جاباما
۱۸۴۶۲۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

راز برنده شدن مجيدي در نظرسنجي ۹۰

جامعه‌شناسان این تعبیر را درباره چهره‌های معروف به کار می‌برند: «چهره‌های نابغه جایگاه ویژه و بالاتری نزد مردم دارند که یکی از دلایل اصلی آن کمیاب بودن این افراد در جامعه است.»

افکار نیوز: جامعه‌شناسان این تعبیر را درباره چهره‌های معروف به کار می‌برند: «چهره‌های نابغه جایگاه ویژه و بالاتری نزد مردم دارند که یکی از دلایل اصلی آن کمیاب بودن این افراد در جامعه است.»

ستاره‌هاي فوتبال نيز از اين قاعده مستثني نيستند. اساساً زيبايي مديوم فوتبال نيز بستگي تام به ستاره‌ها و چهره‌هاي محبوب دارد. دوشنبه شب گذشته و همان‌طور كه از قبل پيش‌بيني مي‌شد، فرهاد مجيدي كاپيتان سابق آبي‌ها توانست ۵۹ درصد و حدود يك ميليون رأي را به خود اختصاص داده و به عنوان محبوب‌ترين بازيكن دو دهه اخير استقلال انتخاب شود. پس از مجيدي نيز عليرضا منصوريان با ۱۷ درصد، جواد زرينچه با ۱۰ درصد، مجتبي جباري با ۹ درصد و آرش برهاني با ۵ درصد به ترتيب عناوين دوم تا پنجم را به دست آوردند.

البته در نظرسنجي قبلي برنامه ۹۰ كه به تفصيل درباره دلايل انتخاب علي كريمي نوشته شد، بايد پذيرفت فرهاد مجيدي ديرتر از عليرضا منصوريان و جواد زرينچه از فوتبال خداحافظي كرده است اما در مورد آرش برهاني و مجتبي جباري چه بايد گفت؟

اولي كه هنوز در استقلال بازي مي‌كند و دومي هم مثل فرهاد مجيدي در شرايطي حساس، استقلال را به مقصد قطر و ليگ ستارگان ترك كرد، پس چرا شماره ۷ انتخاب مي‌شود و همه را پشت سر مي‌گذارد؟

همان‌طور كه در مطلع مطلب نوشتيم، نابغه و كمياب بودن يكي از دلايل محبوبيت بي‌بديل فرهاد مجيدي به شمار مي‌رود. از طرفي شماره ۷ سابق استقلال خيلي در دسترس نيست و معمولاً در رسانه‌هاي نوشتاري، ديداري و شنيداري ديده نمي‌شود. اين در دسترس نبودن و ناياب بودن هم يكي از دلايلي مي‌تواند باشد كه مجيدي را دست‌نيافتني‌تر از سايرين جلوه مي‌دهد.

از طرف ديگر فرهاد مجيدي فوتباليستي فتوژنيك است و همين خوش‌چهره بودن نيز عاملي است كه بر محبوبيت او اضافه مي‌كند. اما آنچه باعث شده كاپيتان سابق استقلال اعتبار بيشتري نزد هواداران پيدا كند ۴ گلي است كه مجيدي در سال‌هاي اخير به پرسپوليس زده و زمينه‌ساز يك ركورد مهم براي آبي‌پوشان بوده است. هرچند پرويز مظلومي همواره مي‌گويد نماد ۴ را من در استقلال درست كرده‌ام ولي كيست كه نداند خالق اصلي اين عدد، فرهاد مجيدي است. بازيكني خلاق و تأثيرگذار در بازگشت دوباره به استقلال و بعد از حدود ۸ سال توپ زدن در كشورهاي عربي در ۴ دربي حساس و نفسگير موفق به گشودن دروازه پرسپوليس شد تا نام خود را براي هميشه در تاريخ اين باشگاه جاودانه كند.

بي‌شك اهالي فوتبال و به ويژه استقلالي‌ها منتظر نظرسنجي فينال برنامه ۹۰ و رقابت داغ فرهاد مجيدي با علي كريمي هستند تا محبوب‌ترين مرد دو دهه اخير فوتبال ايران در اين برنامه پرمخاطب تلويزيوني انتخاب شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج