جاباما
۱۸۲۶۸۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پرونده گرانی بنزین ۹۴ بسته شد

بازرسی از جایگاه‌ها و انجام تست آب یابی در مخازن بنزین جایگاه‌های عرضه سوخت در آستانه نوروز کلید خورده است.

خبرگزاری مهر: بازرسی از جایگاه‌ها و انجام تست آب یابی در مخازن بنزین جایگاه‌های عرضه سوخت در آستانه نوروز کلید خورده است.

از ابتدای سال‌جاری تاکنون نزدیک به ۲۴ میلیارد لیتر بنزین در کشور دود شده است که به نظر می‌رسد اجرای سیاست‌های قیمتی و غیر قیمتی دولت برای مهار مصرف بنزین تاکنون به نتیجه نرسیده است.

بر این اساس با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت بنزین به بیش از ۱۰۰۰ تومان از یک سو و ابطال و اجرای گسترده طرح ساماندهی و تبدیل سهمیه‌های ویژه به سهمیه‌های عادی هم تاکنون منجر به مهار مصرف این فرآورده نفتی در کشور نشده و روند واردات بنزین همچون گذشته در سال ۱۳۹۴ هم ادامه می یابد.

از سوی دیگر، پس از افزایش پنج درصدی قیمت بنزین برای سال ۹۴ سخنگوی اقتصادی دولت تدبیر و امید هرگونه افزایش دوباره قیمت بنزین برای سال ۹۴ را رد کرده و تاکید می کند: دولت فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین برای سال آینده ندارد.

این در حالی است که افزایش قیمت بنزین در سال ۹۴ در حالی توسط محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت رد می شود که این عضو کابینه دولت تدبیر و امید سال گذشته هم هرگونه افزایش قیمت بنزین برای سال ۹۳ را رد کرده بود اما عملا اردیبهشت ماه بهای این محصول پرطرفدار نفتی به بیش از ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت.

طرح جدید عرضه بنزین بدون آب به مردم

به گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، هم اکنون وضعیت ذخیره سازی بنزین در انبارهای نفت کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد و با وجود بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر ذخیره بنزین هیچ گونه نگرانی از بابت تامین بنزین نوروزی مردم احساس نمی شود.

در این بین، هر چند با مخالفت ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت کشور تخصیص هرگونه سهمیه ویژه بنزین نوروزی به مردم منتفی اعلام شده است اما برآوردها از جهش دوباره مصرف بنزین به بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز در روزهای پایانی اسفند ماه و حتی ایام نوروز حکایت دارد.

از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط مصرف روزانه بنزین کشور حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز بوده که پیش بینی مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی حاکی از آن است که در روزهای پایانی سال و با افزایش سفرهای نوروزی متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی به ۱۰۴ میلیون لیتر در روز افزایش یابد.

همزمان با پیش بینی ها برای جهش دوباره مصرف بنزین کشور، بازرسی های دوره ای از جایگاه های سوخت سراسری کشور و به ویژه شهرهای و استان‌های گردشگر پذیر آغاز شده است که بنا بر اعلام مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، یکی از آزمایش‌هایی که از جایگاه‌های سوخت انجام می شود، تست " آب یابی بنزین" است.

مقامات این مجموعه نفتی تاکید می کنند: "پس از اجرای هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت سوخت، به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و اختلاط فرآورده‌های نفتی، آزمایش‌های کیفی فرآورده های نفتی با حساسیت بیشتری انجام می‌گیرد. "

از این رو در طول چند هفته گذشته تا پایان سال جاری انجام آزمایش‌های آب یابی در مخازن جایگاه های سوخت کشور شتاب می‌گیرد تا عملا مردم در ایام نوروز بتوانند بنزین بدون آب از جایگاه‌ها خریداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج