۱۸۳۰۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

زيباترين گل، خوشبوترين درمان

فوايد جالب رايحه درماني

در مكاتب طب سنتی و طب طبیعی در جهان به‌ويژه مكاتب درماني شرقي مانند طب سنتي هند و چين شيوه‌اي درماني به نام رايحه درماني وجود دارد كه در اين شيوه درمانگران با كمك رايحه و روغن‌هاي گياهي و طبيعي به درمان برخي از بيماري‌هاي جسم و روح مي‌پردازند

فوايد جالب رايحه درماني

فوايد جالب رايحه درماني

برترین ها: در مكاتب طب سنتی و طب طبیعی در جهان به‌ويژه مكاتب درماني شرقي مانند طب سنتي هند و چين شيوه‌اي درماني به نام رايحه درماني وجود دارد كه در اين شيوه درمانگران با كمك رايحه اسانس‌ها و روغن‌هاي گياهي و طبيعي به درمان برخي از بيماري‌هاي جسم و روح مي‌پردازند. در اين مكاتب درمانگران با تجويز عطرها و روغن‌هاي گياهي به بيماران‌شان بسياري از اختلالات موجود در بدن از قبيل بي‌خوابي، بي‌نظمي‌هاي دوران قاعدگي، استرس، افسردگي و بسياري ديگر از بيماري‌ها را تسكين و در برخي موارد درمان مي‌كنند. در حال حاضر در جهان بيش از ۱۵۰ نوع روغن يا عصاره گياهي وجود دارد كه يكي از شفابخش‌ترين و معجزه آسا‌ترين آن‌ها در درمان اختلالات جسمي و روحي عصاره گل سرخ است كه در كشورمان نيز به وفور يافت مي‌شود.


با عطر درمان مي‌شويد!

رايحه درماني كه از آن با نام عطردرماني نيز ياد مي‌شود شيوه‌اي درماني در مكاتب درماني شرقي است كه به‌طور مستقل يا در كنار شيوه‌هاي درماني ديگر مانند ماساژدرماني و طب گياهي براي درمان بيماري‌هاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين شيوه درمان اختلال‌ها و بيماري‌هاي جسم و روح به واسطه بوئيدن عصاره و عطري كه از گياهان دارويي به دست مي‌آيد درمان و تسكين مي‌يابند. درمانگران به شيوه‌هاي مختلفي روغن‌ها و عطرهاي گياهي را به بيماران تجويز مي‌كنند. آن‌ها متناسب با شرايط بيمار بوئيدن و استشمام رايحه يا عطري خاص يا ماساژ گرفتن با روغن يا اسانس گياهي خاص را به او توصيه مي‌كنند. به‌عنوان مثال گاهي به بيمار توصيه مي‌شود با روغن گل سرخ يا روغن بابونه يا هر گياه دارويي ديگر كه براي درمانش مناسب است، ماساژ دريافت كند. به اين ترتيب بيمار خواص دارويي عطر را از طريق پوست و به‌صورت موضعي دريافت مي‌كند و گاهي با استشمام رايحه‌اي خاص كه از عود متصاعد مي‌شود، درمان مي‌شود. شيوه درماني رايحه درماني به‌عنوان يك شيوه درماني موثر در كنار انواع ماساژ درماني‌ها، درمان‌هاي طب سنتي هند و برخي از شيوه‌هاي درماني مكتب طب سنتي چين مورد استفاده بوده و در جهان رايج است.


اين شيوه درماني محدوديت سني ندارد

درمانگران عطردرماني استفاده از اسانس يا روغن گل سرخ را يكي از بهترين و مفيدترين روش‌ها براي درمان بيماري‌ها و اختلال‌هاي جسمي و روحي در گروه‌هاي مختلف سني مي‌دانند. از ديدگاه اين گروه اسانس يا رايحه گل سرخ از جمله موثرترين و ملايم‌ترين اسانس‌ها و رايحه‌هايي است كه در ميان ديگر اسانس‌ها براي درمان بيماري‌هاي جسم و روح مورد استفاده قرار مي‌گيرد و قابليت استفاده براي گروه‌هاي سني مختلف از قبيل كودكان، نوجوانان، جوانان و كهنسالان را دارد.


طرز تهيه اسانس گل سرخ

تهيه اسانس گل سرخ سختي و مشقت بسيار زيادي دارد، به‌طوري كه براي به دست آوردن يك ليتر اسانس يا روغن معطر گل سرخ لازم است 5 هزار كيلو گلبرگ گل مورد استفاده قرار گيرد. از اين‌رو فراهم كردن اسانس گل در منزل به اين شيوه كه مقدمات پيچيده‌اي دارد كار چندان ساده‌اي نيست. حكماي طب سنتي ايران اما براي به‌دست آمدن عصاره يا روغن معطر گل سرخ راهكار ديگري دارند كه تهيه اسانس گل سرخ در منزل را ساده مي‌كند. آن‌ها براي تهيه اين اسانس گلبرگ‌هاي گل سرخ را درون روغن زيتون مي‌ريختند و آن را براي مدت زمان نسبتا طولاني نگهداري مي‌كردند تا عصاره گلبرگ‌ها درون روغن زيتون برود، سپس از اين عصاره براي درمان بيماري‌ها استفاده مي‌كردند.


پيشگيري و درمان با عطردرماني

درمانگران رايحه درماني در جهان با كمك اسانس‌ها و عطرهاي شفابخشي كه سراغ دارند قادرند توانايي بدن را در برابر ابتلا به بسياري از بيماري‌هاي پوست و مو، دستگاه تنفسي، دستگاه گوارش، اختلالات گردشي خون، بيماري‌ها و اختلالات زنان، اختلالات عصبي و رواني و دردها و بيماري‌هاي مفصلي-عضلاني افزايش دهند. به اين ترتيب كه با تجويز ماساژ يا حمام كردن با عصاره‌هاي گياهي و بوئيدن اسانس گياهان دارويي كه تعداد آن‌ها در طبيعت زياد است به مراجعان خود كمك مي‌كنند. درمانگران از اين شيوه نه تنها براي درمان بيماري‌ها و اختلال‌هاي جسمي‌و‌روحي استفاده مي‌كنند بلكه به كمك آن‌ها از ابتلا به برخي از بيماري‌ها مانند اختلال‌هاي دوران قاعدگي در زنان، دردهاي مفصلي و بي‌خوابي پيشگيري مي‌كنند.


گل سرخ ببوئيد تا افسرده نشويد

يكي از ويژگي‌هاي گل سرخ، خاصيت ضدافسردگي و نشاط‌آور آن است كه بسيار مورد توجه درمانگران در مكاتب مختلف درماني به‌ويژه طب سنتي هند قرار گرفته است. در اين شيوه درماني، درمانگر با تجويز اسانس يا روغن اين گياه به بيمارش به او كمك مي‌كند تا به مرور بر افسردگي غلبه كرده و اين بيماري را پشت سر بگذارد. در اين شيوه درماني بيمار با بوئيدن اسانس گل سرخ در مدت زمان مشخصي در طول روز و در يك دوره درماني مشخص كه متخصص براي او درنظر مي‌گيرد به درمان مشغول مي‌شود البته اين شيوه درماني به‌عنوان درمان كمكي به بيمار تجويز مي‌شود. در اين حالت بيمار تحت نظارت پزشك خود اقدامات لازم را در طب رايج يا طب سنتي براي درمان بيماري افسردگي پشت سر مي‌گذارد و در كنار آن از عطردرماني و رايحه گل سرخ نيز براي بازگشت نشاط و شادابي به جسم و روحش ياري مي‌گيرد. در اين روش بيمار با گرم كردن شيشه روغن گل سرخ كمك مي‌كند تا رايحه آن در هواي محل كار يا منزل متصاعد شود و او از اين هوا استنشاق كند.


تنظيم قاعدگي با عصاره گل سرخ

درمانگران و متخصصان آروماتراپي، استشمام روغن گل سرخ و بخور آماده شده از گل‌هاي خشك شده آن را در تنظيم دوره‌هاي قاعدگي خانم‌ها بسيار موثر مي‌دانند. درمانگران مكاتب مختلف درماني در سراسر جهان گياه گل سرخ را به‌صورت خوراكي و موضعي براي بيماران‌شان كه از اختلال در دوره‌هاي قاعدگي اعتراض دارند، تجويز مي‌كنند. استعمال اين گياه به‌صورت خوراكي يا موضعي كمك زيادي به برطرف شدن بي‌نظمي‌هاي عادت ماهانه در خانم‌ها مي‌كند. علاوه بر اين متخصصان عطردرماني اسانس گل سرخ را يكي از معجزه آسا‌ترين داروها با منشا طبيعي براي درمان برخي از ناتواني‌هاي جنسي در مردان و زنان مي‌شناسند.


افزایش توان رحم با بوئیدن عطر‌گل سرخ

به اعتقاد درمانگران طب سنتی هند روغن و اسانس گل سرخ علاوه بر تنظیم اختلال‌های دوران قاعدگی، تاثیر زیادی در درمان اختلالات ناشی از دوران بارداري و باروری در زنان دارد. علاوه‌بر شیوه درمانی رایحه‌درمانی می‌توان با تجویز اسانس گل سرخ و روغن آن برای خانمی كه تصمیم به مادر شدن دارد، او را به لحاظ روحی و جسمی برای بارداری آماده كرده و مقاومت بدن و سلامت جسمی و روحی او را برای این كار افزایش دهد. حكیمان و درمانگران مكاتب طب سنتی جهان، گل سرخ را یكی از موثرترین گیاهان دارویی مناسب در دوران پیش از بارداری می‌دانند. درمانگران رایحه‌درمانی به مادران جوان توصیه می‌كنند تا پیش از باروری و پس از آن عطر یا اسانس گل سرخ را استشمام كنند.


هواي خانه را پاكسازي كنيم

امروزه بسياري از مردم در سراسر جهان متناسب با اقليم و شرايط آب‌وهوايي خود از انواع گياهان شفابخش و دارويي براي پاكسازي محيط زندگي، خانه و محل كارشان استفاده مي‌كنند، همان شيوه‌اي كه در زمان‌هاي گذشته در ميان خانواده‌ها مرسوم بود. خوشبختانه در شيوه عطردرماني براي اين منظور نيز نسخه‌هاي جالبي وجود دارد. درمانگران براي ضدعفوني كردن و پاكسازي فضاي منزل متناسب با اقليم و روحيات خود از اسانس يا عطر گياهاني چون گل سرخ، رزماري، مرزه، ترنج، اكاليپتوس، سير و پياز استفاده مي‌كنند. همانطور كه امروزه نيز در بسياري از خانه‌ها شاهديم كه در فصل‌هاي سرد سال از بخور برگ‌هاي اكاليپتوس يا آويشن براي پاكسازي محيط خانه استفاده مي‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج