۱۸۴۵۹۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

شمارش معکوس برای قطع یارانه پولدارها

سرانجام پس از مباحث فراوان در جلسه روز گذشته مجلس، نمایندگان منابع یارانه نقدی را بیش از ۷ درصد کاهش دادند و به این ترتیب شمارش معکوس برای حذف بخشی از یارانه‌بگیران، آغاز شد.

سایت اصولگرای صرط نیوز: سرانجام پس از مباحث فراوان در جلسه روز گذشته مجلس، نمایندگان منابع یارانه نقدی را بیش از ۷ درصد کاهش دادند و به این ترتیب شمارش معکوس برای حذف بخشی از یارانه‌بگیران، آغاز شد.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، بودجه منابع یارانه نقدی از ۴۲ هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت در لایحه بودجه به ۳۹ هزار میلیارد تومان کاهش یافت که منجر به حذف خانوارهای پردرآمد خواهد شد.

پیش از این، برخی نمایندگان مجلس قصد داشتند این منابع را تا ۳۰ هزار میلیارد تومان (۲۸.۵ درصد) کاهش دهند که در این صورت، به گفته نوبخت ۲۶ میلیون نفر از تعداد یارانه بگیران کاسته می شد.

با در نظر گرفتن معیاری که نوبخت بر اساس آن حذف ۲۶ میلیون نفر را قطعی دانسته بود، و بر اساس مصوبه فعلی، باید ۶.۵ میلیون نفر از یارانه بگیران حذف شوند.

این در حالی است که اگر عدد اولیه اعلام شده از سوی دولت را معیار بگیریم، حذف ۷ درصد از آن، به معنای حذف ۷ درصد از یارانه بگیران یعنی حدود ۵ میلیون نفر است.

به این بلبشو می توان اظهارات علی لاریجانی را نیز اضافه کرد. رییس مجلس دیروز گفته بود: دولت گفته است که در حال حاضر ۸۰۰ هزار نفر را می‌تواند از یارانه نقدی حذف کند.

از طرفی، اوایل سال جاری وزیر اقتصاد گفته بود ۱۰ میلیون نفر را برای حذف از یارانه نقدی شناسایی کرده و طی هفته‌های اخیر نیز نوبخت گفته بود که حذف یارانه پردرآمدها را دولت آغاز کرده است.

حال ابهامات ماجرا اینجاست که اولا چه تعدادی از یارانه بگیران حذف خواهند شد و در ثانی، اگر دولت تا کنون ۸۰۰ هزار نفر را آماده حذف از لیست یارانه بگیران کرده باشد، باقیمانده افراد را با چه معیاری شناسایی خواهد کرد. آیا اشتباهات محاسباتی در حذف افراد کم درآمد و باقی ماندن افراد پردرآمد در ماجرای یارانه ها نیز تکرار خواهد شد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اهورا

      وقتی اینهمه یارانه بگیر را حذف میکنند لاقل به فکر مردم فلک زده باشند تا یارانه اینها را به این مردم نیازمند بدهند مثلا 45 هزار توان را بکنن 65 هزاز تومان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج