۱۸۶۵۱۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اسلامیان: انحلال سرخابی‌ها بی‌معناست

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال رسیدن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا به امارات را ناراحت کننده توصیف و همچنین انحلال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را بی‌معنا تلقی کرد.

خبرگزاری ایسنا: محمود اسلامیان مسائل سیاسی را در انتخاب میزبان جام ۲۰۱۹ ملت‌های آسیا بی‌تاثیر ندانست و اظهار کرد: قطعا بحث‌های سیاسی در این زمینه اثرگذار بوده است. ما سال‌هاست که استقلال، اقتدار و عزت کشور را حفظ کرده‌ایم و طی ۳۵ سال گذشته هزینه‌های بسیاری داده‌ایم و هم‌اکنون همه به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دنیا شرایط ما را پذیرفته است.

وی افزود: هرچند ما هنوز در آستانه تحولات بین‌المللی هستیم و مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل سیاسی را به دور از ورزش تلقی می‌کنند اما متاسفانه تصمیمات نشان داده است که این مسائل متاثر از سیاسی‌کاری‌هاست.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فوتبال امروز به طور ویژه جنبه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیدا کرده است بیان کرد: گردش مالی برخی باشگاه‌های دنیا بسیار بیشتر از بنگاه‌های اقتصادی است اما ما در ایران نتوانسته‌ایم چنین گردش مالی را ایجاد کنیم.

اسلامیان در ادامه حق پخش تلویزیونی و قانون کپی رایت و توجه به تبلیغات را مسائل اساسی در فوتبال دانست و عنوان کرد: تا زمانی که نتوانیم این مسائل را حل کنیم فوتبال‌مان رشد نخواهد کرد چرا که امروزه اقتصاد حرف اول را در فوتبال می‌زند و ما در صورت عدم رسیدگی به چنین مسائلی، نمی‌توانیم چرخه مالی مثبتی ایجاد کنیم و به اهداف‌مان برسیم.

وی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند ارائه میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ به امارات به دلیل عدم مجوز ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال بوده است تصریح کرد: مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها مسئله‌ای فرعی است. ما باید ابتدا بتوانیم موضوع حق پخش را حل کنیم. صداوسیما می‌داند که این مسئله حق فوتبال است اما به دلایل مختلف از پرداخت این حق خودداری می‌کند.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال با پیشنهاد برگزاری جلسات با افراد متخصص به منظور علت‌یابی اینکه چرا ورزش ایران مدت‌هاست ناکام از برگزاری یک تورنمنت بین‌المللی بوده، اظهار کرد: باید کارشناسان گرد هم بیایند و این مسئله واکاوی شود چرا که مسائل سیاسی ما با دنیا در حال حل شدن است و آن‌ها مجبور به مصالحه با ما شده‌اند بنابراین باید بیاییم و علت را بررسی کنیم و بتوانیم در آینده برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی را در دستور کار قرار دهیم. از خودمان باید بپرسیم چرا نتوانسته‌ایم بازی‌های آسیایی را در ایران برگزار کنیم.

اسلامیان افزود: مجلس، دولت، فدراسیون، وزارتخانه و باشگاه‌های فوتبال ایران باید این مسئله را در نظر بگیرند. واقعا ناراحت کننده است که کشور ما با ۷۵ میلیون جمعیت و قدمتی طولانی نتواند یک تورنمنت بین‌المللی را برگزار کند در حالی که قطری‌ها و اماراتی‌ها باید مسابقه‌هایی همچون جام جهانی فوتبال و جام ملت‌های آسیا را برگزار کنند.

وی در ادامه این گفت‌وگو به موضوع مزایده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت و در مورد لغو مزایده دوم که همچون مزایده اول سرانجامی نداشت به ایسنا گفت: میانگین ۶۰ درصدی درآمد حق پخش برای کسی که باشگاهی را می‌خرد مسئله‌ای بسیار تاثیرگذار است. هیچ وقت یک خریدار حاضر نیست که بداند رقمی از حق پخش به او و باشگاهش تعلق نمی‌گیرد اما باید سرمایه‌گذاری کند و میلیاردها تومان پول بپردازد. مگر اینکه تنها یک نفر عاشق باشد و به دنبال بازگشت سرمایه‌ی خود نباشد و این در حالی است که امروزه دیگر شاهد حضور چنین افرادی در ورزش نیستیم.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال از ارائه پیشنهاد مکتوب خود به منظور واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی خبر داد و گفت: من می‌خواهم پیشنهاد خودم را به صورت مکتوب ارائه کنم. همان طور که عمده باشگاه‌های لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران توسط شرکت‌های وابسته به دولت اداره می‌شوند، باید تا زمانی که شرایط خصوصی‌سازی فراهم نشده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز به دو شرکت وابسته به دولت همچون ایران خودرو و سایپا واگذار شود و پس از حدود ۵ تا ۶ سال که شرایط فراهم شد، خصوصی‌سازی انجام شود.

اسلامیان ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان بیاید و ۶ سال وکالت اداره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را به ایران خودرو و سایپا واگذار کند و پس از آن هر زمانی که شرایط فراهم شد، خصوصی‌سازی مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه اگر در تیرماه سال آینده سومین مزایده سرخابی‌ها سرانجامی نداشته باشد، طبق قانون این دو باشگاه باید منحل شوند نیز تصریح کرد: انحلال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس معنا ندارد چرا که این دو باشگاه متعلق به یک شخص یا نهاد خاص نیستند. آن‌ها میلیون‌ها هوادار دارند و باید آن‌ها را در نظر گرفت. اگر در این رابطه هم قانونی وجود دارد باید به ملاحظه و بررسی این قانون پرداخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج