۱۸۲۳۹۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

شیعه توسط جریان شیرازی در خطر است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شیعه توسط جریان شیرازی و شیعه انگلیسی در خطر است زیرا این گروه ها درصدد راه انداختن تشیع نوینی در جهان هستند تا تامین کننده منافع رژیم صهیونیستی باشد.

ایرنا: آیت الله محسن اراکی سه شنبه شب در همایش ملی تحجر و اسلام آمریکایی در مشهد افزود: تحریف مبانی و جریان تشیع، ایجاد مرجعیت کاذب، تامین اهداف دشمن و سرکوب انقلاب اسلامی، هدف اصلی جریان شیرازی و شیعه انگلیسی است.

وی بیان کرد: تحریف و بدعت گذاری مشکل همیشه ادیان الهی در تاریخ بوده و دشمنان همواره در مسیر توحید اخلال ایجاد کرده اند که در قرآن کریم نیز به کرات به آن اشاره شده است.

آیت الله اراکی با بیان این که تحریف بر دو نوع بوده که یکی دین تراشی و دیگری کتمان دین است، افزود: تحریف در قالب دین تراشی در دوران استعمار انگلیس بوسیله انگلیسی ها بطور جدی پیگیری شد.

وی اظهار کرد: این دین تراشی انگلیسی ها طی دو قرن گذشته در قالب سه نحله معروف در سه نقطه اصلی از جهان اسلام گسترش یافت که شامل وهابیت در عربستان، بهاییت در ایران و قادیان گری در هندوستان بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: گسترش فرقه ضاله بهاییت در ایران تا آنجا پیش رفت که بعد از تشکیل رژیم منحوس صهیونیستی انگلیسی ها در آنجا پایگاهی برای طرفداران این فرقه ایجاد کردند و در کنار آن حمایت های گسترده ای از قادیان و وهابیت به عمل آوردند.

آیت الله اراکی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب شیعه انگلیسی را مطرح می کنند برخاسته از هشدار نسبت به بروز خطر جدی است که نه تنها وحدت امت اسلامی بلکه موجودیت تشیع را مورد تهدید قرار می دهد.

وی بیان کرد: پدیده شیعه انگلیسی توسط انگلیسی ها قدرت گرفت و جنگ نرم جدیدی را علیه انقلاب اسلامی و روحانیت شیعه به راه انداخت.

وی گفت: انگلیسی ها امیدوار بودند انقلاب اسلامی در خلال جنگ تحمیلی عراق از بین برود که ملت ایران با رهبری خردمندانه امام خمینی (ره) با این توطئه جنگی مبارزه کردند و موفق شدند بر این توطئه فائق آیند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: جنگ نرم استعمار انگلیس بعد از قطعنامه سازمان ملل متحد و پایان جنگ ایران و عراق آغاز شد که چند شکل متمایز داشت.

آیت الله اراکی ادامه داد: نخستین شکل جنگ نرم دشمن علیه ایران، ایجاد جریان های انقلابی جایگزین در عرصه سیاسی اسلام بود تا مانع از گسترش انقلاب اسلامی در سراسر جهان و بی خطر کردن حرکت پرخروش جوانان در نتیجه انقلاب شود.

وی گروه تروریستی القاعده و بن لادن را نمونه بارز سیاسی دشمن برای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اسامه بن لادن از دوران جوانی در آمریکا رشد یافت و دوست صمیمی و همکار اقتصادی جورج بوش بود و پس از این که به افغانستان آمد، آمریکایی ها و انگلیسی ها از شور انقلابی وی به نفع خود استفاده کردند.

آیت الله اراکی خاطر نشان کرد: غرب با گمراه کردن یک سری جوان در افغانستان، یک گروه تروریستی به نام القاعده به سرکردگی بن لادن به راه انداخت و از این گروه به نفع اهداف سیاسی خود در منطقه خاورمیانه بهره گرفت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: آمریکایی ها و انگلیسی ها بعد از این که سوء استفاده های خود را از این گروه ترویستی داشتند، بن لادن را در قضیه ۱۱ سپتامبر مقصر جلوه دادند و به این بهانه وی و شماری از جوانان افغانستان را که به این گروه ملحق شده بودند، کشتند.

وی گفت: بنا به تحقیقاتی که خود کشورهای غربی انجام دادند، همه شواهد و قرائن نشان می داد که ماجرای ۱۱ سپتامبر و انفجار برج های دو قلو در نیویورک توسط موساد و سرویس های جاسوسی آمریکا شکل گرفته بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: دلایل اصلی به راه انداختن ماجرای ۱۱ سپتامبر ایجاد جریانی علیه اسلام و بهانه ای برای از بین بردن گروه القاعده بود.

آیت الله اراکی افزود: سوال اینجاست که اگر گروه القاعده یک جنبش انقلابی - اسلامی در خاورمیانه بود چرا هیچ گاه منافع رژیم صهیونیستی یا آمریکا و انگلیس را تهدید نکرد در عوض تا می توانست مساجد شیعی را خراب کرد و شیعیان را به شهادت رساند.

وی گفت: همه کشتارها و جنایات گروه القاعده علیه اسلام و مقدسات مسلمانان انجام گرفت که شواهد بسیاری بر این موضوع دلالت دارد.

وی اظهار کرد: دومین شکل از جنگ نرم انگلیسی ها و آمریکایی ها علیه انقلاب اسلامی، تلاش برای ایجاد دو جریان افراطی در مذهب شیعه و مذهب اهل سنت بود تا موجب تحریک احساسات شیعیان از یک سو و اهل سنت از سوی دیگر و ایجاد اختلاف و درگیری بین آنان شود.

وی گفت: دشمن برای ایجاد اختلاف و درگیری بین شیعیان و اهل سنت در خاورمیانه، رسانه های بسیار با زبان های مختلف راه اندازی کرد تا به مقدسات شیعه و سنی حمله شود و این حمله ها شیعه را علیه اهل سنت و اهل سنت را علیه شیعه تحریک کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: مصادیق این اختلاف افکنی، لعن مقدسات اهل سنت توسط شیعیان در شبکه های ماهواره ای یا حتی چاپ کتاب بود به گونه ای که به عنوان مثال تهمت های ناروا به ام المومنین عایشه بزنند و احساسات اهل سنت را برانگیزند.

وی انجمن حجتیه و فرقه شیرازی را مصداق عینی شیعه انگلیسی و عامل تحریک احساسات اهل سنت توسط شیعیان برشمرد و گفت: این گروه ها هرگز از اصول و فروع دین و شیعه دفاع منطقی نکردند و به جای این اقدام، اتهام ناروا به همسر پیامبر اسلام (ص) را علم کرده و بر طبل آن کوبیدند.

وی گفت: هدف دشمن از به راه انداختن شیعه های انگلیسی تبدیل جنگ بین رژیم صهیونیستی و مسلمانان به جنگ بین مسلمانان و ایران اسلامی بود که هنوز این جریان بر قوت خود باقی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در همان سال ۱۳۷۳ بلافاصله رهبر معظم انقلاب از توطئه شیعه انگلیسی آگاه شدند و من را به عنوان مبلغ دینی به انگلستان فرستادند تا مانع از گسترش فعالیت های این افراد و تبلیغ علیه دین اسلام شوم.

آیت الله اراکی افزود: دشمنان در انگلیس به نحو گسترده ای عرفان و فلسفه اسلامی و امامت را تحریف کرده و در بین شیعیان نسبت به اصول شیعی ایجاد شبهه می کردند که ما نیز در مقابل اقدامات گسترده ای را علیه شیعه های انگلیسی انجام دادیم.

وی بیان کرد: جریان بدعت گذاری و تحریف در دین توسط انگلیسی ها سه محور داشت که شامل امام زمان سازی، مرجع سازی و تحریف مبانی دین بود.

وی اظهار کرد: انگلیسی ها با به راه انداختن ۱۸ شبکه ماهواره ای به زبان های مختلف احساسات شیعه و اهل سنت را نسبت به مقدسات یکدیگر تحریک می کردند به طوری که از یک سو فرقه شیرازی مقدسات اهل سنت را مورد لعن و نفرین قرار می داد و از سوی دیگر وهابیون به مقدسات شیعه اهانت می کرد تا جایی که ریختن خون آنان را حلال دانستند.

وی گفت: شبکه های ماهواره ای دو طرف با تبلیغ شدیدترین اهانت ها علیه دیگر مسلمانان شیعه و اهل سنت باعث تشدید دشمنی ها بین این مذهب شده اند.

آیت الله اراکی افزود: افزون بر شبکه های ماهواره ای، فرقه شیرازی و وهابیون در شبکه های اجتماعی نیز صدها سایت راه اندازی کردند و برای تحریک احساسات شیعیان و اهل سنت جهان ماهانه میلیاردها دلار هزینه نمودند.

وی بیان کرد: عربستان سعودی که تامین کننده هزینه رسانه های سنی افراطی است، هزینه های رسانه های شیعی افراطی را نیز تامین می کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اکنون کار به جایی رسیده است که فرقه شیرازی فقط به اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام (ص) اکتفا نکرده بلکه دامنه اتهامات و اهانت های خود را گسترش داده و علما و دانشمندان شیعی و منابع تفکر شیعیان از جمله امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری، آیت الله بهجت، علامه طباطبایی، شیخ انصاری، شیخ طوسی و امثال آنان را مورد لعن قرار می دهد.

وی اظهار کرد: فرقه شیرازی و دیگر شیعیان انگلیسی دنباله روی سیاست سلطنت طلب ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها هستند و می خواهند بگویند انقلاب اسلامی یک فریب بزرگ است.

وی افزود: فرقه شیرازی و شیعیان انگلیسی در شهر قم، مقدسات اهل سنت را به صورت آشکارا در قالب راهپیمایی ها و در مناطقی که محل جنبش انقلابیون قم بوده است، مورد لعن و نفرین قرار می دهند تا از حرکت آنان فیلم تهیه و در شبکه های ماهواره پخش شود و اهل سنت جهان این فیلم را ببینند و بگویند آری این همان ایرانی است که دم از اتحاد و تقریب مذاهب اسلامی می زند.

آیت الله اراکی افزود: زمانی که اهل سنت با اهانت مقدسات خود توسط شیعیان انگلیسی مواجه شود، برای تلافی، در مرکز سکونت شیعیان بی گناه، بمب منفجر می کند و آنان را به شهادت می رساند.

وی گفت: هیچ شیعه واقعی اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام (ص) را برنمی تابد و ائمه اطهار (ع) نیز هرگز تفاوتی بین شیعه و اهل سنت قائل نشدند همان طور که بسیاری از تربیت شدگان مکتب جعفری، اهل سنت بودند.

وی بیان کرد: در حالی که ما شیعیان ایرانی سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده و بر تقریب مذاهب اسلامی تاکید داریم، شیعیان انگلیسی این هفته را هفته برائت و اهل سنت را ناصبی می نامند.

وی ادامه داد: شیعیان انگلیسی هرگز کشتار مردم مسلمان بی گناه توسط رژیم صهیونیستی در غزه یا حتی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) توسط فرانسوی ها را محکوم نکردند اما به کرات به مقدسات اهل سنت و ایران اسلامی اهانت و بذر تفرقه را بین شیعه و سنی کاشتند.

جریان شیرازی، به گروهی اطلاق می شود که نام خود را از آیت الله سیدمحمدحسینی شیرازی مرجع ایرانی اهل کربلا وام گرفته است؛ خاندان شیرازی در کربلا ساکن است و سیدصادق شیرازی اکنون مسوولیت این خاندان را بر عهده دارد.

* انجمن حجتیه امروز خطرناک تر از گذشته است

حجت الاسلام رضا اکبری آهنگر کارشناس دینی نیز در این همایش گفت: انجمن حجتیه هنوز فعال بوده و فعالیت های فعلی اعضای آن به مراتب خطرناک تر از گذشته است.

وی یادآور شد: این انجمن که توسط شیخ محمود حلبی تاسیس شد، به نحو خزنده و کاملا پنهان تلاش دارد با تشکیل دسته ها و هیات های مذهبی و برگزاری مراسم مذهبی روی افکار عمومی تاثیر بگذارد.

وی بیان کرد: انجمن حجتیه با فراموش کردن ادعاهای اولیه درباره مبارزه با فرقه ضاله بهاییت اینک مهمترین اقدامات خود را در مسیر حمله به مقدسات و اعتقادات اهل سنت متمرکز کرده است.

این کارشناس مسایل فرق و مذاهب اسلامی گفت: انجمن حجتیه در ارتباط با مساله کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی معتقد است که چه لزومی دارد ما به این سنی ها کمک کنیم.

حجت الاسلام اکبری آهنگر بیان کرد: این در حالی است که مرحوم شیخ محمود حلبی این گونه نبود؛ وی قبل از انقلاب بارها گفته بود اهل سنت برادران ما هستند و اگر کسی بخواهد به آنان چپ نگاه کند، ما چشمانشان را درمی آوریم.

وی افزود: شیخ حلبی بر وحدت شیعه و سنی تاکید داشت اما حجتیه ای های امروز این را قبول ندارند.

وی با یادآوری این که اعضای این انجمن هیچگاه حاضر به مناظره نیستند، گفت: یکی از اعضای این انجمن در پایگاه های خبری خود بارها گفته است ما از خودمان دفاع نمی کنیم چون امام زمان(عج) می آیند و از ما دفاع می کنند.

حجت الاسلام اکبری آهنگر اظهار کرد: انجمن حجتیه شبهات و انحرافات بسیار در مورد قیام حضرت امام حسین (ع)، مهدویت و انتظار، وحدت امت اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی و ولی فقیه در زمان غیبت دارد که این شبهات در کتاب های آنان کاملا قابل پیگیری است.

وی افزود: انجمن حجتیه معتقد است که حتی خون هایی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ریخته شده، هدر رفته است و بسیاری از کشته شدگان شهید محسوب نمی شوند.

حجت الاسلام اکبری آهنگر گفت: انحراف دیگر انجمن حجتیه مخالفت افراطی با فلسفه و عرفان است، به این معنا که به خودشان اجازه می دهند به فلاسفه شیعی از ملاصدرا گرفته تا مرحوم علامه طباطبایی و شاگردان ایشان توهین کنند، آنان را نجس بدانند و تکفیر کنند.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: طلاب و علمای اسلامی باید گام جدیدی برای مبارزه با انجمن حجتیه بردارند زیرا دیگر نمی توان با بررسی منابع تاریخی آنان را شکست داد بلکه باید در مبانی فکری اندیشه کرد و مجموعه شبهات انجمن حجتیه را جمع آوری و به دنبال پاسخ مناسب برای آنها بود.

رییس موسسه راهبردی حق پژوهی نیز در این همایش گفت: دومین همایش ملی تحجر و اسلام آمریکایی طی سه شب برنامه ریزی شده بود و در دومین شب پس از گذشت سی دقیقه از سخنرانی حجت الاسلام اکبری آهنگر، یکی از سران انجمن حجتیه با حضور در سالن همایش خواستار مناظره با وی شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی امین نیا افزود: در این مناظره که دو ساعت به طول انجامید حجت الاسلام اکبری آهنگر با ارایه مستندات قوی، پاسخ شبهات این عضو رسمی انجمن حجتیه را داد.

وی بیان کرد: این عضو رسمی انجمن حجتیه که نتوانست پاسخ درست و قابل قبولی در مقابل مستندات ارایه شده بدهد، با اتلاف وقت و پراکنده کردن بحث سعی بر تبلیغ این جریان انحرافی و فرار از مناظره داشت.

وی یکی از اهداف اصلی برگزاری این همایش را تبیین منشور روحانیت عنوان و بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی حوزه های علمیه غفلت از منشور روحانیت است که توسط امام خمینی (ره) تدوین شد.

وی تاکید کرد: باید نهضتی در حوزه های علمیه به نام نهضت بازخوانی فرمایشات امام راحل در باب منشور روحانیت راه اندازی شود تا تحجر و شیعه انگلیسی از میان برود.

دومین همایش ملی تحجر و اسلام آمریکایی از سوم تا پنجم اسفند ماه به مدت سه شب با محورهای تحجر، انجمن حجتیه و شیعه انگلیسی به همت موسسه راهبردی حق پژوهی در تالار نور مشهد برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      عربستان را بجای اسرائیل بمباران کنیم بهتراست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج