جاباما
۱۸۴۱۴۸
۶ نظر
۵۱۸۶
۶ نظر
۵۱۸۶
پ

اسفندماهی که باشی...

می‌گویند قدر اسفندماهی‌های دوروبرتان را بیشتر بدانید چون در دوستی آخر معرفت و در زندگی صداقت محض هستند.

اسفندماهی که باشی...
مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری : می‌گویند قدر اسفندماهی‌های دوروبرتان را بیشتر بدانید چون در دوستی آخر معرفت و در زندگی صداقت محض هستند. اگر تا امروز از زیر و بم متولدین آخرین ماه سال چیزی نمی‌دانستید به شما می‌گوییم که این افراد چقدر خوش‌قلب و رویایی هستند و برای گرفتن حق خود تا پای جان‌شان هم شده می‌جنگند.

مرجانه گلچین، ستاره سریال‌های طنز شبکه خانگی و تلویزیون هم متولد دومین روز این ماه سرد زمستان است و درباره ویژگی‌های شخصیتی خودش برای شما توضیح می‌دهد تا با راز و رمز متولدین این ماه به ویژه خانم‌های اسفندماهی‌ بیشتر آشنا شوید.

می‌خواهد بهترین باشد

شاید تکراری‌ترین حرفی که درباره اسفندماهی‌ها شنیده باشید خاص بودن آنها در رفتار و گفتارشان است. اما چرا می‌گویند خاص؛ چون می‌خواهند در همه مراحل شغلی، عاطفی و اجتماعی بهترین و موردتحسین دیگران باشند. از آنجایی که اسفندماهی‌ها علاقه فراوانی به شغل‌شان دارند از شما هم انتظار دارند که به حرفه و هنر آنها اهمیت زیادی بدهید.

اسفندماهی که باشی...

مرجانه گلچین به عنوان اولین سوال در مورد این ویژگی اسفندماهی‌ها درباره خودش می‌گوید: «من با خودم و کارم همیشه صادق هستم. کارم را عاشقانه انجام می‌دهم و با صددرصد انرژی حضور پیدا می‌کنم. صددرصد می‌گذارم تا حداقل ۲۰درصد را از کاری که قرار است انجام دهم،‌بگیرم. حالا امان از زمانی که برای بیست گرفتن کاری کنم. خدا می‌داند نتیجه‌اش چه می‌شود.» (باخنده).

بی‌گدار به آب نمی‌زند

اسفندماهی‌ها ریسک‌پذیر نیستند اما از پذیرفتن نقش‌ها و مسئولیت‌های تازه اما کم‌دردسر بدشان نمی‌آید. اهل بیگدار به آب زدن نیست و قبل از اقدام به هرکاری حتما تمام جوانب را در نظر می‌گیرد. مرجانه گلچین هم از این قاعده مستثنی نیست.

او درباره این ویژگی خودش اینطور توضیح می‌دهد: «هیچ‌وقت بی‌هدف سراغ کاری نمی‌روم. مثلا همین پذیرفتن نقش‌های طنز. من به شدت از اینکه همه ما به سمت تنهاتر شدن پیش می‌رویم، می‌ترسیدم به همین خاطر هم بیشتر طنز کار می‌کنم. من با مردم زیادی در کوچه بازار برخورد دارم که به خاطرنقش‌های طنز برایم دعای خیر می‌کنند. پس مطمئنم کارم بی‌هدف نبوده است.»

حساس‌ترین متولدین سال

خوش‌رویی و خوش‌قلبی هم صفات بارز اسفندماهی‌هاست. تا جایی که درحل مسائل خانوادگی کاملا احساساتی برخورد می‌کنند. هرگز با خشونت با آنها رفتار نکنید. آنها بسیار بیش از زن‌های دیگر حساس هستند. پس شما هم تحت هر شرایطی باید با آنها احساساتی و عاطفی برخورد کنید تا ممطمئن شوید که آنها دلخور نمی‌شوند. هرگز با خشونت با آنها رفتار نکنید.

مرجانه گلچین هم احساساتی و دلسوز بودنش را این‌گونه توصیف می‌کند: «فوق‌العاده احساساتی هستم و شرایط و رفتارها روی من اثر می‌گذارد. مرجانه بداخلاق را اصلا دوست ندارم چون اوقاتی که بابت چیزی ناراحت و عصبانی هستم خیلی خیلی بد می‌شوم اما اکثر اوقات که خوبم واقعا خوب هستم. البته تا فراموش نکردم بگویم که ما اسفندماهی‌ها زودرنج هم هستیم.»

آدم‌شناس حرفه‌ای

اسفندماهی‌ها حس ششم بسیار قوی دارند تا جایی که با یک نگاه اطرافیان‌شان را می‌شناسند در نگاه اول شما را به دقت نگاه می‌کنند و به تجزیه تحلیل رفتارتان در همان برخورد اول می‌پردازند. فراموش نکنید اسفندی آدم‌شناسی و حس درونی خود را در مدت کوتاهی به شما ثابت می‌کنند، به همین خاطر است که می‌توانید به سرعت به آنها اعتماد کنید و مدیریت امور رابطه‌تان را به او بسپارید. این خصیصه هم در مرجانه گلچین به گفته خودش پررنگ است. او معتقد است در روابطش مراقب آدم‌های آب زیرکاه و خطرناک است و در انتخاب دوست‌هایش ریزبین و حساس!

اسفندماهی که باشی...

فداکار، صبور اما مغرور

امانتداری و صبوری از ویژگی‌های خوب و خودبینی و غرور از ویژگی‌های بد زنان متولد اسفند است. اسفندماهی‌ها از مشکلات دیگران بیشتر از گرفتاری‌های خودشان ناراحت می‌شوند. از آنجایی که سخاوتمندی و فداکاری از خصیصه‌های پررنگ زنان و مردان اسفندی است از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند. شنونده‌های خوبی محسوب می‌شوند و پذیرای انتقادات و نقطه نظرات جدید هستند.

همان‌طور که مرجانه گلچین در پایان صحبت‌هایش اضافه می‌کند: «همیشه به حرف‌های مردم در مورد کارم با تمام وجود گوش می‌دهم و از آن برای بهتر شدن روزبه روزم بهره می‌گیرم. این ویژگی هم به خاطر همان سخاوتمندی و مردمداری متولدین اسفند است. »

آرامش‌طلب و با تدبیر

متولیدین اسفند عاشق راحتی و آرامش هستند،‌بنابراین زیاد به مقررات اهمیت نمی‌دهند و خودشان را به نظم و نظام خاصی محدود نمی‌کنند در زندگی مرتبا از شاخه‌ای به شاخه دیگر نمی‌پرند و فکر و ذهن‌شان را در مقطعی خاص تنها روی یک مسئله متمرکز می‌کنند.

گلچین درباره تصمیم‌گیری‌های یک اسفندی در زندگی می‌گوید: «من گاهی در جهت جریان آب شنا می‌کنم و گاهی خلاف جهت و درواقع این شرایط است که برای من تصمیم می‌گیرد که چگونه رفتاری از خودم نشان دهم. برخلاف این ویژگی که اسفندی‌ها تک‌بعدی می‌اندیشند من همزمان به چند مسئله فکر می‌کنم و برای تحقق آنها برنامه می‌ریزم.»

عاشق هنر و سختی‌هایش

متولدین دهه اول اسفند عموما از فارغ‌التحصیلان علوم انسانی و عاشقان ادبیات و هنر هستند. بنابراین از مقاومت و قدرت روحی و جسمی خوبی در برابر سختی‌های وادی هنر برخوردارند. اهل دانستن و آموختن هستند و به شدت طالب مطالعه و تحقیق و کسب مهارت در زمینه‌ای که پیش می‌گیرند.

خانم گلچین در این‌باره می‌گوید: «پتانسیل پذیرش سختی‌ها و عشقی که به کار و زندگی‌ام دارم هم از ویژگی‌های متولدین ماه من است چون بازیگری کار بسیار سختی است و ساعت‌های کار مداوم و فشرده در مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف ما را بیمار می‌کند اما این سختی دلیلی نیست که کارم را کنار بگذارم چون خسته نباشید مردم و بازخوردهای‌شان به سادگی خستگی را از تنم درمی‌آورد. درضمن من هم آشپز خوبی هستم و هم اهل موسیقی.»

اسفندماهی که باشی...

دوستدار طبیعت

اسفندماهی در یک لحظه هم می‌توانند ناراحت باشند و هم خوشحال و از آنجایی که تا حدی درون‌گرا هستند، همین ویژگی باعث می‌شود تا به راحتی نتوانیم تشخیص دهیم چه چیزی آنها را خوشحال می‌کند. اما اگر می‌خواهید آنها را بیشتر بشناسید باید بدانید که اسفندی‌ها شیفته طبیعت و زیبایی‌هایش هستند و حس زیبایی‌شناسی خوبی دارند. این صفت به علاوه خلاقیت بالای آنها باعث می‌شود تا سفر، حضور در محافل هنری یا دریافت هدیه‌های هنری مانند تابلو نقاشی آنها را خوشحال کند.

مرجانه گلچین هم عاشق سرسبزی و طبیعت است و بهترین تفریحش را هم ورزش و سفر کردن می‌داند. او اضافه می‌کند: «این حس درون‌‌گرایی هم از زمان نوجوانی با من است به همین خاطرم هست که همیشه از شلوغی و حواشی واهمه داشته‌ام. ما اسفندی‌ها ذاتا طبیعت آرام، شاعرانه و درون‌گرایی داریم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بانو

      اسفند

    • شیما

      جالب بود
      و
      صحیح
      طبع آرام و انسان دوست اسفندماهی ها رو به خوبی بیان کرده بود.

    • رنگین کمان71

      پرچم اسفند ماهی ها بالاس

    • فاطمه

      بازيگر خوبيه من دوستش دارم . اما تو اين چند فيلم آخري كه بازي كرده نقشهاش و طرز صحبت و بازيش يكنواخته و هيچ فرقي با هم نمي كنه

    • فاطیما

      2 اسفند روز تولد من و خانم گلچین
      :)

    • قاطیما

      منم سیزده اسفندم اره راست میگه منم همینجوریم الحق که هیچکی مثل یه اسفندی نمیتونه زیبایی های زندگی رو ببینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج