۱۸۵۰۲۹
۵۰۶۴
۵۰۶۴
پ

با گروه باشید اما خوش باشید

سفر دسته جمعی یه چیز دیگه است!

اگر قرار است سفر دسته جمعی را برای نوروز امسال انتخاب کنید، این نکته ها را گوشه ذهن تان داشته باشید تا علاوه بر اینکه به برنامه های خودتان می رسید با جمع هم همراه شوید.

سفر دسته جمعی یه چیز دیگه است!





مجله همشهری 6 و 7: اگر قرار است سفر دسته جمعی را برای نوروز امسال انتخاب کنید، این نکته ها را گوشه ذهن تان داشته باشید تا علاوه بر اینکه به برنامه های خودتان می رسید با جمع هم همراه شوید.

انتخاب درست

به نکته هایی که درباره انتخاب همسفر گفتیم، دقیقا دقت کنید. در غیر این صورت باید فاتحه چند صد هزار تا چند میلیون تومانی را که بابت سفر هزینه کرده اید بخوانید و از اولین لحظه تا آخرین لحظه سفر حرص نوش جان کنید و با اعصابی خسته تر از قبل به خانه بازگردید. بنابراین اولین قدم، انتخاب همسفران است.

سفر دسته جمعی یه چیز دیگه است!

به نفرات دقت کنید

شاید توصیه کمی خاصی باشد اما بهتر است برای سفر دسته جمعی نفرات زوج باشند. برای مثال، اگر سه نفری تصمیم به سفر داشته باشید، ممکن است نفر سوم تنها بماند. بنابراین بهتر است نفرات زوج انتخاب شوند تا به هر دلیل کسی تنها نماند. در مورادی ممکن است ناخواسته نظر دو نفر بیشتر شبیه بوده و نفر سوم ناگزیر به پذیرش عقاید دو نفر دیگر شود اما در شرایطی که نفرات زوج هستند، امکان رای گیری و جفت شدن نفرات با یکدیگر بیشتر است.

سفر تفریحی اولویت دارد

درست است که باید بخشی از سفر به بازدید از مکان های تاریخی و آثار باستانی هر شهری اختصاص داشته باشد اما وقتی گروهی مسافرت می کنید، بودن در کنار هم شرایطی فراهم می کند که شاید فرصت آن کمتر پیش بیاید. بنابراین می توانید برخلاف سفر تنهایی، فقط سفر تفریحی را تدارک ببینید و بازدید از مکان های تاریخی- باستانی را به شرایطی موکول کنید که تعداد نفرات کمتر بوده یا تنها سفر می کنید. همین که چند نفر کنار هم هستید و از گپ و گفت با یکدیگر لذت می برید، اتفاق خوبی است.

سفر دسته جمعی یه چیز دیگه است!

برنامه ریزی کنید

پیش از خروج از هتل یا منزل اقوام، دقیقا برنامه ریزی کنید که قرار است کجا بروید؛ با چه وسیله ای بروید و چه زمانی به محل اقامت تان باز می گردید. به این ترتیب بدون سردرگمی به همه برنامه ها خواهید رسید. اگر در این برنامه ریزی یک یا چند نفر از اعضا تصمیم گرفتند برنامه جداگانه داشته باشند، مانع آنها نشوید.

مادر خرج انتخاب کنید

در طول سفر بعضی خریدها ممکن است به صورت جمعی انجام شود، برای مثال میوه، تنقلات از آن جمله است. در این شرایط بهتر است یک نفر به عنوان مادرخرج انتخاب شود. پس از هربار خرید نیز هزینه ها فهرست شده و در پایان روز مبلغ آن بین اعضا تقسیم شود. به این ترتیب بی نظمی در خرید و هزینه ها اتفاق نمی افتد.

سفر دسته جمعی یه چیز دیگه است!

تقسم وظایف مهم است

همه افراد دوست دارند در طول سفر کمتر کار و بیشتر استراحت کرده و به گشت و گذار بپردازند. بنابراین اگر در ویلا، منزل اقوام و هرجایی غیر از هتل هستید که باید کارهایی را انجام دهید، وظایف را عادلانه تقسیم کنید تا همه افراد در همه امور مشارکت داشته و همگی برای استراحت و تفریح نیز وقت مناسب و برابر داشته باشند.

تلخ نباشید

در طول سفر از به خاطر آوردن خاطرات تلخ، تعریف داستان هایی که به هر شکل باعث کدورت همسفران شده و آنها را غمگین و آزرده خاطر می کند، پرهیز کنید. همه مشکلات را در شهرتان بگذارید و با ذهنی آزاد برای سفر آماده شوید. از جر و بحث، پافشاری روی عقاید، تصمیم گیری فردی و هر رفتار دیگری که باعث تلخ شدن اوقات خودتان و دیگران می شود، پرهیز کنید. حتی گاهی تعریف کردن لطیفه نیز می تواند باعث آزردگی خاطر برخی شود؛ بنابراین از این کار هم پرهیز کنید.

بازی های گروهی انتخاب کنید

اگر از طلوع خورشید بیرون رفته باشید، ساعتی را هم در منزل اقوام، هتل یا ویلا اقامت خواهیدداشت. برای اینکه در این ساعت ها حوصله تان سر نرود و در ضمن از مصاحبت با هم لذت ببرید، تفریح ها و بازی های گروهی مانند مشاعره و پانتومیم تدارک ببینید.

سفر دسته جمعی یه چیز دیگه است!

از دنیا دل بکنید

چند روز قرار است استراحت کنید. بنابراین در طول سفر گوش کردن به اخبار، مطالعه اخبار از روی تلفن همراه، تبلت بازی با موبایل و چت را کنار بگذارید. به این ترتیب جسم و روان تان استراحت خواهدکرد. سعی کنید بیشتر وقت تان را در جمع بگذرانید.

اجبار نکنید

در طول سفر ممکن است یک روز یک یا چند نفر از اعضای گروه تصمیم به داشتن برنامه شخصی داشته باشند. برای مثالف یکی از خانواده هایی که همراه شما آمده اند تصمیم دارد برای وعده شام یا ناهار به رستوران خاصی برود یا برای خرید و بازدید از مکانی خاص بخواهد به تنهایی برنامه ریزی کند. در این شرایط مانع آنها نشوید. سفر گروهی به معنی این نیست که همیشه و در همه شرایط افراد کنار هم باشند. اگر افراد احساس کنند در برنامه ریزی و تصمیم گیری مجبور بوده و آزادی عمل ندارند، تجمع جمع برای شان سخت خواهدشد.

سفر دسته جمعی یه چیز دیگه است!

برای خودتان هم برنامه بریزید

درست است که برای گذراندن تعطیلات سفر دسته جمعی را انتخاب کرده اید اما باید ساعت هایی از روز را که نیازی به حضور در جمع نیست به خودتان اختصاص دهید. برای مثال پیش از اینکه همه سر میز صبحانه حاضر شوند، شما می توانید پیاده روی کنید. بعد از میل وعده ناهار یا شام و کمک کردن برای تدارک این وعده ها و باقی قضایا می توانید حداقل نیم تا یک ساعت برنامه شخصی مانند پیاده روی، شنا، سونا یا خواب داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج