۱۸۷۷۷۳
۴ نظر
۵۰۷۹
۴ نظر
۵۰۷۹
پ

در دورهمی نوروز این بازی ها را امتحان کنید (۱)

این مهم نیست که مخترعان و مبتکران بازی های خلاقانه دور همی ناشناخته هستند، مهم این است که شما با یادگیری این بازی ها می توانید لیدر شادی در جمع های دوستانه تان شوید.

در دورهمی نوروز این بازی ها را امتحان کنید (1)
مجله همشهری جوان: این مهم نیست که مخترعان و مبتکران بازی های خلاقانه دور همی ناشناخته هستند، مهم این است که شما با یادگیری این بازی ها می توانید لیدر شادی در جمع های دوستانه تان شوید.

شاید هنوز هم اینطور به نظر برسد که بازی هایی مانند منچ و ماروپله، اسم و فامیل، دبرنا یا حتی دوز، طرفدارهای زیاد و استخوان خردکرده ای داشته باشند، اما تجربه ثابت کرده اگر اسم بازی های تا این حد اسمی را جایی ببرید، ممکن است تعداد مخالفانشان بیشتر از موافقانشان باشد. برای همین می خواهیم برایتان پیشنهادهای بهتری ردیف کنیم تا اگر جایی جمعتان از یک نفر به بالا رفت، بتوانید پیشنهادهای تکان دهنده ای برای بازی های گروهی بدهید تا با این حربه مقاومت مخالفان بازی های گروهی را بشکنید و در دورهمی دوستانه تان اوقات خوبی را رقم بزنید.

1- دو دروغ و نصفی

وسایل مورد نیاز:

کاغذ و خودکار به تعداد

شرکت کننده ها

تعداد نفرات: هرچه بیشتر بهتر!

نحوه بازی: هر بازیکن یک برگه و خودکار می گیرد و روی این برگه سه جمله درباره خودش می نویسد که دو تا از آنها دروغ است و یکی راست. توجه کنید که جمله ها هرچقدر عجیب و غریب تر و خصوصی تر باشند، بقیه گیج می شوند. نکته بعدی در باورپذیری جمله هاست. اگر در جمعی هستید که چند غریبه یا کسانی که چندان شما را نمی شناسند، حضور دارند، حد وسط را رعایت کنید و سعی کنید جمله ها هم بامزه و هم باورپذیر باشند.

در این میان شما به یک داور هم نیاز دارید که اسامی همه را روی کاغذ بنویسد و امتیازها را اخصاص دهد. در عین حال او تنها کسی است که باید به او بگویید کدام جمله تان راست یا دروغ است. بعد شما یا هرکسی که قرار است بازی را شروع کند، یکی یکی جمله هایش را می خواند. داور می گوید هرکسی فکر می کند این جمله درست است دستش را بالا بگیرد و بعد همین سوال را برای کسانی که فکر می کنند جمله دروغ است، تکرار می کند. شما برای هر نفری که گول زده باشید و جواب نادرست داده باشد، دو امتیاز می گیرید و هرکسی که حدس درستی زده باشد، یک امتیاز خواهدگرفت.

جرزنی: از آنجا که شما می توانید هر راستی بگویید و هر دروغی سر هم کنید، دستتان کاملا باز است! این بازی خیلی وقت ها به گیس کشی می انجامد، چون هیچ وقت معلوم نمی شود واقعا کدام جمله راست یا دروغ بوده، به همین خاطر اگر در جمع غریبه ها هستید با خیال راحت هر چیزی که می خواهید ببافید، اما در جمع دوستان حواستان باشد که اگر یکی از آنها خبر داشته باشد خالی بسته اید، ممکن است کار به جاهای باریک بکشد!


۲- حدس بزن!

در دورهمی نوروز این بازی ها را امتحان کنید (1)

وسایل مورد نیاز: استیکر به تعداد لازم. خودکار

تعداد نفرات: دو نفر به بالا

نحوه بازی: یک نفر را برای شروع بازی انتخاب کنید و او را از اتاق بیرون کنید. این شخصیت می تواند کارتونی باشد، کاراکتر یک فیلم باشد یا یک فرد حقیقی. مساله این است که هر که می خواهدباشد باید حدس زدنش سخت اما ممکن باشد! بعد اسم دوست عزیزی را که انتخاب کرده اید، روی یک استیکر می نویسید و از بازیکن می خواهید وارد اتاق شود و رو به روی شما بنشیند. استیکر را روی پیشانی یا روی کمر او بچسبانید و از او بخواهید شروع به حدس زدن کند تا زمانی که به جواب درست برسد و اسم شخصیت را بگوید. اگر خیلی صبور نیستید یا تعدادتان زیاد است و می خواهید به همه نوبت برسد، می توانید تعداد سوال ها و زمان را محدود کنید و مثلا بگویید باید با ۳۰ سوال و طی یک ربع به جواب برسی وگرنه می بازی! پاداش برنده و مجازات هر بازنده را روی برگه بنویسید و در انتها اجرا کنید!

جرزنی: این بازی دوز جرزنی بسیار پایینی دارد و به جز در مواردی که دوستان مرز بین سخت بودن اسم شخصیت و غیرممکن بودنش را گم می کنند؛ دردسرساز نمی شود. آن دسته از دوستانی که اسم دختر آنتوان چخوف را به عنوان جواب سوال این بازی انتخاب کرده اند، می توانند برندگان جرزنی این بازی باشند.


3- قاتل یاب

وسایل مورد نیاز: شب! یک عدد خودکار، کاغذ به تعداد افراد شرکت کننده

تعداد نفرات: سه نفر به بالا

نحوه بازی: تعداد شرکت کننگان بخت برگشته را بشمارید و به همان تعداد کاغذهای کوچک تهیه کنید. تمام کاغذها سفید می مانند جز یکی از آنها که با کلمه قاتل تزئین می شود! کاغذها را تا کنید و تکان بدهید و بعد از هرکسی بخواهید یکی از آنها را بردارد. هیچ کس نباید بداند در کاغذ دیگران چه نوشته شده و قاتل چه کسی است. اگر دوستان شما پایه هستند و از هیجان زیاد خوششان می آید، چراغ ها را خاموش کنید و از قاتل بخواهید قربانی اش را انتخاب کند. تنها کسی که حق دارد بقیه را بگیرد، قاتل است. فرد یا افراد مقتول بعد از مقتول شدن(!) جیغ می زنند و می نشینند.

شما چراغ را روشن می کنید و اعضای گروه باید حدس بزنند قاتل چه کسی بوده. قاتل هم می تواند افراد را گول بزند و آنها را به یک نفر دیگر مشکوک کند. بازی به همین روند و با خاموش و روشن کردن چراغ ادامه پیدا می کند تا در نهایت اسم قاتل به زبان یکی از حاضرین بیاید.

جرزنی: در این بازی شما می توانید به شناسایی افراد نمکه زده هم نایل شوید. این افراد که معمولا در بسیاری از جمع ها حضور دارند، برگه سفید را برداشته اند اما طی بازی خودشان را قاتل جا می زنند تا به خیال خودشان، روند بازی را هیجان انگیزتر کنند. قبل از شروع بازی، تنبیه این افراد را با صدای بلند اعلام کنید تا از عواقب نمکین بعدی مصون بمانید.


۴- کلاه بازی و ورژن های دیگر

در دورهمی نوروز این بازی ها را امتحان کنید (1)

وسایل مورد نیاز: کلاه به تعداد مهمان ها

تعداد نفرات: سه نفر به بالا

نحوه بازی: این بازی ممکن است در نگاه اول لوس به نظر برسد اما با شروع آن همه چیز تغییر می کند. ماجرا از این قرار است که یا به اندازه مهمان هایتان کلاه تهیه می کنید یا از آنها می خواهید همراه خودشان کلاه بیاورند. در ابتدای مهمانی همگی کلاه به سر می شوید و یک نفر را به عنوان آغازگر مشخص می کنید. زمانی که آغازگر بازی کلاهش را بردارد، بقیه هم باید این کار را انجام دهند. آخرین نفری که کلاه به سر مانده است، بازنده خواهدبود و با توجه به نظر جمع مجازات می شود. نکته اساسی در این است که قرارنیست فرآیند کلاهبرداری به سرعت اتفاق بیفتد و آغازگر بازی تا انتهای مهمانی فرصت دارد کلاهش را بردارد. به همین خاطر انتخاب یک بحث سرگرم کننده یا چالش برانگیز می تواند بعد از دقایقی حواس مهمان ها را پرت کرده و حالتی شبیه یادم تو را فراموش ایجاد کند!

نسخه جدید این بازی مخصوص آنهایی است که قرار است چند ساعتی را دور یک میز بنشینند و گپ بزنند. با این تفاوت که قرار است آغازگر بازی انگشت شستش را با کمترین میزان جلب توجه روی میز قرار دهد. بقیه هم باید این کار را ادامه دهند و آخرین نفری که از جمع عقب مانده، بازنده خواهدشد. مجازات این بار هم با نظر جمع و نظارت آغازگر از سبیل آتشین تا کلاغ پر و امثال آن متفاوت خواهدبود!

جرزنی: اگر قرار است از کلاه استفاده کنید، قانون «کوچک زیباست» را اعمال کنید و سراغ کلاه های ریزه میزه و تیره بروید که بود و نبودشان خیلی جلب توجه نمی کند. از طرف دیگر یک موضوع خوب برای بحث و پرت کردن حواس گروه در آستین تان داشته باشید و بعد از پنج دقیقه رو کنید. اگر مهارت های بازیگری دارید در راه برنده شدن و تحت تاثیر قرار دادن جمع از آنها استفاده کنید. شما می توانید یک موضوع هیجان انگیز دروغی هم انتخاب کنید. فقط مراقب باشید با اعصاب و روان کسی بازی نکنید!


5- جنگا

در دورهمی نوروز این بازی ها را امتحان کنید (1)

وسایل مورد نیاز: یک بسته جنگا

تعداد نفرات: حتی یک نفر!

نحوه بازی: اگر از بازی های فکری خوشتان می آید و هنوز یک بسته جنگا در خانه تان ندارید، بهتر است زودتر تهیه کنید! جنگاه شامل ۵۴ قطعه چوب است که قرار است در ردیف های سه تایی و در ۱۸ طبقه چیده شوند. کسی که وظیفه چیدن جنگا را در هر دور به عهده بگیرد، شروع کننده بازی هم خواهدبود. پس مواظب باشید!

نکته دیگر این است که وقتی یک ردیف سه تایی از چوب ها را افقی چیدید، ردیف دیگر را باید عمودی بچینید و این کار را ادامه دهید تا به طبقه هجدهم برسید و دیگر چوبی باقی نماند. حالا وقت شروع بازی است و کسی که جنگا را چیده باید از جایی به جز دو ردیف بالای برج یک قطعه چوب بردارد. اگر فکر می کنید خب اینکه کاری ندارد باید قانون بعدی را بشنوید: بازیکن ها حق استفاده از هر دو دست را ندارند و باید این کار را با یک دست انجام دهند! بعد از بیرون کشیدن این قطعه از جنگا باید آن را روی بالاترین طبقه برج بگذارید و حواستان باشد که اگر آخرین طبقه عمودی است شما باید چوب انتخابی را افقی بگذارید. در ابتدای بازی ریتم کند است، اما با گذشت چندد قیقه هرلحظه احتمال دارد برج فرو بریزد و شما کسی باشید که با انتخاب اشتباه برج را ریخته!

نکته قابل عرض اینکه کسی که برج را خراب کند، بازنده است و باید دست بعدی را خودش بچیند.

جرزنی: هرگونه ضربه زیرمیزی، پرت کردن حواس، راهنمایی اشتباه و مواردی از این قبیل در این بازی حکم جرزنی را دارد و جرزن دشمن خداست!

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      جالب بود.اولی رو دوس دارم خیلی باحاله :)))))

    • بدون نام

      با این بازیها آدم یخ میکنه اخه!

    • بدون نام

      فقط رولت روسی !!!

    • گرگ

      انصافا اون جمله اخر یعنی چی که میگه ممکنه کارتون به جاهای باریک بکشه؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج