۱۸۳۱۹۹
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

آمار تکان دهنده طلاق در بین ایرانی ها

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: طی یازده ماهه سال جاری به طور متوسط ماهانه ۱۳ هزار و ۳۸۴ مورد ، شبانه‌روز ۴۳۸ مورد و در هر ساعت ۱۸ واقعه طلاق ثبت شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۸.۲ درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: طی یازده ماهه سال جاری به طور متوسط ماهانه ۱۳ هزار و ۳۸۴ مورد ، شبانه‌روز ۴۳۸ مورد و در هر ساعت ۱۸ واقعه طلاق ثبت شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۸.۲ درصد افزایش داشته است.

علی اکبر محزون افزود: در ۱۱ ماه سال جاری ۱۴۷هزار و ۲۱۹ واقعه طلاق در کشور ثبت شده است که این آمار در نقاط شهری ۱۳۴ هزار و ۹۳۶ مورد و در نقاط روستایی ۱۲ هزار و ۲۸۳ واقعه بوده است.

وی اضافه کرد: ۱۴.۲ درصد از کل طلاق‌ها در سال ۹۲ مربوط به سال اول زندگی مشترک بوده است و ۲.۴ درصد طلاق‌های ثبت شده در سال ۹۲ مربوط به ازدواج‌های سال قبل است. این آمار در تهران ۳.۳ درصد و در کرج ۲.۹ درصد است.

محزون درباره آمار ولادت‌ها نیز گفت: در ۱۱ ماه سال جاری یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۶۸۵ ولادت ثبت شده که ۷۲۵ هزار و ۵۵۲ ولادت پسر و ۶۸۶ هزار و ۱۳۳ ولادت دختر بوده است.

وی در ادامه گفت: به طور متوسط ماهانه ۱۲۸ هزار و ۳۳۵ ولادت رخ می‌دهد که طی شبانه روز ۴ هزار و ۲۰۱ ولادت و هر ساعت ۱۷۵ ولادت ثبت شده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش داشته است. ازسوی دیگر در مقابل هر ۱۰۰ ولادت دختر،۱۰۶ ولادت پسر ثبت شده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه آمار ولادت سه استان در مقایسه با سال پیش رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، اظهارکرد: استان قم با ۱۰.۴ درصد، استان یزد با ۸.۴ درصد و استان البرز با ۷.۸ درصد نسبت به سال قبل بیشترین رشد را در حوزه ولادت داشته‌اند.

وی درباره آمار ازدواج نیز اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال جاری ۶۵۵ هزار و ۳۳۴ مورد ازدواج ثبت شده که ۵۵۰ هزار و ۸۶۲ مورد در شهرها و ۱۰۴ هزار و۴۷۲ مورد در روستاها به ثبت رسیده است.

محزون افزود: به طور متوسط ماهانه ۵۹ هزار و ۵۷۶ ازدواج، در شبانه روز ۱۹۵۰ و در هر ساعت ۸۱ واقعه ازدواج ثبت شده است.

وی با بیان اینکه آمار ازدواج منفی ۳.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است، گفت: از سال ۹۰ آمار ازدواج روند کاهشی داشته است. به‌گونه ای که سال ۹۰ این آمار منفی ۱.۹، سال ۹۱ منفی۵.۱ و سال ۹۲ منفی ۶.۷ بوده است.

وی درباره آمار فوت شدگان در ۱۱ ماه سال جاری نیز اظهار کرد: ۴۱۲ هزار و ۴۳۲ مورد فوت ثبت شده است که ۲۷۷ هزار و ۹۵۶ مورد در شهرها و ۱۳۴ هزار و ۴۷۶ مورد در روستاها ثبت شده است. این آمار در مورد مردان ۲۰۴ هزار و ۲۳۱ نفر و زنان ۲۰۸ هزار و ۲۰۱ نفر بوده است.

محزون تاکید کرد: بخشی از آمار فوت امسال مربوط به آمار فوت معوقه‌های سال قبل بوده است. چراکه طرح ویژه‌ای برای شناسایی افراد فوت شده داشتیم تا فوتهای ثبت نشده به ثبت برسند.عمدتا فوت زنان به ثبت نرسیده بود و در نقاط دورافتاده افراد به علت محصور نبودن آرامستان‌ها بدون اعلام فوت دفن شده‌اند. انگیزه‌های حقوقی مهمترین علت ثبت نشدن فوتهای زنان بوده است، چراکه برای طی شدن مراحل انحصار وراثت ثبت فوت مردان لازم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بيبند و باري ماهواره!بي حجابي دوري از خدا بي نمازي عامل اصلي طلاق است...عامل فرعي ميتونه بيماري فقر دخالت و يا وسواس باشه ه به اعتقاد من كسي كه زندگي خود را بر پايه رضايت خداوند متعال بنا كنه بر مشكلات فرعي ميتونه فايق بشه.يا علي

      پاسخ ها

      • حسن

        افرادی که منفی داده اند حتما نظر دیگری دارند نظرشان را (در پاسخ)بنویسند تا user توجیه شود

    • sara

      خب اونوقت چرا وقتی آمار طلاق اینقد بالاس جوونا ازدواج کنن؟؟ وقتی احتمال 70 درصدی میدن به اینکه ازدواجشون منجر به طلاق میشه.به قول معروف سری رو که درد نمیکنه دستمال نمیبندن

    • بدون نام

      چیزش تکان دهنده ست؟! این نشون دهنده مدرن شدن نسبی جامعه ست . دیگه زوجین خودشون رو مجبور نمی کنند بسوزند و بسازند . بخصوص زنان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من و تو زياد نگاه ميكني؟ فارسي وان چطور؟

      • بدون نام

        من تو یه خانواده مدام درگیر بزرگ شدم . و هنوز هم پدر 70 ساله ام با مادر شصت و سه ساله ام درگیرند و تمومی نداره . خوب می دونم وقتی زن میگه سوختم و ساختم یعنی چی . بخصوص وقتی بچه ها رو هم با خودشون می سوزونند.

      • حسن

        جامعه مدرن اینه؟
        اینهمه آسیب اجتماعی حاصل یک طلاق است و سازمانهای حمایتی مدام درگیر این موضوع هستند و به این بهانه بزرگ و بزرگتر می شوند اونوقت از جامعه مدرن حرف می زنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج