۱۸۴۴۰۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

امکان استرداد ستار ریگی به کشور

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به امضا سند همکاری میان ایران و پاکستان درباره استرداد مجرمین امکان محاکمه و انتقال ستار ریگی به ایران وجود دارد.

خبرگزاری میزان: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به امضا سند همکاری میان ایران و پاکستان درباره استرداد مجرمین امکان محاکمه و انتقال ستار ریگی به ایران وجود دارد.

علی اوسط هاشمی درباره امکان استرداد ستار ریگی از عوامل تروریستی گروهک جیش‎النصر که به تازگی در پاکستان دستگیر شده است، اظهار کرد: در قالب طرح استرداد مجرمین سندی بین دو کشور ایران و پاکستان به امضا رسیده که مقامات جمهوری اسلامی ایران می‎توانند نسبت به انتقال ریگی به کشور و محاکمه وی وارد عمل شوند و این موضوع از سوی کشورمان قابل پیگیری است.

وی افزود: نکته‌ای که درباره دستگیری ستار ریگی از عناصر تروریستی منطقه حائز اهمیت بوده است توجه به این امر بوده که دولت پاکستان در مقطع فعلی در برخورد با عناصر تروریستی اقدامات مثمرثمری را انجام داده و باید این موضوع را به فال نیک گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عملکرد دولت پاکستان در دستگیری یکی از چهره‌های شاخص تروریستی منطقه قابل تقدیر و ستایش است و می‎تواند در زمینه ثبات بخشیدن به مناطق مرزی مشترک و تامین امنیت آن نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

هاشمی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور پاکستان تاکید کرد: در دیدارهایی که با مقامات امنیتی کشور پاکستان داشتم تاکید شد نباید پاکستان اجازه دهد که گروه‎های تروریستی در این منطقه فعالیت‎ کنند چون این روند سبب می‎شود لطمات جبران‎ناپذیری به بحث امنیت در این کشور و در منطقه وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و پاکستان با توجه به مناطق مرزی مشترکی که با یکدیگر دارند نباید اجازه دهند که تحرکات تروریستی راه را برای توسعه و گسترش تعاملات دو کشور مسدود کند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارکرد: حرکت مقامات امنیتی کشور پاکستان در دستگیری ستار ریگی حرکت جدیدی را در دایره تعاملات ایران و پاکستان برای مقابله با اقدامات تروریستی فراهم کرد و دو کشور می‎توانند در زمینه امنیتی و سایر حوزه‎ها باب تعامل را گسترش دهند.

هاشمی درباره اینکه آیا ستار ریگی در اقدامات تروریستی که در منطقه شرق ایران در طی سال‌های گذشته انجام شده است دخالتی داشته است، گفت: ریگی در حال حاضر مسئول گروهک تروریستی جیش النصر و جانشین رئوف ریگی محسوب می‎شود که در اقدامات تروریستی که در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته نقش تاثیرگذاری داشته است.

وی تاکید کرد: ایران به طور حتم با توجه به مستنداتی که درباره اقدامات تروریستی گروهک جیش النصر دارد می‎تواند علیه ستار ریگی اعلام جرم کند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ستار ریگی در شرایط مسلحانه از سوی مقامات امنیتی پاکستان دستگیر شده و حضور وی در پروژه‎های تروریستی قطعی است و محاکمه وی به طور حتم خواست مقامات دو کشور خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج