۱۸۴۲۷۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انتقاد شدید دولت از لغو بی سابقه کنسرت ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معنی ندارد در جایی مقامی قضایی پیدا شود و جلوی اجرای موسیقی و برگزاری کنسرت آن هم موسیقی سنتی را بگیرد.

واحد مرکزی خبر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معنی ندارد در جایی مقامی قضایی پیدا شود و جلوی اجرای موسیقی و برگزاری کنسرت آن هم موسیقی سنتی را بگیرد.

علی جنتی در همایش ملی الگوی توسعه پایدار و در جمع استانداران در محل وزارت کشور با بیان اینکه وقتی می گوییم فرهنگ منظور همه اجزا و بخش های آن از جمله کتاب، فیلم، موسیقی و غیره است افزود: برای شاداب سازی جامعه و استفاده از فرهنگ در توسعه پایدار نباید صرفا به استفاده از ابزارهای سنتی گذشته خلاصه شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه جریان ضد هنری که به خصوص در مسئله موسیقی و کنسرت ها به راه افتاده است و کارشکنی می کند عناصری هستند که با اتکا به ارزش های دینی مخالفت می ورزند.

جنتی افزود: ضرورت دارد توجه داشته باشیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ در جامعه وظیفه اسلامی خود می داند که در صدور مجوزهای نمایش فیلم ها، تئاتر و برگزاری کنسرت ها دقیقا به معیارهای اسلامی پایبند باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظرهای مختلف علما درباره موسیقی اشاره کرد و گفت: برخی اصولا ممکن است موسیقی را به طور کلی حرام بدانند اما باید بدانیم که اینجا حکومت اسلامی است و در راس آن ولی فقیه قرار دارد.

جنتی افزود: در بین روحانیت هیچ شخصیتی را نمی شناسیم که به اندازه مقام معظم رهبری فیلم و موسیقی بشناسد و به اندازه ایشان رمان و ادبیات بخواند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری فقط ۷۴ جلسه درس خارج فقه شان در مساله غنا و موسیقی بوده است، البته فتاوای سایر علما برای ما محترم است اما در عین حال ملاک عمل ما مقام معظم رهبری است.

جنتی در ادامه خطاب به استانداران گفت : من از شما تقاضا می کنم با جدیت از مجوزهای صادره برای اجرای کنسرت ها حمایت کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در اجرای برنامه های فرهنگی به ویژه موسیقی و کنسرت ها نمی شود یک بام و دو هوا عمل کند گفت: نمی شود یک برنامه ای در یک جا شرعی و در جای دیگر حرام باشد و از برگزاری آن جلوگیری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج