۱۸۳۶۰۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آقاجون، بلد نیستی، بازیکن خارجی نخر!

طبیعی است وقتی یک باشگاه با بازیکن خارجی‌‌اش به توافق نرسد، این بازیکن به فیفا مراجعه و شکایت خودش را در آنجا مطرح می‌کند.

خبر ورزشی: طبیعی است وقتی یک باشگاه با بازیکن خارجی‌‌اش به توافق نرسد، این بازیکن به فیفا مراجعه و شکایت خودش را در آنجا مطرح می‌کند. اگر مدارک او کامل باشد که حتماً هست، کمیته انضباطی فیفا به نفع او رأی صادر می‌کند.

اين اتفاق چندين بار به صورت جدي در فوتبال ايران رخ داده است و يك بار در زماني كه افشين قطبي سرمربي پرسپوليس بود، به دليل شكايت يك بازيكن خارجي ۶ امتياز از اين تيم كسر شد.

اين بار هم بازيكني به نام رودريگو توزي با شكايت از باشگاه استقلال به فيفا، مبلغ ۳۷۰ هزار دلار اين باشگاه را جريمه كرده است.

از نظر اداري و حقوقي نمي‌دانيم اين پرونده در چه مرحله‌اي است اما طبعاً اگر در دادگاه تجديدنظر، استقلال نتواند اين جريمه را كسر و مبلغ آن را پرداخت كند، در خطر كسر امتياز قرار مي‌گيرد.

حالا سؤال اين است‌؛ استقلال جزو باشگاه‌هايي است كه در خريد بازيكن خارجي به شدت بدسليقه بوده و هر سال از اين بازيكنان پرت مي‌خرد.

اصلاً دوست نداريم به ماجراي دروازه‌بان استراليايي و دروازه‌بان برزيلي و اين قبيل بازيكنان خارجي اشاره كنيم و هيچ علاقه‌اي هم نداريم كه گذشته‌ها را شخم بزنيم.

ما به طور كلي مي‌گوييم اگر استقلالي‌ها ساربان بودند مي‌دانستند شتر را كجا بخوابانند. خب وقتي در اين تيم تخصصي براي خريد بازيكن خارجي وجود ندارد، چرا بازيكناني را مي‌خريد كه نه براي تيم‌تان بازي مي‌كنند و نه آنقدر معرفت دارند كه با شما توافق كنند تا كارتان به شكايت نكشد؟

اين ندانم‌كاري‌ها را اما فقط به استقلال تعميم نمي‌دهيم. بيشتر تيم‌هاي ايراني از جمله پرسپوليس نمي‌دانند كه خريد بازيكن خوب خارجي چه قواعدي دارد. در قرارداد بستن هم متأسفانه چيزي حالي‌مان نيست. يعني آنقدر در اين زمينه آماتور هستيم كه نمي‌دانيم چگونه با فلان بازيكن خارجي قرارداد ببنديم تا اگر با او دعواي‌مان شد، نتواند به همين راحتي ما را محكوم كند.

در هر حال اميدواريم پرونده توزي با باشگاه استقلال ختم به خير شود و استقلال بتواند از اين مرحله عبور كند و خطر كسر امتياز هم اين باشگاه را تهديد نكند اما براي آينده به اين دوستان توصيه مي‌كنيم كلاً قيد خريد بازيكن خارجي را بزنند. شما بازيكن خارجي را مي‌خريد و بعد از او استفاده هم نمي‌كنيد. با اين خارجي توافق نمي‌كنيد و او را به كشورش مي‌فرستيد، آن‌وقت اين همه هزينه روي دست باشگاه مي‌گذاريد! ظاهراً هم علاقه‌اي به پاسخگويي در اين‌باره نداريد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج