۱۸۳۳۶۲
۱۱۲ نظر
۷۸۲۵
۱۱۲ نظر
۷۸۲۵
پ

فروش کبد؛ شایعه ای غیرعقلانی

همه چیز درباره فروش کبد

سال های زیادی است که بعضی از مردم به خیال برآورده کردن آرزوهای مالی کوچک، دست به فروش کلیه می زنند. قطعا انسان هایی را در اطراف خودتان دیده اید که به این شکل با جان شان بازی کرده اند.

همه چیز درباره فروش کبد





مجله همشهری سرنخ - میترا شکری: سال های زیادی است که بعضی از مردم به خیال برآورده کردن آرزوهای مالی کوچک، دست به فروش کلیه می زنند. قطعا انسان هایی را در اطراف خودتان دیده اید که به این شکل با جان شان بازی کرده اند. حالا پیوند کلیه آنقدر پیش پا افتاده و ساده به نظر می رسد که حتی وقتی روی دیوارهای برخی از خیابان ها با آگهی «فروش کلیه» روبرو می شویم، چندان تعجب نمی کنیم.

این مقدمه ها را نوشتم تا برسیم به معضل اسفناک دیگری که این روزها جای خودش را روی دیوارهای بیمارستان و فضای اینترنت پیدا کرده است. متاسفانه مدتی است شاهد خرید و فروش اینترنتی کبد در کشور هستیم. عضوی که عملا نمی توان آن را برای پیوند زدن از بدن یک انسان زنده خارج کرد. با اینحال آیا به نظر شما این عمل امکانپذیر است؟ آیا می شود کبد را فروخت؟ برای یافتن جواب این سوالات، گزارش سرنخ و گفتگو با دکتر ملک حسینی، پدر پیوند کبد را از دست ندهید.

همه چیز درباره فروش کبد

شروع ماجرا کجا بود؟

ماجرای فروش کبد از آنجا شروع شد که تعداد محدودی از آدم های نیازمند، بعد از اینکه متوجه شدند امکان پیوند کبد از فرد زنده وجود دارد، چوب حراج به دست گرفتند و برای کبدشان روی دیوارها آگهی زدند که «کبد فروشی... فوری». ماجرا به همین جا ختم نشد و پیشتر رفت.

در حال حاضر که مدت کوتاهی از باب شدن ماجرای فروش کبد می گذرد، کافی است از سر کنجکاوی هم که شده جمله «فروش کبد» را در اینترنت سرچ کنید، آن موقع است که یک وبلاگ به چه عریض و طویلی جلوی رویتان باز می شود که آدم های مختلف د رگروه سنی ب ۲ و ۳۰ سال آگهی داده اند که حاضرنددر ازای مبلغی (اغلب هنگفت) کبدشان را بفروشند.

* «سلام من ۳۳ سال دارم با گروه خونی +A، به خاطر مشکلات مالی حاضر به انجام پیوند کبد و کلیه هستم. تمام آزمایشات اولیه رو هم انجام دادم و هیچگونه مشکلی ندارم.»

* «سلام. من ۲۳ سالمه و می خوام قسمتی از کبدم رو بفروشم. آزمایش سونوگرافی رو تو بیمارستان ... انجام داده ام، هیچ مشکلی هم نداره. فقط خریدار تماس بگیره.»

همه چیز درباره فروش کبد

* «من گروه خونی +O هستم، به پول احتیاج دارم. حاضرم کبدم رو بفروشم البته به بالاترین قیمت.»

* «فروش کبد O مثبت، هر جای ایران، فقط ... میلین، به دلیل حفظ آبروم اول ایمیل بزنید، سریعا تماس می گیرم.»

* «با سن ۲۸ سال، کلیه و کبد خود را می فروشم. گروه خونی O منفی. کبد به قیمت فقط ... میلیون.»

تماس با یک فروشنده کبد

زمانی که وارد سایت می شوی افرادی مشخصات و شماره تماس هایشان را درج کرده اند. در نگاه اول ممکن است با خودت بگویی اینها هیچ کدام واقعی نیستند و اگر با شماره ها تماس بگیری یک نفر از آن ور خط می گوید که اشتباه تماس گرفته اید و یک از خدا بی خبری شماره شان را اشتباها توی این سایت گذاشته است.

تلفن را برمی دارم و با یکی از شماره هایی که در سایت درج شده تماس می گیرم، جوانی که ۲۳ سال دارد کلیه و کبدش را برای فروش گذاشته و در توضیحات ادعا کرده به شدت به پول نیاز دارد. بعد از اولین بوق مردی گوشی را جواب می دهد که صدایش نشان می دهد حدود همان ۲۰ سال را دارد.

همه چیز درباره فروش کبد

از او می پرسم که برای پیوند کبد تماس گرفته ام و می خواهم مشخصاتش را بدانم. او شروع می کند به پاسخ دادن به سوال هایم و می گوید که چند نفری برای خرید کبد او به قطعیت رسیده اند و اگر می خواهم کبد را داشته باشم باید زودتر اقدام کنم؛ می گوید دلیلش هم این است که او جوان است و کبدش بیش از هر شخص دیگری طرفدار دارد.

از او می پرسم چرا می خواهی کبدت را بفروشی؟ می گوید: «وضع خانوادگی ام خوب نیست. خواهرم بیمار است و قصد دارم او را برای معالجه به کشور دیگری ببرم. از آنجا که پدر و مادرم از دنیا رفته اند من مجبورم این کار را انجام بدهم. اول کلیه ام را برای فروش گذاشتم اما چون متوجه شدم کبد خیلی خواهان دارد و می توان آن را به قیمت بالا به فروش رساند، کبد و کلیه ام را با هم برای فروش گذاشتم.»

می پرسم اگر کبدت را بفروشی برایت مشکلی به وجود نمی آید؟ می گوید: «همه کبدم را که برنمی دارند، یک تکه اش را برمی دارند و پیوند می زنند بعد همان یک تکه کبد، بقیه اش را می سازد و مشکل فرد نیازمند کبد حل می شود، من هم می توانم مشکلم را حل کنم. در این خصوص تحقیق کرده ام، هیچ مشکلی برایم به وجود نمی آید.»

نمی دانم داستانش چقدر واقعیت دارد و چقدر دروغ است و اطلاعات علمی که می دهد چه میزان قابل استناد است اما می دانم وقتی آدمی تصمیم به فروش تکه ای از جان خودش می گیرد حتما پای مشکل مالی بزرگ یا یک طمع سیر نشدنی در میان است.

وبلاگی که قصد دلالی دارد

در ابتدای گزارش هم گفتم که به محض سرچ کردن عبارت «فروش کبد» در اینترنت، صفحه وبلاگی جلوی رویتان باز می شود که پر است از شماره تماس و ایمیل آدم هایی که قصد فروش کبد دارند. وقتی درخصوص وبلاگ از جوان ۲۳ ساله می پرسم، با تعجب می گوید: «کدام وبلاگ؟ من وبلاگی ندارم.»

همه چیز درباره فروش کبد

برایش توضیح می دهم که شماره شما در یک وبلاگ است، مگر خودتان شماره را نگذاشته اید؟» با شنیدن این جمله جا می خورد و می گوید: «نه؛ من آگهی ام را در خیابان ولیعصر (عج) چسبانده ام، نمی دانم چطور سر از وبلاگ درآورده است.»

بعد از توضیحات این فرد، تنها یک چیز به ذهنم می رسد، اینکه گرداننده وبلاگ، شماره کسانی که کبد و کلیه شان را برای فروش گذاشته اند و آگهی اش را روی دیوارها چسبانده اند برداشته و آنها را در وبلاگ گذاشته تا از این طریق بتواند سودی به جیب بزند و وسط این همه بدبختی، سهم خودش را بردارد. اینکه چطور می خواهد از آن آدم ها پول بگیرد و قصدش از این ماجرا چیست را هنوز کسی نمی داند چون در قسمت «تماس با ما» وبلاگ هم امکان برقراری تماس یا گذاشتن پیغام وجود ندارد و پیام های ارسال شده دائما با خطا روبرو می شوند.

آیا امکان پیوند وجوددارد؟

متاسفانه در کشور ما فروش کلیه، تخمک (گاهی برای اهدا و بدون فروش) و ... متداول است اما از آنجا که کبد کارخانه شیمیایی بدن است و پیوند کبد از فرد زنده کار بسیار پرخطری است، به نظر می رسد که امکان ندارد بتوان برای فروش آن نقشه ای کشید ولی با بازار داغ آگهی هایی که روی دیوار چسبیده اند می توان به این نتیجه رسید که فروش کبد جدی است.

زمانی که بحث کبد به میان می آید هیچ کس بهتر از دکتر ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران، نمی تواند در این خصوص صحبت کند.

با دکتر ملک حسینی اولین بار زمانی صحبت کردم که رضا داودنژاد در بیمارستان نمازی شیراز برای پیوند کبد در انتظار اهداکننده بود.

دکتر ملک حسینی از نوابغ پزشکی ایران است و در واکنش به فروش کبد و سوالاتی که از او می پرسم، آنقدر عصبانی و ناراحت است که بعضی از جملات را با غمی عجیب بیان می کند.

زمانی که از او می پرسم: «دکتر واقعیت دارد؟» می گوید: «این کار از نظر دینی و عرفی واقعا اشتباه است. چطور می شود یک نفر کبدش را به فروش بگذارد؟ مثل این است که یک نفر بگوید می خواهم قلبم را بفروشم؟ به نظر من، همین فروش کلیه را هم باید متوقف کنند تا کسی فکرش به اینجا نرسد.

همه چیز درباره فروش کبد

ما در بیمارستان نمازی شیراز که در زمینه پیوند کبد ید طولایی دارد از کبدهای اهدایی برای افراد نیازمندن استفاده می کنیم، مگر در موارد اورژانسی که کودکی نیاز به کبد داشته باشد، آن زمان است که می توان از پدر، مادر، خواهر و برادرش کمک گرفت یا برعکس اگر پدر و مادری نیاز به کبد داشته باشند از فرزندشان دریافت می کنند که این موارد به شدت نادر است و کمتر پیش می آید که بخواهیم این کار را انجام بدهیم.»

آقای دکتر می گوید که اهدای کبد زنده فقط در مواردی انجام می شود که بچه ها نیازمند به کبد باشند که در این روش، کبد از پدر، مادر، خواهر یا برادر کودک گرفته می شود و این عمل برای بزرگسالان انجام نمی شود. اینکه یک نفر آگهی منتشر کند و ادعا کند کبدش را می فروشد و عده دیگری هم برای خرید آن اقدام کنند کاملا دور از ذهن و غیرواقعی است.

عده ای فکر می کنند که با اهدای یک تکه از کبدشان می توانندن پولی دربیاورند و به زخم زندگی شان بزنند و بعد هم آن تکه از کبد، خودش را ترمیم کند و مثل روز اول می شود اما باید بگویم که این یک تصور جاهلانه است و چنین چیزی اصلا امکان ندارد.»

در سال ۹۱ چند پیوند کبد داشتیم؟

مسئول واحد پیوند وزارت بهداشت در شهریور سال ۹۲ در خبری توضیح داده است: «سال گذشته ۴۸۴ پیوند کبد داشتیم که تنها ۳۴ مورد، پیوند از فرد زنده صورت گرفته و ۴۵۰ مورد آن، از مرگ مغزی بوده است. در مجموع کمتر از ۱۰ درصد از موارد، از اهداکننده زنده بوده است. در این ۱۰ درصد هم، وضعیت بیماری فرد آنقدر شدید بوده که در لیست انتظار، کبد به وی نرسیده و به ناچار یکی از اعضای خانواده، بخشی از کبد خود را به وی اهدا کرده. در مجموع شرایط اهدا از اهداکنندگان زنده آنقدر راحت نیست که بتوان به راحتی درخصوص سوءاستفاده های مالی و کبدفروشی صحبت کرد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      فروش بخشی از کبد یا یکی از کلیه ها بدلیل مشکل مالی , مرد 34 ساله , گروه خونی O مثبت , سالم , لطفا قیمت و شماره تماس رو ایمیل کنید kidney1618@yahoo.com

    • ahmad

      باسلام جوانی هستم 36ساله متاهل بدلیل بدهی350میلیونی ناچاربه فروش قسمتی ازکبدخودهستم گروه خونیab+صحیح وسالم

    • حکیم

      ا سلام
      کلیه و کبد با گروه خونی oمثبت به علت بدهکاری فوری فوری فوری میفروشم قیمت توافقی

      پاسخ ها

      • امیر

        یه تکیه از کبدم میفروشم ۱۵۰ میلیون گروه خونی A+۰۹۳۳۴۳۳۴۷۲۵

    • بدون نام

      سلام. 26 ساله - وضعیت جسمانی سالم - دانشجوی ارشد دانشگاه تهران - فروش کلیه، کبد، مغز استخوان و قرنیه چشم و ... به بهترین قیمت. کلیه اعضا به صورت کلی فروخته می شود.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کلیم و ی تکیه از کبدم میفروشم قیمت توافقی

    • آرش

      سلام آرش هستم از تهران 33 ساله گروه خونی o عزیزانی که قصد خرید دارن تماس بگیرند .

    • بدون نام

      سلام من حاضرم نیمی از کبدم رو مجانی در اختیار بک نیازمند بزارم
      .
      .
      .
      گروه خونیم آ منفی هس

    • بدون نام

      سلام ، امید هستم 34 ساله با گروه خونی O + و کاملا سالم ، بدلیل مخارج سنگین درمان بیماری همسرم یکی از کلیه هام رو 40 میلیون یا بخشی از کبدم رو 100 میلیون میفروشم

    • بدون نام

      سلام پسري بيست چهار ساله كاملا سالم ورزشكار تا حالا مشروب و سيگار حتي قليونم استفاده نكردم گروه خوني AB+ به علت مشكلات مالي ميخوام كليه ام را بفروشم قيمت٦٥ ميليون هزينه ازمايش هاهم به عهده خودتون فروش فوري ،براي ازمايشا فقط اصفهان ولي واسه عمل هرجا باشه ميام

    • علیرضا

      سلام جوانی 33 ساله هستم سالم میخوام بدلیل ورشکستگی و بدهکاری کلیه و قسمتی از کبد خودم رو بفروشم لطفا اگه کسی رو میشناسید تماس بگیرید

    • شهریار 1987

      فروشنده کبد و کلیه :
      29 ساله - گروه خونی +B - کاملا سالم بدون سابقه مصرف الکل و دخانیات .
      قیمت :
      کبد :150 میلیون
      کلیه : 70 میلیون
      قیمت مقطوع

    • ایمان

      جوان 26 ساله هستم گروه خونی ab+ کلیه یا کبد خود را میفروشم

    • رضا

      پسری بیست و چهارساله . کلیه و قسمتی از کبدمو میفروشم.با قیمت توافقی.گروه خونیمم ب مثبت

      پاسخ ها

      • فرید

        به علت گرفتاری شدید فروشنده کلیه باگروه خونی oمثبت

    • حمزه

      سلام اهله تهران هستم در سلامته کامل با گروهه خونیهa+ قسمتی از کبد و کلیه خودم را میفروشم تخفیف هم میدم

    • امیر

      سلام به یک عدد کبد و قرنیه ی سالم با گروه خونی o منفی نیازمندیم.خیلی فوری

      پاسخ ها

      • meysam

        کبد میفروشم اگه مشکل مالی نداری 150 میلیون

      • محمد

        مایل ب فروش کبد هستم اگر دلال سراغ دارید شمارشو بهم بدین

    • محمد

      سلام ۲۱ سالمه کلیه و بخشی از کبدم رو میفروشم گروه خونی او مثبت

    • sDaf

      23سالمه بخشی از کبدمو میفروشم فوری
      با گروه خونی +B

    • علی

      فروش کبد با گروه خونیo-فوری بدلیل مشکل مالی

    • حامد

      کبد و کلیه +A
      سن 27 فروشی
      ...

      پاسخ ها

      • حنفی

        من خریدارم

    • پویا

      سلام پسری 32 ساله با گروه خونی b مثبت به دلیل بدهی 300 ملیون تومانی اماده اهدا کبد خود می باشم

    • رضا

      سلام، پسر 28 ساله گروه خونی b+، کلیه و بخشی از کبد میفروشم.

    • حامد

      کبد و کلیه +Aفروشی سن 27 بدون سابقه سیگار و مصرف الکل و ..

    • امیر

      فروش قلب کلیه کبد باگروه خونی ه+

    • شهریار

      فروشنده کبد - فوری - کاملا سالم - ۲۹ ساله - گروه خونی B+

    • حامد

      فروش کبد و کلیه +Aفوری فوری و 100 درصد واقعی سن 27 بدون مصرف سیگار و الکل . با خریدار واقعی کنار میام . بدلیل بدهی سنگین تخفیف میدم .

    • امیر

      باسلام امیر35ساله گروه خونی ه+ بعلت بدهی به بانک تمام اعضای بدنم رواهدامیکنم(کبدکلیه قلب مغزاستخوان)

    • حامد

      سلام اهداى کبد ب منفى وکليه a منفى

    • فرزاد

      سلام کلیه و قسمتی از کبدم رو میفروشم
      سن 29 گروه خونی آ مثبت

    • اهورا

      سلام دوستان،من کبدم رو میفروشم،خیلی فوری،A+ گروه خونی منه ..

    • امیرپاشا

      باسلام
      امیرهستم27 ساله بابدنی سالم.ورزشکار.بدون مصرف الکل یاسیگار.O+کبدفروشی

    • امیر

      گروه خونیo+وزن85متاهل،بدن کاملا سلامت،فروشنده قسمتی از کبد،قیمت در حد رفع نیاز مشکلم220میلیون،لطفا خریدار واقعی

    • حمید

      فوری توجه فوری توجه
      کلیه، کبد، قلب
      گروه خونی O+
      25 ساله
      ساکن تهران
      به دلیل نیاز مالی و زیر فشار بودن عضای بدنم رو چوب حراج زدم ترو خدا کمکم کنید اگه شماره دلال دارید راهنمايم کنید خیلی نیاز به پول دارم بدنم کاملا سالم هست نه مشروب نه سیگار دودی نه هیچ گونه بیماری دیگه هم ندارم هیچ قرصی استفاده نمیکنم فقط خیلی سریع به پول احتیاج دارم مشکلی مالی دارم ....

    • بهنام

      سلام من یک جوان متولد 73هستم به دلیله مشکلات مالی خود یک کلیه یا قلبم میفروشم. گروه خونی +A هست خواهشن. فقط خریدار. به من پی وی بده قیمت توافقی


      فقط فوری فوری

      پاسخ ها

      • TAO

        فروش قلب ؟
        ...

    • سجاد

      تو سایتا پوره از فروشنده کلیه ولی کلیه سالم شرط پیدا کردنش کلیه من ساله سالم هستش فقط چون نیاز دارم به پول میخام بفروشم اگه مجبور نبودم نمیفروختم عجله دارم فوری اولین پیشنهاد خوب میفروشم ارزونتر از همه میفروشم گروه خونیم O+ هستش

    • محمد

      باسلام
      كبد فروشي 38 سن وزن 85 ورزشكار وتحصيل كرده به علت ورشگستگي و به اجبار .گروه خون oمنفي قيمت 150 ميليون .ساكن تهران

      پاسخ ها

      • Chiman

        سلام ببخشيد هنوز هم مايل به فروش هستين

    • علی

      سلام
      کلیه و کبد
      گروه خونی A+
      کاملا سالم

    • امیر

      کبدo+وزن85 فروشنده قسمتی از کبدم ،بدن در سلامتی کامل،قیمت را پایین گذاشتم که هم گره مشکل من باز بشه و هم بنده خدایی زودتر به سلامتیش برسه،قیمت100میلیون کاری به هزینه های دیگر ندارم،

    • علی

      سلام
      من پسری 25 ساله هستم کاملا سالم و بدون سابقه بیماری خاصی ؛ و حاضرم قسمتی از کبد خودم رو در ازای دریافت مبلغ 300 میلیون تومان بفروشم. ولی حاضرم در صورت توافق قیمتی پایین تر هم قبول کنم.
      گروه خونی: o+
      علت فروش : ...

    • علی

      سلام فروش قسمتی از کبد

    • حمید

      کلیه وقسمتی از کبد کاملا سالم و سرحال گروه خونی O+

    • حمید

      فروش کلیه و کبد کاملاً سالم گروه خونی O+ترو خدا کمکم کنید گرفتارم به پول احتاج دارم 25 سالم هست ورزشگاه و سالم ناظر محترم خواهش میکنم تعید کنید انشاالله بتونم بفروشم مشکلم حل شه ارزون ميدم عجله دارم.

    • علی

      فروش کلیه مرد هشتاد ساله کاملا سالم.گروه خونی o
      ...........

    • نرگس

      سلام نرگس هستم ۲۷ساله بخشی از کبدم را میفروشم قیمت ۱۵۰تومان فروش فروی

    • ناشناس

      فروش کلیه و کبد کاملاً سالم گروه خونی O+ترو خدا کمکم کنید گرفتارم به پول احتاج دارم 25 سالم هست ورزشگاه و سالم نه احل مشروب و نه دودی هستم ناظر محترم خواهش میکنم تعید کنید انشاالله بتونم بفروشم مشکلم حل شه ارزون ميدم عجله دارم.

    • مهران

      سلام ب دلیل مشکلات مالی نسبت به فروش فوری بخشی از کبد ونیاز فوری ب وجع نقد با گروه خونی A+ خریدار واقعی تماس

    • مرتضی

      سلام مرد35ساله هیکلی وقدبلند کبدوکلیمو می فروشم کلیه 50کبد .... باتشکرازسایت

    • حميد

      کليه ،يا کبد،،فوري،زندگيم داره نابود ميشه،قيمت توافقي،

    • مرتضی

      کلیه o منفی وقسمتی از کبدم فروشی فوری توافقی

    • رضا

      رضا 35 ساله سالم و متأهل دارای گروه خونی A منفی به دلیل ورشکستگی شدیداً نیازمند پول هستم.

    • شهریار

      فروشنده کبد فوری - ۲۹ ساله
      گروه خونی B+ - کاملا سالم
      شماره تماس

    • اسدالله

      با سلام بدلیل مشکلات مالی مجبور ب فروش قسمتی از کبد خود هستم سالم فوری فوری. خراسان رضوی.با گروه خونی o+

    • نیما

      سلام تمام اعضای قابل اهدا رو می فروشم

      ورزشکار و سالم - گروه خونی B+
      زنگ زدن رایگان - همیشه در دسترس هستم

    • محمد

      سلام
      مرد ٢٥ ساله متاهل
      كبد و كليه و مغز استخوان به قيمت توافقي
      فروش فوري فوري
      هر آزمايشي رو انجام ميدهم و هر شهري نيز حضور پيدا ميكنم
      ساكن كرج
      قد ١٩٠

    • امیر

      کلیه فروشی ب مثبت کاملا سالم گرفتارم به خدا کسی میتونه دلال معرفی کنه شیرینی میدم بهش هرچی بشه میفروشم

    • محسن قاضی

      سلام ۲۸ سال دارم گروه خونی A+ نصف کبدم رو ۲۰۰ میلیون میفروشم کلیه ام رو ۷۰ میلیون میفروشم پیوند مغز استخوان هم ۶۰ میلیون انجام میدم بدنم سالمه سالم هست نه مشروب می‌خورم نه سیگار میکشم نه مواد مخدر مصرف میکنم با دلال هم معامله نمیکنم فقط با خریدار صحبت می‌کنم، بابت دلیل هم سوال نپرسید خواهشاً

    • علی

      سلام .قسمتی ازکبد وکلیه با گروه خونی B+رومیفروشم دلال هم زنگ بزنه مشکلی ندارم31 ساله. مرد و کاملا سالم هستم جواب ندادم پیام بدید تماس میگیرم

    • شهریار

      فروشنده کبد ؛ فوری با قیمت توافقی . 30 ساله - سالم - گروه خونی ب مثبت -

    • علی

      فروش کبدAمنف

    • نيما

      نيما احتياج شديد مالي دارم گروه خوني O منفي كليه كبد ميفروشم خيلي گرفتارم

    • علی

      با سلام اینجانب با گروه خونی ABمثبت کبد خود را میفروشم فوری ....

    • کامران

      با سلام منم 37 سالمه ورزشکار .با گروه خونی AB مثبت .بدلیل مرئضی پدرم نیاز مالی دارم کبد و کلیه و مغز استخوان

    • کامران

      با سلام منم 37 سالمه ورزشکار .با گروه خونی AB مثبت .بدلیل مرئضی پدرم نیاز مالی دارم کبد و کلیه و مغز استخوان

      پاسخ ها

      • محمد

        نصف کبد میفروشم بخاطر فقر نه دودی ومشروب نه سیگار ورزشکار

    • علی

      سلام.31سالمه کلیه با قسمتی از کبد میفروشم گروه خونی b+

    • بدون نام

      سلام .چ اقدامات و ازمایشاتی برای فروش کبد و کلیه احتیاجه ...خاهشااا راهنمایی بفرمایید

    • مهرداد

      سلام کبد و کلیه و مغز استخوانم رو میفروشم ۳۴ساله گروه او مثبت

    • مهرداد

      سلام کلیه وکبد م رو میفروشم گروه او مثبت ۳۴ ساله ممنون

    • علی

      مرد 34 ساله +o کاملا سالم هیچگونه سابقه بیماری خاص یا مصرف دخانیات و الکل و مخدر نداشته ام. بخشی از کبد برای فروش به قیمت 350 میلیون. هزینه عمل به عهده دریافت کننده.

    • وحید

      فروش کلیه گروه خونی O+
      ورزشکار (کاراته کار، نجات غریق و...)
      مرد - سی و دو ساله
      اصلا اهل دود (حتی سیگار و قلیون)، مشروب و اعتیاد نبودم و نیستم
      به خاطر مشکلات شدید مالی میخوام بفروشم
      لطفا تماس نگیرین
      فقط پیامک بزنید 09176392049
      هر جای ایران که باشه، میتونم بیام

      #کلیه #فروش #فروش_کلیه #خون #O+

    • نازنین

      سلام .نازنین هستم.فروش کبد .گروه خونیo+ شناره تماس:09014579119

    • بهزاد

      بهزاد هستم قسمتی از کبدمو میفروشم باکلیم کبدمو 200کلیمم و 70ملیون نیازمندم فوری

    • رضاازاد

      سلام ۳۰سالمه قسمتی ازکبدم رو به دلیل مشکلات مالی بصورت فوری فوری میفروشم بصورت توافقی
      ۰۹۰۳۱۰۷۳۴۷۱

    • بدون نام

      سلام 35سالمه متاهلم سالم و سلامتم گروه خونی0+ فروش جدی برای کلیه دارم بکسی مربوط نمیشه چرا میخوام عضو بدنمو بفروشم فقط خریدار واقعی تماس بگیره قسمتی از کبدمو قصد فروش دارم هرکدوم جای خود هرکس قصد خرید دارم تماس بگیره کسی با عواقب آینده من کاری نداشته باشه بچه نیستم
      کلیمو بالای 100 میدم و قسمتی از کبدم حدود 50 میلیون لطفا واسه اذیت پیام ندین

    • مصطفی

      فوری فوری قسمتی ازکبدم رامیفروشم خداراشکرسالم سالمم سن33سالمه09306315911قیمت توافقی

    • اسماعیل

      سلام بنده بدلیل مشکل پولی ومالی زیاد کلیه وکبدم را میفروشم ۲۷سالمه تهران هستم .تماس فوری قیمت توافقی09905226236

    • موسوی

      سلام خانم ۲۹ ساله سالم به دلیل مشکلات مالی یک کلیه و قسمتی از کبدم و میفروشم، گروه خونی او مثبت
      ۰۹۳۶۶۸۸۵۸۶۹

    • عباس

      سلام
      پسری هستم 26 ساله کلیه خودم رو به اولین تماس گیرنده توافقی میفروشم A+

    • مرتضی

      سلام A+ هم کبد هم کلیه میفروشم.۰۹۰۳۷۲۰۰۱۴۸

    • احمد

      کبدم فروشی است ۰۹۹۱۷۷۸۰۸۷۹. ۴۴ سالم است گروهخونیb+

    • هادی

      کلیه و یه تکه کبد فروشی متاهل و 34ساله با گروه خونی +o.متاهل و 34ساله 09391900549

    • علی

      فروشنده تیکه ای از کبد هستم گروه خونی o منفی

      فوری احتیاج مالی

    • مجتبی

      به علت نداری یک چهارم کبد وکلیمو میفروشم .با گروه خونی A+وسن ۴۴ ساله .تماس ۰۹۹۱۱۹۰۲۴۳۳ فوری فوری پول لازمم

    • محسن

      قسمتی از کبدم را میفروشم فوری گروه خونیB+

    • هادی

      کبد فروشی 21ساله 09162446167
      کلیه و یه تکه کبد فروشی متاهل و 34ساله 09391900549
      برا ازمایشات هرجا خواستید میایم.. دلال هم قبول داریم

    • کوروش

      قسسمتی از کبدم را اهدا میکنم ۴۰ ساله
      AB+ ۰۹۰۱۹۱۳۱۱۵۱

    • ایملن

      کبد با گروه خونی o
      09171944700

    • نگین

      خانم ۳۰ساله گروه خونیb+
      فروش کلیه و قسمتی از کبد
      در اصفهان و تهران
      ۰۹۱۲۰۳۷۳۵۲۶

    • سمیه

      فروش نصف کبد گروه خونیAمنفی ۳۴ ساله کاملن سالم

    • بدون نام

      سلام میخواهم کیله ام رو بفروشم بدلیل وضعیت مالی گروه خونی O+
      09917035865

    • زهرا

      سلام خانمی هستم سی وهشت ساله با گروه خونی 0 مثبت بدلیل ضمانت بانکی و مسدودی حسابهایم حاضرم نیمی ازکبد خودرا بفروشم واقعا وقت زیادی ندارم وپام گیره لطفا بخونین جواب بدین ممنون میشم 0991251951. خیلی ضروریه فوری

    • محمد

      کبد فروشی 0+ 23سالمه متاهل شدید نیاز مای دارم اگه دلال سراغ دارید شمارشو بهم بدین

    • زهرا

      باسلام ٢٩ساله از تهران گروه خوني A+
      فروش فوري بخشي از كبد و كليه

    • سلام کاوه هستم با گروه خونی ب منفی

      کلیه هم را فروخته ام و یارو حالش خیلی خوب لیا من ال جوان هیتم کبد را نیمی از لن را میفروش م بخدا با گروه خونی ب منفی حاظرم زنگ بزنید سالم هستم حوان عستم تا حالا کلیه را داده لم یارو قبراق است ۰۹۳۹۵۸۴۸۷۰۱
      ۰۹۱۴۴۸۳۹۱۷۲
      کاوه هستم منتظرم

    • محسن

      سلام.جوانی 27ساله هستم گروم خونی +o.قسمتی از کبدم رو میفروشم.قیمت توافقی
      09307397237

    • سیاوش33

      بادرود فراوان. سیاوش 33 ساله ورزشکار، بدون مصرف حتی یک پوک سیگار، همیشه از میوه وسبزیجات در رژیم غذایی استفاده کرده ام.با گروه خون b+ قسمتی از کبد خودم رو میفروشم چون به شدت به پول نیاز دارم قیمت 150 میلیون کاملا مقطوع اینم شمارم. 09170416040

    • آرمان

      قسمتی از کبد خودمو اهدا میکنم قیمت هم کمترین قیمت میگم فقط چون نیاز دارم
      09901090567

    • DR MAXWELL

      اگر علاقه مند به فروش یا خرید کلیه هستید ، دریغ نکنید
      برای تماس با ما از طریق و از طریق ایمیل.
      ایمیل: birothhociation@gmail.com
      شماره برنامه وات: +33751490980

      با احترام
      مدیر پزشکی
      DR MAXWELL

    • محمدیان

      تکه ای از کبد با گروه خونی اوی منفی ۳۰سالمه ورزشکار سالم

    • میلاد

      سلام .به علت بدهی .کلیهB+وقسمتی از کبد را میفروشم.۲۴ساله تهران۰۹۱۰۹۴۶۰۲۳۱

    • علی

      سلام. بنده قصد فروش یک تکه کبد دارم. گروه خونی 0- (او منفی) 23 سال سن بدنم در حالت کاملا نرمال و سالم ساکن تهران.

      پاسخ ها

      • توکلی

        چند

    • فرشاد

      سلام26سالمه قصد فروش قسمتی از کبد و مغز استخوان خودمو دارم با خریدار کنار میام

    • حسین

      کبد bمنفی ۳۴ سالم هستش کاملا سالم هستم و ورزش کار

    • مرصاد

      A+. کاملا سالم. 30 ساله. تکه کبدم میفروشم فقط 65 تومن. .مرصاد

    • میثم شایان

      سلام تکه ای از کبد با یک کلیه گروه خونیoمنفی میفروشم 27 ساله اقا. قیمت توافقی اگه واقعا خریداری زنگ بزن بدون اعتیاد و مصرف الکل کاملا سالم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج