جاباما
۱۸۶۸۲
۵۰۹۲
۵۰۹۲
پ

چگونه يك اتاق خواب رويايي داشته باشيم

داشتن يك اتاق خواب رويايي كار چندان سختي نيست تنها كافي است كمي بيشتر از گذشته به رنگ‌ها، دكوراسيون، چيدمان وسايل و نوع فرش، پرده و ملحفه‌هايي كه براي تخت‌خواب‌تان استفاده مي‌كنيد، وجه كنيد

چگونه يك اتاق خواب رويايي داشته باشيم

چگونه يك اتاق خواب رويايي داشته باشيم

برترین ها: داشتن يك اتاق خواب رويايي كار چندان سختي نيست تنها كافي است كمي بيشتر از گذشته به رنگ‌ها، دكوراسيون، چيدمان وسايل و نوع فرش، پرده و ملحفه‌هايي كه براي تخت‌خواب‌تان استفاده مي‌كنيد توجه كنيد تا بتوانيد زيباترين، آرام‌ترين و رويايي‌ترين اتاق خواب جهان را در اختيار داشته باشيد.


بالش يعني آرامش

سعي كنيد براي تخت‌خواب‌تان تعداد زيادي كوسن و بالش‌هاي كوچك و بزرگ درنظر بگيريد. تماشاي اين بالش‌ها وقتي وارد اتاق خواب مي‌شويد حس آرامش، امنيت و خواب را به شما تلقين مي‌كند. بايد دقت كنيد انتخاب تعداد، سايز، شكل و رنگ اين بالش‌ها و كوسن‌ها نيز بسيار اهميت دارد. در حقيقت تناسب اين كوسن‌ها با تخت‌خواب شما و رنگ ملحفه‌ها، تشك و بالش شما در ايجاد فضايي آرام و دلنشين بسيار موثر است. بنابراين پيش از آن‌كه دست به كار شويد دقت كنيد با كدام يك از انواع كوسن‌هاي گرد يا چهارگوش ارتباط بهتري داريد يا كدام سايز براي تخت شما مناسب‌تر است. سپس متناسب با رنگ تخت‌خواب‌تان براي اين كوسن‌ها رنگي را درنظر بگيريد. بهتر است از رنگ‌هايي مانند قهوه‌اي، طلايي، آجري، آبي و سبز براي تهيه اين بالش‌هاي كوچك استفاده كنيد.


قرمز و نارنجي را فراموش كنيد

رنگ‌هايي مانند قرمز و نارنجي و طيف‌هاي وابسته به آن از جمله رنگ‌هايي هستند كه استفاده از آن‌ها در رنگ اتاق خواب مناسب نيستند؛ اين رنگ‌ها به‌دليل خاصيت نشاط‌آور و محركي كه دارند مانع از تمركز فرد شده و موجب بروز اختلال در ساعت خواب او مي‌شوند؛ از اين‌رو طراحان دكوراسيون توصيه مي‌كنند تا از انتخاب رنگ ديوار، پرده‌ها، روتختي، فرش يا موكت به رنگ قرمز يا نارنجي در اتاق‌خواب پرهيز كنيد و به جاي آن از طيف رنگ‌هاي تسكين‌دهنده و آرامش‌بخش مانند آبي، بنفش و سبز براي رنگ آميزي و دكوراسيون استفاده كنيد. علاوه بر اين، طراحان بر اين باورند كه استفاده از رنگ‌هاي تند و براق موجب انعكاس نور شده و در ساعت خواب مانع از تمركز فرد و داشتن خوابي آرام و عميق مي‌شود.


چگونه يك اتاق خواب رويايي داشته باشيم

چقدر خوب است منظم باشيد

مرتب بودن و چيدمان صحيح لوازم، لباس‌ها و اسباب در اتاق خواب يكي از مهم‌ترين اصول براي داشتن يك اتاق خواب رويايي است. به اعتقاد بسياري از طراحان دكوراسيون در صورتي كه اتاق خواب، كمدها و قفسه‌هاي موجود در اين اتاق منظم و مرتب باشند افراد هنگام خواب احساس آرامش و امنيت بهتري دارند و راحت‌تر به خواب مي‌روند. بنابراين همواره كمدها، قفسه‌ها و وسايلي را كه زير تخت‌تان نگهداري مي‌كنيد به‌صورت مرتب و منظم در فضاهاي موجود بچينيد. سعي كنيد وسايل، لباس‌ها و ابزاري را كه به آن‌ها نياز نداريد از اتاق خواب دور كنيد و تا حد امكان از وسايلي نگهداري كنيد كه نگهداري از آن‌ها براي شما ضروري است.


بايد با بالش و ملحفه‌تان دوست باشيد

يكي ديگر از مهم‌ترين نكاتي كه به داشتن اتاق خوابي رويايي كمك مي‌كند، داشتن تختي آراسته با تشك، روتشكي، ملحفه و روبالشي‌هاي تميز و اتو كشيده است. هميشه به نظافت و تميزي ملحفه‌ها و روبالشي‌ها توجه كنيد زيرا آن‌ها نزديك‌ترين تماس را با پوست، مو و بدن شما دارند. سعي كنيد در انتخاب رنگ آن‌ها از رنگ‌هايي استفاده كنيد كه آلودگي و كثيفي را به سرعت در خود نشان دهند. علاقه شما به رنگ بالش و ملحفه تاثير زيادي در تمركز و عمق خواب‌تان دارد. بنابراين علاوه بر آن‌كه به رنگ آن‌ها اهميت مي‌دهيد مراقب باشيد دست كم هر يك ماه يك‌بار تميزي و آراستگي آن‌ها را بررسي كرده و از تميزي آن‌ها مطمئن شويد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج