۱۸۳۴۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

آزار و اذیت جنسي زن و مرد نمي‌شناسد!

سه درصد از مردان آمريكايي در طول عمر دست‌كم يك‌بار مورد تجاوز واقع مي‌شوند كه بنابر جمعيت كنوني آمريكا، بالغ بر ‌٢/٨ ميليون نفر دچار اين موضوع شده‌اند.

ایسنا: درحالي که دولت آمريکا همواره دولت‌هاي مخالف خود را به ترويج خشونت عليه زنان و نقض حقوق آنها در کشورهايشان متهم مي‌کند، گزارش‌هاي مؤسسات حقوق بشري مردم ‌نهاد آمريکايي نشان مي‌دهد که اين اتفاق در ابعاد بسيار وسيع‌تري در ايالات متحده رخ مي‌دهد و سياست‌هاي فرهنگي دولت به اين موضوع دامن مي‌زند.

يکي از بدترين موارد خشونت عليه زنان، موضوع تجاوز جنسي و فساد اخلاقي حاكم بر اين روابط در ايالات متحده آمريكاست که آمار بالاي آن، برخي مؤسسات خصوصي و مردم‌نهاد آمريكايي را به تحقيق و پژوهش در اين حوزه واداشته است.

گزارش حاضر بر اساس گزارش‌هاي آماري تعدادي از معتبرترين موسسات مزبور تهيه شده و بديهي است تفاوت‌هايي در آمارهاي موسسات مختلف به چشم مي‌خورد كه ناشي از تفاوت جامعه آماري و شيوه تحقيق است اما متوسط آمارها سرانجام از فاجعه‌اي حكايت دارند كه در ابعاد گسترده‌اي در جامعه آمريكا در حال رخ دادن است و متأسفانه به جزيي از فرهنگ آمريكايي تبديل شده است.

پايگاه اطلاع‌رساني NATION MASTER در يكي از صفحات خود، نمودارهايي را در خصوص تعداد قربانيان تجاوز به عنف در كشورهاي جهان تنظيم كرده که ايالات متحده آمريكا در اين رده‌بندي در جايگاه سيزدهمين واقع شده است. جالب اينکه تمام کشورهاي غربي مدعي رعايت حقوق بشر، از جمله انگليس، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد، در ‌١٠ رتبه اول قرار دارند و تنها ايتاليا با رتبه يازدهم، نتوانسته در ميان ‌١٠ کشور اول قرار بگيرد.

در اين نمودار که ‌٢٠ کشور اول در اين زمينه نشان داده شده، هيچ کشور اسلامي به چشم نمي‌خورد.

يكي ديگر از گزارش‌هاي NATION MASTER نيز به آمار طلاق بازمي‌گردد كه بنابر نمودارها، آمريكا با ‌٤/٩٥ طلاق در هر هزار نفر، رتبه اول را از آن خود كرده و نزديك‌ترين كشور اسلامي به آمريكا، قطر است كه آمار طلاق در آن يك‌پنجم آمريكاست.

به گزارش «مركز ملي قربانيان جنايت» در آمريكا، سه درصد از مردان آمريكايي در طول عمر دست‌كم يك‌بار مورد تجاوز واقع مي‌شوند كه بنابر جمعيت كنوني آمريكا، بالغ بر ‌٢/٨ ميليون نفر دچار اين موضوع شده‌اند. ‌٧١ درصد از قربانيان در حالي مورد تجاوز قرار مي‌گيرند كه سن آنها به ‌١٨ سال نرسيده است.

بنابر گزارش فوق، مردان در كل حدود ‌١٠ درصد از قربانيان تجاوز را در آمريكا تشكيل مي‌دهند و در واقع بقيه اين آمار، مربوط به زنان است.

مركز «مقابله با بحران تجاوز سانتا باربارا» در گزارش خود مي‌نويسد: در هر دقيقه ‌٣/١ زن آمريكايي مورد تجاوز واقع مي‌شود. تمام اين تجاوزات، تجاوز به عنف است و با اين حساب در هر ساعت ‌٧٨ زن، در هر روز ‌١٨٧١ زن و در هر سال ‌٦٣٨ هزار زن مورد تجاوز قرار مي‌گيرند.

در‌٨٠ درصد از موارد، تجاوز توسط شخصي آشنا و در‌٦٠ درصد موارد در منزل خود او، دوست، آشنا، فاميل يا همسايه صورت مي‌پذيرد و اين بلايي است که دولت آمريکا با ترويج روابط آزاد جنسي، بر سر مردم خود آورده است.

‌٨٣ درصد از زنان و ‌٣٢ درصد از مرداني كه دچار ناتواني‌هاي مختلف در امور جنسي مي‌شوند، پيش‌تر مورد آزار جنسي واقع شده‌اند. ‌٥٤ درصد از قربانيان زن زير ‌١٨ سال سن داشته و ‌٨٣ درصد آنها زير ‌٢٥ سال بوده‌اند.

نشريه لويزيانا به نقل از «رابين لوي» فعال حقوق بشر در سانفرانسيسکو مي‌نويسد: اگرچه آمريکا مرتباً به ديگر کشورها درخصوص حقوق زنان و برابري جنسيتي موعظه مي‌کند، اما وقتي مسأله زنان زنداني و آن دسته از زناني که در ديگر موقعيت هاي آسيب پذير قرار مي گيرند به ميان مي‌آيد، آمريکا خود دچار مشکلاتي است. از جمله اين مشکلات، سوء استفاده‌هاي توليد مثلي در نظام زندان هاي کاليفرنياست که در آن عمدتاً زنان رنگين پوست سطوح بالاي عقيم سازي از طريق برداشتن رحم و ديگر اشکال مشابه آن را تجربه کرده‌اند.

براساس گزارش سازمان مبارزه با خشونت، در هر ‌٩ ثانيه يک زن آمريکايي مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرد. همچنين طبق برخي گزارشات روزانه بيش از ‌٣ زن آمريکايي به دست شوهران خود کشته مي شوند.

حدود ‌٣٠ درصد از زناني که در ارتش آمريکا خدمت مي کنند، مورد تجاوز جنسي قرار گرفته‌اند. بيش از دو سوم نظاميان زن آمريکايي نيز اظهار داشته‌اند که در ارتش مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته اند.

«سندرا پاک» عضو پروژه حقوق زنان در اين رابطه مي‌گويد: تجاوز و بدرفتاري جنسي در ارتش فوق العاده زياد است و گزينه هاي اندکي براي نظاميان زن وجود دارد. آنها تنها مي توانند به مقامات مافوق شکايت کنند. هيچ انگيزه‌اي هم براي آنکه فرماندهان به شکايات مطروحه به طور جدي رسيدگي نمايند، وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تبسم

      اتفاقاً از نظر من هم دقيقاً همينطوره، در اكثر اين كشورها به دليل استفاده ابزارى از زنان، تنها از جاذبه هاى جنسى براى پيشبرد اهداف سياسى و اجتماعى و تجارى استفاده شده و به تنها چيزى كه اهميت نمى دهند تفكر زن و وجود فرهنگى اوست... و اين موضوع باعث شده كه زنان تنها ظاهرى ازاد داشته باشند، به طور مثال در شغلهاى يكسان، حقوق مردان بالاتر است مگر اينكه ان زن چيز اضافه ترى براى ارائه داشته باشد!!!
      در مورد مردان هم ممكن است ازار جنسى صورت بگيرد ، ولى نه به اندازه ى زنان...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج