۱۸۴۸۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

محکومیت‌ یک معلم‌ به اتهام پیوستن‌ به‌ داعش

دادگاهی در لندن روز پنجشنبه یک معلم شیمی در انگلیس را به اتهام تلاش برای رفتن به سوریه و پیوستن به گروه تروریستی داعش، به شش سال زندان محکوم کرد.

ایرنا: دادگاهی در لندن روز پنجشنبه یک معلم شیمی در انگلیس را به اتهام تلاش برای رفتن به سوریه و پیوستن به گروه تروریستی داعش، به شش سال زندان محکوم کرد.

در دادگاه 'ولویچ ' در لندن، گفته شده است که 'جمشید جواد 'که دارای دیدگاه های افراطی است، در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی برای پیوستن به گروه داعش قصد داشته است، به سوریه برود.

براساس گزارش های منتشر شده، جمشید جواد که ساکن منچستر و معلم مدرسه 'شارپ لیس' شهر بولتون، است، پیش از رفتن به سوریه به برادرش جوانترش کمک کرده بود که به این کشور سفر کند.

اما جمشید جواد ۳۰ ساله که در دسامبر ۲۰۱۳ میلادی و چند ساعت از قبل از ترک انگلیس توسط پلیس دستگیر شده، در دادگاه عنوان کرده است که قصدش برای رفتن به سوریه کمک به مردم این کشور و نه پیوستن به گروه داعش بوده است.

'مایکل توپولسکی' قاضی دادگاه 'ولویچ ' گفته است که این ادعاهای جمشید جواد درخصوص عدم حمایتش از گروه داعش و تلاش برای کمک به مردم سوریه قانع کننده نبوده است.

وی با بیان اینکه اعضای خانواده جمشید جواد پیشتر تلاش داشته اند که با مخفی کردن پاسپورتش، او را از رفته به سوریه بازدارند، گفت: وی در زمره گروهی از جوانان بوده است که تصمیم داشته اند برای پیوستن به گروه داعش به سوریه مسافرت کنند.

به گفته ، ˈاندرو پارکرˈ مدیرکل سازمان امنیت داخلی انگلیس ، شمار انگلیسی های که برای پیوستن به گروه های تروریستی و تکفیری به سوریه رفته اند، درحال حاضر در حدود ۶۰۰ نفر هستند هر چند برخی دیگر از مقامات و منابع انگلیسی از جمله شهردار لندن، شمار این افراد را که برخی دختر هستند، بسیار بیشتر از این تعداد برآورد کرده اند.

'ریچارد والتون ' فرمانده واحد ضد تروریسم اسکاتلندیارد نیز اعتراف کرده پلیس متروپلیتن به طور روزافزون نگران افزایش تمایل دختران جوان انگلیسی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه است.

اما دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اخیرا به دنبال سفر جنجالی سه دختر دانش آموز انگلیسی به سوریه، گفت که دولت این کشور به تنهایی نمی تواند مانع از رفتن جوانان به سوریه و پیوستن آنها به گروه های افراطی شود.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج