۱۸۴۵۱
۳۰ نظر
۵۱۰۷
۳۰ نظر
۵۱۰۷
پ

قرن دانشمندان

همه چیز درباره بچه‌های متولد بـهمن

حــساس، بــــی‌ثبات، لجباز، خودمختار و پرجنب و جوش! این‌ها بارز‌ترین خصوصیات بچه‌های متولد بهمن هستند.

همه چیز درباره بچه‌های متولد بـهمن

همه چیز درباره بچه‌های متولد بـهمن

این موجودات لجباز

برترین ها: حــساس، بــــی‌ثبات، لجباز، خودمختار و پرجنب و جوش! این‌ها بارز‌ترین خصوصیات بچه‌های متولد بهمن هستند. آن‌ها بیش از آن چیزی که فکرش را بکنید متکی به خودشان هستند و این اعتماد به نفس گاهی به شدت شما را به وحشت می‌اندازد. چطور می‌خواهید افکارش را مهار کنید؟ افکار بلندپروازانه‌ای که خیلی زود به زود رو می‌شود و شما را در نگرانی محض فرو می‌برد. ذهنش مانند صاعقه، پرسرعت و با قدرت رشد می‌کند و افکارش هم به همین نسبت نقش می‌بندد. در ‌‌نهایت یک روز به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شويد زمام امور خیلی وقت است که از دستتان در رفته و تسلیم اتکا به نفس این موجود کوچولوی لجباز شده‌اید. خب در این مواقع چاره چیست؟ نگران نباشد از هوش نمی‌روید. فقط وقتی دوباره به خودتان آمدید متوجه می‌شوید از همه آدم‌های دور و اطرافتان برای کنترل این بچه کمک خواسته‌اید!


یا رومی روم یا زنگی زنگ

دو راه پیش پای‌تان است یا او را به ویلایی خارج شهر بفرستید و خودتان هم همراهش بروید تا مراقبش باشید بلکه در و همسایه و دوست و فامیل از آزار و اذیت‌هایش در امان باشند و شما هم کمتر احساس شرمساری بکنید یا این‌که پای همه این شر و شور‌ها بایستید و با اطمینان کامل به بقیه قول بدهید که این روز‌هایش را نبینند بلکه منتظر روزی باشند که او در قواره یک دانشمند برجسته و مخترع تمام عیار جایزه نوبل را از آن خود کرده است. باید کم‌کم متوجه شده باشید که در کنار آن همه لجاجت و شیطنت خصوصیات شاخص مثبتی هم وجود دارد که آرام آرام در حال بروز است. بی‌هیچ تعارفی باید بدانید که از بچه‌های متولد بهمن نابغه‌هایی بیرون می‌آیند که روزی توجه و حیرت دنیا را معطوف به خود می‌کنند. ادیسون، چارلز دیکنز، گالیله، آبراهام لینکن، پل نیومن همه و همه جزو همین موجودات عجیب و غریب متولد بهمن بودند که در ‌‌نهایت نام خود را در جرگه مشاهیر دنیا ثبت کردند. بهتر است در مقابل این موجودات غیر قابل پیش‌بینی کمی صبوری به خرج دهيد چون آن‌ها در عین لجاجت می‌توانند روزی بر قله‌های ترقی بایستند و چیزی جز افتخار و سربلندی به شما هدیه ندهند. مطمئن باشید که مدارا با این بچه‌ها ارزشش را خواهد داشت تا روزی شاهد این باشید که جهان در برابر توانایی‌های همین کوچولوی لجباز امروز شما میخکوب شده است.


شیرین و دوست داشتنی

آن‌ها پر از تضاد و تناقض هستند اما این دلیل نمی‌شود که در جمع خانواده به عنوان یک موجود شیرین و دوست داشتنی شناخته نشوند. این بچه‌ها بیش از حد پر شر و شور هستند و معمولا یک جا بند نمی‌شوند. بهترین تشبیه برای آن‌ها ملخ هواپیماست. همانطور که ملخ هواپیما به شدت می‌چرخد و یک لحظه متوقف نمی‌شود، بچه‌های متولد بهمن هم آرام و قرار ندارند و مرتب دور خود می‌چرخند! اگر تا امروز غرور کودکی‌شان مانع از این شده که درباره ترس‌های‌شان با شما حرف بزنند بد نیست بدانید بچه‌های متولد بهمن از ترس‌های غیرمنطقی مثل ترس از هواپیما، آسانسور و حتی جریان برق آزار می‌بینند.


رفیق تودار

این بچه‌ها رفقای شفیقی برای ديگران هستند. از دوستان دوران مدرسه‌شان گرفته تا بقال سرکوچه و پیرزن همسایه گرفته تا فردی که فقط یک بار در اتوبوس با او هم‌کلام شده‌اند. این بچه‌ها البته قادرند افکار دیگران را خیلی خوب بخوانند و شاید به همین دلیل است که به رفقای گرمابه و گلستان دیگران تبدیل می‌شوند، اما در عین حال آن‌ها بسیار تودار هستند و از آنچه در ذهنشان می‌گذرد با کسی حرفی نمی‌زنند. خب همه چیز کاملا مشخص است. این بچه‌ها صددرصد غیرقابل پیش‌بینی‌اند، چون در عین آرامی می‌توانند شلوغ باشند و در عین یاغی‌گری می‌توانند فرمانبری کنند. آن‌ها ذاتا دانشمندند؛ دانشمندان قرن که شاید در عین ناباوری بهترین راه‌حل‌ها را برای پیچیده‌ترین مسائل طراحی مي‌کنند و البته لحظه‌ای بعد همه آن‌ها را از یاد مي‌برند!


فرار از مسئولیت

این بچه‌ها هر چند به ورزش علاقه دارند اما اگر قرار است این کار را انجام بدهند باید کسی آن‌ها را تشویق کند، ‌چون همانقدر که به لحاظ ذهنی سریع و پرشتاب هستند به لحاظ جسمی تنبلی می‌کنند. معمولا هم براي این‌که از زیر بار چنین مسئولیت‌هایی شانه خالی کنند خیلی راحت پاسخ «من نمی‌توانم» را پیش روی دیگران می‌گذارند. البته ممکن است خیلی اتفاقی چیزی را که شما از آن‌ها خواسته‌اید قبول کنند، مشروط بر این‌که خودشان تصمیم گرفته باشند نه این‌که از سر اجبار به سمتی سوق داده شوند. پس بهتر است این مسائل را به آن‌ها یاد بدهید نه این‌که مجبورشان کنید.


نه گفتن قاطعانه او

در کودکی پر شر و شور است اما هیچ بعید نیست اوضاع در نوجوانی بد‌تر هم بشود. پس بهتر است در این مورد هم آمادگی لازم را داشته باشید. گاهی آنقدر قاطعانه در برابر خواست‌های شما نه می‌گوید که یک لحظه احساس می‌کنید او والد است و شما فرزند. همین یعنی این‌که این بچه‌ها در سنین نوجوانی می‌توانند یک یاغی تمام عيار باشند. اما وجود تناقض فراوان در بچه‌ متولد بهمن می‌تواند شرایط معکوسی را هم منجر شود. مثلا این‌که در عین یاغی‌گری و افسار گسیختگی ناگهان کاملا مطیع فرمان شما شود و همه آنچه را می‌خواهید مو به مو برای‌تان اجرا کند. اما خیلی هم خوشحال نباشید چون او می‌تواند با وزش یک نسیم ملایم خلق و خوی کاملا متضادی به خود بگیرد و برای هزارمین بار شما را شگفت زده کند.


ریاضیدانان کوچک

درک شهودی ناشی از تاثیرات اورانوس باعث می‌شود ذهن بچه‌های متولد بهمن خیلی به سرعت پیشرفت کند و جلو برود. شاید به همین دلیل است که معلم‌های ریاضی معمولا از این بچه‌ها شاکی‌اند، آن هم به این دلیل که بچه‌هاي متولد بهمن اجازه نمی‌دهند مسائل پیچیده ریاضی طبق اصول و قدم به قدم حل و فصل شوند بلکه پیش از آن‌که بقیه بتوانند اصل مسئله را درک کنند، این بچه‌ها همه چیز را در ذهن خود حل کرده‌اند. البته آن‌ها در عین حال که قادرند همه چیز را به همین سرعت در ذهن‌شان حل کنند به‌‌ همان سرعت هم همه چیز را فراموش می‌کنند. حافظه این بچه‌ها نه تنها قوی نیست که در این زمینه ضعف هم دارند. پس بهتر است از‌‌ همان سنین پایین آن‌ها را به کلاس‌های آموزشی مثل زبان بفرستيد تا به لحاظ حافظه تقویت شوند.


بچه های غیر قابل پیش بینی ؟

به خودتان زحمت ندهید چون هرگز قادر نخواهید بود کارهای فرزند متولد بهمن خود را پیش بینی کنید. اگر در یک روز طوفانی که باران در قالب تگرگ به در و دیوار می‌کوبد و بیرون از خانه کورانی برپاست ناگهان متوجه شدید خبری از کوچولوي بهمن ماهی‌تان نیست، اصلا تعجب نکنید چون او خانه را به قصد کند و کاو در این هوای طوفانی ترک کرده و تا چیزی را که نخواهد به دست نیاورد، حاضر نخواهد شد به خانه برگردد! البته این بچه‌ها آنقدر خوش شانس هستند که خیلی زود‌تر از آن‌که توقع دارند چیزی را که طالبش هستند به دست بیاورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهام

      منم بهمنی هستم
      مرسی از مطلبتون

    • shima

      مطالب جالبی بود!مرسی منم متولدبهمنم

    • شیوا

      منم بهمنی هستم مرسی خیلی جالب بود

    • فتانه

      من متولد بهمنم و عاشق همه بهمنيا..مطالبتون كاملا درست بود

      پاسخ ها

      • میترا

        مرسی همچنین جوجومنم بهمنی ام فدای همه بهمنیها

    • فریماه

      خیلی جالب بود کل خصوصیاتمو داشت

    • ی بهمنی دیوونه

      منم بهمنیم در مورد ریاضی که گل گفتی قشنگ خود من معلم ریاضی ب مامنم گفته دیخترت احساس میکنه خیلی بلده و همش میپره تو حرفم تا جواب بده اههههه با این معلما خلاصه دستت درد نکنه عالی بودن مرسی: *

    • فاطمه

      میسی خیلی شبیه من بود
      میسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    • فاطمه

      میسی خیلی شبیه من بود
      میسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    • مهدیه

      میتونم بگم عین حقیقت بود فکر میکنی کلا از اخلاق های من
      پی برداری کرده بودن
      عالی بود مرسی

      پاسخ ها

      • هلیا

        خییییییییییییییییلی خوب بود مرسییییییییی

    • هلیا

      وایی خیلی عالی بود واقعا دستتون درد نکنهههههه

    • سایه

      واینکه دیوونه هم هستن منم بهمنی ام جیگربهمنیاروعشقه!!!!!!!!

    • نفس

      خیلی جالب بودن درست خصوصیات خودم بود مرسییییییییی

    • بدون نام

      منم بهمنیم ممنووووووووووووووووووون

    • الی

      بابا اصن خودمو میگه به جانه تو

    • گلی

      خیییییییییییییییییییلی باحالی ماچ رو لپت

    • ماهان

      ممنون از مطالب خوبتون...جالب بودن..منم یه بهمنیم

    • پریا

      واقعا حقیقت داره..... منم بهمنی هستم.... خوشحالی یعنی اینکه بهمنی باشی

    • لیلا

      بچه منم بهمن ماهیه مرسی از مطالبه خوبتون

    • انا

      من نخوندم اما میدونم بهمنی ها خیلی جذاب و خاص با غرور با تحمل و خلاصه هرچی که فکرشو کنی رو دارن اگه می خواهی ازدواج کنی یادتون نره که بهتر از بهمنی ها پیدانمیکنید

    • بدون نام

      خیلی شبیه من بود ولی یک جایی از اون نوشته یعنی اینکه ریاضی آنها خوب است برای من نیست

    • فائقه

      دقیقا شخصیت من بود کپی برابر اصل بالاخره یه جا شخصیتمو درست نوشت درسته منم ریاضیم خیلی خوبه ولی معلممون از این بابت از دستم عصبانی نیست و بهم افتخار می کنه

    • نیلوفر

      بهتر از بهمن ماهی پیدا نمی کنید پس نگردید چون بهتر از بهمن ماهی پیدا نمی شه

    • یاس

      بچه بهمنی ادمو روانی میکنه خیلی فضول و لجباز تشریف دارن...همش فضولی میکنه

      پاسخ ها

      • علی

        خیلی هم باحال هستن لجبازیشون

    • مانا

      سلام مطالب جالبی بودند. بهمنی ها دوستتان دارم

    • راحیل

      خود خود خودمم هممشش خصوصیات من بود عالیی مرسیی
      عاشقتونممممم هم مااهیااااااااااااااااااا

      خوشحالی ینی بهمن ماهی باشی

    • بدون نام

      هالی بود مخصوصا قسمت زود فراموش کردنش داخل ریاضی

    • نگین

      معلومه که مابرتریم ازهمه لحاظ ام من حافظم اینو ازاونجایی میگم که من توتیزهوشانم. ماخیلی باحالیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج