۱۸۳۶۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کانتـونا: از آسانسور خیلی می‌ترسم!

اریک کانتونا ستاره این روزهای سینما و تئاتر فرانسه هنوز هم دلمشغولی‌ای به نام فوتبال دارد‌‌

خبر ورزشی: اریک کانتونا ستاره این روزهای سینما و تئاتر فرانسه هنوز هم دلمشغولی‌ای به نام فوتبال دارد‌‌؛ ستاره سابق و اسطوره منچستر‌یونایتد که حالا پیشنهادهای هنری‌‌اش کمتر فرصتی به او می‌دهند تا در عرصه فوتبال فعالیت کند، مهمان یکی از برنامه‌های «رادیو و تلویزیون سوئیس» بود و فرصت اندکی پیدا کرد تا برای لحظاتی درباره فوتبال و بحث داغ آن یعنی جام ‌جهانی‌ اظهار‌ نظر کند.

فوتبال خريدني شده

«كانتو» صحبت‌هايش را درباره جام‌ جهاني‌ ۲۰۲۲ كه قرار است در قطر برگزار شود، شروع كرد و در پاسخ به اين سؤال كه فكر مي‌كند دادن جام‌ جهاني‌ به قطر اشتباه بود يا نه، گفت: «بله. به نظر من اشتباه است. نمي‌دانم سرنوشت فوتبال در اين كشور چه خواهد شد ولي خب، فوتبال خريدني شده است. جام‌ جهاني‌ خريدني شده است. معني اين جمله اين مي‌شود كه كشورهايي كه با بحران مالي دست ‌و پنجه نرم مي‌كنند، نمي‌توانند ميزبان جام‌ جهاني‌ باشند» اريك كه با ظاهري هنري روي صندلي قرمزرنگ اين شبكه تلويزيوني لم داده بود و حرف مي‌زد، در ادامه گفت: «تورنمنت‌هاي بزرگ ورزشي امروز، حالا چه جام ‌جهاني‌ باشد و چه بازي‌هاي المپيك همگي در كشورهاي نوظهور برگزار مي‌شوند‌‌؛ مي‌بينيم كه چين، قطر، روسيه و برزيل در اين برهه زماني بيشتر مطرح هستند.»

ليوان

بازيكن سابق تيم المپيك مارسي در ادامه اين گفت‌وگو اشاره‌اي هم به بحث اقتصادي كرد و با بررسي اجمالي اين موضوع گفت: «تنها كشورهايي كه توان پرداخت كردن را دارند، همين كشورهاي نوظهور هستند و بي‌دليل نيست كه برگزاري تورنمنت‌هاي مهم به آنها مي‌رسد. اين موارد همگي به شرايط اقتصادي برمي‌گردد. شرايطي كه درست به يك ليوان شبيه است كه يك طرفش خالي است ولي از طرف ديگر در حال پركردن آن هستند.»

قطر كشور فوتبال نيست

كانتونا در پاسخ به اين سؤال كه برگزاري جام‌ جهاني‌ ۲۰۲۲ در زمستان تصميم مناسبي است و يا اينكه آن را يك اشتباه مي‌داند، گفت: «از زماني كه بچه بوده‌ام و بزرگ شده‌ام، جام‌جهاني‌ در تابستان برگزار شده است ... من فكر مي‌كنم دادن جام جهاني‌ به كشوري كه كشور فوتبال نيست، تصميم چندان درستي نباشد. بايد به جام ‌جهاني‌ ۱۹۹۴ اشاره كنم كه در آمريكا برگزار شد و شايد بگويند اين كشور هم كشور فوتبال نبود ولي با توجه به مهاجر‌پذير بودن و واقع شدن در آمريكاي‌ جنوبي، قابليت رشد كردن در اين زمينه را داشت. پس دادن جام ‌جهاني‌ به كشوري كه چنين پتانسيلي دارد، بد نيست ولي قطر چنين شرايطي را هم ندارد.»

هراس از آسانسور

نكته قابل توجه درباره اين گفت‌وگو برگزاري آن در طبقه شانزدهم ساختمان اين شبكه تلويزيوني بود و كانتونا لقب اولين مهمان را در اين ساختمان به خود اختصاص داد كه ۱۶ طبقه را با پله و نه از طريق آسانسور پيموده است! او در پاسخ به اين سؤال كه چرا اين همه طبقه را با پله بالا آمده است، گفت: «همان‌طور كه مي‌دانيد من از آسانسور مي‌ترسم و فوبياي آسانسور دارم! البته اين را هم بگويم كه در اين مورد با دو روانپزشك هم صحبت كرده‌ام و برنامه‌هاي آنها براي از بين بردن اين فوبيا را هم دنبال كرده‌ام.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج