جاباما
۱۸۲۹۹
۴۰ نظر
۸۳۲۱
۴۰ نظر
۸۳۲۱
پ

بهترین رنگ موی جهان در خانه شماست!

بسیاری از خانم‌ها در دوران گذشته برای رنگ‌کردن موهای خود و آراسته به‌نظر رسیدن دست به دامن انواع و اقسام گیاهان دارویی می‌شدند.

مجله سیب سبز: اگر به سراغ مادربزرگ خود بروید و از او در این باره بپرسید، قطعا بیش از ۱۰‌ گیاه دارویی با رنگ‌های متفاوت و زیبا را به شما معرفی می‌کند که استفاده از آن‌ها موجب تغییر رنگ موها و ایجاد تغییر در ظاهر شما می‌شود. پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند.
این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهای خود استفاده می‌کردند. در این مقاله شما را با برخی از رنگ موهای طبیعی که از گیاهان دارویی تهیه می‌شوند، آشنا می‌کنیم. رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می‌شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.

مشکی پرکلاغی با روناس

اگر تمایل دارید موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه این محلول کافی است ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید. پیش از این مردم بسیاری در شرق آسیا و شمال آفریقا از این گیاه برای رنگ آمیزی پارچه استفاده می‌کردند.
بهترین رنگ موی جهان در خانه شماست!
روناس

رنگ بور را با گیاه اسپرک تجربه کنید

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است. بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است 4 قاشق غذاخوری از آن را در 3 لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهای‌تان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می‌آیند.

رنگ طبیعی برای دوستداران رنگ مسی

افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهای‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید. برای این منظور کافی است به میزان مساوی (4 قاشق غذاخوری) از هر 3 گیاه دارویی گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با 3 لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و روی موهای‌تان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی شده و جلوه زیبایی به موهای‌تان می‌دهد.

موهای طلایی با عصاره گل بابونه

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این 2 عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که موهای سفید دارند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می‌شود. برای تهیه این عصاره تنها باید 5 قاشق گل بابونه و 5 قاشق گل ریواس را درون 3 لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت 20 دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.
بهترین رنگ موی جهان در خانه شماست!

های لایت آبی با گیاه دارویی

افرادی که تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود، می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند. برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از 10 دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می‌شود. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به‌دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

حنا، معروف‌ترین رنگ طبیعی جهان

حنا یکی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهانی است که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن‌ها توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که علاقه‌مند به استفاده از رنگ‌های طبیعی و بی‌خطر برای سلامت‌شان هستند تمایل زیادی به استفاده از این رنگ دارند. رنگی که نه تنها موجب قرمزی پوست و التهاب پوست سرشان نمی‌شود بلکه به ترمیم ساقه موها و ضخیم‌تر شدن آن‌ها کمک کرده و خواص درمانی فوق العاده‌ای برای مو دارد. افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می‌توانند رنگ موهای خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می‌گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق می‌کند. این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می‌شود.
بهترین رنگ موی جهان در خانه شماست!

تست رنگ طبیعی بر موها

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای‌تان امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای‌تان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به‌اصطلاح 37 درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

با موهای سفید چه کنیم؟

پیش از پیدایش رنگ‌های شیمیایی در جهان بسیاری از مردم از گیاهان دارویی مختلف برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از این رنگ‌های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ‌های شیمیایی که استعمال آن‌ها عوارض جانبی نیز به همراه دارد، توصیه می‌کنند. این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می‌کنند 2 قاشق غذاخوری تنباکو را با 2 لیوان آب به‌مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      در مورد اخرفقط موهای سفید رنگ میگیرد یا همه مو به رنگ مشکی در می اید؟

    • علی

      برای سیاه پر کلاغی گفته شده از روناس استفاده شود طبق دستور محلول درست سرد و بعد استفاده شود این محلول به چه مدت باید ماساژداد و چه مدت باید باقی بماند و در آخر تمام موهای سفید و سیاه یه دست مشکی پرکلاغی میشوند ممنون میشم اگه زود جواب بدین
      یاعلی

    • Ashi

      با سلام در مورد مؤهاى سقيدايا با تنباكو تمام موها رنگ ميكيره يا فقط سفيدها رنگ ميكيرن

      پاسخ ها

      • ناجى

        براى ازبين بردن مؤهاى سفيد جكار كنم

    • افسانه

      سلام برای براق شدن موی پر کلاغی چه باید کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سرم مو استفاده کرد

    • سوزان

      سلام گفته بودید برای مشکی کردن موها باید از روناس استفاده کرد اما روناس موهارو قرمز میکنه منتظر جواب هستم
      یاعلی

    • نرگس

      توروخدایه کم دقیق ترتوضیح بدین مثلابرای رنگ مشکی روناس روچقدربجوشونیم مررررررررسی

    • مهدی

      خوب بود

    • ليزا

      سلام من موهاي طلايي دارم ولي اصلا دوستشان ندارم با چه ميتوانم مشکيشان کنم؟

    • kkk

      سلام من موهام قهوه ای تیره اس/چندباربابونه وریواس وامتحان کردم/تأثیری داره روموهام؟اخه گفتین موهای سفیدوطلایی میکنه

    • بدون نام

      سلام موهای مشکی دارم میخوام قهوه ای شه از چ گیاهی باید استفاده کنم

    • آنا

      سلام لطفا بگید چطوری رنگ حنا رو با ترکیبات دیگر عوض کنیم ممنون

    • بدون نام

      من این کارو کردم چند بار و اصلا نتیجه نداد

    • بدون نام

      این رنگها برای زن باردار مشکلی ندارن؟

    • بدون نام

      برا رنگ مشكي پوست سبز گردو را بجوشانيد به سر ماليده يك ساعت الي دو ساعت بماند

    • centenario

      سلام میخاستم بدونم من ک موهام قهوه ایه برای اینکه قرمز بشه باید چ کار کنم

    • پريسا

      سلام من موهاي خودم قهوه اي تيرست ميخواستم بدونم ايا با اسپرك بلوند ميشه؟ و اين رو از كجا تهيه كنم هر عطاري رفتم اصلا نميدونستن ما شيرازيم

    • بدون نام

      سلام موهای من سفیدبودند دیروز باحنا وقهوه وکاکایو و وسمه ودم کرده چای همه رامخلوط کرده ورنگ کردم متاسفانه قرمز شده حال میخواهم با وسمه رنگ کنم ایا تغیر میکند یا نه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    • مهسا

      سلام تنباکوازکجابایدبخریم؟؟

    • طناز

      سلام خسته نباشيد
      ببخشيد اسپرك روي موهاي طبيعي كه تابه حال رنگ نشده جواب ميده ؟ لطفا راهنمايي بفرماييد

    • دلارام

      تنباکو رو برو از لبنیاتی بگیر خیلی هم متونوع هستند

      ببخشید من بخام طلایی کنم باید از بابونه خشک استفاده کنم یا تازه ؟

    • کیمیا

      من موهای خودم طلایی تیره است و هربار ک کوتاه میکنم تیره تر میشه میخاستم ببینم راهی نیس جلوی تیره شدنشو بگیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما گیسو کمندی

    • نسرین

      لطفأ چند مورد دیگه هم بزارین ک چطور موهای مشکیو بور کرد؟‏!سپاس

    • غزل

      سلام بر همگی
      دوستان من از ترکیبی استفاده کردم که هم موهام براق،لخ وصافوهم رنگش یه حالت قهوه ای خیلی جالب که غک میکنی داخلش یه حاله زرشکی داخلش داره
      اونم با استفاده از ترکیب حنا،روناس،قهوه، اسطخودوس،عسل،چای،ریواس خشگ شده،عسل،تخم مرغ، ماست،گل ختمی،گل محمدی
      که البته بعضی لزموادش و جهت تقویت ونرمی مو استفاده کردم واقعا جواب میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام مممنون از توضیح خوبتون...
        یه سوالی این ترکیب رو میشه برا موهای رنگ شده هم استفاده کرد؟

      • بدون نام

        غزل جان میشه بگین اینارو به چه نحوی ترکیب و استفاده کردین
        ممنون عزیزم

    • ندا

      سلام غزل جان میشه توضیح بدی چطوری این ترکیب ومخلوط کنیم و اینکه روی موهای رنگ شده هم تاثیر داره یانه خیلی ممنون میشم ازت اگه توضیح بدی

    • موطلایی

      اخ چه راحتم من. خدایا مرسی که منو با رنگ‌موی طبیعی خودم افریدی طلایی بهترین رنگه واسه صورتم

      پاسخ ها

      • زهرا

        از قدیم گفتن به مالت نناز که به شبی بنده به زیباییت نناز که به تبی بنده
        مثلا اومدی اینجا فخر فروشی کنی فازت چیه خانم مو طلایی؟
        معمولا ادما توی خلوتشون از خدا سپاسگذاری میکنن نه توی کامنتا
        اصن تو خوب بابا، مو طلایی ...

      • بدون نام

        خداوند به شما موی طلایی داد،ولی متاسفانه درک و شعور نداد

    • ندا

      ما دنبال تنوعیم...وگرنه رنگ موی همه زیباست...همه افریده های خداییم.متاسفم براتون

    • niloo

      چ بیکارین

    • خانمی

      سلام غزل خانم عزیزم مقدارش رو میگی چند ساعت رو سرت مونده من حنا ومخلفات گذاشتم اصلا سفیدی موی من رنگ نگرفته قبلا گذاشتم گرفت ولی رنگش خوب نبود شب قبل خیس کردم ظهر گذاشتم ولی تو ظرف تا صبح قاشق استیل بود تاثیر داره ممنون

    • بدون نام

      فقط رنگ گه برنید

    • باران

      خانم موطلایی خوشگل منم موهام طلایی بود عزیزم .سنم بالارفت سفیدی هاش بیرون زد.شما هم سنتبالا میره

    • بدون نام

      شمابزن نتیجش رو بما بگو...

    • بشرا

      شما ها چرا جواب كاربران رو نمي ديد.خوب اينم بگيد روناس چه قدر روي مو بايد قرار بگيرد؟

    • طوبا

      دوستان توصیه میکنم از رنگهای گیاهی آماده مثل ابریشم یا دارگل که پایه اش حنا وبقیه گیاهان براساس رنگ دهی با آن ترکیب شده اند استفاده کنین واینهمه عذاب ودردسر نکشین ، خودم ازرنگ قهوه ای تیره ابریشم استفاده کردم باید حداقل دوساعت رو سر بمونه سفیدها رنگ گرفت، قهوه ایش تیره نشد خوشرنگ شد وتارهای سفید سوزنی حالت هایلایت شد درمجموع راضی بودم وتازه دوراول بود با تکرار خوشرنگ تر هم میشه قصد دارم 48 ساعت بعد روش زیتونی اش رو بزارم .............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج