۱۸۲۷۶۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اعلام تاریخ نشست ايران و گروه ۱+۵

کاترین ری سخنگوی اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرنگاران گفت پیش از این مذاکرات ایران و گروه پنج به اضافه یک ( آمریکا ،‌ روسیه ، چین ، انگلیس ، فرانسه و آلمان ) که قرار است در سطح مدیران سیاسی برگزار شود ، نشست هایی دوجانبه برگزار خواهد شد.

واحد مرکزی خبر: اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد مقامات بلندپایه ایران و شش قدرت جهان(پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان) که درحال مذاکره با تهران درباره برنامه هسته ای آن هستند پنجم ماه مارس مذاکرات بیشتری را در مونترو سوییس برگزار خواهند کرد.

کاترین ری سخنگوی اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرنگاران گفت پیش از این مذاکرات ایران و گروه پنج به اضافه یک ( آمریکا ،‌ روسیه ، چین ، انگلیس ، فرانسه و آلمان ) که قرار است در سطح مدیران سیاسی برگزار شود ، نشست هایی دوجانبه برگزار خواهد شد.

وی افزود اتحادیه اروپا هرگونه تلاش ممکن را به کار خواهد گرفت تا زمینه را برای موفقیت این مذاکرات فراهم کند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد جان کری وزیر امور خارجه این کشور هفته آینده با مذاکره کنندگان هسته ای ایرانی در مونترو دیدار خواهد کرد.

شش قدرت جهان درتلاش برای دستیابی به یک موافقتنامه با ایران از طریق مذاکره هستند تا نگرانی ها را درباره تلاش احتمالی تهران برای دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته ای از بین ببرند.

مذاکره کنندگان ایران و گروه پنج به اضافه یک امیدوارند بتوانند ضرب الاجل ۳۱ مارس را که خودشان برای دستیابی به یک موافقتنامه سیاسی تعیین کرده اند ، محقق کنند. دو طرف همچنین آخر ژوئن را نیز به عنوان ضرب الاجل برای دستیابی به یک موافقتنامه هسته ای جامع تعیین کرده اند.

هدف از این مذاکرات پایان دادن به بن بست ۱۲ ساله برسر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی است که غرب گمان می کند هدف از آن تلاش برای دستیابی به توانایی هسته ای است اما ایران با رد چنین ادعاهایی تاکید دارد فعالیت های هسته ای این کشور صرفا اهداف صلح آمیز را دنبال می کند.

قدرت های جهان به دنبال موافقتنامه ای هستند که براساس آن ظرفیت غنی سازی اورانیوم ایران محدود شود و زمینه برای بازرسی های سرزده و بدون محدودیت آژانس بین المللی انرژی اتمی فراهم شود تا از این طریق بتوان تضمین کرد هدف از برنامه هسته ای ایران ساخت بمب نیست. آنها همچنین از ایران می خواهند به عنوان یک اقدام اعتماد ساز ، به همه پرسش های آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج