جاباما
۱۸۲۵۶۸
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

نوجوان دانش‌ آموز، طعمه شرور سابقه‌ دار

«پسرم از ظهر كه مدرسه‌اش تعطيل شده ديگر به خانه برنگشته است. گوشي همراهش را هم جواب نمي‌دهد. مي‌ترسم بلايي به سرش آمده باشد.»

فرارو: «پسرم از ظهر كه مدرسه‌اش تعطيل شده ديگر به خانه برنگشته است. گوشي همراهش را هم جواب نمي‌دهد. مي‌ترسم بلايي به سرش آمده باشد.»

با بيان اين سخنان از زبان مرد ميانسال كه به سختي نگراني خود را كنترل مي‌كرد، به سرعت پرونده‌اي با موضوع «مفقودي» در اداره ١٦ پليس آگاهي تهران بزرگ تشكيل و تيمي از كارآگاهان مسوول رسيدگي به آن شدند.

در حالي كه تنها چند ساعت از آغاز تحقيقات پليس سپري نشده بود، شاكي همراه پدرام، دانش‌آموز مفقود شده به كارآگاهان مراجعه كرد و از آزادي كودكش از دست آدم‌ربايي خشن پرده برداشت. پدرام درباره حادثه به ماموران گفت: وقتي مدرسه تعطيل شد داشتم به خانه بر مي‌گشتم كه ناگهان مردي بلند قد و سياه چهره جلويم را گرفت و به زور و با تهديد من را به خانه‌اش برد و همانجا در اتاقي حبسم كرد.

خيلي ترسيده بودم و نمي‌دانستم چه كار بايد بكنم. وقتي چند ساعت گذشت، او در اتاق را باز كرد و به شكلي خشن اموال با ارزش و گوشي همراهم را به زور گرفت. دانش‌آموز نوجوان ادامه داد: پس از آن به من گفت كه مي‌توانم به خانه برگردم اما نبايد درباره اين موضوع با كسي حرفي بزنم وگرنه او تلافي خواهد كرد.

اظهارات شاكي و چهره‌نگاري انجام شده از متهم نشان مي‌داد كه او از مجرمان سابقه‌دار است. به اين ترتيب ماموران به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس رجوع كردند و موفق شدند هويت متهم را كشف كنند. تحقيقات ماموران نشان مي‌داد كه متهم زورگيري مشهور به «رحمت يخي» است كه بارها به اتهام ارتكاب به انواع جرايم به زندان افتاده و مدت‌هاست كه به دستور بازپرس دادسراي ناحيه ٢٧ تهران، از سوي نيروهاي انتظامي تحت تعقيب قرار دارد.

به اين ترتيب تلاش‌هاي پليس براي دستگيري او قوت گرفت و از آنجا كه احتمال مي‌رفت متهم باز هم با شيوه مشابه اقدام به زورگيري كند، گشت‌هاي پليسي در منطقه جنت‌آباد افزايش يافت تا سرانجام چهارم اسفندماه ماموران موفق شدند متهم را در محدوده خيابان جنت‌آباد، در حالي كه مشغول پرسه زدن بود شناسايي و در اقدامي ضربتي دستگير كنند.

سرهنگ حسن‌ رضا جوانمرد، سركلانتر دوم پليس پايتخت با اعلام اين خبر به تشريح روند بازجويي از متهم پرداخت و گفت: متهم در جريان بازجويي‌ها اتهام خود را انكار مي‌كرد اما زماني كه با دانش‌آموز ربوده شده مواجه شد لب به اعتراف گشود و هدف از اين اقدام خود را سرقت اموال باارزش طعمه‌هايش اعلام كرد. در حالي كه به نظر مي‌رسيد دانش‌آموز نوجوان تنها طعمه متهم باشد شاكي ديگري كه به شكل اتفاقي در كلانتري حضور داشت نيز موفق به شناسايي متهم شد و به ماموران گفت: اوايل اسفند ماه بود كه متهم، همراه تعدادي از دوستانش با قمه‌اي كه در اختيار داشت مرا كه در حال پياده‌روي در خيابان جنت‌آباد بودم، تهديد كرد و موفق شد تلفن همراه و گيتارم را به سرقت ببرد و پس از آن با يك دستگاه موتوسيكلت از محل متواري شد. به اين ترتيب و با ثبت اعترافات متهم، پرونده براي سير مراحل قانوني و رجوع ساير مالباختگان در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      چرا قبل از اینکه جرم جدید مرتکب بشه دستگیر نشده ؟ حتما باید قربانی های جدید بگیره تا دستگیر بشه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پلیس چکار میتونس بکنه؟قصاص قبل از جنایت؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج