۱۸۷۷۲۹
۱۴ نظر
۵۰۲۱
۱۴ نظر
۵۰۲۱
پ

کنار سفره هفت سین خانواده مرتضی پاشایی

داریم در کنار عکس هایت هفت سین می چینیم. امسال اولین سالی بود که بدون تو تحویل شد اما حضورت را در قلب هایمان احساس می کنیم.

کنار سفره هفت سین خانواده مرتضی پاشایی




مجله دیده بان - سروناز صبوری: داریم در کنار عکس هایت هفت سین می چینیم. امسال اولین سالی بود که بدون تو تحویل شد اما حضورت را در قلب هایمان احساس می کنیم، مادرت می گفت: «سیب دوست داری و به خاطرت سین اول هفت سین امسال مان سیب بود.» پدرت می گفت: «مرتضی را خدا خرید. راست گفت تو را خود خدا خرید.

راستش هر جور که فکر می کنم می بینم نمی شود گفت نیستی ... وقتی صدایت، نجوای عاشقانه هایت و یادت همیشه سبز است، سبز... مرتضی پاشایی مرد مردادی بدان که در قلب هایمان همیشه جای داری.

هنوز هم می گوییم یکی هست که هنوز هم هست

روحت شاد...

در کنار خانواده پاشایی ساعاتی را گذراندیم و به یاد مرتضی گپ زدیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

*******

اولین سوال را از پاشایی بزرگ پدر مرتضی می پرسم، این روزهای خانواده پاشایی چطور می گذرد؟

- پدر: این روزهایمان می گذرد اما با دلتنگی زیادی که برای مرتضی داریم و جای خالی اش دل مان را تنگ تر می کند.

سعی می کنید با چه چیزی خودتان را آرام کنید و دلتنگی تان را التیام دهید؟

- پدر: من با صدای مرتضی آرام می شوم و بیشتر اوقات آهنگ هایش را گوش می دهم.

- مادر: همدلی و محبت مردم برایم آرام بخش است و همین که می بینم در دل هوادارانش جای دارد از بار دلتنگی ام کم می شود.

آقا مصطفی، شما علاوه بر برادر رفیق مرتضی هم بودید. کمی از حال و هوای این روزهایتان بگویید؟

- مصطفی: ما هم برادر بودیم و هم رفیق و از زمانی که خودمان را شناختیم رابطه ای صمیمی بین مان بود و از دست دادن مرتضی برای من شوک بزرگی بود. این روزها مشغول پیگیری کارهای مرتضی هستم مثل مستندی که قرار است از مرتضی ساخته شود و آلبوم جدیدش.

کنار سفره هفت سین خانواده مرتضی پاشایی

قشنگ ترین سکانسی که از مرتضی در ذهن تان ثبت شده چیست؟

- پدر: همانطور که قبلا گفتم مرتضی بسیار صبور بود و خوش قلب. روزهایی که در بیمارستان بود مردم محبت داشتند و دم بیمارستان تجمع می کردند و مرتضی مدام به ما سفارش می کرد که از مردم تشکر کنید و بگویید بروند، هوا سرده... این حرف هایش هیچ وقت از خاطرم نمی رود.

- مصطفی: مرتضی در کنسرت های آخرش آنقدر با انرژی روی صحنه حاضر می شد که هیچ کس متوجه درد و بیماری اش در حال خواندن نشد و این قدرت و انرژی اش بهترین سکانس مرتضی در ذهن من است.

چه شد که مرتضی سر از موسیقی درآورد؟

- مادر: مرتضی از دوران شیرخوارگی حس موسیقایی داشت و زمان پخش موسیقی به آن توجه می کرد. رفته رفته از سن نوجوانی با ساز گیتار آشنا شد و در کنار نواختن گیتار خوانندگی هم می کرد و ما هم به عنوان خانواده اش مشوقش بودیم.

- پدر: علاوه بر استعدادی که مرتضی در موسیقی داشت، در حرفه بازیگری نیز مستعد بود و قبل از اینکه به صورت حرفه ای وارد موسیقی شود بازیگر تئاتر کودک بود.

چه کسی مرتضی را در خوانندگی کشف کرد؟

- مادر: فکر می کنم خود مرتضی خودش را کشف کرد. در سال ۸۹ قطعه یکی هست از مرتضی منتشر شد و به دل ها نشست و پس از آن مرتضی در زمینه خوانندگی پررنگ تر شد.

- پدر: اولین باری که قطعه یکی هست را از پسرم مرتضی شنیدم با مادرش در جاده بودیم و تا مقصد فقط «یکی هست» را گوش دادیم و فکر می کنم مرتضی با انتشار این قطعه توسط هوادارانش کشف شد.

فکر می کردید روزی مرتضی در هنر به اوج برسد و ماندگار شود؟

- مادر: می دانستم که روزی در عرصه هنر مطرح می شود و مرتضی در خوانندگی به اوج رسید و در دل ها ماندگار شد. تا آخرین لحظه امید داشت و به مرگ فکر نمی کرد. امسال اولین نوروزی است که مرتضی در کنارمان نیست اما حضورش را احساس می کنم و حس می کنم این مرتضی نیست که رفته بلکه بیماری اش است که از وجودش رفته است.

حدود سه ماه است که مرتضی کنارمان نیست، آیا خوابی از او دیده اید؟

- پدر: مرتضی به امام حسین (ع) و اهل بیت ارادت خاصی داشت و قبل از فوتش قرار بود با او به کربلا برویم که قسمت نشد. بارها خودم و اطرافیان خوابش را در بین الحرمین دیده ایم.

- مادر: در همان روزهای اول که مرتضی پر کشیده بود خوابی دیدم که کمی آرامم کرد. در خواب صدای مرتضی را می شنیدم که یکی هست را برایم می خواند و از آن به بعد حضورش را در کنارم حس می کنم.

کمی از کودکی مرتضی برایمان بگویید؟

- مادر: مرتضی کلا صبور بود. در کودکی هم علاوه بر شیطنتی که داشت همیشه صبوری اش برایم جالب بود. یاد دارم یک بار در کودکی اش قند به گلویش پرید و وقتی قند را درآوردم گلویش کمی خون آمد و من هول شدم اما مرتضی در نهایت خونسردی و صبوری مرا آرام کرد.

کنار سفره هفت سین خانواده مرتضی پاشایی

آقا مصطفی قطعه سرت را برنگردوندی با صدای شما منتشر شد، چه شد که شما خواندید؟

- زمانی که مرتضی شروع به فعالیت در حرفه خوانندگی کرد قرار بود با هم کار کنیم اما من درهمان سال ازدواج کردم و به خاطر مشغله کاری ام نتوانستم به صورت حرفه ای فعالیت موسیقی را پیش بگیرم. قطعه سرت را برنگردوندی پس از فوت مرتضی جان با صدای من منتشر شد. این قطعه را مرتضی نصفه خوانده بود و من کاملش کردم و حس کردم این شعر زبان حال من و طرفداران مرتضی است، به همین علت آن را خواندم.

مثل اینکه قرار است مستند و آلبوم جدید مرتضی پاشایی نیز منتشر شود؟

- مصطفی: بله مستند و آلبوم جدید مرتضی در راه است. مرتضی برای این آلبوم زحمت زیادی کشید اما دست تقدیر نگذاشت که خودش این آلبوم را تقدیم طرفدارانش کند و من به نمایندگی از مرتضی پیگیر آلبوم هستم. انشاءالله اوایل سال ۹۴ روانه بازار می شود. آلبوم ۱۱ قطعه متفاوت دارد و مرتضی در این آلبوم با معین راهبر، کوشان حداد، مهران عباسی و در بخش ترانه نیز با مهرزاد امیرخانی همکاری داشت. مستند هم مراحل تدوین را پشت سر می گذارد و به زودی منتشر می شود.

امسال سال تحویل را کجا بودید؟

- مادر: امسال به یاد مرتضی عزیزم سر مزارش سال را تحویل کردیم.

کمی از عیدهای نوروزی که مرتضی در کنارتان بود بگویید.

- پدر: این سال های اخر که معمولا کنسرت داشت و عیدها کنارمان نبود اما لحظاتی هم که بود خانه مادربزرگش دور هم جمع می شدیم. مرتضی به هیچ وجه خسیس نبود و معمولا عیدها برای ما که از او بزرگتر بودیم نیز عیدی می گرفت و ما را خوشحال می کرد. به فکر خانواده اش بود و درآمد اولین کنسرتش را تقدیم مادرش کرد.

از اینکه سال ۹۴ را بدون مرتضی آغاز می کنید چه حسی دارید؟

- پدر: مرتضی تندیس عشق و ادب و مهربانی است و جایگاهش جاودانه است و به اعتقاد من مرتضی را خدا خرید و از اینکه آنقدر محبوب بود خوشحالم. شاید باورتان نشود اما علاوه بر شهرهای ایران مردم ۲۱ کشور جهان به مراسم ختم مرتضی آمدند و برایش پیام تسلیت فرستادند.

اولین دعای هفت سین امسال تان چه بود؟

- مادر: مدتی قبل بارش ستاره ها را خواب دیدم و همان لحظه احساس کردم دعایم می گیرد و از ته دلم شفای بیماران را خواست. دعا می کنم در سال جدید همه سلامت باشند و هیچ کس داغ عزیزش را نبیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جمع کنید بابا این مسخره بازیا رو.حال بهم زنید .اه اه

    • بدون نام

      بابا کشتید ما رو با این مرتضی پاشایی بسته دیگه

    • اهورا

      من متن رو نخوندم فقط خواستم بگم مرتضی پاشایی فقط بخاطر مبارزه با سرطان قابل تحسینه وگرنه زیادی دارین ازش بت میسازین البته عادته دیگه

      پاسخ ها

      • من

        اهورا من عاشق پاشایی بودم

      • بدون نام

        بودی که بودی.بچسب به زنده هات.مرده پرست

    • غمگین

      توروخدا ول کنید دیگه.مگه چی بوده

    • میثم

      احساس میکنم دیگه بیش از حد ادریم در موردش میصحبتیم....

      این جمله مادرش واقعا جای تامل وتفکر داره:

      یک بار در کودکی اش قند به گلویش پرید و وقتی

      قند را درآوردم گلویش کمی خون آمد و من هول

      شدم اما مرتضی در نهایت خونسردی و صبوری مرا آرام کرد.

    • sara

      چه حرفای تکراری ای...
      خیلی خوشم اومد تو بهار نارنج احسان علیخانی این مصطفی رو ضایع کرد واقعا دمش گرم

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه ... صدای زیبایی داشت ... ولی برادرش خوب داره از اسمش سو استفاده می کنه .... تو بهار نارنج احسان علیخانی خوب تیکه ای بهش انداخت....

    • هنگامه

      واقعا کامنتها رو که میخونم حسادت و عقده های فروخورده نسبت به یه مرحوم از سر و روشون میباره .دوست عزیز شما اگه مرتضی رو دوست نداشتی ....میکنی که وارد این مطالب میشید و شروع میکنید به توهین .مرتضی واسه خانواده خاصش عزیز بود و هست .این کلمه مرده پرست رو معلوم نیست از کجا یاد گرفتید که میخواید عشق یه سری جوون رو به این عزیز از بین ببرید .یه جمله میگم شاید بفهمید .خدا مرتضی رو عزیز کرد و هیچ کسی نمیتونه عزتی رو که خدا به یه نفر میده رو ازش بگیره .روح امپراطورمون شاد

    • یولا

      والا تا قبل مرگش کسی اینجور نمیشناختش من که یه بارم اسمش نشنیده بودم ولی خوب چه کنیم که کلا ملت جوگیری هستیم. داداشش هم که داره ازمرگش حسابی نفع میبره یک چیزهایی هم تو اینستاش میذاره که بیا و ببین....خدا ملت رو به راه راست هدایت کنه زنده ها رو هم دریاابید.

    • بامعرفت

      واقعا نمیدونم چرا این حرفارو میزنین برین وصیت نامشو بخونین اون قبل از اینکه زجر بکشه قرار بود ازاین دنیا بره اما اما به خاطرما از خدا مهلت خواست تاباهر زجری یکم کنار ما بمونه آخه چرا این حرفارو میزنین ای خدا چرا چرا

    • یکی هست که هنوزم هست

      ساراخانم عقده ای ویولا چی بهتون میدن ازتوهین به اون مرحوم عقده هاتون که خالی نمیشه هیچ مرتضی روزبه روزعزیزترمیشه اگه برادرترن روازدست میدادید میفهمیدید که نباید درموردمصطفی ازاین غلطهای زیادی کنید خدالعنتتون کنه که تن اون مرحوم روبااین حرفاتون توی گورمیلرزونیدوخانواده شو خون بدل میکنید اگه بخاطرترس ازخدانبود میگفتم الهی قسمتتون بشه تا طعمشوبچشید.

    • نبض احساس

      چجوری میخواهید جواب خدارابدید بدبختا تهمت به مصطفی برادرمرتضی یه کسی که داغ برادرش رودیده اونم تنهابرتدر اونوقت میادازمرگش سواستفاده کنه بریدتزخداطلب مغفرت کنید شاید بخشیده شوید دست ازاین تهمتهایی که ازش مطمعن نیستید بردارید پشت سرمرده هم هی زرزیادی نزنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج