۱۸۳۴۵۴
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

عوارض ۵۰ هزار تومانی اتوبان قم - گرمسار!

اتوبان قم – گرمسار افتتاح شده است اما عوارض ۵۰ هزار تومانی این اتوبان ۱۵۲ کیلومتری سبب شده تا کامیون ها و سواری مسیر جاده قدیم قم به تهران را به جای استفاده از این اتوبان ترجیح دهند.

خبرگزاری میزان: اتوبان قم - گرمسار افتتاح شده است اما عوارض ۵۰ هزار تومانی این اتوبان ۱۵۲ کیلومتری سبب شده تا کامیون ها و سواری مسیر جاده قدیم قم به تهران را به جای استفاده از این اتوبان ترجیح دهند.

آزادراه قم به گرمسار یا همان حرم تا حرم به طول ۱۵۲ کیلومتر افتتاح شده است اما طبق گزارش های مردمی، کامیون ها و سواری به دلیل عوارض بسیار بالای این اتوبان مسیرهای جایگزین را ترجیح می دهند.

بر اساس این گزارش قیمت عوارض تریلرها ۵۰ هزار تومان، کامیون ۳۰ هزار تومان و سواری ۱۰ هزار تومان تعیین شده است. رقمی که مورد انتقاد مردم شده است.

باتوجه به اینکه این آزاد راه مسیر را به ۸۵ کیلومتر و زمان سفر را به ۱۵۰ دقیقه کاهش می دهد و از سوی دیگر ۵۰۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین و ۲۰۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف گازوئیل صورت می گیرد و از لحاظ اقتصادی نیز ۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی از احداث آزاد راه قم به گرمسار حاصل می شود اما با تمام این مزیت ها وسایل نقلیه سبک و سنگین حاضر نیستند عوارض چند ده هزار تومانی را پرداخت کنند.

یکی از رانندگان کامیون با انتقاد از گران بودن عوارض این اتوبان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، گفت: اینکه گفته شد عوارض کامیون ها ۵۰ هزار تومان است را تاکید می‌کنم. البته در زمان و مصرف سوخت صرفه جویی صورت می گیرد اما باید تناسبی بین عوارض جاده و میزان صرفه جویی سوخت باشد.

استفاده از آزاد راه توجیه اقتصادی ندارد

علی رحمانی افزود: با تمام مزیت ها و صرفه جویی هایی که این مسیر برای رانندگان دارد اما استفاده از آزاد راه قم به گرمسار برای رانندگان توجیه اقتصادی ندارد.

حسن رحمتی دیگر راننده خودرو سنگین گفت: باتوجه به قیمت بسیار بالای عوارض این مسیر بنده از مسیرهای جایگزین استفاده می کنم و حاضر به پرداخت این رقم نیستم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام برنامه ریزی های من بر عدم استفاده از این مسیر است، امیدوارم مسئولان در قیمت عوارض این مسیر تجدید نظر کنند تا مردم مایل به استفاده از این اتوبان باشند.

جاده قدیم قم به تهران دوباره شلوغ شد

رانندگان برای افتتاح این اتوبان سال ها انتظار کشیده اند اما این انتظار فایده ای نداشته است زیرا این تصمیم نسنجیده در قیمت گذاری عوارض آزاد راه قم به گرمسار سبب فرار و اعتراض رانندگان شده است که نتیجه آن شلوغ شدن دوباره جاده قدیم قم به تهران شده است، جاده ای که امنیت و ظرفیت کافی برای تردد حجم عظیم خودروهای سبک و سنگین را ندارد.

طبق گفته مسئولان برای آزاد راه ۱۵۲ کیلومتری قم به گرمسار، پیش بینی شده بود، عوارض این آزاد راه به ازای هر کیلومتر بین ۲۵ تا ۳۰ تومان یعنی کل مسیر ۴هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شود.

فاز نخست آزاد‌راه قم - گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر از سه استان قم، تهران، سمنان عبور می‌کند که موجب کاهش ۸۵ کیلومتری این مسیر شده است و دارای ۶ خط در قالب سه خط رفت و سه خط برگشت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رفسنجانی

      چه خبره 50هزار تومان

    • مراد

      وای خیلی گران است

    • بدون نام

      خجالت هم خوب چيزيه از آب گل آلود ماهي ميگيريد

    • صصصص

      وظیفه دولت خدمت به ملتش بود اما حالا از ملت دارند زورگیری می کنند. ابن تو کشور شهید پرودگر ایران بک خیانت بزرگه

    • عرفان

      نفع رانندگان در استفاده ازین مسیر مشخص و محدود است اما دستاورد مهم تر و نامحدود این مسیر در حقیقت برای دولت هست هم از جهت کاهش مصرف سوخت و مهمترین مسله کاهش تردد بی دلیل در محدوده تهران و نهایتا مسله زیست محیطی تهران ولو در حد یک درصد و ...........
      حالا با این تفاسیر باید بازم به کوچکترین مسله که سود مادیست بسنده کنیم .

    • رسول

      جای تاسف داره توایران همه چیرو دارن غارت میکنن اون وقت باید برای یه راه ۱۵۰کیلومتری ۵۰هزارتومان ازملت بدبخت ایران بگیرن مگه ما قانون نداریم مگه مملکت نداریم کسی نیست به اینا چیزی بگه!هرکی میاد یه پولی بالا میکشه میره اسمشم میزارن اقای م ر تاابروش نره اون وقت یاروچهارتاگوسفندمیدزده دستشو قطع میکنن!برای کشورم متاسفم واقعاصاحب الزمان قربونت برم کجایی

    • بدون نام

      نرخ عوارض نسبت به کرایه خیلی بالاست

    • بدون نام

      از سواری ها هم همین 50 تومن و میگیرن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج