۱۸۴۶۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آرسنال نيازمند ثبات در خط ميانى

در خط ميانى آرسنال همواره تغييرات زيادى به چشم خورده و ثبات خاصى در تركيب بازيكنان در اين منطقه از زمين توپچى ها در اين فصل وجود نداشته است.

طرفداری: آرسن ونگر سرمربى آرسنال با مشكل لوكسى در خط ميانى تيم خود برخوردار است، چون هيچ تيم ديگرى نظير آرسنال شاهد حضور متعدد هافبك هاى با كيفيت در كادر خود نيست و به همين دليل آرسن ونگر همواره تغييرات فراوانى را در ساختار خط ميانى توپچى ها در طول بازى هاى اين فصل در نظر گرفته است.

در بازى مقابل موناكو از رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا، آرسن ونگر براى تيم خود از تركيب ۱-۳-۲-۴ استفاده نمود. در پست هافبك دفاعى فرانسي كوكوئلين به همراه سانتى كازورلا پشت سر مسوت اوزيل به بازى گرفته شدند و الكسيس سانچز و دنى ولبك نيز در دو سمت چپ و راست خط ميانى قرار گرفتند.

اين تركيب آن طور كه بعد از واگذارى نتيجه بازى مشخص شد، هرگز انتخاب ايده آلى نبود، چون توپچى ها در استاديوم خانگى خود در مقابل تيم فشرده موناكو براى نزديك شدن به دروازه حريف با مشكلى اساسى روبرو بودند. به خصوص فضاهاى خالى زيادى در اختيار اوزيل قرار نگرفت به طورى كه وى هرگز موفق به زدن ضربه به سمت دروازه موناكو نشد و تنها يك پاس منجر به گل براى هم تيمى هاى خود ارسال نمود.

در اين ديدار بين خطوط حريف، جايى كه محل درخشش مسوت اوزيل است، ‌وى از فضا و زمان كافى براى بازى سازى برخوردار نبود. علاوه بر اين در كنار اوزيل بازيكنى به نام سانتى كازورلا به بازى گرفته شده بود كه از مشخصه هاى تهاجمى شبيه اوزيل برخوردار است. در تركيب آرسنال در ديدار مقابل موناكو كمبود يك رهبر و يك استراتژيست واقعى در ميانه ميدان احساس مى شد. بازيكنى نظير توماس روسيچكى كه با اضافه شدن به آرسنال مى تواند با تجربه خود ساختارى به تركيب آرسنال در ميانه ميدان بدهد.

در اوايل سال ۲۰۱۵ ميلادى روسيچكى در ميانه ميدان توپچى ها بازى هاى خوبى از خود ارائه نمود، با وجود ۳۴ سال سن اين هافبك اهل جمهورى چك همچنان پويا و محرك است و از قدرت بازى سازى خوبى برخوردار است. وى به بازى تيم آرامش مى دهد و نسبت به سال هاى جوانى خود محتاط تر و تدافعى تر در ميدان عمل مى نمايد.

روسيچكى مى تواند در ميانه ميدان به معمار تيم بدل شود و با هنر خود ريتم و سرعت بازى تيم را تعيين نمايد و بى دليل نيست كه به او لقب "موزارت كوچك" داده شده است. آرسن ونگر نيز در اواخر ماه ژانويه در تمجيد از او گفته بود:"روسيچكى فوق العاده است، اگر كسى فوتبال را دوست داشته باشد، نمى تواند روسيچكى را دوست نداشته باشد، من خوشحال هستم كه مى توانم از او در آرسنال استفاده نمايم." با اين وجود اين هافبك چك در شش بازى رسمى بعد از اين صحبت ها، تنها در يك بازى از ابتدا در تركيب اصلى قرار گرفت كه كسى دليل آن را به جزء آرسن ونگر نمى داند. شايد به اين دليل كه مسوت اوزيل و آرون رمزى بعد از پايان يافتن مصدوميت خود، به تدريج به تركيب اصلى تيم اضافه شده اند.

استفاده از حضور هم زمان اوزيل و روسيچكى در ميانه ميدان مى تواند گزينه اى جذاب براى آرسن ونگر چه در چيدمان ۱-۴-۱-۴ و چه در چيدمان ۱-۳-۲-۴ باشد، اوزيل در چنين تركيب هايى مى تواند در پست شماره ده از تاثيرگذارى بيشترى برخوردار باشد و روسيچكى مى تواند نقشى تدافعى تر را در اختيار گيرد، در صورتى كه در كنار خود بازيكنى قدرتمند نظير جك ويليشر، مايكل آرته تا يا ماتئو فلائينى را به عنوان زوج تكميل كننده خود داشته باشد.

آمار نيز چنين ادعايى را به اثبات رسانده است، اوزيل و روسيچكى تا كنون در شش بازى از رقابت هاى ليگ برتر جزيره در تركيب اصلى حضور داشته اند كه توپچى ها در اين ديدارها به طور ميانگين ۲.۳ امتياز كسب كرده اند، اين آمار در بازى هايى كه تنها روسيچكى در تركيب اصلى قرار داشته به ۱.۹ امتياز و در ديدارهايى كه اوزيل به تنهايى حضور داشته به ۲.۱ امتياز مى رسد. در ديدارهايى كه هيچ يك از اين بازيكنان در تركيب اصلى آرسنال حاضر نبوده اند نيز چنين آمارى به ۱.۹ امتياز مى رسد.

كازورلا نيز براى بازى در پست شماره ده از كيفيت بالايى برخوردار است، اما مى توان حضور در كناره هاى زمين را نيز براى او متصور بود، چون وى در اين منطقه از زمين نيز بارها عملكرد فوق العاده اى داشت است، علاوه بر اين وى در كناره ها بسيار تاثيرگذارتر از اوزيل خواهد بود، چون اين هافبك آلمانى بازدهى خود را با قرار گرفتن در كناره هاى زمين به شدت از دست مى دهد.

بعد از شكست خانگى ۱:۳ در بازى رفت مقابل مواكو، آرسنال در شرايط سختى قرار دارد و براى صعود به مرحله بعد بيشتر به معجزه نياز است، اگر توپچى ها نتوانند اين بار نيز از مرحله يك هشتم نهايى صعود نمايند براى پنجمين فصل متوالى اين مرحله ايستگاه آخر آنها در اين رقابت ها خواهد بود.

در مراحل حساس يك فصل آرسن ونگر معمولا تغييراتى در تركيب اصلى تيم خود به وجود نمى آورد، البته سيستم چرخشى و در نظر گرفتن چيدمانى بر اساس نحوه بازى حريف نيز مى تواند مزيت هايى به همراه داشته باشد. اما دستيابى به ثبات تيمى با تغييرات مدام تاكتيكى و چيدمان بازيكنان بعيد به نظر مى رسد، با استفاده هم زمان از اوزيل و روسيچكى، آرسن ونگر مى تواند از محورى جذاب و خلاق در ميانه ميدان برخوردار باشد. اين سرمربى فرانسوى مى بايست با تصميم گيرى خود سرانجام راه حلى براى اين مشكل لوكس پيدا نمايد و بايد ديد كه وى به كدام يك از هافبك هاى خود در اين زمينه اعتماد خواهد نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج