۱۸۳۶۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ژاپنی ها در صدر «پرایدسانان» در قعر!

تازه‌ترین رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

در جدول کیفی ۲۷ خودروی داخلی، فرانسوی ها با تندر ۹۰ و پژو همچنان مناسب ترین اتومبیل های خانواده های شهری باقی مانده اند.

تازه‌ترین رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

هفت صبح: در جدول کیفی 27 خودروی داخلی، فرانسوی ها با تندر 90 و پژو همچنان مناسب ترین اتومبیل های خانواده های شهری باقی مانده اند.

تازه ترین رده بندی کیفی خودروهای سواری تولید داخل منتشر شد. در این فهرست، خودروهای ژاپنی بالاترین کیفیت را به خود اختصاص داده و «پرایدها» نیز حائز کمترین کیفیت شده اند. شاید بتوان رده بندی اخیر را به ترتیب به خودروهای ژاپنی، فرانسوی، چینی و در نهایت پرایدسانان خلاصه کرد.

27 خودرو موردنظر این فهرست، مانند ماه های قبلی در 9 معیار «سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان»، «سیستم موتور»، «ترمز»، «تجهیزات الکتریکی»، «تزئینات داخلی و خارجی»، «صداهای غیرعادی»، «بدنه»، «نفوذ آب» و «رنگ» مورد ارزیابی قرار گرفتند. این ارزیابی خودروها که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام داده است، به بازه زمانی 29 آذر تا سوم بهمن اختصاص دارد و از این میان، هرکدام که بین صفر تا 120 نمره منفی کسب کرده اند، در دسته «خیلی خوب» و هرکدام که بین 120 تا 200 نمره منفی دریافت کردند، در گروه «خوب»ها جا گرفته اند.

صدر همچنان در اختیار ژاپنی ها

رده بندی کیفی دی ماه خودروهای داخلی در حالی اعلام شده که بازهم چهار ژاپنی صدرنشین آن به حساب می آیند و در این بین، نیسان تینا با کیفیت ترین شان است و جای پدر خود، ماکسیما که چند سال متوالی بهترین خودروی ساخت داخل بود را گرفت. این خودروی مونتاژی، فقط در بدنه و رنگ، نمره منفی به دست آورده است.

در رتبه بعدی تازه وارد مزدا، یعنی مزدا 2، قرار می گیرد که با همان اشکال در رنگ و بدنه اما با امتیاز منفی بیشتر در رده دوم قرار دارد؛ جالب اینکه برادر بزرگتر وی مزدا 3 هم با همین مشکل دست و پنجه نرم می کند. پس از این محصول با ماکسیما در رده چهارم جدول رو به رو می شویم؛ خودرویی که در تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به خود می بینند اما همچنان خریداران خاص خود را دارد و همه به نیکی از این خودرو یاد می کنند. سوزوکی گرندویتارا هم که جایگاه پنجم جدول را در اختیار دارد، دقیقا در همین معیارها نمره منفی کسب کرده است. تمامی خودروهای ژاپنی مذکور، مونتاژی به حساب می آیند، به نحوی که تینا و ماکسیما در پارس خودرو، مزدا 3 و 2 در «گروه بهمن» و ویتارا در ایران خودرو خراسان به مونتاژ می رسند.


فرانسوی های بی ادعا

از رده ششم تا دهم در دست فرانسوی هاست. به گونه ای که مگان در رده ششم جدول قرار دارد و مشکلاتی در موتور و انتقال قدرت، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه و رنگ در آن مشاهده می شود.

تندر۹۰ که در رده بندی دی ماه بهترین خودروی اروپایی تولید داخل شده، هم اکنون با تیراژی نسبتا پایین و قیمتی بالا در بازار کشور عرضه می شود، حال آنکه اگر شرایط بهتری فراهم بود، هم اکنون به جای برخی خودروهای کم کیفیت داخلی تندر۹۰ را در خطوط تولید و خیابان های کشور به چشم می دیدیم. به هر حال در رده بندی دی ماه، تندر پارس خودرو با اختلافی اندک اما مهم نسبت به همتای ایران خودرویی اش، جایگاه هفتم را در اختیار دارد و به جز ترمز و سیستم تعلیق و موتور، در مابقی معیارها نمره منفی گرفته است.

این درحالی است که تندر ایران خودرو فقط در سیستم تعلیق، نمره منفی ندارد و پس از تندر پارس خودرو در رده هشتم جدول نشسته است. در رده بندی دی ماه باز هم اختلاف کیفی میان معیارهای تندرهای ایران خودرو و پارس خودرو به چشم می آید. در بین دیگر هموطن های بالانشین دو مدل از ۲۰۶ حضور دارند که هاچ بک این محصول از مدل صندوق دار باکیفیت تر نشان داده است.

مدل هاچ بک به جز سیستم تعلیق و ترمز در تمامی موارد نمره منفی کسب کرده اما جالب است مدل صندوق دار به جز موارد بالا (که مدل هاچ بک در آن نمره منفی کسب نکرده) در نفوذ آب هم نمره منفی شامل حالش نشده است و با این حال، بازهم در رده پایین تر قرار گرفته است. از ۲۰۶ که بگذریم، با دو خودروی کره ای به نام های هیوندایی آوانته و ریو در رده های یازدهم و دوازدهم رو به رو می شویم.

آوانته که محصول بخش خصوصی به شمار می آید، تنها در پنج معیار نمره منفی دارد و بیشترین آن به رنگ مربوط می شود. ریو نیز به جز مشکل نفوذ آب، در باقی معیارها نمره منفی به خود می بیند. این محصول که تا پایان سال میهمان سایپا است، هنوز هم در سیستم موتور نمره منفی بالایی دارد و این ایراد از همان ابتدا نیز در ریو وجود داشت.

در رده سیزدهم پژو پارس خراسان قرار دارد که در تمامی تست ها نمره منفی را از آن خود کرده که بالاترین آن در بخش تزئینات داخلی و خارجی است که به مرور زمان دل هر بیننده ای را خواهد زد.

به هر حال به نظر می رسد ۲۰۶ و تندر همچنان بهترین انتخاب های طبقه متوسط باقی مانده اند و به نسبت قیمت، مناسب ترین و امن ترین اتومبیل های شهری تهران در بازه ۱۵ تا ۲۰ میلیون هستند. درواقع عرصه اتومبیل های مناسب خانواده های شهری توسط فرانسوی ها قرق شده است.


افت و خیز کیفی چینی ها

به سراغ چشم بادامی های چینی در صنعت خودروسازی کشور می رویم و سراغی از آنها می گیریم که با 6 خودرو در بازار حضور دارند. بازهم آنگونه که انتظار می رفت باکیفیت ترین مدل خودروهای چینی، مدل 530 است که در رده چهاردهم و بالای سمند و 405 قرار می گیرد. ام وی ام 530 در همه بخش ها به غیر از صداهای غیرعادی نمره منفی دریافت می کند که بالاترین آنها به ضعف بدنه آن تعلق می گیرد. بعد از آن سمند در رده پانزدهم قرار می گیرد که در تمامی بخش ها ضعف و نمره منفی دارد.


خانواده سایپا

در انتهای جدول به اندازه کافی پراید با بیشترین امتیاز منفی موجود است. در رده بیست و چهارم و رده اول پرایدهای مدل ۱۳۱ ایکس قرار دارد که در تمامی موارد نمرات منفی را دارد و ضعف بدنه در آن بیداد می کند. در رده بیست و پنجم و رده دومین پرایدها مدل ۱۳۲ ایکس قرار دارد که همانند مدل قبل بیشترین امتیازات منفی را داراست و حتی ضعف بدنه تشدید شده است.

در رده بیست و ششم و رده سوم پرایدها مدل ۱۳۱ ایکس اما برای پارس خودرو قرار دارد که همچنان همان نمرات منفی ضعف بدنه با بدترین حالت ممکنه وجود دارد. در این فهرست شگفتی زیادی را مشاهده کردیم و یکی دیگر از این شگفتی ها در رتبه آخر و مدل ۱۳۲ ایکس کاشان هست که بدنه آن به مراتب نمره منفی کمتری را گرفته است و در دیگر بخش ها نمرات منفی بالایی دارد. جالب است که چینی هایی که تازه پا به عرصه خودروسازی گذاشته اند در حال پیشرفت هستند اما خودروسازی ایران...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج