۱۸۳۲۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رکوردهای مهرام در گینس ثبت می‌شود

مدیرعامل باشگاه مهرام گفت: رکوردهای مهرام در خصوص کسب عنوان های مختلف قهرمانی یک روز در گینس ثبت می‌شود.

خبرگزاری فارس: امیر‌محمد گنجی در نشست خبری دهمین سالگرد تاسیس باشگاه مهرام اظهار داشت: ما از سال ۸۳ کار حرفه‌ای خودمان را آغاز کردیم و امسال در دهمین سال فعالیت هستیم. خوشبختانه دو برنامه ۳ ساله و ۵ ساله داشتیم که در تمامی سالها پیش از برنامه حرکت کردیم و امروز از اهدافی که داشتیم جلوتریم. این موضوع به ما کمک می‌کند که آینده‌نگری داشته باشیم. با توجه به اتفاقاتی که در چند سال گذشته افتاده بود هدف ما این بود که جوانگرایی کنیم. مشکلاتی در بسکتبال ما وجود داشت و حس کردم بین نسل طلایی و نسل جوانی که در حال رشد است یک فاصله‌ای افتاده است که باید هرچه زودتر از بین برود و اجازه ندهیم به ۲ نسل برسد.

*با میدان دادن به بازیکنان جوان ریسک کردیم

وی ادامه داد: فقدان نسل جوان فشاری را به بازیکنان باسابقه تیم ملی مانند صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، حامد آفاق، مهدی کامرانی و اوشین ساهاکیان وارد کرده است. با کاری که باشگاه مهرام و چند تیم دیگر انجام دادند حالا این نگرانی برطرف شده است و ناامیدی‌ای که برای آینده تیم ملی وجود داشت از بین رفته است. ما در لیگ امسال ریسک کردیم و بدون اتکا به بازیکنان بزرگ به موفقیت هم رسیدیم. من به عنوان مالک و سرمایه‌گذار این باشگاه به همراه کادر فنی این ریسک را پذیرفتیم و بازیکنان جوان را وارد کردیم. در نهایت با قهرمانی مزد زحمات خود را هم گرفتیم.

*برای جذاب ماندن قهرمانی‌ها شیوه‌مان را تغییر می‌دهیم

مدیرعامل باشگاه مهرام با اشاره به اینکه شاید برخی‌ها سوال کنند که بعد از ۵ دور قهرمانی شاید انگیزه ما برای این کار کم شود و جذابیتش از بین برود گفت: برای خود ما هم همین اتفاق افتاد. وقتی تیم‌ها را می‌بردیم احساس می‌کردیم که پیروزی جذابیت خود را از دست داده است. به دنبال تصمیم جدیدی رفتیم و مانند یک کوهنورد که وقتی ۲ - ۳ بار قله را فتح می‌کند برای صعود‌های بعدی روش خود را تغییر می‌دهد، شیوه کارمان را تغییر دادیم. در این راه تجربیات خوبی هم کسب کردیم و به جوان‌ها میدان دادیم. این کار برکات زیادی هم برای باشگاه مهرام داشت که توانستیم خودمان و رقیبان‌مان را بهتر بشناسیم.

گنجی عنوان کرد: ما به عنوان تنها باشگاه ورزشی محسوب می‌شویم. هدف ما به صورت حرفه‌ای این است که خودکفا باشیم. در خصوص مسائل مالی هم بدون اسپانسر کار می‌کنیم و تمام هزینه‌ها برعهده خودمان است. به دلیل تورم در سال‌های گذشته دستمزد بازیکنان بالاتر رفته است اما خوشبختانه این اتفاق در باشگاه ما نیفتاد. در سال‌های گذشته بازیکنان گرانقیمت داشتیم اما حالا نداریم اما باز هم قهرمان می‌شویم. همین موضوعات است که شیرینی قهرمانی را دوچندان می‌کند. امیدوارم این کار الگویی برای سایر باشگاه‌ها باشد که با برنامه بلند‌مدت به اهداف خود برسند.

* ۲ هزار بازیکن در ۵۰ تیم پایه داریم

وی با تاکید بر اینکه باشگاه مهرام به تیم‌های پایه بسیار اهمیت می‌دهد گفت: ما در رده‌های پایه آکادمی بسکتبال را در ۳ استان تهران، البرز و سمنان راه‌اندازی کردیم. پایگاه‌های مختلفی داریم و با آموزش و پرورش هم رابطه خوبی برقرار کرده‌ایم. ۵۰ تیم در رده‌های مختلف سنی داریم که حدود ۲ هزار بازیکن در آنها مشغول فعالیت هستند و تمام تلاش ما این است که این تعداد را به ۴ هزار نفر برسانیم. باور کنید به همان اندازه که قهرمانی مرا خوشحال می‌کند داشتن این تعداد بازیکن در حال رشد و پرورش خوشحالم می‌کند. اگر هم ما یک روز نباشیم این بازیکنان کار خود را پیش می‌برند.

* کناره گیری تهدید هر ساله برای باشگاه‌ها است

مدیرعامل باشگاه مهرام در مورد اینکه پیش از آغاز لیگ شنیده می‌شود شما قصد کناره‌گیری دارید گفت: کناره‌گیری در همه تیم‌ها بوده و در باشگاه ما هم طبیعی است اما این موضوع مشمول تیم‌های پایه نمی‌شود. پشتوانه‌سازی هیچ وقت متوقف نمی‌شود اما در مورد بزرگسالان و تیم حرفه‌ای همیشه پیش از آغاز لیگ مشکلات وجود دارد. عدم وجود قوانین و حمایت در مورد همه باشگاه‌ها اتفاق می‌افتد. باشگاه پتروشیمی تیم قدرتمند و قابل احترامی است. نباید نتایج لیگ را به بنیاد باشگاه ربط دهیم. ذوب‌آهن تیم موفقی بود اما مهم تداوم کار است. وقتی یک تیم ساختار قدرتمندی دارد با یکی دو باخت دچار مشکل نمی‌شود. برای مهرام هم همین اتفاق افتاده است. ما به شهرداری گرگان در لیگ باختیم اما کارمان را ادامه دادیم.

* با حدادی رابطه دوستی و بسکتبالی دارم

گنجی در پاسخ به این سوال که در مورد جذب بازیکن خارجی چه تصمیمی گرفته‌اید گفت: در مورد جذب بازیکن اخلاق بدی دارم و آن این است که تا دقیقه ۹۰ صبر می‌کنم. اعتقاد من این است که تیم را باید بر اساس شرایط مسابقات ببندیم. آرزوی قلبی من این است که در تمام مسابقات با بازیکنان ایرانی شرکت کنیم اما تنها من نمی‌توانم در این زمینه نظر بدهم و مربیان کادر فنی هم هستند. این تیم هر مقامی هم در لیگ بیاورد برای ما ارزشمند خواهد بود.

وی در مورد جذب حامد حدادی عنوان کرد: حدادی را نه از پارسال بلکه از زمانی که در صبا‌باطری بازی می‌کرد می‌شناسم و همیشه اولین نفر موفقیت‌ها را به او تبریک گفتم. ارتباط ما دوستانه و بسکتبالی است. این بازیکن امسال با ما و پتروشیمی صحبت کرده است البته او یکی از گزینه‌های ما در پست ۵ است. حدادی اولویتش به دلایل مختلف باشگاه پتروشیمی بوده. به او گفته‌ام اگر به هر دلیلی با پتروشیمی به توافق نرسید خوشحال می‌شویم که با ما باشد.

* اعتقاد قلبی داشتم که قهرمان می‌شویم

گنجی در مورد اینکه گفته بود پیش از آغاز فصل اعلام کرده بود رده‌‌بندی اول تا آخر را می‌تواند بگوید گفت: البته آن پیش‌بینی‌ای که من داشتم با رده‌بندی نهایی فرق داشت اما تیم‌های اول تا سوم همان تیم‌ها بودند. یک زمانی مهرام روی کاغذ با حضور نیکخواه بهرامی، آفاق، کامرانی و سهراب‌نژاد کهکشانی محسوب می‌شد اما در لیگ ملی امسال روی کاغذ می‌گفتند مهرام بین ۳ تیم سوم می‌شود. من یا کاری را شروع نمی‌کنم و اگر آغاز کردم باید بهترین باشم البته من اعتقاد قلبی داشتم که قهرمان می‌شویم.

مدیر‌عامل باشگاه مهرام در خصوص ارتباط با فدراسیون گفت: باشگاه و فدراسیون لازم و ملزوم یکدیگر هستند. شاید تیمی برای بازیکن‌سازی زحمت نمی‌کشید و تداوم این کار به ضرر همه باشگاه‌ها می‌شد. درست است که بازیکن‌سازی تحت نام مهرام بود اما همه این نفرات که جذب مهرام نمی‌شود. در تیم‌های دیگر هم حضور پیدا خواهد کرد. به صورت رسمی با فدراسیون همکاری نداشتیم چون وقتش را نداریم اما هر کسی که رئیس آینده فدراسیون شود مطمئنا با او ارتباط خواهیم داشت.

* ۵ سال پیش به دنبال برگزاری لیگ ملی بودیم

وی در مورد برگزاری دو لیگ ملی و حرفه‌ای و اینکه چقدر موافق برگزاری لیگ ملی بود گفت: من می‌خواهم از دید مدیر باشگاه صحبت کنم. از ۵ سال پیش به محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون نامه‌ای نوشتم و آن این بود که متاسفانه بسکتبال مملکت ما ضعف‌های خود را با حضور بازیکنان برتر تیم ملی و خارجی می‌پوشاند. همین موضوع باعث عدم رشد ما می‌شود. من گفتم باید شرایطی به وجود آوریم که جوان‌ها بازی کنند. در لیگ حرفه‌ای هیچگاه این اتفاق نمی‌افتاد. هیچ باشگاهی نمی‌گوید من صمد، حامد آفاق و مهدی کامرانی را جذب نمی‌کنم و تماما با بازیکنان جوان کار می‌کنم چون وقتی ۳ باخت پشت سر هم می‌دهد طبیعتا دچار مشکلات زیادی می‌شود اما در باشگاه ما به هیچ وجه این اتفاق نمی افتد. اما تنها باشگاهی هستیم که اگر اول یا آخر شویم از کادر فنی سوال نمی‌کنیم.

گنجی ادامه داد: لیگ ملی آیینه تمام‌نمای بسکتبال ما بود. امسال این لیگ با تمام کاستی‌هایش آغاز شد. در سال آینده اگر می‌خواهیم شرایط مسابقات تغییر کند باید همه نظر بدهند. امیدوارم برخی با در نظر گرفتن مسائل و منافع شخصی این کار را تعطیل نکنند. یک زمانی بازیکن ایرانی در کنار خارجی‌ها رشد می‌کرد اما حالا ما به جایگاهی رسیدیم که دیگر این اتفاق نمی‌افتد و شرایط فرق کرده است.

* تا وقتی برخی تیم‌ها آویزان وزارت باشند، قانون در خصوص باشگاه خصوصی تغییر نمی‌کند

وی در خصوص شرایط باشگاه‌های خصوصی در ورزش کشور گفت: متاسفانه دیدگاه‌ها نسبت به بخش خصوصی هنوز تغییر نکرده است. شاید در حال حاضر ذهن مسئولان وزارت ورزش این باشد که باشگاه خصوصی رشد کنند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است و وقتی وزارت ورزش باید بودجه تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس را بدهد دیگر نمی‌تواند به جاهای دیگر کمک کند و برای درآمد‌زایی باید سالن‌هایی که در اختیار دارد را اجاره دهد تا کسب درآمد کند. این ماحصل ورزش ما است. مادامی که قوانین اینگونه باشد و باشگاه‌هایی آویزان وزارت ورزش باشند چیزی تغییر نخواهد کرد. اگر هم موفقیتی صورت گیرد جرقه بوده و زود از بین می‌رود. تنها دلخوشی ما به عنوان بخشی خصوصی این است که جوانانی که به سالن می‌آیند و از پای تلویزیون مسابقات را می‌بینند در مدت‌زمان برگزاری مسابقه به کارهای خلاف نمی‌پردازند.

*رکورد مهرام در گینس ثبت می‌شود

گنجی با اشاره به اینکه مهرام پرافتخار‌ترین تیم بسکتبالی ایران و آسیاست عنوان کرد: یک روز می‌خواهیم این رکورد‌های قهرمانی باشگاه را را در کتاب گینس ثبت کنیم.

* خواستار میزبانی غرب‌آسیا هستیم

مدیرعامل باشگاه مهرام در مورد اینکه شرایط برگزاری باشگاه‌های غرب آسیا به کجا خواهد کشید گفت: ما این موضوع را بررسی می‌کنیم. می‌خواهیم با مشحون رئیس کنفدراسیون غرب آسیا صحبت کنیم اما فعلا خبری از او نداریم. اگر این رقابت‌ها با جام ملت‌های آسیا تداخلی نداشته باشد میزبان خواهیم بود.

وی در مورد نیمه‌تمام ماندن فینال باشگاه‌های آسیایی که در لبنان انجام شد گفت: متاسفانه ورزش ما در بیرون مرزها بسیار ضعیف است. ما آن فینال را دیگر فراموش کرده‌ایم. در فدراسیون‌ هم کسی دلش نمی‌سوزد که کار را پیگیری کند. بسکتبال ما در زمان اوج هم اجازه حرف زدن در آسیا نداشت. تعلیق بسکتبال لبنان در سال گذشته هم یکی از مواردش شکایت باشگاه مهرام به دلیل همان نیمه‌تمام ماندن فینال باشگاه آسیا بود.

وی در پایان با تشکر از بازیکنان باسابقه مهرام و سرمربی این تیم عنوان کرد: از مصطفی هاشمی سپاسگزارم. من مربی‌ای را نمی‌شناسم که آبرو و سابقه‌اش را بگذارد برای جوانتر‌ها اما هاشمی در چند سال گذشته این کار را کرده است. ما بازیکنان بزرگی از جمله مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی که از ۱۰ سال عمر باشگاه مهرام ۹ سال با ما بوده‌اند داشتیم. زمانی که با ما بوده‌اند روزهای بسیار خوبی داشتیم و در ادامه راه هم برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج