۱۸۳۲۷۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حراج آثار آبراهام لینکلن؛ تارِ مو، ۷۵ میلیون!

در یک حراجی عجیب در دالاس آمریکا، اشیایی مربوط به ترور آبراهام لینکلن ۸۰۰ هزار دلار فروخته شد.

حراج آثار آبراهام لینکلن؛ تارِ مو، 75 میلیون!





مجله همشهری سرنخ - اشکان خسروپور: آبراهام لینکلن، شانزدهمین رییس جمهوری آمریکا وقتی داشت نفس های آخرش را می کشید، به خیلی چیزها فکر می کرده است. احتمالا به خانواده اش فکر می کرده یا به کارهای بد و خوبش؛ ممکن است حتی ته ذهنش امید داشته که زنده بماند و زندگی کند اما بعید می دانم فکر می کرد که روزی، حدود 150 سال بعد از مرگش، چند نفر دور هم جمع شوند و تار مویش را به حراج بگذارند. خبر این است: «متعلقات شانزدهمین رییس جمهوری آمریکا، همسرش و قاتلش در یک حراجی در شهر دالاس، بیشتر از 800 هزار دلار آمریکا (حدوددو میلیارد و 400 میلیون تومان) به فروش رفت.»

در حراجی چه می بینیم؟

بگذارید قبل از آنکه به سراغ اصل قضیه برویم، کمی تاریخ یانکی ها را مرور کنیم. آبراهام لینکلن، شانزدهمین رییس جمهوری آمریکا بود که در سال 1865 میلادی توسط ویلکس بوث، یک بازیگر تئاتر، ترور شد. سربازی به نام «بوستون کوربت»، تقریبا بلافاصله قاتل را کشت اما رییس جمهور را برای مداوا به محل دیگری منتقل کردند که معالجه ها هیچ اثری برایش نداشت.

حراج آثار آبراهام لینکلن؛ تارِ مو، 75 میلیون!

«دان اکرمن»، مدیر این حراجی عجیب می گوید: «این شایای جدید باعث شدند تا چشم انداز جدیدی از واقعه ترور لینکلن روشن شود. اهمیت این حراجی به آن دلیل است که قاتل آقای رییس جمهور تقریبا بلافاصله بعد از اقدام به۹ ترور کشته می شود؛ برای همین هر سندی مربوط به آن دوران، می تواند برای پژوهشگران و کلکسیون دارها جذاب باشد.»

قیمت کل اشیایی که در این حراج به فروش رفتند، ۸۰۳ هزار و ۸۸۹ دلار بود. این مبلغ دو برابر مقداری است که کارشناسان، پیش از آن تخمین زده بودند.

تار موی رییس جمهوری: ۲۵ هزار دلار

یک دسته موی آبراهام لینکلن بعد از ترور، توسط یک جراح عمومی به نام «جوزف بارنس» از بدنش جدا شد. شاید خود آقای جراح هم فکرش را نمی کرد که چند دهه بعد، این چند تار مو ۲۵ هزار دلار (حدود ۷۵ میلیون تومان) ارزش پیدا کند.

حراج آثار آبراهام لینکلن؛ تارِ مو، 75 میلیون!

نامه قاتل رییس جمهوری: ۳۰ هزار دلار

ویلکس بوث، چند وقت قبل از ترور آبراهام لینکلن، نامه ای به دوستش نوشته بود و در آن درباره شغلش توضیح داده بود. مدیر این حراجی گفته که مردم از قساوت زیاد آقای قاتل احساس نفرت زیادی کرده اند.

پارچه خونی رییس جمهوری: ۶۰ هزار دلار

تکه ای از پارچه کتانی تختخوابی که آبراهام لینکلن، لحظات آخر مرکش را روی آن گذراند، شش هزار دلار ناقابل (بیش از ۱۸ میلیون تومان) قیمت گذاری شد، چیزی که این پارچه را از بقیه پارچه های کتان متمایز کرده، این است که چند قطره خون آقای رییس جمهور، قبل از مرگش روی آن ریخته شده است.

حراج آثار آبراهام لینکلن؛ تارِ مو، 75 میلیون!

نامه ای برای مبادله اسیر: ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار

آبراهام لینکلن یک سال قبل از مرگش، یعنی در سال ۱۸۶۴ میلادی، نامه ای درباره مبادله اسیران جنگی نوشته است. جالب اینجاست که پسر یکی از مسئولان ارشد دولتی هم در بین اسیرانی است که نامه برای آزادی آنها نوشته شده است. برای خرید این نامه چیزی حدود ۸۰ میلیون تومان پرداخت شد.

سلفی های رییس جمهور، قاتل و سرباز: ۳۰ هزار دلار

این حراجی عجیب فقط مربوط به اشیای شخص رییس جمهور نبود. قاتل او و حتی سربازی که بعد از ترور، آقای قاتل را کشت هم قیمت لوازم شخصی شان از رییس جمهور کمتر نبود. در این حراجی، عکس هایی از آبراهم لینکلن، ویلکس بوث - قاتل - و بوستون کوربت - سربازی که قاتل را کشت - با قیمتی حدود ۹۰ میلیون تومان فروش رفت.

مجموعه ای با نام مستعار کشته شده، قاتل و انتقامجو همراه با مجموعه ۴ نقاشی رنگ روغن مرتبط با این حادثه، ۶۰ هزار دلار آمریکا یعنی بیش از ۱۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

حکم بازداشت قاتل رییس جمهوری؛ ۲۱۰۰۰ دلار

حکم بازداشت قاتل رییس جمهوری که به امضای یکی از مقامات ارشد کشور در آن زمان رسیده بود، ۲۱ هزار دلار فروخته شد. این حکم به ترور آقای رییس جمهوری اشاره داشت و به قتل فجیعی که یک بازیگر انجام داده است.

حراج آثار آبراهام لینکلن؛ تارِ مو، 75 میلیون!

کارت دعوت ترحیخ؛ ۱۱۸۷۵ دلار

این بار که به یک مراسم ترحیم دعوت شدید، حتما کارت دعوت را پیش خودتان نگه دارید و حتی برای نسل های بعدی تان آن را به ارث بگذارید. این را به خاطر آن می گوییم که کارت دعوت مراسم ترحیم آبراهام لینکلن در کاخ سفید، در این حراجی عجیب ۱۱ هزار و ۸۷۵ دلار یعنی بیشتر از ۳۵ میلیون تومان فروخته شده است.

نامه همسر رییس جمهور؛ ۱۴۰۶۲۵ دلار

«مری تاد لینکلن»، همسر رییس جمهوری آمریکا دست نوشته ای درباره مراسم ترحیم رییس جمهوری نوشته که آن هم در این حراجی به قیمت خیلی خوبی فروش رفت. دستخط همسر آقای رییس جمهور در این حراجی بیشتر از ۳۰ میلیون تومان معامله شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج