۱۸۸۲۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

یادش بخیر عطر شیرینی های عید مامان

گپ و گفت نوروزی با سیما تیرانداز و پسرش

سیما تیرانداز از دوران كودكی‌اش در ایام نوروز خاطرات بسیار زیبایی دارد. سال‌هایی كه همه اعضای خانواده بزرگ‌شان دورهم جمع بودند و سال تحویل و روز اول نوروز را در خانه پدربزرگ می‌گذراندند.

گپ و گفت نوروزی با سیما تیرانداز و پسرش
مجله زندگی ایده آل: سیما تیرانداز از دوران كودكی‌اش در ایام نوروز خاطرات بسیار زیبایی دارد. سال‌هایی كه همه اعضای خانواده بزرگ‌شان دورهم جمع بودند و سال تحویل و روز اول نوروز را در خانه پدربزرگ می‌گذراندند. تیرانداز به سنت كهن نوروز بسیار علاقه‌مند است و به گفته خودش سعی دارد این ایام را برای پسر كوچكش رایان نیز خاطره‌انگیز و دوست داشتنی كرده و به این شكل سنت زیبای نوروز را به نسل بعد منتقل كند.

تیرانداز و پسرش رایان امسال عید را در خارج از کشور و در میان دوستان‌شان خواهند بود. تیرانداز همچنین تصمیم دارد برای سال آینده خیز بلندی به سمت كارگردانی بردارد و اگر بتواند، به سمت ساخت فیلم كوتاه و پس از آن فیلم‌های بلند برود. ما هم برای این مادر و پسر دوست داشتنی نوروزی به یاد ماندنی و سالی خوب و خوش آرزو می‌كنیم.

حس خوب روزهای آخر سال

روزهای پایانی سال را دوست دارم و فكر می‌كنم حس و حال خوبی دارند. البته من هم مانند بیشتر پایتخت‌نشین‌ها در این روزها، هم می‌نالم و هم خوشحالم. (می‌خندد) به هر حال در این روزها پایتخت و شهرهای بزرگ بسیار شلوغ و پرترافیك می‌شوند و نمی‌دانم چرا در روزهای آخر سال همه برای خرید به خیابان‌ها هجوم می‌آورند ؟اما در نهایت حس سرزندگی ِجاری در این روزها بر این دردسرها غلبه می‌كند.

گپ و گفت نوروزی با سیما تیرانداز و پسرش

چیدن هفت سین در روز چهارشنبه‌سوری

سنت خانوادگی ما این‌طور است كه سفره هفت‌سین را در روز چهارشنبه‌سوری می‌چینیم. چیدن سفره هفت سین را خیلی دوست دارم و سعی می‌كنم این سفره را رنگین و زیبا تزئین كنم. حالا كه پسرم بزرگ شده این كار را با كمك او انجام می‌دهم و لذت این كار هم چند برابر شده است.

شكوه بهاری

من نمی‌دانم كه چرا روز اول فروردین همه جا به شكلی زیبا سبز می‌شود؟ انگار طبیعت خود را با این روز با شكوه هماهنگ می‌كند؛ البته شاید هم دنیا در نظر من در این روز شكل دیگری پیدا می‌كند ولی من تصور می‌كنم در این روز طبیعت واقعا تغییر می‌كند. من همیشه فكر می‌كنم در روز اول فروردین تهران شكل دیگری به خود می‌گیرد كه حتی روز ۲۹ اسفند هم به آن شكل نبوده و بهار با تمام وجود در این روز عرض اندام می‌كند.

لحظه سال تحویل كنار مادر

حتما باید لحظه سال تحویل كنار خانواده و البته مادرم باشم. مادرم بزرگ خانواده ما هستند و آن جمعی از خانواده كه هنوز در ایران زندگی می‌كنند همه در منزل ایشان جمع می‌شوند. به‌نظرم یكی از بزرگ‌ترین لذت‌های سنت نوروز همین لحظه سال تحویل است كه زیبایی‌اش به بودن در كنار عزیزان و خانواده است.

به تمامی سنت‌های عید نوروز پایبندم

تمام سنت‌های نوروز را دوست دارم. چهارشنبه سوری برایم حس و حالی بسیار دوست داشتنی دارد و روز سیزده بدر هم آیین مخصوص این روز را اجرا می‌كنیم. ما در روز چهارشنبه سوری رشته‌پلو و شب عید ماهی پلو درست می‌كنیم. معمولا در ایام نوروز در تهران هستیم و روزهای ابتدایی از شهر خارج نمی‌شویم و این موضوع كمك می‌كند كه تمامی سنت‌ها را بر پا داریم. البته امسال عید عازم سفر به خارج از كشور هستم و در واقع اولین بار است كه عید نوروز و لحظه سال تحویل در تهران نیستم و به همین خاطر شاید نتوانم بخشی از كارهای مخصوص به نوروز را انجام دهم.

درمورد آیین‌های باستانی با رایان صحبت می‌كنم

همیشه در مورد سنت‌ها و آیین‌های باستانی با پسرم رایان صحبت می‌كنم و دوست دارم پسرم این سنت‌ها و آیین‌های كهن ملی را دوست داشته باشد؛ مثلا همیشه ایام نوروز را با پسرم می‌گذرانم و سعی می‌كنم این روزها برایش خاطره‌انگیز باشند. معمولا هفته دوم تعطیلات نوروز به شمال می‌رویم چون رایان شمال را خیلی دوست دارد و اگر در تهران باشیم پیاده‌روی و پارك و سینما و تئاتر جزو برنامه‌های همیشگی‌مان در این روزهاست.

عطر شیرینی‌های خانگی مامان

در زمان ما روزهای منتهی به نوروز مصادف می‌شد با امتحانات ثلث دوم. یادم است مادرم خیلی دوست داشت برای نوروز شیرینی‌های خانگی درست كند و چون شاغل بود خمیر شیرینی را شب درست می‌كرد و برای به عمل آمدن روی میز آشپرخانه قرار می‌داد و از ما می‌خواست روز آخرین امتحان وقتی به خانه بازمی‌گردیم خمیر شیرینی‌ها را آماده پخت كنیم. ما هم وقتی از مدرسه برمی‌گشتیم با یك خمیر بزرگ روبه‌رو می‌شدیم و مشغول آماده كردن خمیر‌ها و شكل دادن به آنها با قالب می‌شدیم تا مادرم وقتی از سر كار بازمی‌گردد آنها را بپزد. عطر خوب آن شیرین‌های خانگی همچنان در خاطرم است.

خیز برای كارگردانی

سالی كه گذشت برای من چندان خوب نبود. خودم تصادف كردم و دو بار دست پسرم شكست. امیدوارم سال جدید برای همه پر از سلامتی باشد. در سال جدید دهمین كار تئاتری‌ام را كارگردانی خواهم كرد و منتظر پیشنهاد‌های خوب بازیگری خواهم ماند. دوست دارم فیلم كوتاه و پس از آن فیلم بلند كارگردانی كنم. البته این مورد آخر بیشتر آرزو بود تا یك برنامه برای سال نو. (می‌خندد)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج