۱۸۳۴۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پاسخ دستیار ویژه روحانی به برخی ابهامات

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پاسخ به برخی ابهامات درباره سخنانش درباره مسایل حقوق بشر در ایران گفت: بنده دامن نظام را از اتهامات مبری کرده‌ام.

خبرگزاری ایسنا: دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پاسخ به برخی ابهامات درباره سخنانش درباره مسایل حقوق بشر در ایران گفت: بنده دامن نظام را از اتهامات مبری کرده‌ام.

حجت الاسلام علی یونسی درباره اظهارات اخیرش در مورد حقوق بشر گفت: بنده در آن مصاحبه جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر نکرده‌ام بلکه در واقع، اینجانب از عملکرد نظام در مسائل حقوق بشری دفاع نمودم. بنده اعلام کردم که اقدامات مخالف حقوق شهروندی که مطرح شده‌اند، توسط افراد تندرو و خودسر صورت گرفته است. من با اشاره به این مطلب، دامن نظام را از آن اتهامات مبری کرده‌ام. به نظر من، با این قبیل اقدامات خودسرانه، به جمهوری اسلامی ظلم و جفا شده است.

وی ادامه داد: تعداد محدودی افراد خودسر و افراطی با اقدامات خود، نظام را در موضع اتهام قرار می‌دهند. بنده همواره معتقد بوده و هستم که عده‌ای افراد افراطی و خودسر با اعمال خود، هزینه متعدد امنیتی و حقوق بشری برای نظام ایجاد می‌کنند و این در حالیست که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌های کلان نظام، رفتار امام(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری بر تامین حقوق شهروندی و رعایت حقوق عامه مردم، تاکید فراوان دارند و صراحتاً با اعمال و رفتار خودسرانه و تندرو، مخالفت کرده‌اند.

وی گفت: من تعجب می‌کنم از این‌که برخی رسانه‌های داخلی، آگاهانه یا ناآگاه، از اعمال خودسرانۀ این افراد افراطی و تندرو، حمایت می‌کنند! من نمی‌دانم چه رابطه‌ای بین این رسانه‌ها و عناصر افراطی و خودسر وجود دارد که وقتی سخن حقی دربارۀ آنها مطرح می‌گردد، فوراً برآشفته و نگران می‌شوند! و غیر منصفانه منتقدین را متهم می کنند! این رسانه ها به جای دفاع از اقدامات افراطیون، می بایست از آبروی نظام و عناصر مومن و متعهد درون سیستم قضایی و امنیتی، دفاع نمایند.

یونسی ادامه داد: آن‌ها نباید مشابه رسانه‌های بیگانه و همسو با صهیونیست‌ها به دروغ و تحریف متوسل بشوند، تا در غبار مکر و حیله، فساد و خودسری افراط‌گرایان محو و فراموش شود! به نظر من، این فضاسازی ها، از آن رو اتفاق می افتد که برخی در پی تبرئه خویش از افراطی‌گری‌اند. آن‌ها برای این کار حاضرند دست به تحریف حقایق بزنند لذا به جای دفاع از نظام، از عناصر تندرو و قانون شکن حمایت می‌کنند!

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی ادامه داد: هدف من در آن مصاحبه، دفاع از نظام جمهوری اسلامی و عناصر متعهد و قانون‌مدار دستگاه قضایی و امنیتی بود. در واقع، به سازمانهای حقوق بشری اعلام کردم که حساب افراد تندرو و افراطی از حساب جمهوری اسلامی ایران جدا است.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم کسانی که منتقدین افراد تندرو را متهم به همسویی با بیگانگان می‌کنند، برای توجیه عناصر افراطی، به نفع دشمن گام برمی دارند و در زمین آنها بازی می کنند.

یونسی در پایان گفت: حاصل سخن من این است که نباید بگذاریم عده ای محدود، بانفوذ در دستگاهای مختلف، هزینه‌های سیاسی و امنیتی بر جمهوری اسلامی تحمیل نمایند. این همان درسی است که ما از مکتب امام آموختیم. امام(ره) همواره تاکید داشتند که نگذارید جامعه به دست افراد افراطی و نااهل بیفتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج