۱۸۳۸۱۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کارهای بانکی دیگه روی اعصاب نیست!

گزارشی درباره تمام دردسرها و مصائبی که ممکن است در روزهای شلوغ اسفند برای مشتریان بانک ها رخ دهد.

کارهای بانکی دیگه روی اعصاب نیست!





روزنامه هفت صبح: این روزها بیشتر از همیشه با بانک ها و خدماتشان کار دارید. ترافیک و صف های شلوغ مقابل عابربانک ها و نوبت های طولانی وقت زیادی از شما می گیرد تا یک کار ساده و کوچک را انجام دهید. این در حالی است که بسیاری از کارهای ریز و درشت بانکی را می توانید از خانه تان انجام دهید.

شاید هم استفاده متعدد از کارت های بانکی تان برایتان دردسرساز شده است و به دردسر افتاده اید. کارت تان را گم کرده اید و ساعات غیر اداری و تعطیلی بانک هاست و شما نگران خالی شدن حساب تان هستید. وجه از حساب تان کسر شده اما دستگاه پولی به شما نپرداخته است یا آن را به حساب مورد نظرتان انتقال نداده است و ... برای این دردسرها بهترین راهکار چیست؟ خط تلفن بانک ها مشغول تر از همیشه است و نمی توانید به راحتی پرسش هایتان را از کارمندان بانک بپرسید ولی هفت صبح جواب این مشکلات شما را خواهد داد.

کارهای بانکی دیگه روی اعصاب نیست!

وقتی دچار دردسرهای کارتی می شوید

ترافیک سنگین و بانک های شلوغ و صف های دراز مقابل خودپردازها در روزهای آخر سال کاملا عادی هستند. همه به شدت در تب و تاب خرید نوروزی هستند و زیاد پیش می آید که گذرشان به بانک ها بیفتد. حالا فکر کنید در این شرایط دچار دردسرهای بانکی شوید و ندانید که دقیقا برای حل مشکل تان چه کنید.

خطوط تلفن بانک ها مشغول تر از همیشه است و تماس های مکرر و جواب نگرفتن بیشتر کلافه تان می کند.

ما در اینجا به متداول ترین مشکلاتی که ممکن است برای کارت های بانکی شما پیش بیاید اشاره می کنیم و راهکارش را برایتان می گوییم.

۱- عابربانکم گم شده است؛ چه کار کنم؟

به نزدیکترین شعبه بانکی که از آن کارت عابربانک خود را گرفته اید سر بزنید و مشکل را بگویید. از آنها درخواست کنید کارت تان را باطل کنند و به شما کارت جدید بدهند. این کار برای این است که یابندگان کارت بانکی شما نتوانند با ترفندهای مختلف از حساب تان پول برداشت کنند.

کارهای بانکی دیگه روی اعصاب نیست!

۲- بانک تعطیل شده است

مهم نیست! سریع با شماره تلفنبانک مورد نظرتان تماس بگیرید و از طریق آن موضوع را گزارش دهید و کارت تان را مسدود کنید. البته اگر رمز دوم کارت تان را نگرفته اید باید به شما بگوییم خیلی متاسفیم زیرا بدون رمز دوم از طریق تلفنبانک هم نمی شود کاری کرد و باید منتظر آغاز به کار بانک شوید.

۳- گم شدن وجه در انتقال به حساب دیگران

موضوع را به بانک اطلاع دهید. آنجا اطلاعات حساب شما و حسابی که به آن پول ریخته اید بررسی می شود و در صورتی که مشکلی رخ داده باشد، مشکل را برطرف می کنند و پول را به حساب شما برمی گردانند.

۴- پول گمشده در عابربانک ها

یک رسید از صورتحساب تان بگیرید و ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر پول به حساب شما بازگشت که مشکل حل شده است اما اگر این اتفاق نیفتاد، موضوع را به بانک گزارش دهید و صورتحساب را برایشان ببرید. آنجا چند فرم به شما می دهند تا پر کنید و بانک از طریق آن فرم ها مکاتبات لازم را با مراجع مربوط انجام می دهند تا تکلیف پول گمشده شما را مشخص کنند.

۵- رمز کارت را اشتباه زدم، کارت قفل شده

برای غیرفعال شدن رمز کارت تان، مسدود کردن آن یا گزارش مشکلات کارت نیاز نیست حتما تا شعبه افتتاح کننده حساب بروید. اولین شعبه بانک مورد نظرتان می تواند مشکل را حل کند.

کارهای بانکی دیگه روی اعصاب نیست!

۶- عابربانک کارتم را ضبط کرده

به نزدیکترین شعبه بانک مورد نظرتان سر بزنید و مشکل را بگویید. آنها به شما شماره تلفن ماموری را می دهند که کارت های بلعیده شده یک دستگاه خاص را بازیابی می کند. آن مامور شما را راهنمایی می کند که مدارک شناسایی تان را به کجا تحویل دهید و چه زمانی برای گرفتن کارت تان بیایید. زمانی که طول می کشد کارت تان را پس بدهند، معمولا ۱۰ روز تا دو هفته است.

بانکداری در خانه

۷- برای انجام کارهای بانکی روی پای خودتان بایستید

بدون شک در این روزهای شلوغ و پر هرج و مرج آخر سال، بسیاری از شما تمایل ندارید برای کارهای ساده بانکی وقت بگذارید و راهی خیابان ها شوید و بدتر از همه در صف های طولانی عابربانک ها بایستید اما چه می شود کرد؟ ناچارید یکسری قبض ها را بپردازید؛ برای شارژ اینترنت پول به حساب خدمات دهنده تان بریزید، برای دیگران پول واریز کنید یا منتظرید پولی به حساب تان ریخته شود و دائم نمی توانید در صف عابربانک بایستید و موجودی حساب بگیرید. غیر از این، یکسری خریدهای ریز و درشت دارید که برای خریدن هر قلم از لیست تان باید در این ترافیک از این خیابان به آن خیابان و از این منطقه به آن منطقه بروید.

چرا باید این همه دردسر برای خودتان درست کنید؟ راه های ساده تری وجود دارد که می توانید تعداد زیادی از کارهایتان را در خانه انجام دهید و حداقل زمان ممکن را صفر کنید. وجود یک اینترنت خانگی می تواند بسیاری از مشکلات شما را با حداقل وقت ممکن حل کند.

به جای آنکه برای کارهایی مانند پرداخت صورتحساب قبوض، گرفتن موجودی، انتقال وجه، مسدود کردن کارت و ... در صف عابربانک بایستید، می توانید این کارها را از خانه و با مراجعه به سایت اینترنتی بانک مورد نظرتان انجام دهید. علاوه بر این می توانید بسیاری از اجناس مورد نظرتان را از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری کنید. کافی است رمز دوم کارت تان را فعال کنید یا بخش اعظمی از سبد خریدتان را در فروشگاه های اینترنتی پر کنید. این شرکت ها بعد از انجام فرآیند خرید و پرداخت اینترنتی مبلغ آن، کالای مورد نظرتان را حداکثر تا ۴۸ ساعت بعد و از طریق پیک به دست تان می رسانند.

کارهای بانکی دیگه روی اعصاب نیست!

۸- خیلی به تلفنبانک متکی نباشید

غیر از اینترنت، تلفن هم می تواند کارهای شما را به صورت غیرحضوری راه بیندازد. بارها برای تلفنبانک ها تبلیغات متعدد روی آنتن تلویزیون رفته است اما توصیه هفت صبح این است که گزینه اولتان اینترنت باشد زیرا تلفنبانک ها برخلاف تبلیغات از ضریب امنیتی بالایی برخوردار نیستند. هکرها و سارقان می تواننند با یک دستگاه نمایشگر مخصوص به راحتی مکالمات شما را شنود کنند و اطلاعات حسابتان را به دست بیاورند.

۹- شیفت کاری فوق العاده برای بانک ها

این روزها ساعات کاری بانک ها مثل گذشته نیست و حالت فوق العاده پیدا کرده است. بانک های دولتی در روزهای پرکار اسفند ماه معمولا تا ساعت ۱۷ به مشتریانشان سرویس می دهند. بعضی بانک های خصوصی تا ساعت ۲۰ شب هم فعال هستند.

علاوه بر این از هفته جاری تا آخرین جمعه سال، کارمندان بانک سر کار می آیند تا مردم در روزهای پایان سال کارشان لنگ نماند. اگر تصمیم دارید جمعه را برای انجام کارهای بانکی تان انتخاب کنید باید به دو نکته توجه کنید. اول اینکه بانک ها تنها در تعدادی از شعب منتخب خود برای روز جمعه شیفت کاری دارند که برای اطلاع از این شعب باید با بانک مورد نظرتان تماس بگیرید یا به سایت بانک ها در اینترنت مراجعه کرده و این شعب را شناسایی کنید. معمولا شعبه هایی برای شیفت کاری انتخاب می شود که در مرکز شهر قرار دارند.

دومین نکته این است که ساعت کاری بانک ها در روزهای جمعه تا ۱۲ ظهر است و نباید تصور کنید که آنها مانند بقیه روزهای هفته تا ساعاتی از بعدازظهر شیفت می ایستند.

کارهای بانکی دیگه روی اعصاب نیست!

۱۰- از کجا عیدی بگیریم؟

اسکناس ها و سکه های نو معمولا در روزهای پایانی سال، توسط بانک مرکزی بین شعب بانکی مختلف توزیع می شود تا مردم بتوانند عیدی های تانخورده شان را تامین کنند و برای سفره هفت سین شان سکه بگیرند. هر سال چند بانک برای توزیع اسکناس ها و سکه های نو کاندید می شوند و شعب منتخب آن به اطلاع مردم می رسد.

تجربه نشان داده ممکناست پول های تانخورده به دست دلالان هم برسد و آنها این پول های نو را برای فروش به بازار بیاورند. امسال هنوز جزییات دقیقی از شعب توزیع کننده اسکناس های نو منتشر نشده است. با اینحال می توانید زودتر از اعلام بانک مرکزی به بانکی که در آن حساب دارید بروید و درخواست کنید تا یک بسته اسکناس کهنه تان را با اسکناس های نو عوض کنند. بانک ها معمولا این کار را برای مشتریان خود انجام می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج