جاباما
۱۸۴۶۷۳
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

شاهین بیانی: مجیدی محبوب ترین است

محبوب بود، در زمین می‌درخشید، تعصب داشت اما حالا همه فراموشش کرده‌اند. مدافع خوش چهره‌ای که در اواخر دهه ۵۰، پیراهن استقلال را به تن کرد. ۱۷ سال مداوم در این تیم بازی کرد و سپس با همان پیراهن از فوتبال رفت.

وب سایت نود: محبوب بود، در زمین می‌درخشید، تعصب داشت اما حالا همه فراموشش کرده‌اند. مدافع خوش چهره‌ای که در اواخر دهه ۵۰، پیراهن استقلال را به تن کرد. ۱۷ سال مداوم در این تیم بازی کرد و سپس با همان پیراهن از فوتبال رفت.

رفت و دیگر خبری از او نشد. مشکلاتی در زندگی شخصی‌اش به وجود آمد اما حالا قصد بازگشت دارد. هدفش انتقال تجربه به بازیکنان جوان است. در آکادمی استقلال یا تیم‌های پایه. انتخاب مجیدی به‌عنوان محبوب‌ترین بازیکن استقلال بهانه پاک کردن غبار فراموشی از روی نام شاهین بیانی بود. مرد ۵۳ ساله‌ای که در زمان بازی، بدون شک محبوب‌ترین بازیکن استقلال بود.

شاهین بیانی کجاست؟

فعلا که هیچ‌جا اما قصدم بازگشت به محیط فوتبال است.

با چه سمتی؟

برای حضور در آکادمی استقلال صحبت‌هایی انجام دادم و فکر می‌کنم نتیجه این مذاکرات در فروردین ماه مشخص شود.

اگر آکادمی نشد چه؟

شاید در تیم‌های پایه مشغول به کار شوم تا تجربیاتم را به جوان‌ها انتقال دهم.

تیم‌های پایه استقلال؟

مشخص نیست. شاید استقلال و شاید تیمی دیگر.

نظرسنجی نود بهانه این مصاحبه است، در جریانش هستید؟

بله، می‌دانم که فرهاد مجیدی محبوب‌ترین بازیکن دو دهه اخیر استقلال شد. بالاخره مردم بهترین‌ها را انتخاب کرده بودند و باید به نظرشان احترام گذاشت.

با انتخاب مردم موافقید؟

موافقم چون فکر می‌کنم مجیدی محبوب‌تر است و مردم هم دوستش دارند. فرهاد گل‌هایی زده که هنوز در یاد مردم هست. مردم گل زدن را بیشتر دوست دارند و همین یکی از دلایل مهم انتخاب مجیدی بود. البته این را هم نباید نادیده گرفت که فرهاد در زمین هم با تعصب بازی می‌کرد و برای استقلال سنگ تمام می‌گذاشت.

البته جای شما هم خالی بود.

من که در دو دهه نبودم.

بودید چون اوایل دهه ۷۰ و اگر اشتباه نکنم تا سال ۷۳ بازی کردید.

بحث برنامه بیشتر روی اواخر دهه ۷۰ بود، به همین خاطر فکر می‌کنم دوران بازی من به این نظرسنجی نمی‌خورد.

اگر نظرسنجی دهه به دهه بود قطعا شما رأی می‌آوردید.

احتمالا. من ۱۷ سال مداوم برای استقلال بازی کردم و مردم این چیزها را فراموش نمی‌کنند. کاپیتان تیم رویایی دهه ۹۰ استقلال بودم که قهرمان آسیا شدیم. مردم یادشان مانده من حتی مقابل پیشنهادهای بالای تیم‌های دیگر به پیراهن استقلال پشت نکردم و تا آخرین روز فوتبالم آن را از تن درنیاوردم. قداست پیراهن استقلال را حفظ کردم و با این تیم عناوینی به دست آوردم که شاید گوشه‌ای از آنها در ذهن مردم مانده باشد.

چهره فتوژنیک شما چقدر در محبوبیت‌تان نقش داشت؟

زیاد نه. مردم بیشتر تعصب مرا دوست داشتند. مخصوصا در دهه ۶۰. الان بازیکنی را نمی‌بینیم که یک دهه در یک تیم بماند. تداوم در پوشیدن پیراهن استقلال و افتخاراتی که به دست آوردم در تاریخ ثبت شده و دلیل محبوبیتم در گذشته بود. در تاریخ استقلال، فقط دو کاپیتان جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالا برده‌اند که یکی از آنها من هستم.

پس یکی از ستاره‌ها متعلق به شما است.

نه تنها من بلکه برای بازیکنانی که در آن تیم بازی می‌کردند و البته هوادارانی که برای ما سنگ تمام می‌گذاشتند.

از قهرمانی آسیا صحبت کردید. قلعه‌نویی چند روز قبل عنوان کرد که استقلال با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قهرمان آسیا شد. حرف‌های سرمربی استقلال را تایید می‌کنید؟

امیر درست می‌گوید. با ۵ میلیون تومان توانستیم عنوان قهرمانی آسیا را به دست بیاوریم. نرخ تورم را نباید فراموش کنیم اما آن زمان قرارداد بازیکنان ما درجه‌بندی شده بود. مثلا درجه یک‌ها ۲۰۰ هزار تومان برای یک فصل می‌گرفتند و بقیه کمتر.

شما جزو درجه یک‌ها بودید؟

من بودم و چند بازیکن دیگر که ۲۰۰ هزار تومان می‌گرفتیم. قرارداد درجه دوها ۱۲۰ هزار و درجه سوم‌ها ۵۰ هزار تومان بود. جدا از پول، ما با کمترین امکانات قهرمان شدیم. سال بعدش همینطور. در ضربات پنالتی مقابل الهلال شکست خوردیم. اگر کمی شانس می‌آوردیم برای دومین فصل پیاپی بر بام فوتبال باشگاهی آسیا می‌ایستادیم و ستاره‌های روی پیراهن استقلال به سه می‌رسید. از دوران فوتبالم فقط یک افسوس برای من مانده و آن هم شکست مقابل الهلال در فینال بوده است.

شاهین بیانی چرا به حقش در این فوتبال نرسید؟

خب دلایلی باعث شد که این اتفاق بیفتد. من نمی‌خواهم صحبتی کنم اما ناراضی نیستم. خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم به بازگشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران سلطانی از خوزستان شهرستان گتوند

      سلام و دورد خدا به کاپیتان دهه شصت استقلال شاهین خان بیانی با وجود اینکه در زمان بازیگری اسطوره عزیزم شاهین خان دوازده سال بیشتر سن نداشتم ولی تعصب و غیرت و شهامت و جنگندگی و خوش استیل و حرکت پا به توپ بودن ایشان در زمین فوتبال در روز قیامت هم از ذهنم خارج نمیشود اقای قلعه نوعی از ترس محبوبیت شاهین خان میاد برای کادر فنی از ستار همدانی و ایمان عالمی استفاده میکنه ولی از شاهینی که دوازده سال کاپیتان ایشان بوده استفاده نمیکنه من عاشق بازیکنان با تعصبی ماننده شاهین شاهرخ رضا نعلچگر شکورزاده سلطان علی جباری محمدرضا عادلخانی جواد قراب اکبر کارگرجم کاروحق وردیان جعفرخان مختاریفر رضا احدی چنگیز سرخاب امیر هاشمی مقدم هستم اگه یک روز مانده به عمرم میام تهران و هر چهار دست و پای شاهین را میبو

    • مهدی

      وقتی اون استقلال می اومد توزمین تن همه پرسپولی سی ها می لرزید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج