۱۸۴۵۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وزیر علوم:‌ ‌موضوع بورسیه‌ ها رها نشده است

وزیر علوم گفت:‌ ‌موضوع بورسیه‌ها نه رها شده است نه این که درباره‌ی آن اغماضی صورت گرفته. حق و ناحقی انجام نشده و حق کسی هم ضایع نشده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر علوم گفت:‌ ‌موضوع بورسیه‌ها نه رها شده است نه این که درباره‌ی آن اغماضی صورت گرفته. حق و ناحقی انجام نشده و حق کسی هم ضایع نشده است.

محمد فرهادی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالاتی در خصوص اینکه تعدادی از دانشگاهها از جمله دانشگاه تهران با سرپرست اداره می‌شوند گفت: حدود ۳۲ دانشگاه سرپرست دارند و به غیر از چندموردی که من آنها رامنصوب کرده‌ام بقیه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی معرفی کرده‌ایم.

وی افزود: به هر ترتیب دستورات کار شورا زیاد و وقت‌گیر است و همه‌ دانشگاههایی که سر پرست دارند از جمله دانشگاه تهران در دستور کار در این راستا قرار گرفتند.

فرهادی همچنین در مورد وضعیت دانشجویان ستاره‌دار نیز و صحت این مطلب که کمیته‌ای در وزارت علوم برای آنها در نظر گرفته شده است اظهار کرد: این طور نیست که به شکل رسمی در وزارت‌خانه چنین کمیته‌ای تشکیل شده باشد پیگیری‌هایی از طریق وزارتخانه با مراجع ذیربط می‌شود و آنها که مشکلی ندارند به دانشگاهها معرفی می‌شوند.

وی افزود: اگر این دانشجویان مسائل خاصی که به نظام و امنیت بر می‌گردد نداشته باشند به دانشگاه معرفی می‌شوند. البته در حال حاضر تعدادشان کم شده است. رسیدگی به وضعیتشان برای دوره‌های قبل تمام شده و هم اکنون برای پذیرش‌های جاری تعدادی دردست بررسی هستند.

وزیر علوم در ادامه درباره‌ی وضعیت دانشگاه آزاد درباره‌ی برخی از مباحث آموزشی این دانشگاه اظهار کرد: در دانشگاه آزاد همچون بقیه موسسات آموزش عالی تایید رشته‌ها و مقاطع تحصیلی و تعداد پذیرش و دانشجویان توسط شورای گسترش و وزارتخانه انجام می‌شود. در این راستا کمیته‌ی ویژه‌ای برای تعیین تکلیف تشکیل شده تا این که تا اردیبهشت ماه سال آینده به نتیجه برسند.

وزیر علوم اظهار کرد:‌ باید شرایط لازم برای تاسیس رشته در محل خاص وجود داشته باشد. در این راستا بسیاری از تقاضاهای دانشگاهها کافی نبوده و در حال تکمیل هستند و تا اردیبهشت ماه سال آینده این فرصت را دارند.

فرهادی خاطر نشان کرد:‌ در مورد شهریه این دانشگاه نیز هیات امنای دانشگاه آزاد با توجه به تورم تصمیم گرفته. تا آنجا که من می‌دانم شهریه ثابت این دانشگاه زیاد نمی‌شود و واحدهای درسی به مقدار ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

خبرنگاری در مورد پیگیری‌های وزارت علوم در خصوص بورسیه‌های دولت قبل پرسید و این که آیا این موضوع همچنان ادامه دارد یا رها شده است و فرهادی در این باره گفت: در این باره کمیته‌ای در معاونت دانشجویی سازمان دانشجویان تشکیل شده بود و این کمیته کارش را ادامه می‌دهد.به اعتراضاتی هم که وجود داشته رسیدگی شده و امیدواریم تا پایان امسال نتیجه بررسی این بورسیه‌ها مشخص شود.

وی تاکید کرد:‌ موضوع بورسیه‌ها نه رها شده است نه این که درباره‌ی آن اغماضی صورت گرفته. حق و ناحقی انجام نشده و حق کسی هم ضایع نشده است.

وی همچنین درباره‌ی تقویت بخش خصوصی دانشگاهها نیز اظهار کرد: از سال ۸۴ تا ۹۳ بالای ۲۳۰ موسسه آموزشی غیر دولتی وغیر انتفاعی شکل گرفته است و ما بنا داریم به این ها کمک نظارتی داشته باشیم. اما من به صراحت گفته‌ام که مجوز دیگری داده نشود تا همین‌ها تقویت شود. چرا که بسیاری از رشته‌ها تکراری هستند و وقتی تعداد مقاطع تحصیلی در دانشگاههای غیر انتفاعی و آزاد و پیام نور زیاد است که بازار کار ندارد خیلی لازم نیست باز هم مجوز داده شود.

فرهادی تاکید کرد: بناست پذیرش دانشجو در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مطابق با نیاز کشور باشد.

وزیر علوم اظهار کرد: در مورد بودجه وزارت علوم باید گفت حداقل‌هایی که لازم است تا دانشگاهها بتوانند کارشان را ادامه دهند تا صد در صدشان تخصیص داده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج