم مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش می‌دهد.

عوارض احتمالی مصرف رازیانه:

اگرچه بیشتر افراد مشکلی با مصرف رازیانه ندارند اما در برخی از موارد باید از مصرف این گیاه خودداری کرد. برخی از افراد ممکن است به برخی از مواد حساسیت داشته باشند. به همین خاطر باید از مصرف دانه‌های رازیانه اجتناب کنند. به خاطر سطح پتاسیم بالایی که در رازیانه وجود دارد افرادی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند باید مصرف آن را محدود سازند. افرادی که از مسدود کننده‌های بتا استفاده می‌کنند باید از مصرف رازیانه خودداری نمایند.
بررسی خواص معجزه آسای رازیانه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نجمه

      اطلاعات دهی خیلی خوب است

    • s

      مطلب بسيار زيبايي بود..باتشكر

    • sara

      با تشکر فراوان از اطلاع رسانی شما
      اینکه مردم را از این تحقیقات مفید و با ارزش مطلع میکنید واقعا سپاسگذارم

    • اعظم

      بسیار عالی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب بود.

    • hosna

      با سلام
      آیا مقاله ای در مورد خواص رازیانه برای خانمهای یائسه وجود دارد ؟ لطفا اگر وجود دارد آدرس مقاله را میل نمایید با تشکر

    • مریم

      کاملا مفید بود سپاسگزارم

    • صادقی

      تشکر

    • مرضیه

      خیلی خوب بود.متشکرم

    • مریم

      واقعا عالی بود.متشکرم اگه ممکنه بگویید که چه مقدار رازیانه را باچه مقدار کرم مخلوط کنیم؟باتشکر

    • مهری

      من هم با نظر خانم مریم موافقم برای ساخت کرم لطف کنید مقدار مواد کاملا قید شود تا نتیجه درست حا صل شود ممنون

    • کیمیا

      با تشکر از شما

      پاسخ ها

      • ناهید

        طر ذ تهیه کرم

    • melodi

      Khob bod,, vali raziane bokhori dokhtar miari,amaaraghe raziane pesar???? Yani dam karde raziane baraye dokhtar dar shodan khobe?..

    • منیره

      ممنون از اطلاعات خوبی که دادید لطفا میزان ونحوه مصرف عرق رازیانه برای افزایش شیردهی را میل کنید.

    • افسانه رضاییان

      با سلام و عرض خسته نباشید و از اطلاعات خوبی که در اختیارمان قرار دادید

    • تارا

      ممنون از اطلاعات شما
      خيلي عالي بود

    • بدون نام

      من در مورد رازیانه شنیده بودم که چاق کننده اس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • رزا

      رازیانه برای خانوما چاق کننده هست یا لاغر کننده؟

    • هستی

      با سلام در مطلب فوق اشاره شده که در رازیانه استروژن بالایی وجود داره و از اونجایی که این هورمون در خانم ها ذخیره کننده چربیه چطور ممکنه مصرف رازیانه باعث لاغری خانم ها بشه؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ترانه

        واقعيت اين است كه چاقها را لاغر و لاغرها را چاق ميكند تا هركس به تناسب مزاجش به وزن ايده آل خود نزديك شود.

    • الهام

      با سلام مطالب کاملا مفیدی بود متشکرم

    • رجانقش

      ممنون از اطلاعات مفید و موثر شما

    • زینب

      ممنونم از اطلاع رسانی خوبتون .آیا رازیانه بر کیست های تخمدانی هم موثر است؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله

    • صبورا يزدان پناه

      سلام،٤ماه رازيانه هرشب ا ليوان مصرف ميكنم واقعأ به شكل چشم گيري لاغر شدم

      پاسخ ها

      • nafis

        chejori masraf kardid?

    • نفیسه

      سلام من شنیدم که اگر رازیانه را بجوشونیم ار جشوندش میشه واسه چاق شدن موضعی استفاده کرد آیا واقعا اینطور هست؟؟؟با تشکر

    • faezeh

      سلام ببخشید یه سوال داشتم مگه عرق رازیانه باعث لاغری میشه؟

    • مهشید

      سلام ممنون از زحماتتون.رازیانه در درمان تنبلی تخمدان هم مفیده؟به چه صورتی مصرف شه؟مصرفش همراه با قرص های جلوگیری که برای درمان تنبلی تخمدان تجویز شده مشکلی نداره؟بازم ممنون

    • aida

      aaalii bood , mamnoon

    • ازاده

      salam masrafe raziane be che shekl baese laqari va be che shekl baese chaqi mishavad.mamnun

    • محمد

      باسلام چقدرمیتوان اطمینان حاصل کرد

    • ارغنون

      باعرض سلام واادب.
      سوالی داشتم مبنی براینکه باتوجه به طبع گرم وخشک رازیانه چطور ازآن بعنوان گیاه ضدصفرایادمیشوددرحالی که صفراخودگرم وخشک است وعکس آن لازم است

      پاسخ ها

      • زهرا

        عالیییییی

    • ارغنون

      باعرض سلام واادب.
      سوالی داشتم مبنی براینکه باتوجه به طبع گرم وخشک رازیانه چطور ازآن بعنوان گیاه ضدصفرایادمیشوددرحالی که صفراخودگرم وخشک است وعکس آن لازم است

    • مینا

      سلام خانم دکتر .ممنون از اطلاعات مفیدتون
      یه سوال دارم ممنون میشم جوابمو بدید .خانم دکتر عرق رازیانه روی بزرگ شدن سینه تاثیر میذاره؟؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنون از توضیحات مفیدتون.

      • فرح

        خوب بود

    • Akram

      سلام براي درمان اختلات قائدگي چه مدت زماني را از گياه رازيانه بايد استفاده نمود؟

      پاسخ ها

      • مهین

        سوال بالا مد نظر است .

      • بدون نام

        مدت

    • maryam

      سلام.ممنون از مطلب خوبتون.می خواستم بدونم رازیانه رو باید چقدر مصرف کرد تا لاغر نشد؟چون من خودم لاغر هستم.واقعا واسه اختلالات قائدگی خوبه ؟باعث تناسب اندام میشه یا نه؟
      اگه میشه راهنمایی کنین.ممنون

    • مهسان

      با سلام
      من یکماه پریود نشدم با خوردن دم کرده رازیانه امکان پریود شدنم هست؟

      پاسخ ها

      • فرح

        خوبه

    • زهرا

      رازیانه اصلا در دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا که باعث انقباض رحم می شود.اطلاعاتتان نادرست است.

    • سمیرا

      ممنون خیلی عالی بود .....

    • یک مریض

      عالی بودپدرسوخته

    • مینا

      با عرض سلام ایا رازیانه برای تنبلی تخمدان مفیده برای نامنظمی قاعدگی هم خوبه ممنون میشم اگه جواب بدین با تشکر

    • مینا

      ببخشید جواب سوالمونو کجا ببینیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره منم نمیدونم o_0

    • zeinab

      سلام انینه طریقه مصرفشم میگفتید خب

    • بدون نام

      ممنون

    • بدون نام

      سلام.
      من یه جایی خوندم که رازیانه باعث بزرگ شدن سینه ها میشه، آیا این درسته.مرسی اگه جوابمو بدین

    • بدون نام

      چند جا خوندم با عسل باعث افزایش وزن میشه....

    • فاطمه

      رازیانه اون های که لاغرن رو چاق میکنه و اونایی که چاقن رو لاغر من توی سایتی خوندم یعنی که اندم رو روی فرم میاره. اوکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای کسیکه قصد باردار شدن داردهم میشه مصرف کرد

    • ملیکا

      من از وقتی دم کرده رازیانه مصرف می کنم کمتر دچار گر گرفتگی میشم اما لاغر نشدم هر مزاجی باشیم میشه رازیانه مصرف کنیم؟

    • zizi

      سلام مرسی از توضیحاتتون من یجا خوندم واسه افزایش سایز سینه خوردن عرقش و روغنش موثره آیا درسته؟ اگه درسته مقدار مصرف به چه صورته؟
      با تشکر

    • زهره

      سلام خسته نباشین لطفاً بگین برای اینکه بچه دختر بشه رازیانه رو چطور مصرف کنیم از چه ماهی و مقدارش؟ ممنون

    • فرخنده

      سلام من 3ماهه که رازیانه را با چای سبز دم کرده وتا 3 لیوان در روز استفاده کردم پریودم که 2ماه بود قطع شده بود از ماه دوم مرتب شد والبته سینه هام تا یک سایز بزرگ شده وبه طور مشهودی چروکهای پوست صورتم از بین رفته فکر میکنم که خانمهایی که در آستانه یایسگی قرار دارند بهتره امتحان کنند برای من که معجزه کرد

    • بدون نام

      آیا رازیانه باعث نازایی هم میشه؟

    • sheida

      man too hameye site ha didam dar morede raziane neveshte ba"ese taghviat o chaghie khanoomhaye laghar mishe !!!!ama shoma migid laghar mikone??? :o

    • زهرا احسانی

      سلام/من خانم 44ساله ومجرد هستم در سونورحم هتروژن وفیبروم ساب موکوس 10میلی متری دارم حدود دوسال درمان سنتی کردم که نتیجه ان بزگ شدن سایز فیبروم از 8 به 10میلی در طول دو سال بود وپریودم 11روزه شدزمان پاکی 15روز)الان پس از دو دوره مصرف قرص جستیران 40میلی کلا پریودم بهم ریخته ودر این ماه اصلا پاک نشدم حالا با این توضیحات میتونم عرق رازیانه مصرف کنم وچقدر باید مصرف کنم (خواهش می کنم زودجواب بدید)

    • فاطمه

      ممنون ازاظلاعات که دادی برای پاسخ سوالات تمام موارد راهنمایی فرماییدمن هم بتوانم ازانها استفاده کنم

    • محسن

      با سلام من شنیدم که گیاه رازیانه برای درمان سینوزیت بسیار مفیده میتونم استفاده کنم

    • شبم

      سلام من یک ماه روزانه سه بار خوردم واز این ماه دیگه نمی خورم میخام باردار شم آیا باردار میشم

    • باران

      باتشکر از اطلاعات مفیدتان

    • saly1

      baraye bozorg kardane sine am khoobe na?

    • اذر

      سلام برگ رازیانه را چگونه مصرف کنیم

    • نازی

      من یک بطری عرق رازیانه خوردم ولی بچه پسر ميخواستم ممکنه دختر بشه.؟

    • آرزو

      سپاس از مطالب مفيدرازيانه.من هم به پزشک طب سنتی مراجعه کردم و از کرم و جوشانده رازيانه مصرف ميکنم

    • نیلی

      سلام
      من10 کیلو اضافه وزن دارم حالا شنیدم که برا لاغری خوبه
      چطوری استفاده کنم تا زود نتیجه بده؟
      و اینکه گفتن برا رفع موهای زائدخوبه اون رو چطوری مصرف کنم؟
      ممنون

    • مری

      ایا برای بزرگ شدن سینه توصیه میشود؟؟؟؟؟؟//

      پاسخ ها

      • رها

        بله مفید است

    • فرهاد

      خیلی جالب بود

    • mahsa

      مرسی عالی بود....

    • رها

      با سلام من خیلی از دیدگاه ها رو خوندم و خودم 6 ماه که رازیانه مصرف می کنم واقعا معجزه می کنه در ضمن من 71 کیلو بودم در حال حاضر هم 73 کیلو هستم در مورد مصرف رازیانه در حاملگی باعث می شه بچه دختر بشه و فقط در ماه اول می شه مصرف کرد

    • حدیث

      سلام من واقعا گیج شدم تو ی جا گفته شده رازیانه باعت چاقی وافزایش وزنه الان اینجا گفتین باعث لاغری میشه .من لاغرم نمیخوام بدتر لاغر شم بالاخره نفهمیدم باعث چاقی میشه ی ن. لطفا این همه مارو سرکار نزارید ببخشید ک اینو میگم

    • مامان طاها

      ایا رازیانه رو مرد بخوره تاثیری در دختر دار شدن داره یا اینکه فقط زن باید بخورد

    • زینب

      خییییییییییییییییییییییییییییییلی بد بود

    • چسب زخم

      خیلی اطلاعات خوبی بود!ممنونم!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مرسی از اطلاعات تون.من هم قصد دارم رازیانه مصرف کنم تا چاق بشم

    • هستی

      من خود رازیانه رو از عطاری خریدم مصرف اون به چه شکلی باید باشه؟آیا باید دم کنم یا آسیاب کنم 5 گرم درروز بخورم.لطفا راهنماییم کنید.

    • منیر ازاهواز

      من سنم۶۵ است ایا ماسک رازیانه برای من تاثیر دارد لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    • بدون نام

      با سلام خیلی مفید بود آیا رازیانه برای دختردار شدن مرد باید بخوره؟

    • بدون نام

      با سلام،لطفا برای دختر دار شدن راهنمایی کنید ایا رازیانه تاثیر داره؟مقدار مصرف و چقدر قبل از بارداری باشه ممنون میشم جواب بدید.

    • الی

      تشکر

    • الی

      تشکر

    • معصومه طاهریح

      ایا رازیانه برا نفخ مفیده

    • بدون نام

      باسلام وتشکرازمطلب خوبتون خواستم بگم رازیانه تنهاگیاهیه که برای خانمهاهیچ ضرری نداره وبالعکس برای خانمهای سردمزاج خیلی بهترازگرم مزاجانه چون طبع رازیانه گرمه وبراشون عالیه،اگه نوزاددختردارید ونفخ میکنت وازدهانش آب دهان میریزه یامعده ش سرده مادر شبی یک استکان عرق رازیانه بخوره که خیلی موثره

    • نظر کباب

      اطلاع خوب بهتر از اطلاع بد است اطلاعاتتان
      خیلی بود

    • بدون نام

      رازیانه باعث دخترشدن میشه

    • نجمه

      با سلام .ممنو از مطالبتون .من فرزند دوقلو دارم که 17 روزه هستن برای شیردهی میخواستم بدونم که روزی چقدر ازعرق رازیانه مصرف کنم برای افزایش شیر .وایا همراه با چیزی باید مصرف کنم ؟ممنون میشم راهنمایی کنید .

    • اسما

      خیلی ممنون ازراهنماییتون مرسی ازمطالبتون.

    • بدون نام

      ببخشید واسه چاقی هم خوبه؟؟؟

    • احمد

      سلام میخواستم بدونم رازیانه برای درمان مگس پران چشم خوبه؟

    • نیلی

      با سلام لطفا در مورد اینکه چه جوری مصرف بشه واسه لاغری میل کنید مرسی

    • بدون نام

      هيج ضرري نداره واسه خانما

    • ناهید

      عالی بود درباره کرم رازیانه مقدارش بگید

      با تشکر

    • ali

      عالی بود.برای مرتب شدن قاعده گی چه مدت بایدمصرف شود؟

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      سلام رایانه رو آسیاب کنید بعد هرروز قاشقش رو تو لیوان بریزید سپس آب جوشیده رو بهش اضافه کنید یه چیزی بدارید روش که دم بیاد بعد که یه خورده ولرم شد یه قاشق عسل بر اضافش کنید هر روز نوش جان کنید اثرش رو میبینید دبدنتون رو فرم میاد سینه رو سفت میکنه عادت رنو تننظیم میکنه لک رو از بین میبره

      چاق هم نمیکنن استفاده کردم که میگم
      ک

    • ساناز

      حالا من رازیانه بخورم چشمهای بچه ام رنگی میشه اگه نشد چی

    • بدون نام

      خیلی عالی بود

    • سمیرا

      ممنوووووووووونم از پیج عالیتون. عااااااشقتم رازیانه چون انقدر خوبی

    • پروانه

      سلام. من هم 3 هفتس برای درمان لک بینی هام روزی نصف لیوان دمکرده رازیانه میخورم . لکهام بهتر شده ؛ ولی از خواص معجزه اسای اون کاهش 90 درصدی سر دردای میگرنم است. مطمینم از رازیانست. چون من هفته ای حداقل ۲ بار سردردای وحشناااااااک داشتم ولی از۳ هفته پیش خیلی خوب شده و بابت این قضیه از خدا وند بزرگ سپاسگذارم به خاطر این همه نعمتاش. البته ۲ سال پیش هم همین قضیه واسم پیش اومد و به دکتر مغز و اعصاب گفتم که احساس میکنم رازیانه واسه سردردامم خوبه ولی کلی نکوهشم کرد و من قطع کردم ولی این دفعه به یقین رسیدم که از رازیانست.

    • بدون نام

      سلام خیلی خوب بود
      آیا برای کسی که دیواره رحم ضخیم شده مفیده

    • مریم

      سلام من دکتربرام استراحت نوشته رازیانه بخورم بخاطرگرمی که داره روبچم تاثیرنمیزاره

    • باران

      من خانم 40 ساله ام .هنگام پریود سرددهای عجیبی دارم .سرد مزاجم هستم حدود سه دوره پریود استفاده کردم سردردم رفت اما بعد مدتی دوباره علی زعم خوردن رازیانه تنها خونریزیم بیشتر شد اما سردرد افاقه نکزد .جه کنم

    • بدون نام

      سلام. خسته نباشید. آیا. رازیانه. در فرم دهند. باستن. همه ميشه. استفاده. کرد. ممنون. میشم. جواب. بدید

    • زهره

      سلام.ممنون مطلب مفیدی بود. والا منم شنیدم اندام خانما رو رو فرم میاره و چاق کننده اس. حالا بلاخره چاق کننده هست یا نیست؟

    • سعیده

      سلام خسته نباشید ببخشیدا اخرش نفهمیدم رازیانه رو چه جور بخوریم که لاغرکنه من میخوام باردار شم وزنمم زیاده لطفا یکم راهنمایی کنید تروخدا مرسی

    • nesa

      یعنی هیچکی اینجا نیس جواب مارو بده؟پس چرا میگن دیدگاه و سوالاتتون رو بفرستید؟ده بار پرسیدن چاق کنندس یانه؟تکلیف ماچیه؟یه جا مینویسید چاق کننده یه جا میگید لاغر کننده.ای بابا

    • یاس

      سلام من نزدیک یکساله عادت ماهانه نداشتم به من گفتم رازیانه و بومادران با ی قاشق عسل بخورم من لاغرم ولی لصن نمیخوام چاق.شم باید این دارورو تا چهل شب.مصرف.کنم من چن جا خونم نوشته لاغر کنندس.بعضی.جاها نوشته چاق.کنندس من گیج شدم خواهش میکنم کمکم کنید من نمیخوام اندامم رو از دست بدم

    • یاس

      درضمن میخواسم ببینم اگه.بومادران رو با عسل به جای رازیانه برای قاعده اوری مصرف کنم تاثیر داره؟؟ایا بومادران هم چاق کنندس؟؟لطفا کمکم کنید

    • معصومه موسوی

      لطفا راج به فواید و مضرات گیاه رازیانه دریاعسگی بیشتر توضیح دهید...

    • بدون نام

      عالی بود ممنون از توضیحاتتون

    • فرحناز از تهران

      عالی بود ممنون از توضیحاتتونlلبته یه درمان قطعی شقاق برای اقایان

    • مژگان

      ممنون از مطالب مفیدتون من واقعا نمیدونم رازیانه رو مصرف کنم یا نه مشخص نشد چاق کننده س یا لاغر کننده لطفا دقیق راهنمایی کنید ممنو.

    • بدون نام

      خوب بود

    • سمیرا

      سلام.مادر من سرطان سینه داشت.امکان داره مصرف رازیانه برای من ضرر داشته باشه؟

    • شهرزاد

      دم کرده رازیانه برای تنظیم عادت ماهیانه و درمان کیست تخمدان فوق العاده ست . خانوم ها خواهشا از این گیاه معجزه آسا غافل نباشین و اون رو جایگزین داروهای شیمیایی کنید .

    • بدون نام

      ممنون

    • بدون نام

      عزیزم برای لاغری خوبه من ۱۵ کیلو اضافه وزن دارم شکمم بزرگ شد ه رازیانه بخورم چجوری لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • سمیرا

      سلام. من قصد دارم از عرق رازیانه برای گاخش موهای زاِِِِید استفاده کنم در ضمن سایز سینه هام یزرگ هستن ممنون میشم راهنمایی کنید. با تشکر

    • رباب

      عالی بود ولی اگه طبیعتش گرمه باید برای پسر دار شدن خوب باشه

    • آریا

      درزمان پریودی وحاملگی و شبی ک باهمسرتون نزدکی دارید نباید رازیانه مصرف کرد .درکتابی خوندم رازیانه برای زن باردار باعث ازدست دادن بچه میشه.برای تنبلی تخمدان مفید هست .عادت ماهیانه رو تنظیم میکنه.

    • ساناز

      خوبه من 4ماه استفاده میکنم و6کیلو چاقشدم

      پاسخ ها

      • shima

        سلام شما چند کیلو بودید الان چاق شدید؟ من لاغرم م47 کیلو هستم

    • فاطمه

      خوبه ولی با جزییات بیشتر توضیح بدین

    • مهسا

      ایا رازیانه برای افزایش ذخیره تخمدان و کاهش پرو لاکتین تاثیر داره؟

    • haniye

      سلام تورو خدا بگین واسه لاغریه یا چاقی گیج شدم من تو یه سایت خوندم که واسه چاقیه
      تکلیف چیه جواب بدین لطفا

    • شیرین

      عرق رازیانه برای خانوم های سرد مزاج خیلی خوبه ولی باعث چاقی میشه اندام های زنانه رو بزرگ میکنه مثل پستان و باسن....
      و برای خانم های باردار اصلا خوب نیست.
      اطلاعاتی که این خانم به اصطلاح دکتر اینجا پست کردن کاملا اشتباهه،خواهشا قبل از مصرف هر چیزی کاملا تحقیق کنید و به مطلب های اینترنتی اعتماد نکنید

    • بدون نام

      برای تنبلی تخمدان من هم خوب بود قاعدگی ام را منظم کرد

    • فرانك

      سلام من دو ماه و بيست روزه پريود نشدم الان چند روزه لكه بيني دارم يه جوريه اصلا خون نيست ميخوام باردار بشم دوساله ازدواج كردم ولي حامله نميشم بهم گفتن رازيانه بخورم ولي نميدونم چه جوري تورو خدا زود جوابمو بدين دارم ديوونه ميشم

    • بدون نام

      من عرق رازیانه خوردم به مدت دوهفته و پریود شدم به میزان کم ودر مدت پریود نخوردم حالا بعد از پریود ایا شروع کنم چطور مصرف کنم

    • بدون نام

      من با رازیانه نفخ میکنم دلیلش چه?

    • بدون نام

      باسلام وتشکر فراوان از شما .یک سوال ک شاید تکراری باشه اینکه من هم پوستم چروک شده هم خشکه میزان مصرف کرمی ک گفتید چقدر باید باشه .بازم ممنون

    • ندا

      سلام من رازیانه هر روز مرتب صبح ها عصر ها باشوهرم میخوردم لاغرک شدم حامله هم شدم دوماهم بود ک بچم سقط شد ای تو دوران حاملگی باعث سقط بچه میشه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام ببخشید بچه تون پسر بود یا دختر

    • بدون نام

      فقط عادت ماهانه منو تنظیم کرد اتفاق خاصی برام نیوفتاد میخواستم باسنم بزرگ بشه

    • ناشناس

      من رازیانه خوردم فیبروم 3سانتی من شد 5
      تحت نظر طب سنتی بودم
      وقتی هورمون استروژن باعث رشد فیبروم میشه چرا باز بمن رازیانه تجویز کرد
      واقعا نمیبخشمشششش

    • عالیه

      سلام خسته نباشید.ببخشید عرق رازیانه رو باید بعد از اینکه پریود تموم شد مصرف کرد؟؟؟؟میشه جواب را برایم ایمیل کنید خیلی مهمه.میخواهم برای تنظیم قاعدگی بخورم.ممنون.اگه پاسخ دهید.موفق باشید.

    • ستاره

      سلام...میخواستم بدونم عرق رازیانه تاثیری برای رشدسینه هاداره یانه؟ممنون

    • امنه

      تشکر رازیانه وزن را بیشتر میکند

    • بینام

      سلام.من ازوقتیکه رازیانه مصرف کردم خیلی بوق میزنم دلیلش چیه,؟؟؟؟؟همه جاآبروم رفته لطفا کمکم کنین بخورم یانخورم

    • لیدا

      خسته نباشین جواب من لیدا هستم بدین ممنون میشم رازیانه تخمکها را فعال میکنه بارداری چطوری استفاده کنم قربون شما

    • بدون نام

      با سلام بسیار عالی متشکرم..........

    • فاطی

      سلام..اونایی که سهامداران قاعدگیشون منظومه با خوردن رازیانه برای افزایش سایز سینه باعث بهم ریختگی قاعدگی نمیشه؟:

    • بدون نام

      سلام..آیا رازیانه باعث ایجاد کیست میشود؟؟
      من حدود 2 سال پیش یک بطری عرق رازیانه رو طی مدت 7الی 8 ماهه خوردم...و الان سینه هایم پر از کیست شده است...خواستم بدونم مرتبط بوده با رازیانه یا نه؟

    • بدون نام

      رازیانه واسه سرطان سینه
      چگونه ست ضرر داره؟

    • حبیبه

      عالی بود

    • بدون نام

      سلام خانم دکتر ببخشید میخواستم بدونم رازیانه واسه چاق کردن و بزرگ کردن سینه مفید هستش ..ممنون میشم جواب بدید ؟؟؟؟

    • بدون نام

      مطمئنین بادقت خوندینش؟ بیشتز جوابا توش بود!
      رازیانه مرد رو چاق میکنه ولی هورمون زنانه درمرد بیشتر میشه ک بده. باعث دختر شدن هم میشه اندام جنسی رو هم چاق میکنه زیاد خوردنشم ضرر داره بادقت بخونید

    • شایان

      سلام
      بسیار عالی ومفید بود
      ممنون

    • بهار

      سلام خسته نباشید
      ایا رازیانه برای کسی که pcoهستش و پرولاکتین بالا هستش و قرص داستینکس برای پرولاکتین میخوره ضرر داره؟
      البته بیشتر هدف فعال شدن تخمکها هستش چون قصد بارداری دارم.

    • زهرا

      باسلام چه مدت طول میکشد تا رازیانه اثرلاغر شدن رابرروی بدن بگذارد؟باتشکراز لطفتون

    • بدون نام

      سلام. من دو ماه عرق رازیانه هرروز یه لیوان استفاده کردم هفت کیلو به وزنم اضافه شد.خیلی ناراحتم

    • الی

      مطالب بسیار عالی بود ..خدا کنه هممون با رازیانه خوردن بتونیم مامان بشیم

    • بدون نام

      سلام من قدم بلند ۶۰کیلو هستم می خوام چاق بش از صورت رازیانه خوب

    • بدون نام

      سلام من رازیانه مصرف کردم خیلی هیکل رو فرم میاره عالیه

    • بدون نام

      صورت رو هم زیبا میکنه

    • shi

      سلام لطفا توضیح بدید که واقعا خوردن رازیانه باعث ازبین بردن موهای زائدمیشه؟وچه جوری بایدمصرف بشه ؟من هرروز سه لیوان دم کردشو مصرف میکنم بایدچه مدت مصرف کنم که تاثیرمیزاره ممنون لطفاااااااجواب بدید همه منتظرجواباشونن

    • پریا

      سلام میخواستم بدونم ایا رازیانه فقط در دوران بارداری باعث دختر بودن میشه یا اگه رازیانه رو یک ماه مصرف کنم ولی بعد از 5 ماه باردار شم باز هم دختر میشود؟؟
      ممنونم لطفا جواب بدید ایا واقعا چاق کنندس یا نه چون واقعا لاغر هستم و نمیخوام لاغرتر بشم

      پاسخ ها

      • Ahmad Sha khoshiwal

        دختر تولد کردن یا پسر فقط خداوند متعال میداند
        با بادیان هیچ چیز نخواهد شد محتدمه

    • کیانا

      خیلی ممنون عالی بود از لطف شما متشکرم

    • مینا

      رازیانه رو هر بدنی یه جور عمل میکنه ممکنه بعضیا رو چاق کنه بعضیا رو لاغر بستگی به بدن‌ فرد داره .منو که ۸ کیلو چاق کرد

    • Ahmad Sha khoshowal

      بنده احمدشاه خوشیوال از کابل افغانستان
      نظر ندارم ولی یک سوال دارم
      روده و معده ام مکروبی شده و همچنان ایچپایلری هم بود
      ولی ایچپایلری از بین رفته اما احساس درد در هاظمه میکنم
      میشه کمک ام کنید که این مشکل با نظر شما حل شود؟
      و از زمانیکه به این مشکل دچار شده ام دهانم بد بوی شده
      تشکر

    • بدون نام

      سلام من وقتی دمنوش رازیانه میخورم کمی درد در روی سرم احساس میکنم علتش چیه آیا برای من مضره

    • آتوسا

      من عرق رازیانه استفاده می کنم ولی حال تهوع میگیریم. دوستان کسی راه حلی داره? اصلا کسی علتشو میدونه??
      لطفا اگه کسی اطلاعاتی در این مورد داره بگه. ممنون

    • فریبا

      عرق رازیانه چاق کننده اس یا لاغرکننده ؟؟؟

    • بدون نام

      الو و و و و و رئیس سایت کجاییییی لطفأ منتظر جواب سؤالا هستیم.

    • غریبه

      رازیانه خیلی خوبه.من به مدت یک ماه هرشب یک استکان عرق رازیانه خوردم.هم موهای بدنم کم شده.هم منظم پریودمیشم

    • الهام

      من پلی کیستیک بودم کیست 2 سانتی هم داشتم 1 ماه داروی گیاهی مصرف کردم خوب شد. عصاره ساپوژکس اسمش بود. سریع جواب میده

    • کبری

      من تخمدانم تنبله یعنی میشه با عرق رازیانه یادمنوش رازیانه باردارنشه لطفاجوابموبدید

    • بدون نام

      سلام خسته نباشید عرق رازیانه افراد با مزاج سرد رو چاق میکنه؟ کی بخوریم که چاق بشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج