جاباما
۱۸۴۷۹۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تهدید به دار زدن غایبان سخنرانی نتانیاهو!

دیپلماسی ایرانی: بنیامین نتانیاهو درحالی سخنرانی جنجالی خود را انجام داد که آن طور که انتظار می رفت در آن دست به افشاگری نزد و عملاً حرفی برای گفتن نداشت تا جایی که باراک اوباما هم در انتقاد به سخنرانی وی گفت وی حرف تازه ای نداشت و این که ادعاهای پیشینش را تکرار کرده بود.

دیپلماسی ایرانی: بنیامین نتانیاهو درحالی سخنرانی جنجالی خود را انجام داد که آن طور که انتظار می رفت در آن دست به افشاگری نزد و عملاً حرفی برای گفتن نداشت تا جایی که باراک اوباما هم در انتقاد به سخنرانی وی گفت وی حرف تازه ای نداشت و این که ادعاهای پیشینش را تکرار کرده بود.

اظهار نظرها و مواضع دو طرف پیش از این سخنرانی به اوج خود رسیده بود. تا جایی که اوباما، بایدن و کری حاضر نشدند با وی دیدار کنند و مقامات ارشد دولت به وضوح از این که نتانیاهو قصد دارد در مذاکرات دخالت کند خشمگین بودند. کار به جایی رسید که سخنرانی سوزان رایس و سامانتا پاور در نشست ایپک به اعتراض حضار ختم شد.

حتی در روز قبل از انجام سخنرانی تحلیل هایی از سوی منابع اسرائیلی به نقل از مقاماتشان منتشر شده بود که نتانیاهو قصد دارد جزئیات محرمانه ای از مذاکرات را در سخنرانی اش افشا کند تا توافق صورت نگیرد.

حواشی سخنرانی

سخنرانی ۴۰ دقیقه ای نتانیاهو در جلسه مشترک کنگره در حالی صورت گرفت که ۵۸ نماینده و سناتور دموکرات آن را بایکوت کرده بودند و در این جلسه حاضر نشدند. این درحالی بود که در روزهای قبل از انجام این سخنرانی، نشست سالیانه ایپک هم در حال برگزاری بود و چندین هزار نفر از اعضای این لابی در واشنگتن حضور داشتند و فشار زیادی به اعضای کنگره می آوردند تا در این سخنرانی شرکت کنند.

با تمام این فشارها ۴۸ نماینده و ۸ سناتور این سخنرانی را بایکوت کردند. در مقابل، تمام جمهوری خواهان در این جلسه شرکت کردند. اسامی سناتورهایی که این جلسه را تحریم کرده بودند شامل این افراد می شود:

ال فرانکن، تیم کین، پاتریک لیهی، برنی سندرز، برایان شاتز، مارتین هاینریش، الیزابت وارن و شلدن وایتهاوس. اسامی نمایندگانی هم که در جلسه حضور نداشتند شامل این افراد می شود:

کارن باس، ارل بلامنور، کوراین براون، جی.کی باترفیلد، لوئیس کپز، آندره کارسون، خواکین کاسترو، کاترین کلارک، لیسی کلی، جیمز کلایبرن، استیو کوهن، بانی واتسون کولمن، جان کانیرز، دنی دیویس، رزا دیلارو، پیتر دیفازیو، دیانا دیگت، لوید داگت، دانا ادواردز، کیث الیسون، چاکا فتاح، مارسیا فادج، رائول گریخالوا، لوئیز گوتیرز، دنی هک، روبن هینوجوزا، ادی برنیس جانسون، مارسی کاپتور، ریک لارسن، بارابارا لی، جان لوئیز، دیو لوبساک، زویی لوفگرن، بتی مک کالوم، جیم مک درموت، جیم مک گاورن، جری مک نرنی، گریگوری میکز، جیون مور، النور هلمز نورتون، بتو اورورک، چلی پینگری، دیوید پرایس، سدریک ریچموند، ژان شاکوفسکی، بنی تامپسون، مایک تامپسون و جان یارموث.

اکثریت افرادی که در جلسه حضور نداشتند، عضو فراکسیون سیاهپوستان بودند و کارسون و الیسون دو نماینده مسلمان هم از تحریم کنندگان این سخنرانی بودند. عصبانیت تندروها از دست دموکرات ها به حدی است که آندرا شیا کینگ، عضو جنبش پوپولیست تی پارتی در برنامه رادیویی اش گفت: «من دوست داردم این افراد هزینه شرکت نکردن در سخنرانی نتانیاهو را با جانشان بدهند، آنها باید در مقابل ساختمان کنگره به دار آویخته شوند.» کینگ سیاهپوستانی که در این جلسه حضور نداشتند را آدم های رذلی نامید که همانند مرغ قدقد می کنند.

نکته دیگری که در این گونه سخنرانی ها مهم است، ایستاده تشویق کردن حضار است. در سخنرانی های که رئیس جمهور برای اعضای کنگره انجام می دهد، آن قسمت هایی که مورد حمایت هر دو حزب قرار دارد، آنها می ایستند و وی را تشویق می کنند. در بعضی از قسمت ها هم فقط هم حزبی های رئیس جمهور وی را مورد تشویق قرار می دهند. از این رو ایستاده تشویق کردن تبدیل به عاملی مهم در این گونه سخنرانی ها شده است.

در سخنرانی دیشب نتانیاهو، اعضای کنگره ۲۶ بار وی را ایستاده مورد تشویق قرار دادند. در سال ۲۰۱۱ که وی در کنگره سخنرانی داشت، این میزان ۲۸ بار بود. همچنین نتانیاهو دومین رهبر یک کشور خارجی است که پس از وینستون چرچیل، سه بار در جلسه مشترک کنگره سخنرانی کرده است.

در جلسات مشترکی که در کنگره صورت می گیرد و رئیس جمهور یا مقام یک کشور خارجی در آن سخنرانی می کنند، در پشت سر سخنران، رئیس مجلس نمایندگان و رئیس سنا نشسته اند. در جلسه دیشب، جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان حضور داشت اما جو بایدن به عنوان رئیس سنا (معاون رئیس جمهور، رئیس سنا محسوب می شود و فقط در زمانی که آرای مجلس سنا به صورت ۵۰-۵۰ مساوی قرار می گیرد، در جلسه حضور پیدا می کند و رای می دهد.) حضور نداشت.

بایدن به نشانه اعتراض در این جلسه شرکت نکرده بود و به جای وی سناتور اورین هتچ (جمهوری خواه) که با ۸۰ سال سن، رئیس سنی سنا است، نشسته بود. سناتور هتچ از ۳ ژانویه که جمهوری خواهان کنترل سنا را به دست گرفتند، به عنوان نودمین رئیس سنی سنا انتخاب شد.

پر کردن جای خالی بایدن در جلسه سخنرانی از طریق روش قانونی و محتملی انجام شد، اما بینر برای این که صندلی خالی این ۵۸ دموکرات را پر کند و از نمود عینی این افتضاح در فیلم های تلویزیونی جلوگیری کند، از کارمندان کنگره استفاده کرد و آنها را به جای دموکرات های غایب نشاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این همه صغری کبری چیدی که چی بشه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج