۱۸۴۷۶۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تاکید روحانی بر مقابله با فجایع زیست محیطی

رئیس‌جمهور در آستانه روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بر ضرورت صیانت از محیط زیست تاکید کرد.وی گفت: امروز نه تنها برای زیبایی کشور بلکه برای حیات و زندگی سالم و پایدار، نیازمند توجه به محیط زیست و احترام به مقررات و قوانین مربوط یه این حوزه هستیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور در آستانه روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بر ضرورت صیانت از محیط زیست تاکید کرد.وی گفت: امروز نه تنها برای زیبایی کشور بلکه برای حیات و زندگی سالم و پایدار، نیازمند توجه به محیط زیست و احترام به مقررات و قوانین مربوط یه این حوزه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که صبح پنجشنبه پس از کاشت یک اصله نهال در محوطه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تهران با خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: پیام روز درختکاری و هفته حفظ منابع طبیعی این است که هیچ راهی جز آشتی با محیط زیست و بکارگیری همه تلاش‌ها برای حفظ و حراست از آن، وجود ندارد.

او خاطرنشان کرد: در برابر محیط زیست ایستادن و به مقررات و قوانین این حوزه اعتنا نکردن، درست نیست بلکه باید به منابع طبیعی که نشانه‌های الهی هستند، احترام گذاشته شود و بدانیم که زندگی پایدار و سالم وابسته به حفظ محیط زیست است.

روحانی گفت: در گذشته شاید کاشت درخت یک موضوع نمادین و برای زیبایی محیط زیست تلقی می‌شد اما امروز چنین نیست و درخت‌ها مایه زندگی و هوای سالم هستند و باید به آنها توجه مضاعفی داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که «پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) به درختکاری و زراعت توصیه‌های ویژه‌ای داشته و خودشان نیز به این موضوع اهتمام داشتند» اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد که سنت حسنه درختکاری تا چه حد اهمیت دارد.

روحانی با اشاره به مشکلات زیست محیطی در استان‌های جنوبی و غربی کشور افزود: این روزها مشکلات زیست محیطی را بهتر می‌توان لمس کرد که چگونه زندگی هموطنان ما را با زحمت و خطر مواجه کرده است و همگان شاهدیم که ریزگردها تا چه اندازه زندگی مردم را تحت فشار قرار داده‌اند.

او با تاکید بر ضرورت تلاش و کوشش همگانی برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی گفت: با تکنولوژی و سرمایه گذاری مناسب و مدیریت درست و از همه مهمتر احیای فرهنگ آشتی انسان‌ها با محیط زندگی خود در بیان و عمل، می‌توان جلوی فجایع زیست محیطی را گرفت.

روحانی با بیان این‌که «امروز بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری در حال از بین رفتن است و این موضوع بر محیط زیست تاثیر منفی برجای می‌گذارد» اظهار کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی دولتی و مردمی محیط زیست سالم، آب سالم، هوای سالم و محیط زندگی بهتر داشته باشیم و با خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند به خوبی و برنامه‌ریزی شده، مقابله کنیم.

رئیس‌جمهور ضرورت مراقبت مردم از محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در ایام نوروز معمولا مردم به مناطق مختلف کشور سفر می‌کنند و از حضور در طبیعت لذت می‌برند و در جریان این سفرها نباید وظیفه مهم حفظ پاکیزگی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست فراموش شود.

روحانی تصریح کرد: در روز درختکاری بهتر است که همه تصمیم بگیریم که حداقل یک درخت غرس کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج