۱۸۳۳۴۰
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

قرارداد جدید ایران و پژو سرانجام نهایی شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از نهایی شدن قرارداد جدید همکاری پژوی فرانسه با ایران خبر داد و گفت: مفاد این قرارداد، قابل مقایسه با قراردادهای همکاری پیشین خودروسازان نیست.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از نهایی شدن قرارداد جدید همکاری پژوی فرانسه با ایران خبر داد و گفت: مفاد این قرارداد، قابل مقایسه با قراردادهای همکاری پیشین خودروسازان نیست.

هاشم یکه‌زارع با اشاره به نهایی شدن قرارداد جدید همکاری ایران و پژو، گفت: این قرارداد نهایی شده و به لحاظ مفاد آن که قابل مقایسه با هیچ یک از قراردادهای امضا شده در صنعت خودروسازی کشور نیست، مشارکت جوینت ونچر (joint venture) صورت خواهد گرفت و این خودروساز موظف به صادرات ۳۰ درصد از تولیدات مشترک با ایران است.

وی افزود: در قرارداد ذکر شده که اگر طرف خارجی به این تعهد خود برای صادرات عمل نکند، فروش داخلی آن هم متوقف خواهد شد، بنابراین با عملیاتی شدن این همکاری میان ایران و فرانسه، جمهوری اسلامی ایران به هاب منطقه‌ای صادرات خودرو تبدیل خواهد شد.

یکه‌زارع تصریح کرد: با شریک غیر آسیایی خود هم در حال مذاکره هستیم و در آینده نزدیک، نام آن را اعلام خواهیم کرد اما به هر حال منتظر مشخص شدن توافقات هسته‌ای هستیم تا قراردادهای خود را عملیاتی کنیم.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت تولید خودروی دنا نیز گفت: تاکنون ۶۰۰۰ دستگاه از خودروی دنا را تولید کرده‌ایم و البته تا تحویل ۱۰ هزار دستگاه به مردم متعهد هستیم.

این مقام مسئول در صنعت خودرو افزود: بازار صادراتی دنا بسیار مطلوب است و صادرات بیش از فروش داخلی برای ایران مقرون به صرفه است اما به هر حال مصرف‌کنندگان باید انتظارات خود در خصوص قیمت این خودرو را از شورای رقابت پیگیری کنند، چرا که خودروهای مشابه دنا بسیار گران‌قیمت‌تر از نرخی بود که ایران خودرو تقاضا کرده است و بنابراین به نظر می‌رسد باید در قیمت‌ تجدیدنظر شود تا تولید این خودرو رونق گیرد.

یکه زارع ادامه داد: هم‌اکنون تویوتا سه تا چهار مدل خودروی «یاریس» دارد که ممکن است هر یک از این مدل‌ها ۷۰-۶۰ میلیون تومان با هم تفاوت قیمت داشته باشند اما پلت‌فرم آنها یکسان است و ۱۵ نوع خودرو بر روی این پلت‌فرم تولید می‌شود.

سرنوشت قیمت خودرو در سال ۹۴

یکه‌زارع با تاکید بر اینکه قیمت انواع خودرو تا پایان سال ثابت است، گفت: در سال ۹۴ با توجه به مجموعه شرایط مواد اولیه، ‌ حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های مترتب بر تولید ممکن است قیمت تغییر کند.

وی گفت: در سال ۹۲ برنامه‌ریزی تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو برای سال ۹۳ هدف‌گذاری شده بود و هم‌اکنون تولیدمان از مرز ۵۶۷ هزار دستگاه عبور کرده و تا دهه آخر اسفندماه نیز به ۶۰۰ هزار دستگاه خواهیم رسید.

یکه زارع ادامه داد: سال آینده نیز برنامه داریم ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی مواد اولیه با کاهش قیمت روبرو بوده و بنابراین قیمت خودرو نیز باید تغییراتی داشته باشد؟ گفت: هزینه‌های سربار در گذشته تبدیل به زیان شرکت شده بود و هم‌اکنون با توجه به بالا رفتن تولید، ما از زیان‌دهی خارج شده‌ایم ولی سایر هزینه‌ها همچون حقوق و دستمزد و مواد اولیه در سال ۹۴ تغییر خواهد کرد که بر آن اساس، قیمت معین می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افتضاح...این تنها کلمه پر معنا برای خودروی ساخت داخل است.کیفیت پایین قیمت بالا خدمات واقعا ضعیفو....چرا واردات را ازاد نمیکنن تا اینا بفهمن خودرو و قیمت و کیفیت و ایمنی یعنی چی

    • بدون نام

      متاسفم در اين مملكت قيمت مواد اوليه افزايش هم داشته باشه يا كاهش فرقي ندارد قيمت ها را بايد ببرند بالا اين يك اصل است

    • بدون نام

      سلام بر مهندس یکه زارع
      لطفا نام یکی از خودروهای زیبای خود را به نام دزک ( dezzak ) بگذارید به معنی دژ کوچک یا خودرویی نفوذناپذیر
      با تشکر

    • بدون نام

      مرد نداریم دیگه ، خودرو سازا دلشون به تعرفه چند صد برابر واردات خوشه ، میگن شیر که تو بیشه نباشه شغال سالاری میکنه ، یه ماه تعرفه رو بردارن سیل خودروی لوکس با قیمت پراید وارد کشور بشه اونوقت ببینم بازم باد میکنه خودشو با خارجی ها مقایسه کنه ؟ چهل ساله لگن تولید میکنن به قیمت مازاراتی میندازن به ملت تا میگن یه کم رو کیفیت بیارین وگرنه واردات آزاد میشه ، آه و فغانشون بلند میشه که ای داد ای بیداد هزاران نفر از این راه نون میخورن ، واردات آزاد شه بیچاره میشیم ! اونوقت یه نیگا به تلفات جاده ای کنن میفهمن که تو این سالها ده برابر کارگراشون ملت تلفات جاده ای داشتن ! اف بر این سیاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج