۱۸۴۸۶۹
۱۹ نظر
۵۰۰۳
۱۹ نظر
۵۰۰۳
پ

پرداخت معوقات فرهنگیان آغاز می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان تا پایان سال خبر داد.

محمد بطحایی معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کسری بودجه یکی از مهمترین دلایلی است که باعث شده همیشه شرمنده همکاران فرهنگی باشیم اظهار کرد: متاسفانه با اختلال در ساختار بودجه مواجهیم و علی رغم اینکه همیشه در بودجه های سنواتی نسبت به سال گذشته افزایش نسبتا خوبی را داشتیم اما همواره کسری های سال پیش به سال بعد منتقل می شود.

وی درباره علت دیرکرد در پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: با وجود آنکه در طول سال ۹۳ بخشی از این معوقات تعدیل شده بود اما آموزش و پرورش تا اسفندماه کماکان با حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان معوقه روبروست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه بخشی از معوقات در این هفته پرداخت می‌شود گفت: در هفته آینده نیز بخش هایی از آن را می پردازیم، البته امیدواریم در این چند روز باقی مانده تا پایان سال بخش عمده ای از مطالبات پرداخت شود.

بطحایی درباره نظام پرداخت هماهنگ که دغدغه اصلی معلمان است اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی تابع قانون خدمات کشوری همانند هم حرکت می کنند، اما قانون اختیاراتی را به دستگاه های اجرایی داده که اگر این دستگاه ها اعتباراتی داشته باشند، می توانند آن را عملیاتی کنند. این در حالیست که آموزش و پرورش به دلیل کسری بودجه همیشگی نمی تواند بخشی از این اختیارات را اجرایی کند.

وی افزود: امیدواریم با گشایش هایی که در بودجه سال 94 اتفاق می افتد بخشی از فاصله فرهنگیان با پرسنل سایر دستگاههای اجرایی را کم کنیم.

بطحایی به بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: قانون اعمال این ضرایب را مشروط به اصلاح ساختار نیروی انسانی دستگاهها کرده است. بنابراین اگر دستگاهها خود را اصلاح کنند می توانند از محل ساختار نیروی انسانی فوق العاده شغل را پرداخت کنند. در همین راستا آموزش و پرورش توانست در سال ۹۳ گام بزرگی را برای اصلاح ساختار نیروی انسانی بردارد و که از این محل بخشی ازاین قانون را برای آموزگاران از یک ماه و نیم گذشته آغاز کردیم و با استمرار ساختار نیروی انسانی به تدریج برای سایر نیروها نیز عمل میکنیم.

وی درباره زمان ارایه لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس گفت: به دلیل وجود بار مالی در اجرای این طرح بررسی آن مورد تردید بود که خوشبختانه این تردید برطرف شد و امیدواریم در هفته آینده در برنامه های مفصلی جزئیات این طرح را اعلام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دولت مصمم است که در هفته آینده لایحه رتبه بندی را نهایی کرده و به مجلس بفرستد همانطور که قبلا قول داده بودیم امیدواریم تا قبل از پایان سال ۹۳ این طرح به مجلس ارائه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بازنشسته امسال

      براساس چه قانون و منطق و عقلی پاداش پایان خدمت فرهنگیان یکسال بعد باید پرداخت بشود ؟اگرقانون در مورد همه یکسان برقرار میشه پس ما هم باید مانند دیگر کارکنان پاداش را سر وقت و بموقع بگیریم . از فروردین 93 معلمان بازنشست میشوند و اگه بخواهیم آمار آنها را ماهانه بگیرم تعداد کمی بصورت ماهانه بازنشست میشوند و اگه آموزش و پرورش مانند دیگر ادارات پاداش آنها را ماهانه پرداخت نماید حق و حقوق کسی ضایع نمیشود . ولی در حال حاضر بصورت کلی اعلام میکنند 24000 هزار بازنشسته شدن و کسری بودجه برای پرداخت داریم . جالبتر از آن معاون وزیر پشتیبانی میگه بصورت معمول پاداش یکسال بعد از بازنشستگی پرداخت میشه خوب آقای بطحایی شما باید کسی که اسفند امسال بازنشست میشه پاداشش را اسفند سال آینده بدید در صورتی که اعلام کردید اوایل سال 93 پرداخت میشه به نظر بنده و بعنوان یک بازنشسته فرهنگی و مدرس دانشگاه ضعف و ناکارآمدی در ساختار و بی تجربیگی خود وزارتخانه است و مطمن هستم بلایا و مصیبت های فرهنگی زیادی در آینده خواهیم دید واین وزارتخانه نیاز به خانه تکانی دارد

    • بازنشته

      آیا رتبه بندی معلمان بازنشسته های را هم شامل میشود

    • معلم یزد

      چرا بقیه وزارت خونه ها کسری ندارن
      نکنه اموزش وپرورش خدای نخواسته دزدی می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      نه نه نه نه هر گز


      یه لحظه به ذهنم اومد که نکنه

    • مغلم بازنسته

      وجدان خود را صادقانه قاضی کنیم ازمعلم نجیب تر وزحمت کش تر ....که بهترین دوران زندگی خودرا در راه تعلیم وتربیت دانش آموزان سپری کرده بدون اینکه از مزایایی در شان خودش برخوردار باشه ودر پایان خدمت بحای تقدیر از زحمات ایشان یک سال هم برای گرفتن پاداشش باید منتظر باشه.......

    • سارا

      لطفا حق سفرها را هم بدهید.

    • بدون نام

      بچه تا گریه نکنه مارش شیر بهش نمیده ما معلمان تا زمانیکه میریم سر کلاس و هیچ اعتراضی نمی کنیم اوضاع همینه قرآن هم می فرماید تا خودتان تغییر نکنید هیچی عوض نمیشه پس ای همکاران مظلوم باید ابتدا برای خود یک سندیکا انتخاب کرده تا اعضای انتخابی آن دایما در مجامعی مثل شورای انقلاب فرهنگی حضور داشته باشند و پیگیر مطالبات به حق ما باشند .به امید آن روز

    • محمد

      من که 8 ساعت اضافه کار داشتم از اول اسفند کلاسهای اضافه کار را تدریس نکردم مدیر ورییس اداره باز خواستم کردند گفتم دیگه سر کلاس نمی روم قرضی بی قرضی مغازه ها به من قرضی نمی دهند جریمه راهنمایی رانندگی بعد 2 ماه دوبرابر میشه اقساط عقب مانده جریمه می گیرند اموزش وپرورش باید سود 22 درصد دورکرد را بپر دازد با این عمل من اولیا هر روز به اداره مراجعه می کنند بنده هم میگم تا پولم را نگیرم کار نمی کنم

    • معلم

      لطف بفرمایید از کمیته امداد جهت پرداخت مطالبات فرهنگیان کمک بگیرید.پیشنهادم نیز این است:ماراتحت پوشش کمیته امدادقرار دهید.اینجوری هم شما راحت میشیدوهم یه نونی گیر خانواده های ما میاد.

    • عتی

      الان 3سال است که هزینه ی فوت بدرم مانده

    • علی

      هزینه ازدواج پسرم از سال 91 هنوز مانده.لطفاً در این زمینه هم اقدامی بفرمایید.

    • بدون نام

      لطف کنید و از وزیر محترم سوال کنید چرا حق الزحمه تصحیح اوراق امتحانات نهایی خرداد ، شهریور و دی ماه پرداخت نمی شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        محترمشو بی خیال شو ..

    • نوری

      نمی دانم چرا همیشه بوجه آموزش وپرورش کم است اکه معلما اضافین پس نصفی از معلمارا اخراج کنید اگه نمی توانید اینکار را هم بکنید وبه معلم جهت تدریس و با سواد کردن و تربیت بچه هایتان نیازمندید پس حق وحقوق درست حسابی و آبرومندانه برایشان در نظر بگیرید تا بچه های شما را درست آموزش بدهد و تربیت کند

    • علی

      هزینه فوت مادر من مربوط به سال 91 بوده امسال هم پدرم فوت کرده فعلا یک ریال از هزینه فوت هیچ کدامشان پرداخت نشده است

    • حمید

      من از شهرستان هستم بخدا قسم اگه خدا را قبول دارین بسیاری از مغازهای شهرستان کل موجودی مغازهشان اندازه حقوق یک ماه یک معلم هم نمیشود انها باید کرایه هم بدهند پول برق وگاز واب مغازه را هم بدهند برعکس معلمها که بیشتر سال رو تعطیل هستند باید 365 روز سال رو کار کنند وغیره .. ایا عدالت اسلام همین است بجای اینکه از تعطیلات معلمها کم کنید تا پولشان حلال شود تازه میخواید به حقوقشان هم اضافه کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این یارو یا خله یا فیش حقوق وزیر رو نشونش دادن...آقای محترم شما هیچ میدونین اداره کلاس چه انرژی واعصابی آدم میگیره؟؟؟ هیچ میدونین که در ساعات غیر درسی هم بیشتر وقت یه معلم صرف امور مربوط به مدرسه میشه؟؟؟

    • بدون نام

      30سال در اموزش وپرورش خدمت کردیم وبدبخت وبیچاره شدیم وجز تبعیض وظلم وستم وپایمال شدن حق وحقوق خود چیزی ندیدیم.مزایا وحق رفاهی یک کارمند بانک برابر است با 20معلم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من یکی که به خاطر اتلاف عمرم در آموزش و پرورش شرمسارم و هرگز خودمو نمیبخشم ......

    • بدون نام

      چرا هر چی وهر وقت به اموزش وپرورش می رسه کم می اید وکم می اورند وبدتر از ان نیرویهای که جدید الاستخدام هستند واز همین حالا کم اورده اندوواضح است بدرد این کار نمی خورند واقعا اینده اموزش وپرورش خیلی تاریک واسفناک ودر کل اینده کشور چقدر .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج