۱۸۵۹۲۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

روبن: نقش مورینیو در فوتبالم حیاتی بود

بازیکن هلندی بایرن مونیخ تاکید کرد نقش سرمربی پرتغالی چلسی در شکل گیری فوتبالش بسیار حیاتی بوده است.

خبرگزاری ایسنا: آرین روبن بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ زیر نظر ژوزه مورینیو در چلسی کار کرد. او از آن زمان به یکی از بهترین مهاجمان دنبا بدل شد اما مورینیو در هر حال به وی اجازه داد چلسی را ترک کرده و راهی رئال مادرید شود.

روبن به تمجید از مورینیو پرداخت و از پپ گوآردیولا و لوییس فان خال هم به عنوان دو مربی بسیار خوب در دوران فوتبالش نام برد. وی در این زمینه گفت: مورینیو مربی بسیار خوبی است. مشکل من در دورانی که با او کار می کردم، آسیب دیدگی های بیش از حد بود. او نمی توانست زیاد روی من حساب کند. این موضوع برای هر دوی ما ناراحت کننده و کار را برایمان سخت کرده بود. از نظر فوتبالی اما مورینیو نقشی بسیار زیاد روی من داشت. او از نظر ذهنی خیلی به من کمک کرد. پیشرفت خیلی خوب در چلسی داشتم. وقتی به چلسی رفتم، خیلی جوان بودم و تنها ۲۰ سال داشتم و مشکل اصلی من زمانی آغاز شد که آسیب دیدگی هایم شروع شدند. درست آن زمان بود که نشریه ها در مورد من می نوشتند روبن مانند شیشه است و خیلی زود آسیب می بیند. خیلی عصبانی می شدم و همواره می خواستم از خودم دفاع کنم. اکنون می توانم درک کنم در آن زمان، چیزی در بدنم خوب کار نمی کرد.

او ادامه داد: بازیکنی با خصوصیات تهاجمی هستم که برای نشان دادن توانایی هایش باید همه چیز سر جای خودش قرار داشته باشد. از سال آخری که در رئال مادرید حضور داشتم، با یک متخصص در زمین استخوان مشورت کردم و هنوز هم با وی در تماس هستم. اکنون بدنم را به کنترل خودم درآوردم و می دانم چه زمان هایی نباید به دنبال توپ بدوم.

روبن سپس به صحبت در مورد لوییس فان خال پرداخت که در بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال هلند با وی کار کرده است. این دو به همراه لاله های نارنجی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل موفق به کسب رتبه سوم شدند. روبن در مورد فان خال گفت: لوییس مربی ای است که بازیکنان را از نظر ویژگی های انفرادی بسیار بهتر می کند. این ویژگی برای یک مربی در فوتبال امروزه به ندرت یافت می شود. وقتی با او کار می کردم، اعتماد به نفس بسیار بالایی داشتم. او اکنون هدایت منچستریونایتد را به دست دارد و در حال ساخت یک تیم بزرگ است. فان خال اکنون می تواند با تیمش به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند و شانس بالایی هم برای فتح جام حذفی انگلیس دارد. هرگاه این دو کار را انجام داد، آنگاه می توان گفت که وی در منچستریونایتد فصلی بسیار خوب را سپری کرده است.

ملی پوش هلند در پایان صحبت هایش به توضیح در مورد همکاری با پپ گوآردیولا در بایرن مونیخ پرداخت. روبن در این باره هم اظهار داشت: این شانس را داشتم که با تعدادی از بهترین مربیان دنیا کار کنم که گوآردیولا یکی از آنهاست. ۳۱ سال دارم اما احساس می کنم در ۱۸ ماه گذشته که با وی کار کردم، یک گام رو به جلو برداشته ام. پپ، دیوانه فوتبال است. در نخستین جلسه ای که با وی داشتم به من گفت خیلی مهم است که سعی کنی از فوتبال لذت ببری. او از من نخواست احساس آسودگی کنم اما خواست تا از چیزهایی که پیش رویم قرار دارند، لذت ببرم. او گفت: از فوتبال لذت ببر. از زندگی لذت ببر. او به شکل مستقیم به من اعتماد به نفس داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج